WanFie Posted 5 januari 2009 Author Report Share Posted 5 januari 2009 Zouden er echt geen goede kabelfabrikanten zijn...?? Fabrikanten die hun kabels zelf vlechten en assembleren en die daar (gezien het werk) niet de hoofdprijs voor vragen.?? Ik ken er in ieder geval Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 januari 2009 Report Share Posted 5 januari 2009 maar waarom hebben kabelfabrikanten het altijd gedaan... Tuurlijk hebben ze het niet allemaal gedaan. Wat daarmee ook bedoeld wordt ... Maar er is er wel eentje die het wel heel bruin maakt: Linkje Zelfs Blue Jeans Cables kreeg bijna een proces aan hun broek, alleen omdat ze ook Cinch plugjes aan hun kabels zetten. Alleen pech dat de eigenaar daarvan een goede advocaat in marketing recht bleek te zijn. Dus tja .... hou nu maar eens vol dat het niet om heel veel geld gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 5 januari 2009 Author Report Share Posted 5 januari 2009 Dus tja .... hou nu maar eens vol dat het niet om heel veel geld gaat. De een schrijft dat het slecht om enkele honderden meter kabel gaat, de ander dat het poenscheppers zijn. Wanneer "men" luidsprekers maakt van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 januari 2009 Report Share Posted 5 januari 2009 Geef mij dan maar een setje Monster interlinks van Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 5 januari 2009 Author Report Share Posted 5 januari 2009 Kennelijk heb je geen van de links gelezen die ik hiervoor postte O jawel, maar wat zegt dat nou... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 5 januari 2009 Report Share Posted 5 januari 2009 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 januari 2009 Report Share Posted 5 januari 2009 Kennelijk heb je geen van de links gelezen die ik hiervoor postte O jawel, maar wat zegt dat nou... 1,5 miljoen hits in een klein uurtje gelezen? Ja dat zegt wel wat Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 januari 2009 Report Share Posted 5 januari 2009 Hahaha, die netkabels zijn eigenlijk hetzelfde als de versterkers van tegenwoordig. Als je een versterker van 2000 Euro openschroeft, dan zie je een printje van een wekkerradio met scheldraad. Strip je een peperduur netsnoer, dan zie een stukje afgeschermd VMVK kabel van een Euro. Die audiowereld is steeds meer lachen. En de reviews van al die zooi worden ook steeds geweldiger. Ik heb de laatste tijd nog nooit zoveel rotzooi de hemel in geprezen zien worden. Edwin Ik heb Miracle al uitgenodigd gewoon hier eens te komen LUISTEREN ipv vooroordelen te zitten verkopen, zoals jij nu doet. You're welcome. Stuur me een PB dan spreken we wat af. Meelezers: meneer heeft het over mijn versterker. Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 6 januari 2009 Report Share Posted 6 januari 2009 (...) Wanneer "men" luidsprekers maakt van Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 6 januari 2009 Report Share Posted 6 januari 2009 Probeerseltje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 6 januari 2009 Report Share Posted 6 januari 2009 De beste luidsprekers ter wereld kosten Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 7 januari 2009 Report Share Posted 7 januari 2009 IMF compact II De conclusie: Het hoog is typisch KEF T27. Je hebt het gevoel dat het niet echt hoog gaat, vooral boventonen in stemmen etc. laten het nogal eens afweten. Maar verder? Briljante speakers. Het laag is ongelofelijk uit zo'n klein kastje (het zijn echt kleintjes) en het midden is prachtig. Lekker op de voorgrond, zoals ik het graag heb. Knappe bookshelfs! Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 7 januari 2009 Report Share Posted 7 januari 2009 De beste luidsprekers ter wereld kosten Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 7 januari 2009 Report Share Posted 7 januari 2009 Mag ik er een andere in gooien?Voor 1500 euro heb je 2e hands een set die briljant klinkt. Alles dat meer kost staat niet meer in verhouding tot de vooruitgang. Ja, dit zeg ik als arm persoon. Maar ik heb dat idee echt een beetje. Brandt los ;D Je hebt volkomen gelijk! Maar het ging die Spido om het noemen van de nieuwprijs van luidsprekers die hij zelf ontkent te bouwen en nimmer lijkt te verkopen. Dat je voor een lager bedrag tweedehands iets veel mooiers koopt dan zo'n "beste luidspreker ter wereld" van 5000 euro zal geen welluisterend mens bestrijden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 7 januari 2009 Report Share Posted 7 januari 2009 De beste luidsprekers ter wereld kosten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 7 januari 2009 Report Share Posted 7 januari 2009 Beste Miracle, Durf jij jouw dure speakers voor een luisterforum gehoormatig te vergelijken met de speakers van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 7 januari 2009 Report Share Posted 7 januari 2009 De beste luidsprekers ter wereld kosten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 7 januari 2009 Report Share Posted 7 januari 2009 De beste luidsprekers ter wereld kosten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 7 januari 2009 Report Share Posted 7 januari 2009 s.k. bedoelt een hele set en niet alleen de speakers. Dan moet je over een behoorlijke dosis geluk en een paar gouden handjes beschikken wil je voor dat bedrag iets echt moois hebben. Als ik dat met mijn Apogee Stage's zou gaan samenstellen (gekocht voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 7 januari 2009 Report Share Posted 7 januari 2009 En we dwalen af ..... het gaat om het beste(persoonlijk) , het gaat niet over geld , en ieder heeft een andere smaak ook nog , dus ik denk dat er heel veel het bestes zijn, en er worden verschrikkelijk veel mooie dingen gemaakt in audioland en sommige zijn erg prijzig maar dat heb je nou eenmaal met produkten die niet in grote getale verkocht kunnen worden . Ps . met 10000 euro zou ik een set kunnen samenstellen die niet eenvoudig zou zijn te overtreffen behalve in systeemgrote cq bandbreedte , ik heb het dan over muziekale beleving (mijn muziekale beleving uiteraard) gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 7 januari 2009 Report Share Posted 7 januari 2009 mijn nieuwe Audio aanwinst En ik had altijd een afkeer voor dd draaitafels Ik heb mijn mening nu moeten bijstellen. Deze draaitafel heeft een enorme rust en ongelofelijke dynamiek en drive . met een detail rijkdom die ik op nog geen andere draaitafel gehoord heb en dat zonder muziekaliteit te verliezen. Het is een Denon DP 80 in een Mitch Cotter Plinth , en een Pluto 6a arm titanium met goud bekabeling en weegt 40 kg Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 7 januari 2009 Report Share Posted 7 januari 2009 M Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 7 januari 2009 Report Share Posted 7 januari 2009 M Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 7 januari 2009 Report Share Posted 7 januari 2009 Beste Miracle, (...) Je opmerking over 18" en 15" woofers doet me overigens vermoeden dat je meer gaat voor kwantiteit dan voor kwaliteit. Zulke woofers hebben vaak een hoger gemiddeld rendement dan bijv. 12", maar het verval (dB/oct.) beneden ca. 100 Hz is vaak groter. Bovendien eisen ze grotere - en dus al gauw minder stijve, resonantiegevoeliger - behuizingen. (...) Ook je verhaal dat een 15" een hoger gemiddeld rendement heeft dan een 12" gaat weer helemaal nergens over. Ik heb hier nog een 12" liggen met een rendement van 118Db/w/m. Ga jij maar eens een 15" of 18" zoeken met zo'n rendement. (...) Beste Miracle, Welke miraculeuze 12" woofer met dat rendement van 118dB/1W/m is dat dan wel? Mensen die Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 8 januari 2009 Report Share Posted 8 januari 2009 En we dwalen af ..... het gaat om het beste(persoonlijk) , het gaat niet over geld , en ieder heeft een andere smaak ook nog , dus ik denk dat er heel veel het bestes zijn, en er worden verschrikkelijk veel mooie dingen gemaakt in audioland en sommige zijn erg prijzig maar dat heb je nou eenmaal met produkten die niet in grote getale verkocht kunnen worden . Ps . met 10000 euro zou ik een set kunnen samenstellen die niet eenvoudig zou zijn te overtreffen behalve in systeemgrote cq bandbreedte , ik heb het dan over muziekale beleving (mijn muziekale beleving uiteraard) gr hj Uit nieuwschierigheid waar zou deze set uit bestaan? Ik heb voor mijn set in totaal geen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts