Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Ik lees dat mensen weer goed bezig zijn. In de afgelopen paar pagina's prachtige speakers, elementen, draaitafels en elementen voorbij zien komen. Jullie zijn goed bezig.

De Grand Prix is heel mooi om te zien en de SME10 (of is het een 20?) is een iconische speler.

SME 20 / 3 de 20/2 is meen ik 20 jaar in dezelfde vorm in productie geweest en dit is de opvolger met heel veel dingen uit de 30/2 A de A staat voor incl de arm die van mij is dus 20/3A .

Het is meer een machine eigenlijk dan een platenspeler of eigenlijk is een platenspeler ook een machine :D , hij klingt overigens net zo goed als dat ie gemaakt is <_<

gr hj

Dat weet jij toch?

Waar heb jij bij mij een cd-speler gezien?

Er zit een cd of pc loopwerk in je Olive ;)

Dus hoe je het of wend of keert, data komt altijd eerst van een CD en kan nooit beter zijn dan die CD.

Het is natuurlijk anders als je b.v. 24bits/96khz data via het internet van b.v. HD-Tracks op je Olive zet.

Nu voegt het wat geluid betreft absoluut niets toe... zou niet best zijn ook ;)

Jack

You're kidding. Lees die laatste ME maar eens achteraan. Weer iemand die een harde schijf mooier vindt klinken dan de cd. En die heeft niet eens gehakt.

Nog maar eens: muziek is afhankelijk van het materiaal waarop het staat.

M :ph34r: rc

Guest tubejack

You're kidding. Lees die laatste ME maar eens achteraan. Weer iemand die een harde schijf mooier vindt klinken dan de cd. En die heeft niet eens gehakt.

Sorry Marc,

Dit vind ik flauwekul, het geluid kan nooit beter zijn dan de bron.

Ik heb het element gehoord bij KT88 en het klinkt prachtig mooi.

Ik heb hem ook bij KT88 gehoord en was erg onder de indruk va de natuurlijkheid en de tonale balans van het element, als ik zo lees kan niet iedereen dat waarderen, maar voor mij was die ene keer beluisteren voor mij genoeg om hem aan te schaffen. Vanavond even wat lp's(The Peddlers/Ulla Meinecke) gedraaid en word alleen maar meer bevestigd in mijn keuze om dit element aan te schaffen(terwijl die er net een paar uurtjes op heeft zitten)

Is dit geen risicovolle onderneming tegen alle audiofiele regels in :confused:

een element op zijn waarde te weten beoordelen, na een luistersessie

- in een andere akoestiek dan thuis

- op een vreemde speakers/set

Wel moedig en heel herkenbaar en zo te lezen is alles goed op zijn pootjes gekomen

Ik moet je bekennen dat mijn speakertjes ook zo gekocht zijn :D

toevoeging: mooie speakers van zomereng , mijn set is intussen ook enorm verbeterd als je nog eens in amsterdam bent , ben je hierbij uitgenodigd :D

Zo ik heb piepschuim aangeschaft van de praxis om difussors te maken http://www.praxis.nl/assortiment/bouwmaterialen_en_hout/isolatie

platen van 50 mm dik en een aantal platen van 20 mm dik, morgen nog even een gloeidraad apparaat halen om het te snijden en dan gaat h - j aan de slag om die kille koude flat eindelijk wat aangenamer te maken wat geluid betreft , de bouw tekening heb ik van thingmans site waar het vrijblijvend op stond voor de liefhebber.

Ik heb de pakketten nu even in de hoeken geplaatst en het klinkt al een stuk minder kil of verbeeld ik me dat :D .

PRD diffusors kolombreedte 50 maal 50 mm ergens midden in de pagina

http://www.soundscapes.nu/rb_prd.htm

gr hj

- niet kritisch in de opstelling

Dat kon nog weleens tegenvallen, woofer vrij ver van de midrange dus een vrij grote luisterafstand voordat volledige intergratie mid/laag en de bas-reflexpoorten aan de achterkant vragen best wat ruimte achter de speaker.

Vlgs. de handleiding wordt minimaal ca. 70 cm v/d wanden aanbevolen,

Conform de "akustik-assistent" v/h duitse blad Audio = MGTAWF

Geschikt voor....

- M = Middelgrosse Raum(ca 24m2)

- G = Grosse Raum (ca 45m2)

- T = Trockener Raum (sterk gedempt met tapijt/gordijnen etc..)

- A = Ausgewogen Raum (normaal gedempt)

- W = Wandnah (30 a 90 cm v/d wanden)

- F = Freistehend (minimaal 1 mtr. v/d wanden)

Hier voldoe ik allemaal ruimschoots aan....

Verder nog een vraagje ?

Blad Audio hanteert ook vaak een "AK" Audiokenzahl

Een getal wat aangeeft wat:

- een L.S. min.aan versterkercapaciteit vereist voor een redelijke kamerluisterniveau

- een verterker kan leveren (combinatie van power/stabiliteit)

Voor de Liuto,s staat, een AK van 63 vereist, wat met mijn Marantz PM11S2 geen

enkel probleem is, deze heeft een AK71

De Liuto heeft een nom.impedantie van 8 Ohm en een gevoeligheid van 89db,

echter hiervoor had ik Dali Helicons 400, hier staat een AK van 52 vermeld

De Helicon 400 heeft een nom.impedantie van 4 Ohm en een gevoeligheid van ook ca.89db

Ik heb met de Liuto,s niet de indruk de volumeknop hoger te moeten zetten t.o.v.

mijn vorige Helicon en ik heb ook niet de indruk dat mijn Marantz meer moet werken

(lees meer stroom leveren / warmer wordt)

Toch wordt de Helicon 400 aangeduidt als een makkelijker aan te sturen speaker :confused:

M.b.t. jouw opmerking over de afstand tussen de Woofer en de Mid, hiervan heb ik de nadelen gehoormatig niet kunnen vaststellen.

Wellicht zit ik ver genoeg van de speakers af.

Verder mag ik aannemen dat SF als gerenomeerde speakerbouwer,

dat als een bewuste keuze zo heeft gedaan en dit wellicht ook wat voordelen heeft ? Welke ?

Ik moet je bekennen dat mijn speakertjes ook zo gekocht zijn :D

Ik ben zeer goed in andere te adviseren altijd eerst goed te luisteren voor aankoop,

echter ik zelf overtreedt alle hifiwetten.

Audiofielen lijken net mensen :D

Dit komt ook wel, omdat ik zelf met zeer veel verschillende apparaten goed

"kan" leven en er geen (financieel) punt van maakt als e.e.a tegenvalt om

mijn maatregelen te nemen.

Op het moment dat ik andere adviseer, is meer voorzichtigheid geboden

Sorry Marc,

Dat heb je dan lekker snel proefondervindelijk vastgesteld.

Let er maar eens op, misschien verander je ooit van inzicht.

M :ph34r: rc

Guest tubejack

Sorry Marc,

Dat heb je dan lekker snel proefondervindelijk vastgesteld.

Let er maar eens op, misschien verander je ooit van inzicht.

Pure logica, niets anders. ;)

Denk eens na, wat is de bron CD?

Dan kan de kwaliteit die op je harddisk komt toch nooit beter zijn dan die CD? Dus 16bits 44,1khz.

Nu het volgende: Je download HD-Tracks b.v. 24bits 96khz.

Dat komt ergens van een harde schijf af, de kwaliteit zal op jouw harddisk net zo goed zijn.

En in dit geval met een grotere/hogere resolutie dan een CD.

Wat "inzicht" betreft twijfel ik wel eens, maar dit is gewoon logisch.

Het is wel zo, dat er verschil is in CD-spelers en dan kan het zelfs zijn dat de tracks die

je via de Olive op harddisk zet, beter klinkt als hetzelfde schijfje direct afgespeeld via een

CD-speler... Maar ook dan is het nog steeds logisch ....

D

Heren, de berichten over treinen die laatst door deze en gene zijn aangeschaft zijn door mij verwijderd.

Het Topic gaat namelijk over audio aanwinsten.

Zo leest het een stuk beter.

vriendelijke groeten,

Moderator2

(Dit moge tevens gezien worden als mijn introductie als nieuwe moderator op het forum)

Heren, de berichten over treinen die laatst door deze en gene zijn aangeschaft zijn door mij verwijderd.

vriendelijke groeten,

Moderator2

(Dit moge tevens gezien worden als mijn introductie als nieuwe moderator op het forum)

Ik ben het Hear wel mee eens,maar niet te streng worden. ;)

vriendelijke groeten,

Moderator2

Bedankt ene welkom op het forum dan maar he.:D

:confused: Is het weer ontspoord.

gr :( hj :D

Had je anders verwacht dan, als Henrie, ons grootste trol zich ergens in mengt? Ik niet! ;)

@Moderator2: Dank voor het weer leesbaar maken van dit topic. Zulke ingrepen hoop ik vaker te gaan zien van je, maar daarbij dan ook waarschuwingen naar de trollen die het veroorzaken.

Mvg. Miracle.

P.S. Sorry voor deze off-topic bijdrage. De volgende zal weer on-topic zijn.

Had je anders verwacht dan, als Henrie, ons grootste trol zich ergens in mengt? Ik niet! ;)

@Moderator2: Dank voor het weer leesbaar maken van dit topic. Zulke ingrepen hoop ik vaker te gaan zien van je, maar daarbij dan ook waarschuwingen naar de trollen die het veroorzaken.

Mvg. Miracle.

Sorry hoor

Ik was degene die als eerste reageerde op het sporen van de naald. Mijn reactie was als een humoristische noot bedoeld. (Moet toch kunnen. Niet waar?) Dat sommigen daar op duiken als door een slang gebeten, is niet mijn schuld. Ik vind dat een humoristische noot moet blijven kunnen. Die van Andromeda vind ik ook leuk.

groet,

Leobus

Mvg. Miracle.

Sorry hoor

Ik was degene die als eerste reageerde op het sporen van de naald. Mijn reactie was als een humoristische noot bedoeld. (Moet toch kunnen. Niet waar?) Dat sommigen daar op duiken als door een slang gebeten, is niet mijn schuld. Ik vind dat een humoristische noot moet blijven kunnen. Die van Andromeda vind ik ook leuk.

groet,

Leobus

Hoi Leo en daar zal ook niemand over vallen maar als er dan een heel relaas over treinen komt dan wordt ik daar een beetje kriebelig van.

Wel jammer ik kan deze grapjes namelijk prima waarderen allen van de reacties die daar op volgen raken kant nog wal.

Groetjes George

Mijn laatste aanwinst:

dsc00005df.jpg

SDS Audio Labs Tube DAC 3.5B

En ik heb hem al mogen beluisteren (bedankt nog voor de gezellige avond en de mooie muziek) en daar staat zeker iets bijzonders te spelen.

Mooi gebouwd ook.

Groetjes George

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...