Buell Posted 12 januari 2011 Report Share Posted 12 januari 2011 Mijn laatste aanwinsten: Een Kemp QUANTUM APPROACH PLUG en E.A.T buizenkoelers. De Kemp QA plug... zelfs mijn vrouw hoorde, zonder dat ik het haar heb verteld, een duidelijke muziekale verbetering, ze omschreef het als "' meer muziek"' "'nog echter"' , en zelf sta ik achter die uitspraken. Hoeft wat mij betreft geen discussie op te volgen, die hebben we al gehad op dit forum las ik. Maar ik meen het, heb je alles goed voor elkaar, probeer hem eens, ik was erg sceptisch maar werd positief verrast!!!Ik heb ook uit de zelfde hoek, van de firma PS audio, de PS noise harvester, geprobeeerd maar die deed niets. Wat jaartjes terug heb ik de QA ook geprobeerd maar toen hoorde ik geen effect, toen was de set schijnbaar minder in ballans dan nu( staandaard buizen, stroomtoevoer, geen sub, minder goede accoustische aanpassingen, enz enz.)of ik was minder goed getraind met mijn gehoor...... De E.A.T koelers maken o.a het laag strakker en houden hopelijk mijn NOS stuurbuisjes wat langer in leven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 januari 2011 Report Share Posted 12 januari 2011 Mijn laatste aanwinsten: Een Kemp QUANTUM APPROACH PLUG en E.A.T buizenkoelers. De Kemp QA plug... zelfs mijn vrouw hoorde, zonder dat ik het haar heb verteld, een duidelijke muziekale verbetering, ze omschreef het als "' meer muziek"' "'nog echter"' , en zelf sta ik achter die uitspraken. Hoeft wat mij betreft geen discussie op te volgen, die hebben we al gehad op dit forum las ik. Maar ik meen het, heb je alles goed voor elkaar, probeer hem eens, ik was erg sceptisch maar werd positief verrast!!!Ik heb ook uit de zelfde hoek, van de firma PS audio, de PS noise harvester, geprobeeerd maar die deed niets. Wat jaartjes terug heb ik de QA ook geprobeerd maar toen hoorde ik geen effect, toen was de set schijnbaar minder in ballans dan nu( staandaard buizen, stroomtoevoer, geen sub, minder goede accoustische aanpassingen, enz enz.)of ik was minder goed getraind met mijn gehoor...... De E.A.T koelers maken o.a het laag strakker en houden hopelijk mijn NOS stuurbuisjes wat langer in leven. Leuk Buell. Er zijn inderdaad heel wat van die 'tweaks'die niks doen als je set niet op een bepaald niveau is. En d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 januari 2011 Report Share Posted 12 januari 2011 Had je anders verwacht dan, als Henrie, ons grootste trol zich ergens in mengt? Ik niet! Ach, en anders is onze zelfverklaarde forum-junk natuurlijk ook nooit te beroerd om weer eens wat olie op het vuur te gooien, toch..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 12 januari 2011 Report Share Posted 12 januari 2011 Mijn laatste aanwinsten: Een Kemp QUANTUM APPROACH PLUG en E.A.T buizenkoelers. De Kemp QA plug... zelfs mijn vrouw hoorde, zonder dat ik het haar heb verteld, een duidelijke muziekale verbetering, ze omschreef het als "' meer muziek"' "'nog echter"' , en zelf sta ik achter die uitspraken. Hoeft wat mij betreft geen discussie op te volgen, die hebben we al gehad op dit forum las ik. Maar ik meen het, heb je alles goed voor elkaar, probeer hem eens, ik was erg sceptisch maar werd positief verrast!!!Ik heb ook uit de zelfde hoek, van de firma PS audio, de PS noise harvester, geprobeeerd maar die deed niets. Wat jaartjes terug heb ik de QA ook geprobeerd maar toen hoorde ik geen effect, toen was de set schijnbaar minder in ballans dan nu( staandaard buizen, stroomtoevoer, geen sub, minder goede accoustische aanpassingen, enz enz.)of ik was minder goed getraind met mijn gehoor...... De E.A.T koelers maken o.a het laag strakker en houden hopelijk mijn NOS stuurbuisjes wat langer in leven. kmoet ook maar eens zo'n Kemp proberen EAT koelers heb ik ook ... little red devils Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 januari 2011 Report Share Posted 12 januari 2011 Mijn laatste aanwinst: SDS Audio Labs Tube DAC 3.5B Ziet er mooi uit Michel gefeliciteerd. Leuk SRPP buizentrapje ook http://www.quadesl.com/pdf/tube_dac.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 januari 2011 Report Share Posted 13 januari 2011 Mijn laatste aanwinsten: Een Kemp QUANTUM APPROACH PLUG (...) Beste Buell, Ik weet nu één ding meer over jou: je vrouw houdt echt van je! :lol: Wanneer ik weer eens zin heb om ouderwets te lachen, zoek ik wel eens de site van Kemp Elektroniks op. Al die onzinnige, waardeloze prullen! Al die vreselijk dure flauwekultroep, waarmee ze argeloze, onnozele audiofieltjes van hun centjes afhelpen! Dit vind ik bijvoorbeeld een goede: Vibb EatersEffective absorption of vibrations Vibb Eaters are sacks of leather, filled with a special sand and grains of copper that should be placed upon loudspeakers. Ideally, the cones of your loudspeaker-drivers convert the music-signal into sound, and the walls of your loudspeaker-cabinets don't move. In real life, even with the most precious loudspeakers you can always feel the cabinets vibrate, this will affect reproduction. Er zit zand en kopervijlsel in die kattezakken, maar bepaalde bijgelovigen kunnen ze vast wel met gehakt vullen. En in plaats van die felrode beulsstropjes zijn zachtroze strikjes misschien wel zo leuk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 13 januari 2011 Report Share Posted 13 januari 2011 Er zit zand en kopervijlsel in die kattezakken, maar bepaalde bijgelovigen kunnen ze vast wel met gehakt vullen. Hallo Spido, Je kunt ze misschien wel het allerbeste met gemalen speksteen vullen. Of misschien nog wel beter; de kasten van speksteen maken. Oh, shi... dat heeft al iemand uitgevonden. Dan toch maar een mooi absorberende vezel in de wanden verwerken. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 13 januari 2011 Report Share Posted 13 januari 2011 "De beste manier om een dwaas te overtuigen is hem zijn gang te laten gaan." en dan bedoel ik dus mezelf..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 13 januari 2011 Report Share Posted 13 januari 2011 Je kunt ze misschien wel het allerbeste met gemalen speksteen vullen. Of misschien nog wel beter; de kasten van speksteen maken. Oh, shi... dat heeft al iemand uitgevonden. Dan toch maar een mooi absorberende vezel in de wanden verwerken. groet, Leobus Hallo Leobus, Ik zou zeggen, kom eens langs en oordeel eens over de QA, je komt bijna aan mijn huis voorbij als je naar je werk gaat. We hebben elkaar via het bedrijfs volleybal, gezamelijke kennissen en de hifi club midden nederland als eens gesproken. gr Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 13 januari 2011 Report Share Posted 13 januari 2011 "De beste manier om dwazen te overtuigen is ze hun gang te laten gaan." en dan bedoel ik daarmee dus niet mezelf..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 13 januari 2011 Report Share Posted 13 januari 2011 Ik zou zeggen, kom eens langs en oordeel eens over de QA, je komt bijna aan mijn huis voorbij als je naar je werk gaat.We hebben elkaar via het bedrijfs volleybal, gezamelijke kennissen en de hifi club midden nederland als eens gesproken Aha, nu weet ik wie je bent. Ik kom graag een keertje bij je langs. PM je telefoonnummer maar een keer, dan maken we een afspraak. Overigens heb ik nergens een oordeel geveld over de QA. Ik oordeel alleen als ik iets gehoord heb en het ook zonder dat iets gehoord heb. Mijn reactie was meer gebaseerd op die van Spido. En dan ook nog gekscherend bedoeld. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 13 januari 2011 Report Share Posted 13 januari 2011 Aha, nu weet ik wie je bent. Ik kom graag een keertje bij je langs. PM je telefoonnummer maar een keer, dan maken we een afspraak. Overigens heb ik nergens een oordeel geveld over de QA. Ik oordeel alleen als ik iets gehoord heb en het ook zonder dat iets gehoord heb. Mijn reactie was meer gebaseerd op die van Spido. En dan ook nog gekscherend bedoeld. Groet, Leobus Hallo Leobus, I know, no hard feelings zie je PM gr Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 13 januari 2011 Report Share Posted 13 januari 2011 Mijn laatste aanwinst: SDS Audio Labs Tube DAC 3.5B Mooi hoor, waar ga je deze DAC gebruiken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 13 januari 2011 Report Share Posted 13 januari 2011 En ik heb hem al mogen beluisteren (bedankt nog voor de gezellige avond en de mooie muziek) en daar staat zeker iets bijzonders te spelen. Mooi gebouwd ook. Groetjes George Dank voor de complimenten. Het was idd een gezellige avond. Ziet er in mijn leke-ogen erg netjes uit. Waar zet je deze in? Huiskamer, slaapkamer. cd-speler, ... eh... pc? M rc Mooi hoor, waar ga je deze DAC gebruiken? @M rc & mordante: Hier staat hij te spelen: (Foto van mijn website.) Wanneer ik nog een origineel set van deze DAC chips tegen het lijf loop ga ik er nog één bouwen voor de woonkamer, maar dan met wat meer ingangen, zodat daar de digitale TV ontvanger, DVD-speler en Jadis JD-3 Drive allemaal op aangesloten kunnen worden. Helaas zijn die DAC Chips niet makkelijk meer te krijgen (enkel Chineese namaak, maar die doen het niet zoals ik wil), en word dat dus wss weer een kwestie van (veel) geduld en zoekwerk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 13 januari 2011 Report Share Posted 13 januari 2011 .....en nog een nieuwe aanwinst.....3 planken van donker bamboe: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 13 januari 2011 Report Share Posted 13 januari 2011 .....en nog een nieuwe aanwinst.....3 planken van donker bamboe: Dat ziet er allemaal netjes uit, mooie set!! Heb je om een reden voor bamboe gekozen of alleen voor de looks? Ik heb ooit ook Dali,s gehad, de mentor 6, mooi geluid Dali. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 13 januari 2011 Report Share Posted 13 januari 2011 Dat ziet er allemaal netjes uit, mooie set!! Heb je om een reden voor bamboe gekozen of alleen voor de looks? Ik heb ooit ook Dali,s gehad, de mentor 6, mooi geluid Dali. Ik heb eerst eens wat verschillende materialen uitgeprobeerd tussen de componenten en het "oude" rek, en kwam, eigenlijk omdat Ben Hoedjes (Studioalkmaar) goede resultaten behaalde met bamboe "resonatoren" onder zowel apparatuur als speakers, op het idee om dat materiaal ook eens te proberen. Toen kwam ik er achter dat daar ook nog verschillende soorten en diktes van zijn. Na de verschillende soorten uitgeprobberd te hebben kwam ik op deze soort en dikte die het voor mij het beste doet. De installatie klinkt op dit materiaal het best wat ik tot nu toe gehoord heb (uiteraard zijn er nog mooiere houtsoorten, zoals amazako Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 januari 2011 Report Share Posted 13 januari 2011 Mooi, Miracle. Dat rek, eh meubel liever gezegd, is veel mooier dan wat je vroeger had. En zoals jij dat hebt uitgetest moet het ook weer (veel) mooier klinken dan die ene keer dat ik bij je was. Die DAC gebruik je dus in de slaapkamer, waar George hem heeft gehoord (neem ik aan), en die vond van die set rust uit gaan. Dat is dan mooi in overeenstemming met de aard van de kamer. groetjes M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 13 januari 2011 Report Share Posted 13 januari 2011 Mooi, Miracle. Dat rek, eh meubel liever gezegd, is veel mooier dan wat je vroeger had. En zoals jij dat hebt uitgetest moet het ook weer (veel) mooier klinken dan die ene keer dat ik bij je was. Die DAC gebruik je dus in de slaapkamer, waar George hem heeft gehoord (neem ik aan), en die vond van die set rust uit gaan. Dat is dan mooi in overeenstemming met de aard van de kamer. groetjes M rc De kleur komt idd beter overeen met de overige inrichting in deze kamer, en ik houd wat meer ruimte om de componenten. Daardoor vind ik het ook zeer geslaagd. Waar heb jij gelezen dat George rust vond uitgaan van de slaapkamerset? Heb ik iets gemist op het forum, of heb jij mailcontact met hem gehad? De slaapkamerset is idd op rust gebouwd, en gaat steeds meer zo klinken, zoals ik het ook bedoeld heb voor die set. Lekker tot rust komen voor het slapen gaan. In de woonkamer is de klank idd weer wat verbeterd. Vooral in het laag en midden is het allemaal weer wat strakker (minder versmering) geworden. Echter de plaatsing is er niet echt beter op geworden. Volgens mij door dat grote harde vlak in het midden. Hierdoor ga ik de aankomende tijd weer wat spelen met de plaatsing en de ondergrond van de speakers. Mede door de goede resultaten die ik al gehoord heb van bamboe onder verschillende speakers (ook die van mij) heb ik ook 2 platen van deze bamboe op maat laten zagen voor onder deze speakers, wat ik aankomende tijd eens ga vergelijken met de MasterBase die er nu onder ligt, en nog (in combinatie met) wat andere materialen. Hiermee hoop ik de plaatsing die ik had weer terug te krijgen, en eventueel zelfs nog te verbeteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 januari 2011 Report Share Posted 13 januari 2011 [...] Waar heb jij gelezen dat George rust vond uitgaan van de slaapkamerset? Heb ik iets gemist op het forum, of heb jij mailcontact met hem gehad? [...] Onlangs nog, maar al sla je me dood, waar precies? Misschien kan George er wat over kwijt. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 13 januari 2011 Report Share Posted 13 januari 2011 [...] Waar heb jij gelezen dat George rust vond uitgaan van de slaapkamerset? Heb ik iets gemist op het forum, of heb jij mailcontact met hem gehad? [...] Onlangs nog, maar al sla je me dood, waar precies? Misschien kan George er wat over kwijt. M rc Ik kan me ook niet meer exact herinneren dat ik dat ergens geroepen heb maar het klopt wel. Er is gewoon een hele prettige weergave met veel rust en ruimte in de weergave. En dan niet de rust waarvan je zegt dat het saai wordt maar meer een ontspannen weergave. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 14 januari 2011 Report Share Posted 14 januari 2011 Ach, men moet zich weten te behelpen, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HEAR Posted 14 januari 2011 Report Share Posted 14 januari 2011 Heren ! Het is weer eens zover dat wij jullie wijzen op alle waarden en normen van het leven. Hear alleen ontopic berichten en als normale mensen met elkaar omgaan. Kan je je niet gedragen c.q. wil je je niet aan de regels houden, kom dan gewoon niet meer langs. Tijd voor een frisse nieuwe start. Succes. Het Hear Team Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts