carl Posted 3 december 2008 Report Share Posted 3 december 2008 Wat zijn dat nu voor een speakers? Beste Carl, het zijn Marten luidsprekers, komen uit Zweden. Importeur voor Nederland is HVP Audio (http://www.hvpaudio.com/). Erg mooi, erg prijzig, en helaas niet helemaal mijn ''cup of tea''. Ik kan me echter voorstellen dat ze voor voldoende anderen wel als referentie in aanmerking kunnen komen.. Hai Arden, De reden dat ik op dit forum zit is om van mensen te horen wat eventueel hindelijk kan zijn bij een audiocomponent. Bij speakers met keramische units zal ik nu in het vervolg "voorzichtig" zijn bij luisteren. Die dingen zien er overigens wel mooi uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonn Posted 10 december 2008 Report Share Posted 10 december 2008 Deze week de trotse eigenaar geworden van deze td147 jubilee. Jonn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 10 december 2008 Report Share Posted 10 december 2008 Deze week de trotse eigenaar geworden van deze td147 jubilee. Jonn Mooie speler Jonn. Ben er zuinig op, er zijn er slechts 5000 wereldwijd van geleverd. Alleen geproduceerd in het jaar 1983 wegens het 100-jarig bestaan van Thorens. Gefeliciteerd. Heb je er al een element in gemonteerd, of laten monteren? En......? De eerste indrukken? Veel plezier ermee. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonn Posted 12 december 2008 Report Share Posted 12 december 2008 Mooie speler Jonn. Ben er zuinig op, er zijn er slechts 5000 wereldwijd van geleverd.Alleen geproduceerd in het jaar 1983 wegens het 100-jarig bestaan van Thorens. Gefeliciteerd. Heb je er al een element in gemonteerd, of laten monteren? En......? De eerste indrukken? Veel plezier ermee. Frank. Er zit op dit moment een niet zo'n super Shure V15v element op. Heeft volgens de verkoper ietwat lang gelegen. Ook kan ik op dit moment nog niet over de buizen versterker heen, ik ben nog bezig de ingewanden van de phonodude bijelkaar te krijgen. Tot die tijd draai ik over een vintage marantz amp. Klinkt niet verkeerd maar kan zeker beter. Als de phonodude klaar is komt er wel een ander element op. maar eerst checken hoe een en ander gaat klinken. Jonn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 12 december 2008 Report Share Posted 12 december 2008 Deze week de trotse eigenaar geworden van deze td147 jubilee. Jonn Ah, heb jij die speler van Ralf overgenomen. Puike draaitafel. Een collega van mij was net te laat, anders had die 'm gekocht. Je hebt 'm dus net voor zijn neus weggekaapt. Hij was er niet bepaald blij mee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonn Posted 12 december 2008 Report Share Posted 12 december 2008 Deze week de trotse eigenaar geworden van deze td147 jubilee. Jonn Je hebt 'm dus net voor zijn neus weggekaapt. Hij was er niet bepaald blij mee Helaas, ik ben er wel erg blij mee. Jonn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 13 december 2008 Report Share Posted 13 december 2008 Vind je dat geblaas van die knoppendoos niet geweldig irritant als je muziek zit te luisteren Kraus? Ik zet zelfs de PC en/of labtop een kamer naast de luisterruimte uit als ik serieus ga luisteren omdat ik me mateloos irriteer aan die blazers. Over de omvormer voor de laptop maar even helemaal te zwijgen. Wel een mooi, overzichtelijk stukje software zo te zien. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 13 december 2008 Report Share Posted 13 december 2008 zie topic "Rolling Hils in Deafening Silence"; Het "gewone" omgevingslawaai in de Randstad is al bijna zodanig dat..... Ik heb onlangs de dure Vinylcassette gekocht en zoals gebruikelijk neem ik de LP's direct op in hoge resulotie. Als ik er echt voor ga zitten gaat de plaat weer op de draaitafel maar, zoals gebruikelijk met iets nieuws, draai ik de plaat ook veel via de laptop om de sfeer te proeven, te vergelijken met oudere tracks (het is een Bootleg Serie tenslotte) en dat vergelijken gaat op de moderne manier werkelijk fantastisch. Het is op een heel aardige manier bovendien het effect wat je ook hebt als je vroeger bij je oma op zolder tussen de oude spulletjes zat te rommelen: je houdt het niet voor mogelijk wat er allemaal weer boven water komt. Al die platen/CD's/tracks die nooit meer gedraaid werden. Enne... het achtergrondgeruis in de concertzaal is bovendien vele malen hoger Buiten, in de stad, is het omgevingslawaai idd vaak hoger dan dat van een schootknoppendoos, maar daar heb ik hier in mijn appartement in een dorpje in de randstad, gelukkig geen last van. Voor het vergelijken van verschillende muziekstukken, en even snel een stukje muziek opzetten is het idd leuk, maar zoals je zelf al schrijft is het natuurlijk niet te vergelijken met een goede LP of CD in een stille speler. Enne..... ik weet niet in wat voor zalen jij komt, wss klassiek, maar als ik de installatie afregel voor een concert is het in de zaal echt muisstil. Het geruis van sommige versterkers achter en op het podium is midden in de zaal echt niet meer waar te nemen, zelfs niet met de meest gevoelige meetinstrumenten. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 december 2008 Report Share Posted 13 december 2008 Voor het vergelijken van verschillende muziekstukken, en even snel een stukje muziek opzetten is het idd leuk, maar zoals je zelf al schrijft is het natuurlijk niet te vergelijken met een goede LP of CD in een stille speler. Qua geluid is er geen verschil te horen met 24b @ 96kHz. Misschien dat je dat uit romantisch oogpunt zo ervaart? Voor oorverdovende stilte kun je vaak heel goed terecht in plattelandskerkjes in Midden-Spanje Of in de Schotse Hooglanden boven op een berg met windstil weer. Het geruis van je eigen kleding kan dan een oorverdovend lawaai maken, wel stil zitten dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 december 2008 Report Share Posted 13 december 2008 (...)Het geruis van sommige versterkers achter en op het podium is midden in de zaal echt niet meer waar te nemen(...) Beweer je nu dat er iets NIET waar te nemen is? Dat mag ook wel in de krant, want audiofielen horen toch altijd ALLES? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 13 december 2008 Report Share Posted 13 december 2008 Dat heeft idd even op zich laten wachten Onno, maar het wachten wel waard geweest? En je mag hem gerust een keer schoonmaken zo te zien. Of is de lens van je fototoestel zo smerig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 13 december 2008 Report Share Posted 13 december 2008 Dat heeft idd even op zich laten wachten Onno, maar het wachten wel waard geweest? En je mag hem gerust een keer schoonmaken zo te zien. Of is de lens van je fototoestel zo smerig? (om anderen ook te laten kwijlen) Waarschijnlijk heeft hij zelf lopen kwijlen...en terecht Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 13 december 2008 Report Share Posted 13 december 2008 Ha die Audiofreak, Gefeliciteerd met je mooie aanwinst. Ik weet dat je je er heel erg op had verheugd en dat dit voor jou DE phonotrap is die het beste uit je draaitafelcombi haalt. Lekker genieten nu! Groeten, Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 december 2008 Report Share Posted 15 december 2008 Eigenlijk zit er niet zoveel in Onno maar dat zegt verder niets. Maar tot hoeveel db versterkt die nu. Ik begrijp altijd dat buizen nog een trafo nodig hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 15 december 2008 Report Share Posted 15 december 2008 Ik weet dat er iemand is, die ook spontaan gaat kwijlen als hij de binnenkant ziet en daarom voor hem een binnenzijde foto.(Moet hij wel onder zijn tank vandaan kruipen) Of onder zijn CX vandaan....... @ Carl: dit is een MC prepre, komt dus voor de MM trap en neemt ahw. de plaats in van een trafo. Heel knap om dat met buizen te doen, wil je dat ruisvrij krijgen dan moet je ECHT je best doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 15 december 2008 Report Share Posted 15 december 2008 Kwijl jij ook al?In het nieuwe jaar snel eens afspreken, want ik heb hier een Denon DP-80 staan die jou graag wilt zien. Wees gerust, ik kwijl er altijd naast ipv. in. En jouw Danoontje.......ik moet toevallig 1 dezer dagen even bij Ruud langs, als je dan thuis bent kom ik wel even aanwaaien. Doe me dan even je tel. nr. per PM want die ben ik ongetwijfeld kwijt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 15 december 2008 Report Share Posted 15 december 2008 @ Carl: dit is een MC prepre, komt dus voor de MM trap en neemt ahw. de plaats in van een trafo.Heel knap om dat met buizen te doen, wil je dat ruisvrij krijgen dan moet je ECHT je best doen. Weet jij wat er in die ingegoten zwarte blokjes zit? Misschien is het wel een FET cascode? En zie ik daar midden boven niet iets van silicium met 8 pootjes en een paar tantaaltjes? Link to comment Share on other sites More sharing options...
H Audio Posted 16 december 2008 Report Share Posted 16 december 2008 @ Carl: dit is een MC prepre, komt dus voor de MM trap en neemt ahw. de plaats in van een trafo.Heel knap om dat met buizen te doen, wil je dat ruisvrij krijgen dan moet je ECHT je best doen. Weet jij wat er in die ingegoten zwarte blokjes zit? Misschien is het wel een FET cascode? En zie ik daar midden boven niet iets van silicium met 8 pootjes en een paar tantaaltjes? Beste Pjotr, Het zou heel goed kunnen dat je gelijk hebt, misschien zitten er ergens wel op ampjes in, maar zelf heb ik de Aitos Phono Versterker ook gehoord , bij mijzelf op een installatie die ik ken, maar ik kan je vertellen dat het ding de magic van de muziek ook liet horen, dus hij klinkt niet alleen erg goed, maar geeft muzikale emotie overdracht. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
H Audio Posted 16 december 2008 Report Share Posted 16 december 2008 @ Carl: dit is een MC prepre, komt dus voor de MM trap en neemt ahw. de plaats in van een trafo.Heel knap om dat met buizen te doen, wil je dat ruisvrij krijgen dan moet je ECHT je best doen. Weet jij wat er in die ingegoten zwarte blokjes zit? Misschien is het wel een FET cascode? En zie ik daar midden boven niet iets van silicium met 8 pootjes en een paar tantaaltjes? Beste Pjotr, Het zou heel goed kunnen dat je gelijk hebt, misschien zitten er ergens wel op ampjes in, maar zelf heb ik de Aitos Phono Versterker ook gehoord , bij mijzelf op een installatie die ik ken, maar ik kan je vertellen dat het ding de magic van de muziek ook liet horen, dus hij klinkt niet alleen erg goed, maar geeft muzikale emotie overdracht. Verder vandaag, thuis weer eens alles veranderd. Dus nu staat er om te beginnen een DPS platenspeler, daarop een Graham Phantom 44 1 punter, een Phono interlink van Crystal Cable gebalanceerd, daarna een Blue Amp model 42 comfort. Naar een Marantz Voorversterker, daaraan Marantz mono blokken, deze sturen Final 1000 i elektrostaten aan . Natuurlijk niet te vergeten, in de Graham Phantom 44 arm een Jan Allaerts MC 1 Boron Mk 2 element. Ik kan vertellen ik ben behoorlijk in m'n element ; ) MvG, Haudio MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 16 december 2008 Report Share Posted 16 december 2008 Verder vandaag, thuis weer eens alles veranderd. Dus nu staat er om te beginnen een DPS platenspeler, daarop een Graham Phantom 44 1 punter, een Phono interlink van Crystal Cable gebalanceerd, daarna een Blue Amp model 44 comfort. Naar een Marantz Voorversterker, daaraan Marantz mono blokken, deze sturen Final 1000 i elektrostaten aan . Natuurlijk niet te vergeten, in de Graham Phantom 44 arm een Jan Allaerts MC 1 Boron Mk 2 element. Ik kan vertellen ik ben behoorlijk in m'n element ; ) MvG, Haudio Ha, die H Audio... Presteert je Sphinx niet beter met de Marantz eindversterker? Ik neem aan dat je die klasse A blokjes thuis hebt staan? Hoe gaat dit icm de Finals in plaats van je buizeneindversterker? En waarom die keuze, gezien je smaak? genieten zal het wel zijn En eindelijk weer eens een platenspeler thuis! greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 december 2008 Report Share Posted 16 december 2008 Beste Pjotr, Het zou heel goed kunnen dat je gelijk hebt, misschien zitten er ergens wel op ampjes in, maar zelf heb ik de Aitos Phono Versterker ook gehoord , bij mijzelf op een installatie die ik ken, maar ik kan je vertellen dat het ding de magic van de muziek ook liet horen, dus hij klinkt niet alleen erg goed, maar geeft muzikale emotie overdracht. MvG, Haudio Beste Henk, Ik geloof je graag met betreking tot de klankmatige kwaliteiten. Maar ik vind toch zo'n I.C.'tje met wat tantaaltjes geen gezicht in een dergelijke versterker. Zit er een mooie ouderwetse geteerde trafo in (of is het alleen verf?) en een paar mooie oude joekels van elko's en dan dat........? Zeg nou zelf, dat hoort toch niet in zoiets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 16 december 2008 Report Share Posted 16 december 2008 Ik heb me tot nu toe ingehouden omdat ik niet deskundig genoeg ben om het meteen te zien, maar het lijkt mij dat dat ICtje in het voedingsdeel zit, en ik vermoed dat dat het relais aan de in- of uitgang aanstuurt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 december 2008 Report Share Posted 16 december 2008 Whatever het doel Bart, blijf het geen gezicht vinden in een dergelijke amp. Als ze toch bijna alles ingieten, hadden ze dat toch ook wel kunnen doen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 17 december 2008 Report Share Posted 17 december 2008 Whatever het doel Bart, blijf het geen gezicht vinden in een dergelijke amp. Als ze toch bijna alles ingieten, hadden ze dat toch ook wel kunnen doen? Ben ik op zich wel met je eens, maar er wordt door sommigen tegenwoordig best wel veel met Solid State-shit gedaan in buizenversterkers, constant current sources, gereguleerde voedingen en LED's zijn ook geliefd. En wat er in die zwarte blokken zit ingegoten vraag ik me ernstig af! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 17 december 2008 Report Share Posted 17 december 2008 Whatever het doel Bart, blijf het geen gezicht vinden in een dergelijke amp. Als ze toch bijna alles ingieten, hadden ze dat toch ook wel kunnen doen? Ben ik op zich wel met je eens, maar er wordt door sommigen tegenwoordig best wel veel met Solid State-shit gedaan in buizenversterkers, constant current sources, gereguleerde voedingen en LED's zijn ook geliefd. En wat er in die zwarte blokken zit ingegoten vraag ik me ernstig af! In dat geval koop hem bij WenW audio en sloop hem open. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts