knor Posted 6 april 2009 Report Share Posted 6 april 2009 Beste m44, Ik heb je reactie even voorgelegd aan mijn goede vriend en collega Dr. Phil en zijn antwoord viel te raden: "The poor fellow's trying to escape from individual psychology because he feels obviously threatened! That's why he's in denial..." De psychologie is natuurlijk gedegenereerd tot een schim van wat het had kunnen zijn (en misschien ooit nog zal zijn). Psychologie betekent letterlijk, "kennis van de ziel". Nu is het zeer ironisch om te beseffen dat de beoefenaren der psychologie (om over de rest van de wetenschappelijke goegemeente maar te zwijgen) en masse het bestaan der ziel ontkennen. Zielkunde die nota bene het bestaan van haar fundament en bestaansrecht ontkent... wie met enig gevoel voor verhoudingen zou daar nu werkelijk geloof aan durven hechten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 april 2009 Report Share Posted 6 april 2009 Beste m44, Ik heb je reactie even voorgelegd aan mijn goede vriend en collega Dr. Phil en zijn antwoord viel te raden: "The poor fellow's trying to escape from individual psychology because he feels obviously threatened! That's why he's in denial..." zo'n freudiaans antwoord van onze phil was te verwachten natuurlijk. if youre aint with us , your against us. freus zei ook altijd al dat mensen die het niet met hem eens waren een probleem hadden en daarom in de ontkenning schieten maar de begrijpt dus wel wat ik bedoel ...............hoop ik. Wellicht wordt het wat duidelijker met wat minder type/taalfouten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 april 2009 Report Share Posted 6 april 2009 Beste m44, Ik heb je reactie even voorgelegd aan mijn goede vriend en collega Dr. Phil en zijn antwoord viel te raden: "The poor fellow's trying to escape from individual psychology because he feels obviously threatened! That's why he's in denial..." De psychologie is natuurlijk gedegenereerd tot een schim van wat het had kunnen zijn (en misschien ooit nog zal zijn). Psychologie betekent letterlijk, "kennis van de ziel". Nu is het zeer ironisch om te beseffen dat de beoefenaren der psychologie (om over de rest van de wetenschappelijke goegemeente maar te zwijgen) en masse het bestaan der ziel ontkennen. Zielkunde die nota bene het bestaan van haar fundament en bestaansrecht ontkent... wie met enig gevoel voor verhoudingen zou daar nu werkelijk geloof aan durven hechten? precies knor. maar helaas door mijn werk moet ik naar deze moderne kwakzalvers luisteren gelukkig vraag ik vaak dingen als "waar baseer je dit exact op", "is dit een sluitende conclusie? , is dit toetsbaar? vinden ze leuk Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 april 2009 Report Share Posted 6 april 2009 Beste m44, Ik heb je reactie even voorgelegd aan mijn goede vriend en collega Dr. Phil en zijn antwoord viel te raden: "The poor fellow's trying to escape from individual psychology because he feels obviously threatened! That's why he's in denial..." zo'n freudiaans antwoord van onze phil was te verwachten natuurlijk. if youre aint with us , your against us. freus zei ook altijd al dat mensen die het niet met hem eens waren een probleem hadden en daarom in de ontkenning schieten maar de begrijpt dus wel wat ik bedoel ...............hoop ik. Wellicht wordt het wat duidelijker met wat minder type/taalfouten... taal is bedoeld om elkander dingen duidelijk te maken beste henrie. dat jij daar wat perfectionisme in hebt ontwikkeld heb jij uiteindelijk meer last van dan ik maar speciaal voor jou zal ik erop gaan letten Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 6 april 2009 Report Share Posted 6 april 2009 gelukkig vraag ik vaak dingen als "waar baseer je dit exact op", "is dit een sluitende conclusie? , is dit toetsbaar?vinden ze leuk Ben jij een Jacco Dekkers op psychologisch gebied? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 april 2009 Report Share Posted 6 april 2009 zoiets ja. erg he? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 april 2009 Report Share Posted 6 april 2009 Beste m44, Ik heb je reactie even voorgelegd aan mijn goede vriend en collega Dr. Phil en zijn antwoord viel te raden: "The poor fellow's trying to escape from individual psychology because he feels obviously threatened! That's why he's in denial..." zo'n freudiaans antwoord van onze phil was te verwachten natuurlijk. if youre aint with us , your against us. freus zei ook altijd al dat mensen die het niet met hem eens waren een probleem hadden en daarom in de ontkenning schieten maar de begrijpt dus wel wat ik bedoel ...............hoop ik. Wellicht wordt het wat duidelijker met wat minder type/taalfouten... taal is bedoeld om elkander dingen duidelijk te maken beste henrie. dat jij daar wat perfectionisme in hebt ontwikkeld heb jij uiteindelijk meer last van dan ik Nou, ik ben echt geen taalpurist, en doorgaans ben ik wel wat van je gewend maar deze keer was het wel heel erg. Kon het niet laten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 april 2009 Report Share Posted 6 april 2009 ach ja ....altijd een taalprutser geweest Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 6 april 2009 Report Share Posted 6 april 2009 Nou, ik ben echt geen taalpurist, en doorgaans ben ik wel wat van je gewend maar deze keer was het wel heel erg. Kon het niet laten... Henrie, wordt jij niet vaak heel verschrikkelijk moe van jezelf? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 april 2009 Report Share Posted 6 april 2009 Nou, ik ben echt geen taalpurist, en doorgaans ben ik wel wat van je gewend maar deze keer was het wel heel erg. Kon het niet laten... Henrie, wordt jij niet vaak heel verschrikkelijk moe van jezelf? Nee hoor. Wel van anderen soms, maar van mezelf eigenlijk nooit. Jij wel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 7 april 2009 Report Share Posted 7 april 2009 Dat zou drastisch veranderen als je jezelf tegen zou komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 7 april 2009 Report Share Posted 7 april 2009 Nee hoor. Wel van anderen soms, maar van mezelf eigenlijk nooit. Jij wel? Jazeker wel. Elke nacht, als ik moe geworden ben van mezelf, ga ik slapen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 8 april 2009 Report Share Posted 8 april 2009 Vandaag binnen gekomen een setje opampkillers, om ook de laatste opamps uit m'n set weg te krijgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 8 april 2009 Report Share Posted 8 april 2009 Vandaag binnen gekomen een setje opampkillers, om ook de laatste opamps uit m'n set weg te krijgen Wat is er mis met opamps? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 april 2009 Report Share Posted 8 april 2009 Mooi Jitze, er zitten wel veel onderdelen nog op. Waarin komen ze? CD-speler? @mordante Daar zullen tot in lengte van dagen de meningen over verschillen Zoek maar eens op het www of kijk hier: http://www.audioupgrades.co.uk/burson.shtml Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 8 april 2009 Report Share Posted 8 april 2009 Wat is er mis met opamps? Alles, althans in een fatsoenlijke weergave keten, zijn dingen die uitsluitend dienen kosten te besparen. Mooi Jitze, er zitten wel veel onderdelen nog op. Waarin komen ze? CD-speler? Groet, Jack Jaja, gaan de OPA 604 in m'n Symphonia vervangen, kom er later - na inbouw - nog op terug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 8 april 2009 Report Share Posted 8 april 2009 Equalizertje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 8 april 2009 Report Share Posted 8 april 2009 Opamps, equalizers.. Alles wat evil is komt ineens voorbij Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 8 april 2009 Report Share Posted 8 april 2009 (...) wie met enig gevoel voor verhoudingen zou daar nu werkelijk geloof aan durven hechten? Beste Knor, Psychologie houdt zich inderdaad dikwijls bezig met intermenselijke* verhoudingen. Maar als je ergens geloof aan wenst te hechten, verwijs ik je naar kerk, synagoge of moskee! (Okay... bij schizofrene, schizo Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 8 april 2009 Report Share Posted 8 april 2009 Opamps, equalizers.. Alles wat evil is komt ineens voorbij Verdomd handig zo'n EQ als je met veel ouwe tapes bezig bent . En tis geen prulleke. Komt natuurlijk niet in de signaalweg van mijn set, komt in de tapeloop . Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 9 april 2009 Report Share Posted 9 april 2009 Opamps, equalizers.. Alles wat evil is komt ineens voorbij Verdomd handig zo'n EQ als je met veel ouwe tapes bezig bent . En tis geen prulleke. Komt natuurlijk niet in de signaalweg van mijn set, komt in de tapeloop . Beste s_k, Ik heb hier een DSP-equalizer... en z Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 9 april 2009 Report Share Posted 9 april 2009 Ik weet het, daarom hangt hij ook niet in mijn set om tekortkomingen te verbloemen, maar hangt hij aan m'n bandrecorder om gare tapes van anderen nog een beetje aanhoorbaar te maken . Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 9 april 2009 Report Share Posted 9 april 2009 Opamps, equalizers.. Alles wat evil is komt ineens voorbij Verdomd handig zo'n EQ als je met veel ouwe tapes bezig bent . En tis geen prulleke. Komt natuurlijk niet in de signaalweg van mijn set, komt in de tapeloop . Ah, dan is het goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 10 april 2009 Report Share Posted 10 april 2009 Vandaag binnen gekomen een setje opampkillers, om ook de laatste opamps uit m'n set weg te krijgen Wat is er mis met opamps? Deze discrete opamps zitten al meer dan een jaar in mijn CD-speler. Geweldige upgrade: meer dynamiek, meer diepte en vooral nog betere plaatsing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 10 april 2009 Report Share Posted 10 april 2009 Opamps, equalizers.. Alles wat evil is komt ineens voorbij Verdomd handig zo'n EQ als je met veel ouwe tapes bezig bent . En tis geen prulleke. Komt natuurlijk niet in de signaalweg van mijn set, komt in de tapeloop . Ah, dan is het goed Ja hee, ik heb wel een beetje oren ;D. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts