s_k Posted 19 maart 2009 Report Share Posted 19 maart 2009 idd de 304 klinkt iets minder korrelig, wat schoneren daarmee (vind ik ) ook kouder. de 650 heeft iets vintage achtigs over zich maar duidelijk meer lol in muziek maken. klinkt sponaner, meer sfeer. maar zoals KT altijd roept, een beetje vervorming vind jij wel lekker Al die vervorming en kleuring, zoals het genoemd wordt, klinkt voor mij nog altijd meer als the real thing ;D. Ik vind sets zonder vervorming en kleuring vaak klinischer dan de werkelijkheid. Vaak verzuimt een enigzins gekleurde set wel wat sprankelendheid waar dat w Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 19 maart 2009 Report Share Posted 19 maart 2009 HEREN WIE HEEFT ER NOG OUDE AB'S VOOR PHILIPS CD SPELERS!!! niet te vinden die krengen. Gewoon een Philps universele afstandbediening kopen. Werkt perfect. Hohohooo! De ene afstandsbediening klinkt natuurlijk wel stukken beter dan de andere! Ik zou toch zeker gaan voor een high-end afstandsbediening van een gerespecteerd merk. Zo'n goedkoop prul kan natuurlijk nooit wat wezen... (En vergeet niet om er ook audiofiele batterijen in te stoppen: anders wordt het n Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 19 maart 2009 Report Share Posted 19 maart 2009 idd de 304 klinkt iets minder korrelig, wat schoneren daarmee (vind ik ) ook kouder. de 650 heeft iets vintage achtigs over zich maar duidelijk meer lol in muziek maken. klinkt sponaner, meer sfeer. maar zoals KT altijd roept, een beetje vervorming vind jij wel lekker Al die vervorming en kleuring, zoals het genoemd wordt, klinkt voor mij nog altijd meer als the real thing ;D. Ik vind sets zonder vervorming en kleuring vaak klinischer dan de werkelijkheid. Vaak verzuimt een enigzins gekleurde set wel wat sprankelendheid waar dat w Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 19 maart 2009 Report Share Posted 19 maart 2009 zijn de 620 danwel 630 beter dan de 650? voor zover je dat zeggen kan. Het maakt niet zo veel uit de CD620 en CD630, maar ook de Marantz CD40,50,60 en wellicht nog een berg anderen delen dezelfde printen. De 650 is iets eerder of later gemaakt en heeft dacht ik een iets andere print. Maar als ik het schema bekijk zie ik veel overeenkomsten. Verder is "beter" een relatief begrip, het is vaak maar net hoeveel tijd en moeite je ergens instopt. In mijn CD-630 ben ik onderdelen aan vervangen van 3 mm en daar komen onderdelen van een 1cm voor terug. Ik weet niet of het lukt, maar ik weet wel, dat ik het g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 19 maart 2009 Report Share Posted 19 maart 2009 Overal kunnen buisjes in, als je maar fysieke ruimte hebt. Belangrijker nog is dat buisjes helemaal niet nodig zijn om een goed resultaat te boeken, alleen is het met buizen veel simpeler werken. En ik heb ook geen echte voorkeur voor een bepaald type DAC, ze zijn allemaal goed genoeg als je ze juist behandelt. Loopwerken: focus je op iets dat simpel te herstellen is of waarvan nog onderdelen leverbaar zijn. De Philips zwenkarm-loopwerken zijn uitstekend maar zolangzamerhand wordt het erg moeilijk om daar nog nette onderdelen voor te vinden. Ik ben een Sony liefhebber, maar ik ga ook TEAC, Denon of Accuphase niet uit de weg hoor. En de stable platter loopwerkjes van Pioneer zijn ook erg onderschat, alleen moet je dan niet de lichte uitvoeringen hebben. En van de zware uitvoeringen moet je dan weer spindle motoren op voorraad hebben, maar dat is niet zo'n probleem. Wil je het bij Philips houden: de CD960 of anders de CDD882 met een zelfbouw DACje erachter (die dan ook best met de TDA1541A uitgerust kan worden). Van Marantz is er ook een hele serie mooie tanks, beginnend bij de CD80, de 94, de 10, de 11 enz. enz. Voor vdH modificaties leent de CD960 zich uitmuntend (en dus ook de CDD882/DA960 combi of een Marantz CD80/CD(A)94), maar bijv. ook de Sony XA20, 30 en 50 ES. Andere tanks van Sony dan weer wat minder, gek genoeg. Zit teveel electronica in. Dus geen 777,779, 555, 505, enz. Ook geen high end dingen als Wadia, Proceed, Krell en dergelijken. En SACD dingen ook niet. Als het uitsluitend om een (zwaar en degelijk) loopwerk gaat, kan dat natuurlijk weer w Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 19 maart 2009 Report Share Posted 19 maart 2009 dus bij deze kan ik de 304mk2 aan buizenbart verkopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 19 maart 2009 Report Share Posted 19 maart 2009 Overal kunnen buisjes in, als je maar fysieke ruimte hebt. Belangrijker nog is dat buisjes helemaal niet nodig zijn om een goed resultaat te boeken, alleen is het met buizen veel simpeler werken. En ik heb ook geen echte voorkeur voor een bepaald type DAC, ze zijn allemaal goed genoeg als je ze juist behandelt. Loopwerken: focus je op iets dat simpel te herstellen is of waarvan nog onderdelen leverbaar zijn. De Philips zwenkarm-loopwerken zijn uitstekend maar zolangzamerhand wordt het erg moeilijk om daar nog nette onderdelen voor te vinden. Ik ben een Sony liefhebber, maar ik ga ook TEAC, Denon of Accuphase niet uit de weg hoor. En de stable platter loopwerkjes van Pioneer zijn ook erg onderschat, alleen moet je dan niet de lichte uitvoeringen hebben. En van de zware uitvoeringen moet je dan weer spindle motoren op voorraad hebben, maar dat is niet zo'n probleem. Wil je het bij Philips houden: de CD960 of anders de CDD882 met een zelfbouw DACje erachter (die dan ook best met de TDA1541A uitgerust kan worden). Van Marantz is er ook een hele serie mooie tanks, beginnend bij de CD80, de 94, de 10, de 11 enz. enz. Voor vdH modificaties leent de CD960 zich uitmuntend (en dus ook de CDD882/DA960 combi of een Marantz CD80/CD(A)94), maar bijv. ook de Sony XA20, 30 en 50 ES. Andere tanks van Sony dan weer wat minder, gek genoeg. Zit teveel electronica in. Dus geen 777,779, 555, 505, enz. Ook geen high end dingen als Wadia, Proceed, Krell en dergelijken. En SACD dingen ook niet. Als het uitsluitend om een (zwaar en degelijk) loopwerk gaat, kan dat natuurlijk weer w Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 19 maart 2009 Report Share Posted 19 maart 2009 HEREN WIE HEEFT ER NOG OUDE AB'S VOOR PHILIPS CD SPELERS!!! niet te vinden die krengen. Gewoon een Philps universele afstandbediening kopen. Werkt perfect. Hohohooo! De ene afstandsbediening klinkt natuurlijk wel stukken beter dan de andere! Ik zou toch zeker gaan voor een high-end afstandsbediening van een gerespecteerd merk. Zo'n goedkoop prul kan natuurlijk nooit wat wezen... (En vergeet niet om er ook audiofiele batterijen in te stoppen: anders wordt het n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 19 maart 2009 Report Share Posted 19 maart 2009 AB maakt niet uit zolang er maar en blauw papiertje in het batterijen compartimentje word gestopt waar 7,83 hz op staat geschreven. Dat doe je weer helemaal fout, mijn verpleegkundige vriend. Je moet die IR LED pulsen op 7.83 Hz, behalve natuurlijk wanneer die een commando moet verzenden. Moet jij eens opletten wat er DAN gebeurt............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 19 maart 2009 Report Share Posted 19 maart 2009 oh ja dom dom dom im not worthy Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 maart 2009 Report Share Posted 19 maart 2009 dus bij deze kan ik de 304mk2 aan buizenbart verkopen. PM me maar. @Mordante: MARANTZ CD-94 TDA1541A-S1 (Single Crown) CDM-1 Klopt dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 22 maart 2009 Report Share Posted 22 maart 2009 M44, sta op en loop! Waar heb je een AB voor nodig? Of heb je rolschaatsen nodig om van de ene kant naar de andere van je kamer te gaan.... Heb je al eens bij zo'n AB boer gekeken. Waarschijnlijk is het niet meer nodig... Ben weer erg laat. KT, wat ik mij altijd afvraag wat is er aan een cd speler nou veel te modificeren als er al een grote discussie gaande is over de klankverschillen van cd spelers.... dat die niet te horen zijn. Persoonlijk vind ik ook