Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Als ik zo vrij mag zijn om hier iets over te zeggen.

Daar ik "toevallig" bij Sodejuu moest zijn, heb ik het genoegen mogen smaken de Sonus Fabers als eerste te beluisteren.

Uit deze monitors komt een laag waar menig vloerstaander jaloers op kan zijn. Na enige tijd hoorde ik dezelfde kemerkende luchtigheid en natuurlijkheid als bij Audiofreak's SF's.

Enkel de "bel" van geluid miste ik enigszins. Maar eigenlijk gaat dat nergens over want de speakers zijn op de gok neergepoot.

Sodejuu zal nog geruime tijd bezig blijven met schuiven en tweaken. :D

De Guarneri's hebben een volwassen indruk op me gemaakt. Een voortreffelijke speaker met zeer veel potentie!

Misschien wel leuk om de test van de opvolger de Memento in de hifi news van deze maand erbij te halen Roger. Jammer dat volgens Kenn Kessler er zoveel watt in moet.

Guest Kraus vonBentinck

vanmiddag eindelijk vanuit Rome aangeland, de Black Widow.

Veel meer kan er niet meer bij

FatBob33b.jpg

optisch ziet het er nog geweldig uit, maar wat minder leuk is, zo krom als een hoepel :angry:

FatBob33c.jpg

als dat nog maar wat wordt!

vanmiddag eindelijk vanuit Rome aangeland, de Black Widow.

Veel meer kan er niet meer bij

FatBob33b.jpg

optisch ziet het er nog geweldig uit, maar wat minder leuk is, zo krom als een hoepel :angry:

FatBob33c.jpg

als dat nog maar wat wordt!

Een beetje verbogen bij het transport?? :blink:

Guest Kraus vonBentinck

Na een dagje sleutelen: de weduwe en haar Fat Bob; een mooi bruidspaar vind ik zelf; optisch en klankmatig past het prima bij elkaar naar mijn bescheiden mening.

FatBobBlWSMEIV.jpg

Guest Kraus vonBentinck

De Moerch ga ik eerst eens helemaal op orde maken ("modern" armsteuntje, 1 contragewichtje ontbreekt, solderingen tiptop maken) en dan eerst eens een tijdje ingepakt houden.

Het plan voor 3 armen op de draaitafel laat ik voorlopig maar even rusten. Ik heb een nieuw (linker)armboard verzonnen voor twee armen en icm de 3 motoren maar daar zie ik tot nader order van af.

Misschien doe ik de arm tzt wel weg. Maar hij ligt me niet in de weg.

Je doet hem makkelijker weg dan dat je een nieuwe koopt.

Guest Kraus vonBentinck

tjonge, het gaat wel ineens hard

de ideale(?) partner voor een Black Widow : Denon DL103 M

Denon103m_2.jpg

gewicht: 5,8 gram

VTF 1,4 gram

statische compliantie: 35

dynamische compliantie bij 100 Hz: 13

Output 0,12mV

elleptische naald

boron cantilever

afkomstig uit NOS met 50 - 75 speeluren van de 1e bezitter (AAA+ adres uit ervaring)

het element is uit 1983 en vrij zeldzaam

Mooi hoor. :)

Voor op het werk?

Op de fiets?

In de auto?

Of misschien wel....voor thuis????

:D

Nee, nee, nee en nog eens nee :P Lekker voor in de trein :D

Goed spul van iAudio. Ik gebruik zelf al een paar jaar de M5 L met 20 Gb harddisk i.c.m. een Sennheiser PX200. Klinkt

Vandaag eindelijk de Ferrari rode Wilson Audio Duette speakers binnen gekregen, met de orginele stands en gril in het zwart. Erg mooi! Nu nog zo snel mogelijk aansluiten, moet wel nog een paar dagen wachten met de folie eraf te halen, balen.... Wordt een mooie match met de McIntosh!

Trouwens, mooie speler Rein! de McIntosh MCD 201. Heb hem laatst in Roermond mogen aanhoren, perfect.

AudioBill

:)

Duette-Stand-Seamless-Grill.jpg

;)

Duette-Novel-Detail.jpg

Duette_Enviro-2cropped_smal.jpg

;) bij die laatste foto zie je naast de speaker een USA versie van de klankschalen van onze Parijse Japanner :o:blink::lol:

RastaPhil

Vandaag eindelijk de Ferrari rode Wilson Audio Duette speakers binnen gekregen, met de orginele stands en gril in het zwart. Erg mooi! Nu nog zo snel mogelijk aansluiten, moet wel nog een paar dagen wachten met de folie eraf te halen, balen.... Wordt een mooie match met de McIntosh!

Trouwens, mooie speler Rein! de McIntosh MCD 201. Heb hem laatst in Roermond mogen aanhoren, perfect.

AudioBill

Erg benieuwd wat je van deze speakers vindt.... de meningen zijn op zijn zachtst gezegd nogal uiteenlopend over deze monitors.

De foto's zijn inderdaad niet om aan te zien. Gelukkig zijn ze in het echt veel mooier. Jammer dat ik geen camera heb anders maakte ik wel wat foto's. Maar ja, wat veel erger is is dat ik nog steeds geen luidspreker kabel heb en de speakers dus al een week werkeloos in de kamer staan. Dus wie een kabel voor mij heeft? (zie ook advertentie)

Groetjes AudioBill

Guest Kraus vonBentinck

tjonge, het gaat wel ineens hard

de ideale(?) partner voor een Black Widow : Denon DL103 M

... en, klinkt'ie al?

103M2.jpg

Het element is in absolute nieuwstaat, in de originele verpakking en met alle papieren er bij.

Aftasten gaat voorbeeldig, kanaalongelijkheid is afwezig (<0,15dB)

Het klinkt zeer eerlijk, goed in het hoog en voldoende punch in het laag; een klein beetje slank. Hele goede plaatsing en ruimtelijkheid okay. Een klein beetje laidback, dat wel.

Ondanks de extreem lage uitgangsspanning geen enkel probleem voor de phonotrap.

Ik moet nog een beetje experimenteren met afsluitweerstand en electrische weerstand (voorlopig lijkt 1 kOhm en 500pF het best te werken).

Maar de ideale partner voor een infinity Black Widow is het beslist niet. Veel te hoge resonantiefrequentie. De Grado past in de Black Widow absoluut beter want komt daarin verbazingwekkend tot leven.

Deze Denon in de Black Widow is geen partij voor een SMEIV met een Benz Wood wat betreft layering.

Als de M

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...