Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

WanFie
 Share

Recommended Posts

Na vandaag een aantal 15" woofers beluisterd te hebben, samen met de houten Fostex hoorns heb ik besloten 2x Beyma 15G40, 15" woofers te bestellen.

15g40.gif

Klik hier voor de gegevens in .pdf van deze woofers

Deze gaan het laag totaan 1200Hz verzorgen, wss in een gepoorte kist in hoekformaat, maar daar ga ik voorlopig nog even op broeden en het

Beyma is prima spul... bovendien zijn er recone-sets van te koop.

Ik zou voor een basreflex gaan. Zo'n hoekhoorn wordt toch wel heel erg groot.

Bovendien moet het maar in je huis passen... ik heb eens een Klipsch hoekhoorn gehoord waar deze in een doorzonkamer voor de gordijnen stonden.

De eigenaar had de zijkant van de hoekhoorn met perspex uitgebouwd zodat hij een wand had en toch naar buiten kon kijken.

:)

Ben in blijde verwachting van P 046 en C 046 Oyaide connectoren

Miracle, wat vind je van Raven tweeters voor je luidsprekerproject?

Gr

Stef

Gaat daar ook een Oyade powercord tussen komen of gebruik je een ander merk of zelfbouw-kabel?

Raven tweeters zegt mij niets Stef. Doe eens een linkje.

Ik heb nu 2 Fostex H-320 hoorns (worden helaas niet meer nieuw gemaakt) met Beil HD221 (=Fostex D1405) drivers die boven de Beyma 15" woofers, in een 150liter gepoorte hoekkast gaan komen.

Yep Miracle, daar komt nog een Tunami tussen die ik al heel lang heb liggen. Ben zowizo overtuigd dat het een stap voorwaarts is. Momenteel speel ik met het standaardsnoer van de Dialogue One en een zelfbouw van Onno aan het Suprablok. Heb gemerkt dat de prijzen van Oyaide nogal de hoogte zijn ingeschoten bij Hifisupply en tweaks4u. Gelukkig hoefde ik toch that much niet te betalen. Ik hoop ze morgen toegestuurd te krijgen. Wat mij opvalt bij Oyaide is dat de degelijke hifiwinkels + de winkelier weet hoe een set hoort te klinken, stilletjes aan ook Oyaide beginnen te verkopen in Belgi

Leuk miracle , alleen wel jammer van dat dipje rond de 500 hz van 10 db maar dat zie je wel vaker bij die hoogrendementsunits ,en die minimale overname overname freq van die hoorn lag op 800 Hz , moet te doen zijn denk ik ook , ik ben benieuwd naar je resultaat.

Ik ben zelf bezig met een draaitafel, want vinyl is the way to go in my opinion

gr :angry: hj :D

Dat dipje is idd iets minder fraai, maar dat is bij veel hoogrendementsspeakers zelfs nog veel erger dan dit. Dat is echter wel in een oneindige (open) blaffle gemeten, wat toch wel een heel ander resultaat geeft dan een afgestemde kast.

Ik heb er dus goede hoop op dat dat nog wel weg te krijgen is met een goed ontworpen kast.

Ook wijst die meting uit dat de woofer behoorlijk verder rechtdoor loopt dan de opgegeven 1500Hz. De praktijk, in een hybride kast, wijst al uit dat 1800Hz heel goed te doen is met deze woofers.

Daar heb ik ze dus ook in gehoord, op 1800Hz 2e orde Linkwitz-Riley gefilterd, en het zelfde voor de hoorns, wat erg goed klonk. Ik wil op 1200 gaan filteren, wat de woofer nog wat meer ontlast en voor de hoorn unit meer dan voldoende speling is.

Wat ik tot nu toe met deze combinatie heb gehoord, in een zeker niet ideale wooferkast, en wat te hoog gefilterd naar mijn mening was al heel hoopgevend.

Jij bent bezig zelf een draaitafel te gaan bouwen? Lijkt me ook een heel leuk project.

Bovendien moet het maar in je huis passen... ik heb eens een Klipsch hoekhoorn gehoord waar deze in een doorzonkamer voor de gordijnen stonden.

De eigenaar had de zijkant van de hoekhoorn met perspex uitgebouwd zodat hij een wand had en toch naar buiten kon kijken.

Beyma is idd recone-sets voor te koop, maar die zijn in verhouding tot de woofers nog behoorlijk prijzig, en ik verwacht niet dat ik deze woofers op zal blazen. Dan zal ik nog meer geweld moeten gaan aanschaffen als wat de Tri-Vista al is. :blink::rolleyes::lol:

Yep Miracle, daar komt nog een Tunami tussen die ik al heel lang heb liggen. Ben zowizo overtuigd dat het een stap voorwaarts is. Momenteel speel ik met het standaardsnoer van de Dialogue One en een zelfbouw van Onno aan het Suprablok. Heb gemerkt dat de prijzen van Oyaide nogal de hoogte zijn ingeschoten bij Hifisupply en tweaks4u. Gelukkig hoefde ik toch that much niet te betalen. Ik hoop ze morgen toegestuurd te krijgen. Wat mij opvalt bij Oyaide is dat de degelijke hifiwinkels + de winkelier weet hoe een set hoort te klinken, stilletjes aan ook Oyaide beginnen te verkopen in Belgi

Dat zijn wel hele fraaie speakers grats met je aankoop. Mag ik vragen wat voor speakers je nu gebruikt?

mijn nieuwe Audio aanwinst

En ik had altijd een afkeer voor dd draaitafels :D

Ik heb mijn mening nu moeten bijstellen.

Deze draaitafel heeft een enorme rust en ongelofelijke dynamiek en drive .

met een detail rijkdom die ik op nog geen andere draaitafel gehoord heb

en dat zonder muziekaliteit te verliezen.

Het is een Denon DP 80 in een Mitch Cotter Plinth , en een Pluto 6a arm titanium met goud bekabeling

en weegt 40 kg

http://i42.tinypic.com/1zgul3d.jpg

http://i40.tinypic.com/29vlz43.jpg

Heel fraai, veel plezier ermee.

rogers even opengemaakt. roestvrijstalen baffle met bijzonder dempingsmateriaal. de baffle is echt dood wanneer je er tegenaan tikt. en redelijk zwaar natuurlijk.

alles van binnen in goede staat. filter lijkt netjes van opbouw. mooi handwerk allemaal.

zie je al terug in de demping van de kast, das netjes gedaan.

width=160 height=120http://www.uploadgeek.nl/files/pg77w6qo40ody1x31c_thumb.jpg[/img]

width=160 height=120http://www.uploadgeek.nl/files/g2cucyn5ocivoxc7m569_thumb.jpg[/img]

width=160 height=120http://www.uploadgeek.nl/files/immfjke8o933h86uyh9d_thumb.jpg[/img]

width=160 height=120http://www.uploadgeek.nl/files/258cyovujle2jvc8q9a2_thumb.jpg[/img]

Toe maar, toe maar... en dat doet maar... ;)

Hoi Hans,

Beetje tegen de kredietcrisis inroeien. Mocht ik er donderdag niet zijn, dan weet je waarom :D

=> maar ik heb zo'n vermoeden dat een levertijd van 10 dagen TE optimistisch was

Groeten, Jan

Welja jo. Jij hebt ook geen klagen. ;)

Nope, ben een gelukkig man :cool2: (wachten duurt dan toch wel erg lang)

Het grote nadeel van een hoofdtelefoon, vind ik, is dat ik altijd warme (lees: oververhitte) oren krijg als ik een tijdje met zo'n ding op m'n hoofd zit. Er zijn wel hoofdtelefoons die de oorschelp geheel omvatten, en daarbij is het minder, maar nog niet afwezig. Hebben jullie daar ook last van?

Vaak wel, maar bij m'n Beyerdynamic DT-990 helemaal niet.

m'n Quartphone 30, die ook de hele oren omvat, heeft het wel.

Philips SHP200 goedkoop ding (maar best leuk) heeft het ook, maar weer wat minder.

Overweeg eens een DT-990 ;D.

Overweeg eens een DT-990 ;D.

Zoals je had kunnen lezen ;) gebruik ik m'n oordoppen alleen voor m'n mp3-speler. Zo'n DT990 gaat niet werken op een mp3-spelertje, denk ik... Thuis ga ik niet met oordoppen of een koptelefoon op zitten. Daar heb ik speakers voor gekocht... ;)

Bepaalde details (foutjes in opnames etc.) zijn beter te horen door een hoofdtelefoon.

En natuurlijk kan een DT-990 wel aan een mp3 speler :).

Aanwinst!

PIC_0043.preview.JPG

Ik verwacht op veel onbegrip te stuiten, maar als ik hoor wat de AR2's en AR3's neerzetten denk ik, wetende dat dit een AR3 in het klein is, dat het helemaal goed gaat komen ;)

Bepaalde details (foutjes in opnames etc.) zijn beter te horen door een hoofdtelefoon.

En natuurlijk kan een DT-990 wel aan een mp3 speler :).

Aanwinst!

PIC_0043.preview.JPG

Ik verwacht op veel onbegrip te stuiten, maar als ik hoor wat de AR2's en AR3's neerzetten denk ik, wetende dat dit een AR3 in het klein is, dat het helemaal goed gaat komen ;)

Als ik de foto zo bekijk hebben de speakers al heel wat meegemaakt, vooral vocht.

Ik hoop voor je dat de schade meevalt, maar zo te zien zijn de tweeters behoorlijk nat geweest, en ook de woofers zijn zeker niet gespaart gebleven. :blink:

Haha, vorige keer kreeg ik ook al commentaar op een foto die niet van mij was ;D.

Google foto ;). Staat ook een hongaars adres onder. En mijn bank is niet zo vreselijk :P.

Die tweeters van die speakers zien er altijd zo uit, de woofers ook.

Let op:

AR-4X_Stereo_Speaker_sal_web.jpg

Inmiddels vijf verschillende sets van in handen gehad, allemaal zo.

Bezopen h

• Members
Blijft grappig dat dit soort dingen die ooit een smak geld kostten, nu weg gegeven worden.

Ik zie hier in het lokale krantje ook nog zoiets staan:

TK: 3 taperecorders

1 Sony C377, 1 TC280, 1 AkaiGX 2100 autoreverse, 1 pick up JVC Quarts en 49 banden. alles heeft 10 jaar stil gestaan. In 1 koop

Ik ging even kijken in de kringloop winkel. Kwam er voor lp's (heb die ook gevonden een stuk of 10). Maar toen bedacht ik mij dat ik ook wel een tunertje op mijn main hifi kon gebruiken. Is wel handig voor muzikaal behang. Zag voor 6 euro een oude Philips tuner. De F2233. Zat wel een bagger signaal kabeltje aan, die trouwens ook veel te kort was. Maar geen probleem heb er een nieuwe kabel aan gesoldeerd (een oude interlink die ik nog had liggen). Ik moet wel zeggen WOUW !!. Dit kreng ontvangt ook zonder antenne !!! (ook de FM zenders)

dsc0386mediumwq2.jpg

*** ik weet het ik kan waardeloos solderen, maar het maakt contact (zonder veel ruis ) ***

dsc0388mediummr3.jpg

ook nog een Technics SLPG490 gekocht alleen die moet ook uit elkaar... wand hij erkend een CD vaak niet

Ik moet je ook zeggen dat ik in zeist echt een bagger kringloop heb. Alleen maar rommel en kapoten dingen

Heb de CD speler open gemaakt. De lens gereinigd met naalt reiniger (heel toepasselijk).. En ook hij speelt weer als de beste (laad verschrikkelijk snel)

dsc0392mediumbh3.jpg

Dat voor totaal E16,- (Cd+ Tuner). Niet echt een koopje

Blijft grappig dat dit soort dingen die ooit een smak geld kostten, nu weg gegeven worden.

Wharfedale speakers? Meen dat ik ook nog een paartje Dentons in de kelder heb staan.

Acoustic Research AR4's :).

Zien er dus niet uit, maar die horen zo. Net als de AR2xa's waar het hierboven over ging.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...