dat bij cd spelers het verschil (op kabels na) het kleinst is. Vooral versterkers en luidsprekers doen het voor mij. Maar dan nog ben ik nieuwsgierig. Dus ook die Tank van mij, is daar dan wat aan te doen waardoor ie beter gaat klinken. Voeding is in orde, is menig versterker jaloers op. Lopwerk komt van Leopard geloof ik. Ik vind dat wel altijd spannend. Ik weetdat in duitsland die Swoboda knakker zit. Daar zegt men van dat ie wonderen verricht met Sony ES spelers. En ja zo af en toe ben ik toch even hear. groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 22 maart 2009 Report Share Posted 22 maart 2009 Hoi Andre, Zal ik even voor mijn beurt reageren..... Verschillen tussen de meeste CD-spelers vind ik idd ook niet erg groot, maar er zijn uitzonderingen. Vergelijk ik mijn oude Kenwood DP-3020 met een Marantz CD7300 of DV6500 zijn de verschillen idd moeilijk vast te stellen. Ga ik er echter een Jadis Symphonia of AVM Evolution CD2 bij zetten zijn de verschillen toch wel erg makkelijk te horen. Ook het verschil tussen de AVM en Jadis zijn zeker duidelijk waarneembaar. Vooral aan een Sony is nog wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 22 maart 2009 Report Share Posted 22 maart 2009 M44, sta op en loop! Waar heb je een AB voor nodig? Of heb je rolschaatsen nodig om van de ene kant naar de andere van je kamer te gaan.... Heb je al eens bij zo'n AB boer gekeken. Waarschijnlijk is het niet meer nodig... Ben weer erg laat. KT, wat ik mij altijd afvraag wat is er aan een cd speler nou veel te modificeren als er al een grote discussie gaande is over de klankverschillen van cd spelers.... dat die niet te horen zijn. Persoonlijk vind ik ook dat bij cd spelers het verschil (op kabels na) het kleinst is. Vooral versterkers en luidsprekers doen het voor mij. Maar dan nog ben ik nieuwsgierig. Dus ook die Tank van mij, is daar dan wat aan te doen waardoor ie beter gaat klinken. Voeding is in orde, is menig versterker jaloers op. Lopwerk komt van Leopard geloof ik. Ik vind dat wel altijd spannend. Ik weetdat in duitsland die Swoboda knakker zit. Daar zegt men van dat ie wonderen verricht met Sony ES spelers. En ja zo af en toe ben ik toch even hear. groet, Andre een AB heb ik nu eenmaal graag bijdehand ik denk ook dat je LOPWERK van een leopard komt ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 25 maart 2009 Report Share Posted 25 maart 2009 Tja die had ik kunnen verwachten..... Las net mijn bericht pas terug en zag dat er lopwerk stond. En toen dacht ik ook al gelijk fuuuck daar gaat ie op reageren. Scrol scrol, en jawel hoor. Dus kan ik nu alleen nog als weerwoord geven dat je voorspelbaar bent M44, tenminste voor mij dan HAHAHAHA. Miracle, dank je wel, nee hoor je praat niet voor je beurt. Volgens mij stak je een vinger op. Zolang het niet de middelste is. Het is misschien wel eens een idee om de de Sony eens te laten modden. Maar dan denk ik toch eerst aan de filters van mijn speakers, ik denk dat daar veel winst te halen is. Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 maart 2009 Report Share Posted 25 maart 2009 wat is er mis met de filters dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 maart 2009 Report Share Posted 25 maart 2009 andre moet maar doen wat zijn gevoel zegt dat ie moet doen denk ik. alleen vraag ik me af wat er dan mis kan zijn met die filters. als ik het idee had dat er iets in de speakers niet goed zou zijn zou dat voor mij de prioriteit hebben eerlijk gezegd. dus boven de cd speler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 26 maart 2009 Report Share Posted 26 maart 2009 Vooral aan een Sony is nog wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 26 maart 2009 Report Share Posted 26 maart 2009 Vooral aan een Sony is nog wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 26 maart 2009 Report Share Posted 26 maart 2009 Een campeerklokje (Tent) werd het alleen maar slechter van Is het alleen een woordspeling, of heb je er niet zo'n hoge pet van op? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 26 maart 2009 Report Share Posted 26 maart 2009 Een campeerklokje (Tent) werd het alleen maar slechter van Is het alleen een woordspeling, of heb je er niet zo'n hoge pet van op? Bij de naam Tent moet ik altijd denken aan zo'n stoffen ding waar je in kampeert. Heb tot nu toe ook nog geen goede ervaringen met de spullen van die man. Al meerdere klokjes, ook incl. bijbehorende voeding, in verschillende spelers gehoord maar was er niet van onder de indruk. Van zijn (zelfbouw) CD-speler was ik al helemaal niet onder de indruk. Die vind ik voor het geld ronduit slecht klinken. Met Trichord klokken heb ik al wel meerdere goede resultaten gehoord, maar die zijn ook wel wat prijziger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 27 maart 2009 Report Share Posted 27 maart 2009 Op de cursus bij Menno luisteren we altijd via een Tentlabs cd-speler, het is zijn nieuwe referentie. Ik kan er niet zoveel over zeggen, omdat we steeds naar muziek luisteren die ik op mijn eigen set nog niet gehoord hebben via elke keer een andere versterker in een grote galmende ruimte. Ik zou eens een cd moeten meenemen die ik zelf goed ken, maar daar is op de cursus niet echt ruimte voor Guido Tent komt daar over 3 weken een voordracht geven, daar ben ik wel benieuwd naar. Het zal wel alleen over jitter gaan.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 27 maart 2009 Report Share Posted 27 maart 2009 Op de cursus bij Menno luisteren we altijd via een Tentlabs cd-speler, het is zijn nieuwe referentie. Ik kan er niet zoveel over zeggen, omdat we steeds naar muziek luisteren die ik op mijn eigen set nog niet gehoord hebben via elke keer een andere versterker in een grote galmende ruimte. Ik zou eens een cd moeten meenemen die ik zelf goed ken, maar daar is op de cursus niet echt ruimte voor Guido Tent komt daar over 3 weken een voordracht geven, daar ben ik wel benieuwd naar. Het zal wel alleen over jitter gaan.. Zal wel mee vallen denk ik hij heeft pas een nieuwe versterker op de markt gebracht met een lampje er in. dat lijkt mij toch wat beter aansluiten bij de cursus. Maar Guido kan mooi vertellen en ik vond de lezing op de avond van de audio vereniging erg interessant. Lijkt mij dus een leuke dag te worden. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 maart 2009 Report Share Posted 27 maart 2009 Guido Tent komt daar over 3 weken een voordracht geven, daar ben ik wel benieuwd naar. Het zal wel alleen over jitter gaan.. Zal wel mee vallen denk ik hij heeft pas een nieuwe versterker op de markt gebracht met een lampje er in. dat lijkt mij toch wat beter aansluiten bij de cursus. Maar Guido kan mooi vertellen en ik vond de lezing op de avond van de audio vereniging erg interessant. Lijkt mij dus een leuke dag te worden. Groetjes George Idd hij kan MOOOOOOOOOOOOI vertellen, beetje te mooi naar mijn smaak en ook nogal droog. Maar de spullen die hij demonstreerde op de DDIY-dag in Zutphen een paar jaar geleden klonken wel heel erg mooi en goed in balans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 27 maart 2009 Report Share Posted 27 maart 2009 KT, wat ik mij altijd afvraag wat is er aan een cd speler nou veel te modificeren als er al een grote discussie gaande is over de klankverschillen van cd spelers.... dat die niet te horen zijn. Persoonlijk vind ik ook dat bij cd spelers het verschil (op kabels na) het kleinst is. Vooral versterkers en luidsprekers doen het voor mij. Maar dan nog ben ik nieuwsgierig. Dus ook die Tank van mij, is daar dan wat aan te doen waardoor ie beter gaat klinken. Voeding is in orde, is menig versterker jaloers op. Lopwerk komt van Leopard geloof ik. Ik vind dat wel altijd spannend. Ik weetdat in duitsland die Swoboda knakker zit. Daar zegt men van dat ie wonderen verricht met Sony ES spelers. Swoboda doet/deed wel aardige dingen met Sony spelers, maar het is uiteraard een commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts