Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

WanFie
 Share

Recommended Posts

Waarom 2x?

Mazzeltje, 2 stuks voor E280.- nieuw uit een webwinkel. Hebben inmiddels de prijs aangepast maar mij wel netjes geleverd.

Bovendien staan er hier twee draaitafels zonder fatsoenlijk element Technics SL-1100 en een Toshiba SR-370. Moet wel bij beide armen de massa wat verhogen denk ik.

Maar ja, je kunt het geld maar een maal uitgeven :( nu wordt er een (of meerdere) Technics EPC 205C 2H en veel leuks van Empire aangeboden. Die EPC 205 is echt een snoepje en E175 niet duur!

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

D3-1.jpg

mijn beste walkman ooit. was bang dat ik hem kwijt was maar na jaren weer terug gevonden. zeer robuust en nog geen krasje op. morgen batterijen erin en ouwe bandjes luisteren. :)

obsydp.jpg

Niet het hele apparaat, maar een nieuwe voeding erin... Ik ben nu de enige bezitter van een hele set Array's met de vernieuwde voeding (PH-2,A-3, M2(3)). Zeker in de eindversterkers is dat bijzonder omdat deze voorlopig nog niet in productie komen (veel te veel werk en dus te duur).

Waar het Hear forum al niet goed voor is... (met dank aan Jerry)...

:)

Bose1801openframe.jpg

bose eindversterker 1801 :)

na jaren terug in de familie en in tip top staat. na de vakantie inpluggen en luisteren. dus leuke vakantie en leuke vooruitzichten

lator

obsydp.jpg

Niet het hele apparaat, maar een nieuwe voeding erin... Ik ben nu de enige bezitter van een hele set Array's met de vernieuwde voeding (PH-2,A-3, M2(3)). Zeker in de eindversterkers is dat bijzonder omdat deze voorlopig nog niet in productie komen (veel te veel werk en dus te duur).

ziet er gaaf uit. veel luisterplezier

Bose1801openframe.jpg

bose eindversterker 1801 :)

na jaren terug in de familie en in tip top staat. na de vakantie inpluggen en luisteren. dus leuke vakantie en leuke vooruitzichten

lator

Vroeger kwam ik wel eens in "de Heksenketel" in Udenhout. Daar stond zo'n ding 'n enorme disco vl te stampen. Dat zal ongeveer 1975 geweest zijn denk ik.

Dat hij het na al die jaren nog doet... :blink:

obsydp.jpg

Veel plezier ermee Hans

Wat is er dan veranderd cq verbeterd aan de voedingen van die versterkers?

Werd laatst gebeld dat ik een Bocama Lafayette gratis kon afhalen:

Lafayette_LA224B_voor_800.jpg

Een push-pull buizenversterker met EL 84. Had tien jaar in de kast gestaan, maar hij deed het perfekt! En ik ben een beetje van mijn single-ended geloof gevallen. Er zit nog wel een hoop troep in, we gaan daar maar eens een heel mooi bakkie van maken B)

Werd laatst gebeld dat ik een Bocama Lafayette gratis kon afhalen:

Lafayette_LA224B_voor_800.jpg

Een push-pull buizenversterker met EL 84. Had tien jaar in de kast gestaan, maar hij deed het perfekt! En ik ben een beetje van mijn single-ended geloof gevallen. Er zit nog wel een hoop troep in, we gaan daar maar eens een heel mooi bakkie van maken B)

Ik heb nog zo'n zelfde staan, maar dan niet meer in de blakende staat zoals deze op de foto. Ik wil er ook nog eens aan gaan beginnen. Ik wil 'm helemaal opnieuw opbouwen op een nieuw chassis en alle overtollige troep, zoals de toonregeling, eraf laten, zodat ik enkel keuzeschakelaar en volumeregeling over houd.

Mocht je het schema van deze versterker willen hebben, laat het dan ff weten ;)

obsydp.jpg

Veel plezier ermee Hans

Wat is er dan veranderd cq verbeterd aan de voedingen van die versterkers?

Precies weet ik het niet, maar er zitten plotseling verschillende ledjes op de voedingsprinten.

Het is een soort van super shuntvoeding (of iets dergelijks).

Bij de eindversterkers is dat veel lastiger omdat daar dan 4 of 5 van die regelingen in moeten.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...