Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Guest Kraus vonBentinck
Let me eat when I am hungry,

Let me drink when I am dry,

A dollar when I am hard up,

Religion when I die,

The whole world's a bottle,

And life's but a dram,

When the bottle gets empty,

It sure ain't worth a damn.

DSC02117.jpg

Het klinkt misschien raar maar het klinkt inmiddels toch al beter B) en waar het aan ligt :confused:

I have gone from rags to riches in the sorrow of the night

In the violence of a summer's dream, in the chill of a wintry light,

In the bitter dance of loneliness fading into space,

In the broken mirror of innocence on each forgotten face.

I hear the ancient footsteps like the motion of the sea

Sometimes I turn, there's someone there, other times it's only me.

I am hanging in the balance of the reality of man

Like every sparrow falling, like every grain of sand.

Bob............ forever

Ik zal nog wat experimenteren met opstelling en even afwachten of het nog moet inspelen. warmdraaien en nog zoeken naar wat andere uitvluchten maar de overtuiging ontbreekt in eerste instantie. Shit, wel een beetje.

wat dingen om te proberen, voor zover je de ruimte en wil hebt. Verder van de achter muur zetten, dichter bij elkaar zetten. Stevige absorbers achter de speakers plaatsen (pak steenwol, minimaal 10 cm dik)

Beste Eric,

Ik leef met je mee. <_<

Het mooie van je vorige opstelling was nu juist het prachtige brede stereo beeld. Misschien nog eens contact opnemen met Toine Dingemans om een advies voor de akoestiek. Omdat je ruimte vrij "kaal" is ingericht zou dat wellicht met deze finals een probleem kunnen zijn. Heb je ze trouwens op proef? Zo ja, dan is er natuurlijk niets aan de hand.

Guest kikkervisje
Beste Eric,

Ik leef met je mee. <_<

Het mooie van je vorige opstelling was nu juist het prachtige brede stereo beeld.

Heb je ze trouwens op proef?

Zo ja, dan is er natuurlijk niets aan de hand.

Misschien toch maar eens bij het zichtbare deel van Spido gaan kijken en luisteren, het heeft TubeJack in elk geval geen windeieren gelegd? ;)

Beste Kraus,

Die Finals gaan jou nooit echt tevreden stellen in jouw luisterruimte. Die hebben gewoon meer de ruimte nodig en dan nog gaan ze geen "body" geven aan het geluid zonder extra laagondersteuning.

;)

(...) When the bottle gets empty,

It sure ain't worth a damn.

DSC02117.jpg

Het klinkt misschien raar maar het klinkt inmiddels toch al beter B) en waar het aan ligt :confused:

(...)

When the bottle gets empty

your judgement sure ain't worth a damn... <_<

Guest Kraus vonBentinck

Een opstelling pal tegen de wand en in de hoek (links en rechts wel iets asymmetrisch, zoals voorgeschreven) en in een gelijkzijdige luisterdriehoek met zijden van 3,75 meter geeft al een veel overtuigender beeld. Een stem staat goed los van de luidsprekers in het midden, best mooi plastisch. Het brede plaatje is redelijk terug en de stem van de computer in "Perfect Sense" komt ook in stereo-opstelling bijna van linksachter. "Because" (track 1 van de Hear CD) geeft inderdaad de indruk van muziek luisteren met openstaande ramen op een zomermiddag. Er is een scherpe definitie, de verstaanbaarheid van (opera)stemmen is aanzienlijk beter dan bij de Chario's. Al di Meola, (A night in San Francisco) op gitaar klinkt fantastisch en snel met veel attaque. Kortom, in een totaal andere opstelling doen de Finals het bepaald niet onaardig.

Maar overeind blijft voorlopig nog de conclusie dat het geen "Spassmacher" zijn. Van Johann Strauss' composities straalt het ongelooflijke plezier af dat hij in lekkere muziek had. Gewoon met zo'n te gekke drumband en lekkere meiden de straat op en achteraf naar de hooiberg. Dat gevoel h

oei, wil ik je net feliciteren blijkt dat het niet wat je had gehoopt.

das balen.

hoop voor je dat ze kunnen aarden , soms gewoon een tijdje wennen.

Ik heb deze pomp vandaag voor na mijn verjaardag gekregen.

werkt goed maar maakt nog wel te veel geluid naar mijn zin.

maar aangezien hij in de gang staat geeft dat niet zo heel erg.

P1030382small.jpg

Deze pomp staat nu aan mijn arm die nu zo ver is dat er echt geluisterd kan worden.

meer over mij arm in dit draadje.

Groetjes George

Guest tubejack
't kost dat nou, zulks vlies ?

Waarom wil je overal de prijs van weten Goodtube? dat zoek je toch in 3 seconden op ?

Ophangen aan een stuk elastiek of flink wat massa er onder (baksteen) helpt ook meestal een stuk. Meeste geluid bij die pompjes komt van waar hij op staat wat dan als klankbord gaat fungeren.

;)

Ophangen aan een stuk elastiek of flink wat massa er onder (baksteen) helpt ook meestal een stuk. Meeste geluid bij die pompjes komt van waar hij op staat wat dan als klankbord gaat fungeren.

;)

bedankt goeie tip maar hij ligt nu in een rol van het egeltjes schuim gewikkeld werkt ook meteen voor het laatste beetje geluid te dempen.

Guest Kraus vonBentinck

Zou het kunnen dat electrostaten er baat bij hebben als ze even wat langer onder spanning staan? Ik vind namelijk het verschil tussen "koud" aansluiten en een paar dagen later nogal groot.

Zijn dat nu die grote of kleine Finals Kraus. Die grote heb ik wel eens gehoord en vond ik zeker goed klinken. LS is moeilijk, ik hoop dat je ze op proef hebt.

bedankt goeie tip maar hij ligt nu in een rol van het egeltjes schuim gewikkeld werkt ook meteen voor het laatste beetje geluid te dempen.

Pas wel op dat ie zijn warmte dan kwijt kan en niet te heet wordt. Dat egeltjes schuim isoleert ook de warmte nogal goed.

;)

Zou het kunnen dat electrostaten er baat bij hebben als ze even wat langer onder spanning staan? Ik vind namelijk het verschil tussen "koud" aansluiten en een paar dagen later nogal groot.

Een electrostaat is een condensator luidspreker, deze moet opgeladen worden, omdat zo'n weergever (condensator) nogal groot is duurt het vrij lang voordat hij opgeladen is, dus na 14 dagen horen we het wel wat je ervan vind.

Natuurlijk niet de stekker uit het stop kontakt, want dan kun je weer opnieuw beginnen.

Misschien ga je daarna ook in inspelen geloven want, omdat het vel strak gespannen is klinkt het in het begin allemaal wat kaal en flauw , weinig ruimte en pit !

Het inspelen heeft behoorlijk veel tijd nodig, ik was eerst al van plan om ze het huis uit te doen , maar toen begon het wel aardig te worden.

Dus ben ik nog even doorgegaan, (gelukkig) want op dit moment zou ik ze alleen willen ruilen voor een set Isophon Cassiano , wel heb ik de Final 1000 i op dit moment staan, de 600 i komt er wel in de buurt.

MvG,

Haudio

Guest Kraus vonBentinck

Hele nuttige info, waarvoor dank.

In inspelen ga ik hier, denk ik, zeker wel geloven. Ik geloofde altijd al dat je nooit te oud bent om wat te leren maar ik geloof nu ook dat je, hoe oud je ook bent, er altijd nog heel veel is dat je kunt & moet leren en ook dat je, naar mate je ouder wordt, steeds meer moet afleren. :rolleyes:

Hele nuttige info, waarvoor dank.

In inspelen ga ik hier, denk ik, zeker wel geloven. Ik geloofde altijd al dat je nooit te oud bent om wat te leren maar ik geloof nu ook dat je, hoe oud je ook bent, er altijd nog heel veel is dat je kunt & moet leren en ook dat je, naar mate je ouder wordt, steeds meer moet afleren. :rolleyes:

Hij is er weer! Welkom terug, Kraus!! :rolleyes::cool2:

Guest Kraus vonBentinck

Tot mijn grote genoegen (en eerlijkheidshalve ook opluchting) kan ik meedelen dat de Finals gedurende een aantal dagen een ware gedaanteverwisseling hebben ondergaan en inmiddels op vrijwel alle terreinen de Chario monitors ver achter zich gelaten hebben. Het schrale en slappe uit de eerste paar uren is volkomen verdwenen en de speakers zijn razendsnel, clean & crisp, produveren een mooi homogeen, transparant geluid en, het allervoornaamste, ze geven het plezier in de muziek ook weer terug. Voor "Auf der Jagd" of de Tritsch-Tratsch-Polka hoeft Strauss zich niet meer te schamen. Het is nog steeds lichtvoetig maar de "skeletachtige" afbeelding is de hemel zij dank geheel verdwenen. Het allerlaagste laag ontbreekt weliswaar maar het gaat in de meeste gevallen diep zat (zeker voor klassiek, exclusief orgel uiteraard) en het laag dat er wel uit komt is zo strak en droog als je het graag zou willen.

Het mooie plaatje van de monitors waarbij de speakers geheel verdwijnen in een wolk van geluid heb ik nog niet terug. Dat zal waarschijnlijk komen door de provisorische opstelling en het feit dat de afstand tussen beide speakers bijna 4 meter is. Dat is nu enigszins noodgedwongen. Een halve meter minder ver uit elkaar en het is allemaal voor de bakker, vermoed ik. Over een week of vijf, zes is een nieuwe opstelling aan de beurt. Eerst maar eens over de grote plas.

Bij Rhapsody heb ik het gevonden:

Prima-luna_prologue_three_1.jpg

Primaluna Prologue three

Met

pro7slvblk.jpg

Primaluna Prologue Seven

En MIT CVT 1, en Kharma stroomkabeltjes.

Het geluid, weergegeven op Master Contempary C, was exact wat ik zocht. Het was de eerste set die ik hoorde spelen, waarvan ik dacht: Ik weet niet wat te verbeteren. 1 augustus komen ze. Ik ben heel benieuwd, en erg :)

Groet,

Azh

Guest Kraus vonBentinck

Dat ziet er geweldig uit en een paar super klinkende luidsprekers. Daar ga je gegarandeerd plezier aan beleven.

2 vragen:

- waarom een MIT-kabel???? (is dat voor de luidsprekers, trouwens? -MIT CVT-1 zegt mij niets maar is dat met die beruchte kastjes?)

- als de voorversterker (heel logisch) prologue heet, waarom heten de eindversterkers dan niet epiloog? :cool2:

Dat ziet er geweldig uit en een paar super klinkende luidsprekers. Daar ga je gegarandeerd plezier aan beleven.

2 vragen:

- waarom een MIT-kabel???? (is dat voor de luidsprekers, trouwens? -MIT CVT-1 zegt mij niets maar is dat met die beruchte kastjes?)

- als de voorversterker (heel logisch) prologue heet, waarom heten de eindversterkers dan niet epiloog? :cool2:

Hoi Kraus,

Het gaat om de interlinks. Ik ben in principe zeker geen "fan" van MIT. Het idee van een kastje om een kabel vind ik eigenlijk helemaal niets, zeker niet als er ook nog een schakelaar op zit, zoals met deze... Feit is, dat ik nergens ooit iets heb gehoord dat zoveel in de richting was van het geluid dat ik wilde, maar niet kende, zoals dit was. En dit was met MIT kabels...

Ik begrijp het Prologue v

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...