stefk Posted 1 juli 2009 Report Share Posted 1 juli 2009 mooi mooi Miracle Moest Transfiguration geen overkill zijn voor mn Rega P25, er zat er 5j geleden ook eentje in ... Veeeeel luisterplezier Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 1 juli 2009 Report Share Posted 1 juli 2009 Minstens een net zo mooi laag laat horen als wat een dure MM doet. Dat was ik nog niet tegen gekomen met MC elementen. Zelfs niet met de duurdere JA, Zyx of Koetsu elementen. Ik wed dat je nog nooit een EMT vdHul hebt gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 1 juli 2009 Report Share Posted 1 juli 2009 Mooi gedaan Miracle Ikzelf ben van Phonotrap veranderd van step-up trafo s naar direct buizen, dat gaat net goed met een Ace met medium output (0,8v) Ook ik heb het idee dat het laag wat beter geworden is, in iedergeval weer wat sneller. Veel plezier met het inspelen, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 1 juli 2009 Report Share Posted 1 juli 2009 Minstens een net zo mooi laag laat horen als wat een dure MM doet. Dat was ik nog niet tegen gekomen met MC elementen. Zelfs niet met de duurdere JA, Zyx of Koetsu elementen. Ik wed dat je nog nooit een EMT vdHul hebt gehoord. Het lukt je maar niet om dat element te verkopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 1 juli 2009 Report Share Posted 1 juli 2009 mooi mooi Miracle Moest Transfiguration geen overkill zijn voor mn Rega P25, er zat er 5j geleden ook eentje in ... Veeeeel luisterplezier Stef Ik vermoed dat een Spirit het ook in een P25 erg goed zou doen, maar de prijs verhouding tafel/element gaat dan wel wat scheef worden volgens mij. @Ruud: Wat wil je daar op verwedden? @Jack: Stepuptrafo's heb ik het ook niet zo op. Een directe versterking gaat toch beter vind ik, en met 0,8mV moet het met buizen idd wel te doen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 1 juli 2009 Members Report Share Posted 1 juli 2009 Ik wed dat je nog nooit een EMT vdHul hebt gehoord. Het lukt je maar niet om dat element te verkopen. Dat kan nooit heel moeilijk zijn... Ik heb er ook 1 en weet zo snel ook niet wat hier nou nog voorbij moet gaan! Vanavond de Transfiguration Spirit MKIII opgehaald, en uiteraard direct ingebouwd. [..] Het laag wat ik met de ACE miste tov een goede MM heb ik nu wel, en daarbij nog wat extra detail en een nog mooier podium. Morgen verder luisteren, maar heb nu al besloten dat de ACE gedegradeerd is naar de reservebank. Mooi hoor, gefeliciteerd. We zijn dus weer een week te vroeg langs gekomen (en het klonk al zo verdomde goed)!! Binnenkort nog maar een keer naar het schone Oegstgeest, en dan met een ingespeelde pre? Wel de draaitafel op de juiste snelheid laten draaien... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 1 juli 2009 Report Share Posted 1 juli 2009 @Jack: Stepuptrafo's heb ik het ook niet zo op. Een directe versterking gaat toch beter vind ik, en met 0,8mV moet het met buizen idd wel te doen zijn. Dat gaat i.d.d. prachtig ik kan tot 66db versterken zo uit mijn hoofd = eerlijk gezegd ook een beetje geluk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 1 juli 2009 Report Share Posted 1 juli 2009 Mooi hoor, gefeliciteerd.We zijn dus weer een week te vroeg langs gekomen (en het klonk al zo verdomde goed)!! Binnenkort nog maar een keer naar het schone Oegstgeest, en dan met een ingespeelde pre? Wel de draaitafel op de juiste snelheid laten draaien... Jullie waren idd net te vroeg. Net een uurtje nadat jullie weg waren kreeg ik een heel mooi aanbod voor dit element. Die phonopre is idd wel erg de moeite waard om nog eens te beluisteren als hij helemaal ingespeeld is. Nu miste hij nog wat volume en kracht onderin, maar klonk verder al wel erg fraai. De ruimtelijkheid vond ik zeker mooi, maar jammer dat daarbij wel iets in het mid/hoog miste. Waarschijnlijk gedaan om die ruimtelijkheid grootser te krijgen, maar wie weet heeft dat ook nog met het inspelen te maken. De volgende keer zal ik voor jou de DT op precies 33⅓ laten draaien. Ik laat hem voor mezelf toch liever iets te langzaam, op precies 33 draaien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 1 juli 2009 Report Share Posted 1 juli 2009 @Ruud: Wat wil je daar op verwedden? Eigenlijk niets Het is meer dat, voor mij persoonlijk, de EMT vdHul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 1 juli 2009 Report Share Posted 1 juli 2009 @Ruud: Wat wil je daar op verwedden? Eigenlijk niets Het is meer dat, voor mij persoonlijk, de EMT vdHul Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 1 juli 2009 Report Share Posted 1 juli 2009 Heel indirect een nieuwe audio aanwinst Een nieuwe functie als "Director Biometrics" (hoofd van de afdeling Biometrie) bij het bedrijf (we doen klinisch onderzoek) waar ik al 7 jaar in dienst ben als Data Manager, vervolgens Senior Data Manager en sinds een tijdje Project Manager. Ik wilde van de week mijn onstlag indienen (vanwege een andere baan) en kreeg een "offer I could not refuse". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 1 juli 2009 Report Share Posted 1 juli 2009 Heel indirect een nieuwe audio aanwinst Een nieuwe functie als "Director Biometrics" (hoofd van de afdeling Biometrie) bij het bedrijf (we doen klinisch onderzoek) waar ik al 7 jaar in dienst ben als Data Manager, vervolgens Senior Data Manager en sinds een tijdje Project Manager. Ik wilde van de week mijn onstlag indienen (vanwege een andere baan) en kreeg een "offer I could not refuse". Ha die Gerald, Van Harte Gefeliciteerd met je nieuwe baan. Nu nog een feestje ; ) MvG, Van Aleida & Henk en natuurlijk van Marten Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 1 juli 2009 Report Share Posted 1 juli 2009 @Ruud: Wat wil je daar op verwedden? Eigenlijk niets Het is meer dat, voor mij persoonlijk, de EMT vdHul Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 2 juli 2009 Report Share Posted 2 juli 2009 Gefeliciteerd Gruiter! Mooi gedaan, ik ben benieuwd in wat voor "directe" nieuwe aanwinsten dit zich zal vertalen Groet, azh Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 2 juli 2009 Report Share Posted 2 juli 2009 Gefeliciteerd Gruiter! Mooi gedaan, ik ben benieuwd in wat voor "directe" nieuwe aanwinsten dit zich zal vertalen Groet, azh Hij heeft vast al h Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 2 juli 2009 Report Share Posted 2 juli 2009 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 2 juli 2009 Report Share Posted 2 juli 2009 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 2 juli 2009 Report Share Posted 2 juli 2009 Dank voor de felicitaties, maar ik heb eigenlijk nog niets op mijn verlanglijstje staan. Ik ben namelijk nog steeds super tevreden met mijn phonotrap Phono 2 (met een snufje KT88) en ik geniet ook lekker van mijn meest recente aanwinst de Bellavista Signature Ook kwa element (Lyra Dorian) ben ik wel "klaar" en mocht deze versleten zijn dan neem ik precies dezelfde weer. Ook met de kabeltjes is het dik in orde. Ik zou het misschien eerder zoeken in een Powerconditioner zoals de PS Audio die bijv. door Thingman is gerecenseerd of op termijn wellicht een modificatie van de Koala Tube om deze nog beter te laten klinken. Wel begint mijn vinyl collectie beetje bij beetje steeds groter te worden en heb ik eigenlijk geen fatsoenlijke plek meer om alles netjes op te bergen. Ik zit daarom te denken aan een mooi hoog RVS vinylrack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 2 juli 2009 Report Share Posted 2 juli 2009 Mooi te lezen dat je zo tevreden bent Gerald, en gefeliciteerd met je nieuwe "aanwinst". Tevredenheid in audio is alleen helaas vaak snel weer achterhaald, als je iets hoort wat nog realistischer is. Ik dacht ook tevreden te zijn met wat ik had, totdat ik de mogelijkheid kreeg een DT te kopen die ik al kende, en van wist wat het verbeterde tov de VPI Scout, en ik een wel heel mooie aanbieding kreeg van een element waarvan ik ook wist wat de verbetering was tov de ACE. Nu ben ik nog meer tevreden met wat ik heb en hoor, maar weet helaas ook dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 4 juli 2009 Report Share Posted 4 juli 2009 Dank je Miracle en ik herken precies wat je schrijft. Als ik iets tegen het lijf loop wat waar ik echt enthousiast over ben (vaak per toeval), dan zal ik het ook niet laten om de verbetering door te voeren mits het binnen het budget valt. Maar ik denk nu dat alles goed op elkaar afgestemd is. Gevaar van het vervangen van een component is dat andere componenten dan misschien weer "achter blijven" en dan ben je nog niet klaar. Maar het is ook een hobby en er is dus wel zeker een drang naar een bepaalde mate van perfectie. De verbeteringen worden wel steeds kleiner heb ik gemerkt (hoewel de nieuwe draaitafel wel een flinke stap vooruit was), maar ik geniet er wel van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 4 juli 2009 Report Share Posted 4 juli 2009 Ook van hier gefeliciteerd, Gerald. Het klinkt behoorlijk indrukwekkend (en dat zal het ook echt wel zijn). Een heel mooi vak, de biologie. Naast klankmatige verbetering lijkt het me overigens echt iets voor jou om perfectie na te streven voor wat betreft de integratie van de set in het interieur. De opstelling, plaats van de luidsprekers, eventuele stands en het ideale rack natuurlijk. Compromisloos voor oor Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 4 juli 2009 Report Share Posted 4 juli 2009 Ook van hier gefeliciteerd, Gerald. Het klinkt behoorlijk indrukwekkend (en dat zal het ook echt wel zijn). Een heel mooi vak, de biologie.Naast klankmatige verbetering lijkt het me overigens echt iets voor jou om perfectie na te streven voor wat betreft de integratie van de set in het interieur. De opstelling, plaats van de luidsprekers, eventuele stands en het ideale rack natuurlijk. Compromisloos voor oor Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 5 juli 2009 Report Share Posted 5 juli 2009 Ook van hier gefeliciteerd, Gerald. Het klinkt behoorlijk indrukwekkend (en dat zal het ook echt wel zijn). Een heel mooi vak, de biologie.Naast klankmatige verbetering lijkt het me overigens echt iets voor jou om perfectie na te streven voor wat betreft de integratie van de set in het interieur. De opstelling, plaats van de luidsprekers, eventuele stands en het ideale rack natuurlijk. Compromisloos voor oor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 8 juli 2009 Report Share Posted 8 juli 2009 Heb hem nog niet binnen maar de deal is al wel gesloten. Een nog in goede staat verkerende Thorens TD-165 voor E30,- Nu nog een leuk elementje zoeken. Ben benieuwd hoe hij het doet. Mag het opnemen tegen mijn TD-147 (grotere alles.) Alleen ben er van plan een leuke draaitafel van te maken. Alleen nu moet ik nog zien waarmee ik heb ga gebruiken (ik heb immers maar een set) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 8 juli 2009 Report Share Posted 8 juli 2009 Deze, vrijwel splinternieuwe, final 600i helaas kunnen ze niet in mijn oren nog niet in de schaduw staan van mijn mooie Chario monitors. In vergelijking met die kleine rakkers missen ze drive & slam en boven alles de "musical flow". Het maakt op mij allemaal een tamelijk slome en tamme indruk en de "pakkans" is behoorlijk gering. Ook het mooie kamervullende, brede "monitorbeeld" ontbreekt. Misschien even wennen maar die eerste indruk indruk verdwijnt bijna nooit echt meer. Maar wat zit er anders op dan eerlijkheid? Een van de weinige goede dingen die ik er voorlopig van kan zeggen is dat het wel het mooie hoog kent wat soms wel eens wordt toegeschrteven aan buizen. Minder belangrijke zaken als detail en rust zijn dik in orde maar wie wil er nou rust? Ik ga meer voor de adrenaline en die zit er niet in. Voorlopig een deceptie. Ik zal nog wat experimenteren met opstelling en even afwachten of het nog moet inspelen. warmdraaien en nog zoeken naar wat andere uitvluchten maar de overtuiging ontbreekt in eerste instantie. Shit, wel een beetje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts