Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

WanFie
 Share

Recommended Posts

Mijn nieuwste 'aanwinst' is eigenlijk een oud gebakkie wat ik al zo'n 22jaar(!) in huis had, maar 't van die 22jaar al zo'n 20 jaar niet meer deed.

Heb 'm vandaag weer eens van de kast gehaald, stof er af geblazen, opgesteld en...heel soms deed ie 't dan als je 't draaiplateau eerst zo'n 5 minuten handmatig ronddraaide op een zo gelijkmatig mogelijke snelheid :blink::D

Echter,....Als 'n soort van wonder deed ie 't vandaag in eens in 1x goed.

Dus,...had eindelijk de kans om weer wat van m'n bescheiden collectie LP's te draaien :rolleyes:

Het is een typisch plastic el-cheapo draaitafel, die ik destijds voor iets van 200,- gulden heb gekocht, bij..(hang on) de Miro.

(Miro is tegenwoordig de Albert Heyn B) )

Sommige LP's klinken nog niet eens zo beroed op deze Akai.

(met AT120 element)

Kon zelfs nog een foto van 't ding vinden op internet

Zie >hier<.

(btw, de mijne is antraciet)

Groeten,

Alco

Och die dingen worden nog gemaakt door onder andere Lenco B) misschien dat je dan zelfs nog reserve onderdelen kan krijgen.

Marcel

Och die dingen worden nog gemaakt door onder andere Lenco  misschien dat je dan zelfs nog reserve onderdelen kan krijgen.

O, dat wist ik niet.

Maar, ik vind 't de moeite niet waard.

't is en blijft een matige platenspeler, maar goed... voorlopig voldoet ie prima.

Guest Kraus vonBentinck

lmogsmi%20ittle%20wonder.jpg

mogami little wonder

speelt helder, fris, gedetailleerd en levendig in vergelijking met een richtinggevoelige (ja, ja) monster(what's in a name :D )interlink.

Voor

Guest muziekfreak
Ga je dan kwijlen van ritalin???

Dit geven ze toch aan kinderen met ADHD, zodat de pieken in hun gedrag wat afgevlakt worden, dus wat rustiger worden. Ik heb een kind met ADHD nog nooit zien kwijlen als het ritalin slikte.

ADHD Aanbevolen Dagenlijkse Hoeveelheid Drugs. :D Maar klopt en nee geld niet alleen voor kinderen ritalin wordt niet zo snel voorgeschreven als menig mens denkt. ZIe het al legaal drugs in-nemen. Ikzelf heb ook adhd en mijn broer zit aan de ritalin vrolijk wordt je er niet van iig :(

Het kleurt iig goed bij elkaar. ;)

Ik vind het er best mooi uitzien.

Gefeliciteerd.

Thanx! :)

In werkelijkheid ziet het er uiteraard NOG mooier uit :D .

Ik hoef gelukkig geen rekening te houden met huishoudelijke zaakjes. In de woonkamer hoefde ik dit niet te proberen, nee. :rolleyes: .

Tis inderdaad wel makkelijk met stofzuigen. Gelukkig maar, want m'n vrouw vertikt het om in het stereohok te stofzuigen. "Vroegah" deed ze dat wel nog. Maar nadat ze een spike van m'n Magnepans dwars door de Nordostkabels had laten prikken..... heb ik aangeboden dat ik dat in het vervolg zelf wel wilde gaan doen :mad2: .

Wat verwacht je van speakers die 'n paar dagen oud zijn? Niet al teveel. Zo zijn de speakers van Green niet anders van m'n vorige speakers; (MG12QRSE en B&W Matrix 805). Kan nog 'n paar weekjes duren eer je hier gefundeerde uitspraken over kunt doen. :cool2:

Greetz,

Erjee.

Nieuwe aanwinst (en hiermee terugkeer plezier in audio):

ib2_big.jpg

Deze speaker heeft (denk ik) alles wat ik wensen kan: transparantie, ongelofelijk veel kracht, grootse fbeelding + een geluid ''als uit 1 stuk".

Fout Sodejuu!!!

De aanhouder wint, en daarom heb ik na (letterlijk!) jaren geen audio-poot uitgestoken te hebben de stoute schoenen aangetrokken: KEF's verkocht (Ref.4) en IB2's gekocht. Mijn enige luisterervaring met deze speakers betrof de keren dat ik ze op de VAD show hoorde spelen. Vooral de 2003 demo zette mij aan het denken. De synergie met Bryston was overduidelijk. Daarom heb ik sinds een weekje de IB2's in huis. Let wel: nog zonder stands..! Die waren ze vergeten af te sturen vanuit Engeland. Ze staan zu op plastic kistejes (zoals de Curver speelgoedopruimbakken) zonder spikes of wat dan ook. Hoewel de KEF's in het laag bepaald geen zwakke speakers waren (sterker nog: soms waren ze er iets te sterk), slaat de IB2 alles wat ik tot nog toe gehoord heb: transparant als een kristallen bol maar tegelijk zo krachtig als een PA-installatie. Echt heel speciaal in mijn oren. Om een vreemd voorbeeld van de puurheid van het signaal te geven: omdat de fabrikant aangeeft dat er minstens 100 uur inspeeltijd nodig is om de speaker naar zijn vermogen te laten presteren, staat er continue een cd-speler te repeaten op een behoordlijk luisternivo. Op een bepaald moment (ik had al veel geluisterd) wilde ik een boek lezen, maar ik liet de installatie (uit trots?) aanstaan (audiofielen zijn toch gek, dus wat had ik te verliezen :blink: ) Resultaat: ik kon geconcentreerd mijn boek lezen en de muziek irriteerde niet ondanks het relatief hoge geluidsnivo.. Laat dat relatief trouwens maar achterwege, haha!

Anyway: ik ben zwaar onder de indruk van deze combinatie. Nu alleen nog de originele standaards en lange gebalanceerde interlinks zodat de versterkers direct achter de luidsprekers kunnen staan en ik met max. 50 cm luidsprekerkabel toe kan. Wellicht nog eens een mooie mini-audiorackje en een upgrade voor de BP20 voeding........

Oh jee, ik lijk haast wel een audiofiel :o

Gr,

Nanning

Het kleurt iig goed bij elkaar. ;)

Ik vind het er best mooi uitzien.

Gefeliciteerd.

Thanx! :)

In werkelijkheid ziet het er uiteraard NOG mooier uit :D .

Ik hoef gelukkig geen rekening te houden met huishoudelijke zaakjes. In de woonkamer hoefde ik dit niet te proberen, nee. :rolleyes: .

Tis inderdaad wel makkelijk met stofzuigen. Gelukkig maar, want m'n vrouw vertikt het om in het stereohok te stofzuigen. "Vroegah" deed ze dat wel nog. Maar nadat ze een spike van m'n Magnepans dwars door de Nordostkabels had laten prikken..... heb ik aangeboden dat ik dat in het vervolg zelf wel wilde gaan doen :mad2: .

Wat verwacht je van speakers die 'n paar dagen oud zijn? Niet al teveel. Zo zijn de speakers van Green niet anders van m'n vorige speakers; (MG12QRSE en B&W Matrix 805). Kan nog 'n paar weekjes duren eer je hier gefundeerde uitspraken over kunt doen. :cool2:

Greetz,

Erjee.

Ik zie de recentie met spanning tegemoed. ;):)

Ja jongens, dit wordt kwijlen !

Een tijdje terug Mijn Nakamichi Dragon verruild voor een CR-7E.

Die was toen nog een beetje ontregeld, maar nu na de servicebeurt, geweldig.

17 jaar oude tapes sprankelen en nieuwe opnames doen errug weinig onder voor de CD !

Voor het gemak: hier nog eens m'n link:

mijn set

En dan de gewenste pagina opzoeken en scrollen maar.

;)

Groet,

Erjee.

leuk topic maar die Green is best een eigenaardige man:

Step two, lets clean up the electrical. This will involve your fuse box, outlets power cables, interconnects and speaker cable. When you do this, you will then hear what your system is doing. Make sure at this step you get Magic Wood Cable Grounds. You don't want to dampen the improvements you've just gained.

ten eerste verwijder de zekeringen. Lekker veilig.

Ten tweede verwijder alle kabels. Volgens mij komt er dan nog weinig muziek uit de set

Voor het gemak: hier nog eens m'n link:

mijn set

En dan de gewenste pagina opzoeken en scrollen maar.

;)  Groet, Erjee.

leuk topic maar die Green is best een eigenaardige man:

Step two, lets clean up the electrical. This will involve your fuse box, outlets power cables, interconnects and speaker cable. When you do this, you will then hear what your system is doing. Make sure at this step you get Magic Wood Cable Grounds. You don't want to dampen the improvements you've just gained.

ten eerste verwijder de zekeringen. Lekker veilig. Ten tweede verwijder alle kabels. Volgens mij komt er dan nog weinig muziek uit de set

:lol::lol::lol:

Ha die Wijx,

Volgens mij maak je een paar vergipsinkjes bij het vertalen van Green's suggesties.

Als ge verder doorleest, kun je lezen hoe zeer hij op veiligheid gesteld is en IEDEREEN AFRAADT om iets aan z'n electriciteitsvoorziening te wijzigen als je er geen verstand van hebt.

Lees hier maar wat hij mij adviseerde:

Hi Roy,

As you know, I feel funny about recommending power cables because of safety. You're on the right path sonically, but you'll have to make your own choice. Sorry, that's the only way I can put it.

I hate to have to be so touchy around the electrical thing. I wish I could just tell people what to do. I wish a lot of things but somethings I have to keep a distance. You understand, I'm sure. I'm sure you'll make the right decision.  Maybe some one else can kick in here.

See?

Maar eigenaardig issie zeker ;) .

Met vriendelijke groet,

Erjee.

Ik zag gisteren een foto van die man, op dat forum waar jij naar verwees. Het lijkt net een foute gochelaar... ;):D:P

Tja... wat zal ik zeggen...

Looks can be deceiving.

:)

Maar heb jij 'n probleem met Green's of iemand's uiterlijk in het algemeen?

Nee toch? Ik niet, in elk geval.

Greetz,

Erjee.

Ik zag gisteren een foto van die man, op dat forum waar jij naar verwees. Het lijkt net een foute gochelaar... ;):D:P

Tja... wat zal ik zeggen...

Looks can be deceiving.

:)

Maar heb jij 'n probleem met Green's of iemand's uiterlijk in het algemeen?

Nee toch? Ik niet, in elk geval.

Greetz,

Erjee.

Nee hoor. Hoe hij (of iemand anders) eruit ziet, moet ie zelf weten. Ik reageerde alleen op jouw opmerking dat ie eigenaardig is. Nou ken ik 'm verder niet, maar ik kon me er wel iets bij voorstellen, afgaand op z'n uiterlijk. Dat vind ik ook wat eigenaardig. Maar ik heb er verder geen probleem mee of zo hoor...

Hoi Henrie,

Ik had waarschijnlijk dezelfde reactie als jij, toen ik voor het eerst zijn foto zag. Hij heeft, vond ik, een zekere "air" over zich. Maar, na een aantal telefoongesprekken met hem, kan ik je zeggen dat de waarheid heel wat genuanceerder en (mag ik dit zo stellen?) positiever is dan dat je, gebaseerd op alleen 'n plaatje, zou kunnen krijgen.

Ik weet inmiddels hoe..., euhmmm, moeilijk het voor veel HEAR leden is om Green's opvattingen, methoden, producten enz. te accepteren. Laat staan te bevatten! En dat is helemaal niet erg. Wat wel jammer is, is dat er vaak te snel wordt gereageerd, zonder dat men zich de moeite genomen heeft om kennis te nemen van de achterliggende theorie. Laat staan het experiment zelf uitgevoerd te hebben.

Zelf heb ik daar ook nog eens moeite mee. Maar door het uitproberen van zijn suggesties, tips e.d. krijg ik wel steeds meer inzicht in hoe akoestiek en mechaniek van invloed is op het uiteindelijke resultaat van de keten; MUZIEK BELEVEN!

Maar laten we niet verzanden in het discussieren van iemand's uiterlijk.

He might get angry and cast a spell on you! ;)

Bedankt voor je reactie, in ieder geval B) .

Met vriendelijke groet,

Erjee.

Beste Erjee,

Wat is, kost en doen de witte zuiltjes naast je paneelluidsprekers?

Diffractie? Wat is het materiaal en hoe bepaal je de beste positie voor zoioets?

Die Green heeft wel eits seneers over zich btw.'Zijn set klinkt vast heel goed :D

Gr,

Nanning

Beste Erjee,

Wat is, kost en doen de witte zuiltjes naast je paneelluidsprekers?

Diffractie? Wat is het materiaal en hoe bepaal je de beste positie voor zoioets?

Die Green heeft wel eits seneers over zich btw.'Zijn set klinkt vast heel goed  :D

Gr,

Nanning

Hoi Nanning,

Die witte zuiltjes was een triest D.I.Y.-project van me, om de zgn. Argent Roomlenses te immiteren. Het idee erachter is diffractie en demping. De buizen (gewoon PVC uit de bouwmarkt) zijn verschillend gevuld met glaswol. Op paneelspeakers hebben ze blijkbaar nauwelijks effect. Waarschijnlijk wel op conventionele speakers, omdat die meer spreiden.

Ik heb ze dus ook weg gedaan. Je ziet ze ook niet meer in m'n latere foto's terug.

Green kan soms raar uit de hoek komen, ja. Niet snel zal hij je de lepel in de mond geven, maar jezelf laten zoeken naar het antwoord op je vragen. Mocht je er toch niet uitkomen, dan zal hij met zijn "magic want" zwaaien en je in de goeie richting sturen. Hoe hij het doet? Misschien heeft ie ook een glazen bol :D .

Sterker nog; nadat ik m'n Maggies zo had neer gezet, zoals Green me voorstelde, kreeg ik een veel grotere soundstage, zonder gat in het midden. Wel moest ik ze sterker naar binnen draaien voor focus. Ook de bass kwaliteiten namen toe.

Dat alles was het gevolg, omdat de speakers in de (zoals hij dat noemt) "pressure zone" kwamen te staan. En de druk die in dat gebied heerst werd zo positief aangewend om het rendement van de speakers te verhogen.

Theoretische voorstelling:

pzareas.JPG

Daarna toegepast:

Room%20II-1.JPG

En NU:

Front1.JPG

Als je een vergelijkbare situatie hebt; probeer eens uit! Kost niks en misschien dat het jou ook winst op levert :cool2: !

Met vriendelijke groet,

Erjee.

Guest muziekfreak

mg_photo.jpg

ALs dat gij merkt dat mensen met je spotten mag je ze kastijen met een brandende braamstruik,jah...maar dat is symbolisch dat weet ik ook heus wel. Dat moge gerust andere houtsoorten zijn als dat beter uitkomt :D

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...