Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Equalizers zou je juist niet moeten willen, ook niet in een tapeloop.

Want dan heb je gewoon brakke banden,die de kliko waardig zijn en niet op je tapedeck.

Eh, je vergeet dat er in een tape-deck een equaliser ingebouwd zit, n.l. de NAB correctie en die correctie is voor ieder merk/type tape verschillend of het nu brakke tapes zijn of uitstekende studio tapes.

Als je het goed wil doen moet je voor ieder type tape die equaliser apart inregelen. Is dat bij de opname niet goed gebeurd dan heb je gewoon te veel of te weinig hoog.

;)

Guest tubejack
Ja hee, ik heb wel een beetje oren ;D.

Denkt niet iedereen dat hier? :D

Nee .....ik heb niet een "beetje oren"......maar flap oren :D vroeger altijd mee gepest..... maar nu :rolleyes:

Ik weet het, daarom hangt hij ook niet in mijn set om tekortkomingen te verbloemen, maar hangt hij aan m'n bandrecorder om gare tapes van anderen nog een beetje aanhoorbaar te maken ;) .

@ s_k,

Equalizers zou je juist niet moeten willen, ook niet in een tapeloop.

Want dan heb je gewoon brakke banden,die de kliko waardig zijn en niet op je tapedeck.

Maar goed, dat is mijn bescheiden en paasmening. ;)

Het zijn ook niet banden die ik zelf opneem, het zijn banden met opnames die ik nog enigzins aanhoorbaar wil hebben.

Spul dat je niet 'even' downloadt, zegmaar :).

Edit: Dat zei je hierboven ook al. Daarom dus. En voor tapes die ik van een ander krijg om 'iets op te zetten' die, zoals Pjotr zegt, voor geen meter met de bias van mijn deck matchen. Om er dan nog een b

M44, zie ik daar ook een luxman versterker bij je hoofd telefoon geval staan.....? Leuke spelert, die Marantz.

Iets nieuws zit er bij mij voorlopig niet in, Niet dat ik er naar op zoek ben... maar iets nieuws is altijd leuk. Het geld gaat nu eerst op aan de tuin, Stalling caraven en bestraten daar waar ie moet staan. Ach en aan nog zo veel andere dingen...

Groet,

Andre

ja die luxman moest ik erbij kopen. hij wilde alles ineens kwijt. ik verkoop de luxman voor 50 euro aan iemand in frankrijk. moet ik hem daar naar toe opsturen.

volgens mij kan ie beter op ebay frankrijk gaan kijken.

maar goed

ik heb er niks aan. een van de meest muzikale versterkers ooit staat al hier. B)

wp2cb7ebe6.gif

Vandaag binnen gekomen een setje opampkillers, om ook de laatste opamps uit m'n set weg te krijgen :wub:

wp3e340ca2.gif

Wat is er mis met opamps?

Deze discrete opamps zitten al meer dan een jaar in mijn CD-speler. Geweldige upgrade: meer dynamiek, meer diepte en vooral nog betere plaatsing.

Mijn van plan mijn DAC binnenkort een beurt te laten geven zal het er eens over hebben.

Gefeliciteerd Gerald.

Dus je hebt het toch maar gedaan.

Wanneer krijg je de Bellavista Signature?

Ha die Onno,

Hij staat al in Sneek. Ik vroeg me af of jij binnenkort naar Sneek moet en of ik dan mee mag rijden. Of wellicht iemand anders in de regio. Het heeft absoluut geen haast.

Groeten,

Gerald

Dat ziet er iig een heel stuk mooier uit Gerald. Zal vast ook nog beter gaan klinken.

Hoi Miracle,

Dank je!!

In 2005 heb ik de Bellavista Signature voor het eerst gehoord en ik was er behoorlijk van onder de indruk. Toen kon ik mij deze draaitafel absoluut niet veroorloven en ben voor de Picolo gegaan, waar ik nooit spijt van heb gehad. Het was namelijk een grote stap vooruit tov mijn eerste draaitafel.

Ik heb toen wel voor een betere arm gekozen en die is zeker goed genoeg voor de Bellavista. Daarnaast is mijn set de afgelopen jaren wel wat verbeterd (oa speakers, Phonotrap, betere interlink) en is de Audio Technica OC9 waar ik oorspronkelijk mee speelde vervangen door een Lyra Dorian.

Ik heb eerder dit jaar nog overwogen om mijn Bluenote S1 versterker te upgraden naar een S3 Signature. Gelukkig sprak ik Maurizio op de show in Sneek en hij raadde mij dit eigenlijk af en zou een betere bron een zinvollere opwaardering zijn. Gelukkig was het financieel interessant gemaakt door mijn Picolo in te ruilen en de arm en element niet te vervangen. Dan blijft er misschien ook nog wat geld over voor mijn andere hobby (koffie).

Ik denk dat ik met de Bellavista de set dan ook helemaal in balans heb zowel kwalitatief als kwa smaak (klank en looks). Dan rest alleen de akoestiek nog als de zwakste schakel in de keten.

Groet,

Gerald

ja die luxman moest ik erbij kopen. hij wilde alles ineens kwijt. ik verkoop de luxman voor 50 euro aan iemand in frankrijk. moet ik hem daar naar toe opsturen.

Luxman voor 50 euro? Vertel ;).

wil jij hem hebben?

kost je 1 literfles laphroaig.

Gefeliciteerd Gerald! Geniet er van!

Groet,

azh

wil jij hem hebben?

Ik ben wel in voor een ruiltje, maar ken ook de prijs van Laphroaig.

Dusseuh... Wat voor Luxman? En hoe zit 't met die Fransoos dan? ;)

wil jij hem hebben?

Ik ben wel in voor een ruiltje, maar ken ook de prijs van Laphroaig.

Dusseuh... Wat voor Luxman? En hoe zit 't met die Fransoos dan? ;)

nondjeu

je bent te laat. de fransoos is vastberaden. en is zeer bereid de verzendkosten te betalen.

hij maakt het nu zo'n beetje over.

Geprobeerd, en erg tevreden mee, dus ik koop ze: een set Array Opal interlinks :)

Groet,

Azh

• 2 weeks later...
Omdat er 4 nieuwe Raytheon 5703 buisjes in mijn Tri-Vista zijn gegaan, en ik er nu nog maar 4 op voorraad heb, en die dingen niet algemeen verkrijgbaar zijn heb ik er nog maar 8 bij besteld.

triodeel204555491695247.jpg x8

Ik heb ze binnen. wave.gif

En het zijn nog de echte ook, uit de eerste productie, nog met origineel Raytheon stempel ipv met stift 5703 erop gekalkt, zoals de latere producties.

imgp0903.jpg

imgp0904.jpg

Op de foto's met een JJ ECC88 Goldpins is goed te zien hoe klein deze "pinda's" zijn.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...