stefk Posted 1 maart 2008 Report Share Posted 1 maart 2008 Nieuwe aanwinst is een andere plaats voor de set en dus ook een andere luisterplaats ... Heel spannend allemaal en ook moeilijk om te beoordelen! Voorts wacht ik op mn Tungsram en Philips buisjes ... Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 1 maart 2008 Report Share Posted 1 maart 2008 De Marantz DV17 vervangen door een allesvreter, die ook zeer GOED overweg kan met CD,s Arcam DV135 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 2 maart 2008 Report Share Posted 2 maart 2008 Van de week heeft Toine de laatste diffusers bezorgd, 7 stuks. Deze moet ik eerst schilderen, daarna worden ze achter de Maggies opgehangen. Een snelle luisterproef deed me met vreugde vaststellen dat de barriere, welke mij niet in staat stelde om verschil tussen m'n gestripte Pioneer PD-S503 en Harman Kardon HD970 te horen, plotsklaps was verdwenen! Vanmiddag krijg ik nog een Rel Quake II geleverd, zodat ook het laagste laag wat meer body moet krijgen. Sinds de nagalmtijd op orde was gebracht, kwaliteit dus enorm verbeterd was, was de kwantiteit van het laag toch wel aan de magere kant. Met een goed subje moet dat laatste ook op orde komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 2 maart 2008 Report Share Posted 2 maart 2008 Net de no name-voedingscondensators van mijn eindbakjes vervangen door mooie BC's. Had ik bij het eerste exemplaar een brakke ingangsaansluiting, spannend, voor het eerst aanzetten, en dan een BROM!! Een beetje peuren eraan en de brom was gelukkig weg. Zo blijft het spannend En nu maar inspelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 3 maart 2008 Report Share Posted 3 maart 2008 Een spelende Grundig 2440 buizenradio, een disco-antistat (Knosti, compleet) en 20 elpees, waaronder een box met Nabucco van Verdi (Decca), Handel (Acis and Galatea), La Boheme van Puccini met Renate Tebaldi, Mozart/die Zauberfl Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 5 maart 2008 Report Share Posted 5 maart 2008 Nieuwe aanwinst is een andere plaats voor de set en dus ook een andere luisterplaats ... Heel spannend allemaal en ook moeilijk om te beoordelen! Voorts wacht ik op mn Tungsram en Philips buisjes ... Gr Stef Yes yes het wachten is voorbij, heb ze sinds gisteren ... Gr stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 5 maart 2008 Report Share Posted 5 maart 2008 Een spelende Grundig 2440 buizenradio, een disco-antistat (Knosti, compleet) en 20 elpees, waaronder een box met Nabucco van Verdi (Decca), Handel (Acis and Galatea), La Boheme van Puccini met Renate Tebaldi, Mozart/die Zauberfl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 maart 2008 Report Share Posted 5 maart 2008 Net de no name-voedingscondensators van mijn eindbakjes vervangen door mooie BC's.Had ik bij het eerste exemplaar een brakke ingangsaansluiting, spannend, voor het eerst aanzetten, en dan een BROM!! Een beetje peuren eraan en de brom was gelukkig weg. Zo blijft het spannend En nu maar inspelen No-name peuren eraan? zat je te vissen in je versterker???? hmmm in dit ABN??? Terug plagen mag he Even serieus, ik krijg steeds meer waardering, voor BC 's. Ik hoop dat jij dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 6 maart 2008 Report Share Posted 6 maart 2008 Net de no name-voedingscondensators van mijn eindbakjes vervangen door mooie BC's. Had ik bij het eerste exemplaar een brakke ingangsaansluiting, spannend, voor het eerst aanzetten, en dan een BROM!! Een beetje peuren eraan en de brom was gelukkig weg. Zo blijft het spannend En nu maar inspelen No-name peuren eraan? zat je te vissen in je versterker???? hmmm in dit ABN??? Terug plagen mag he Even serieus, ik krijg steeds meer waardering, voor BC 's. Ik hoop dat jij dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 6 maart 2008 Report Share Posted 6 maart 2008 het belang van de voeding in een single-ended buizenversterkert Ik gebruik ze als kathode ontkoppeling in mijn SE en verder in praktisch vanalles wat ik bouw, repareer en/of reviseer. Dus nu weer achter elkaar platen en CD's draaien en ontdekken Top! Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 9 maart 2008 Report Share Posted 9 maart 2008 Ja, net weer een zeer bekende plaat 'als nieuw' ervaren. Waar blijft al die info vandaan komen? Lastig om te kiezen wat ik nu weer ga draaien.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 9 maart 2008 Report Share Posted 9 maart 2008 Ja, net weer een zeer bekende plaat 'als nieuw' ervaren. Waar blijft al die info vandaan komen?Lastig om te kiezen wat ik nu weer ga draaien.. Dat is het muziekvirus dat eventjes heftig zn ronde doet ... Je kan tenminste kiezen, is al heel wat Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rood Posted 19 maart 2008 Report Share Posted 19 maart 2008 Gisteravond dit opgehaald : Ontwerp van Jean Hiraga met 2 x 30 watt klasse A mits alles goed werkt . Vroeger bij Stuut en Bruin in Den Haag kijkend in de etalage lopen kwijlen .. Helaas met een kapot rechterkanaal naar het schijnt .. En deze voorversterker : Als de kraamvisite weg is straks dan zal ik eens gaan slepen en aansluiten . Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 maart 2008 Report Share Posted 19 maart 2008 Mooi spul! Spannend.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 19 maart 2008 Report Share Posted 19 maart 2008 Ziet er fraai uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rood Posted 19 maart 2008 Report Share Posted 19 maart 2008 De visite bleef te lang helaas .. helaas voor het aansluiten . Morgen weer een dag . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 maart 2008 Report Share Posted 28 maart 2008 Een Stello DA220 MK2 http://www.aprilmusic.com/products/products_da220mkii.htm http://www.soundstage.com/revequip/stello_...ii_followup.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
hderkx Posted 31 maart 2008 Report Share Posted 31 maart 2008 Spendor S6 luidsprekers. HDerkx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 31 maart 2008 Report Share Posted 31 maart 2008 Niet echt audio maar wel een nieuwe aanwinst. Sony dvd recorder type nummer.... iets met 650 . nou deze dus. Ja ja het is een Sony, ik ben er tevreden mee. En hij is voor Film, en beter dan de vorig die weas van de Blokker hahaha. Heeft het wel 5 jaar gedaan voor 69 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 31 maart 2008 Author Report Share Posted 31 maart 2008 Spendor S6 luidsprekers. HDerkx Toch geen Masters...?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hderkx Posted 31 maart 2008 Report Share Posted 31 maart 2008 @Hans van Liempd, Ik schreef toch dat ik de Masters te logeren had. Ik heb voor mijzelf de Spendor S6 gekocht. Als opvolger van de Von Schweikert VR1. De Masters zijn van iemand anders. Maar ze staan hier nog steeds. Die Spendors zal ik ook nog wel een keer over schrijven. Als ik tenminste niet te veel geneuzel in dat topic over die Masters krijg. Ik heb het weer een keer willen proberen met een stukje schrijven, maar geen gez**k of het is weer over. HDerkx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 april 2008 Author Report Share Posted 1 april 2008 @Hans van Liempd, Ik schreef toch dat ik de Masters te logeren had. Ik heb voor mijzelf de Spendor S6 gekocht. Als opvolger van de Von Schweikert VR1. De Masters zijn van iemand anders. Maar ze staan hier nog steeds. Die Spendors zal ik ook nog wel een keer over schrijven. Als ik tenminste niet te veel geneuzel in dat topic over die Masters krijg. Ik heb het weer een keer willen proberen met een stukje schrijven, maar geen gez**k of het is weer over. HDerkx Van mij geen gezeik. Maar ik dacht dat je op zoek was naar andere monitoren... vandaar dat ik de keuze voor de vloerstaanders, terwijl je nog met monitoren bezig bent opmerkelijk vond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hderkx Posted 1 april 2008 Report Share Posted 1 april 2008 @Hans, Soms dienen verschillende zaken zich tegelijkertijd aan. Het is niet anders. Binnenkort zal ik mijn recensie over de Spendors plaatsen. Ik had nu toevallig de kans om die Master Three aan de tand te voelen. Maar ik was al langer aan het kijken naar een vloerstaander. Waarom zul je in de recensie over de Spendor lezen. HDerkx Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 1 april 2008 Report Share Posted 1 april 2008 @Hans van Liempd, Ik schreef toch dat ik de Masters te logeren had. Ik heb voor mijzelf de Spendor S6 gekocht. Als opvolger van de Von Schweikert VR1. De Masters zijn van iemand anders. Maar ze staan hier nog steeds. Die Spendors zal ik ook nog wel een keer over schrijven. Als ik tenminste niet te veel geneuzel in dat topic over die Masters krijg. Ik heb het weer een keer willen proberen met een stukje schrijven, maar geen gez**k of het is weer over. HDerkx whats up doc Link to comment Share on other sites More sharing options...
hderkx Posted 1 april 2008 Report Share Posted 1 april 2008 @M44, ik heb al vaker recensies geschreven over apparatuur. Je doet een hoop moeite en wil jouw ervaring delen met de anderen hier. Maar wat gebeurt er dan? Dan komen de azijnpissers weer uit hun donkere hol gekropen. Onder andere daarom had ik mijn account hier opgezegd. Krijg ik een week of wat later een mailtje. Ik hoefde slechts te "klikken" op een url en ik was weer lid van de "partij". Ik ben ook niet de kwaadste, dus ik denk ik probeer het nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts