Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

WanFie
 Share

Recommended Posts

Heerlijk restauratie projectje...................

Is het een EAR Jitze? Leuk ding hoor, ben benieuwd hoe het klinkt.

Ja, een EAR, ben ook heel erg benieuwd hoe dit er van binnen uitziet

EARnudefront.JPG

EARnudeback.JPG

EARnudebottom.JPG

Dit versterkertje uit 1957 met EF 86, 2 x ECL 82 en een EZ 80 heeft niet zo heel erg veel te maken met het huidige EAR Yoshino, indertijd probeerde men nog een goed product te maken............. :rolleyes:

NB die plaatjes op de knoppen lijken me niet zo'n erg groot probleem, zijn simpel van vorm en dus ook simpel na te maken, gaat wel lukken.

Dit versterkertje uit 1957 met EF 86, 2 x ECL 82 en een EZ 80 heeft niet zo heel erg veel te maken met het huidige EAR Yoshino, indertijd probeerde men nog een goed product te maken............. :rolleyes:

Aan die plaatjes te zien wed ik dat-ie ook nog lekker ouderwets ruikt. En doet-ie het uit de doos?

Succes met de restauratie!

M :ph34r: rc

Zit al een paar uur heerlijk te genieten van:

pd_Lyra_Dorian_05022008.jpg

Tezamen met twee zaken om uit te proberen:

Een andere toonarmkabel en de vernieuwde

2743_0.jpg(phono2)

Voorlopig mag het van mij slecht weer blijven.... :cool2::cool2::cool2:

pd_Lyra_Dorian_05022008.jpg

2743_0.jpg(phono2)

Mooie combinatie Eric. Ik zit ook alweer een "paar" uur te genieten van deze combinatie:

47475332.jpg

imgp0942.jpg

AcoustechPH1.jpg

Nu vind ik het wel weer tijd om horizontaal te gaan staan. :D

plaatje Lyra Dorian

Plaatje van de (phono2)

Ziet er goed uit Lestat. Doe je goed. Ik heb dan echter meteen een vraag. Hoe zou jij het vinden om een keer bij mij langs te komen, en zou je dan je phono pre willen meenemen. Ben namelijk wel nieuwschierig om eerlijk te zijn.

Had de plaatjes wegggehaald, dan blijft het wat overzichtelijker.

• Members

M'n nieuwe wassert...

IMG_2411.jpg?t=1247921151

IMG_2412.jpg?t=1247921277

Hanss Acoustic RC-20

... het plateau is slechts 10 inch, maar hij werkt er niet minder om. De puck sluit het label hermetisch af, daar kun je dus gewoon geen vlekken door geknoei met vloeistof op krijgen. Herrie maken doet ie nog steeds, maar de zuigkracht gaat mijn VPI te boven! In

Mooie combinatie Eric. Ik zit ook alweer een "paar" uur te genieten van deze combinatie:

Plaatje Spirit

Plaatje MF

Plaatje Phonopre

Nu vind ik het wel weer tijd om horizontaal te gaan staan. :D

Ik ben nog ff doorgegaan :rolleyes: Toch vakantie :cool2:

Da's niet verkeerd, Michel!

Leuke combi met je DT, je pre ken ik niet (althans nog nooit beluisterd...)

Veel plezier!

@ Mordante: Waar ergens woon je? wil best eens langskomen, na mijn vakantie. De phonopre heeft sowieso enkele weken nodig om 'los te komen' (eigen ervaring, geloof me!)

@ Arden, Da's in ieder geval een erg mooi ding om te zien, man! De meesten zijn nogal lelijk... Denk je nog een keer aan me?

@ Gruiter, Dank je!

• Members
Mooi ding, Arden.

Heb je die uit de VS v A laten komen of is er hier in Nederland ook een dealer?

Ik dacht dat Hanss eigenlijk alleen maar platenspelertjes maakte...

pffff

Fred

Nee hoor, ik koop ook nog wel eens wat bij een dealer...

Ze hebben idd meer, ook phonopre's -die er al net zo fraai uitzien- en zelfs een cd-speler.

Ze zijn in ieder geval leverbaarbij East West Audio, Sense of Music en ACF Audio...

Da's niet verkeerd, Michel!

Leuke combi met je DT, je pre ken ik niet (althans nog nooit beluisterd...)

Veel plezier!

Je zou dit jaar nog een keer komen luisteren hier, dus dat is dan een mooie gelegenheid om die pre voor het eerst te beluisteren.

Mordante woont hier ook redelijk dichtbij, dus kun je er mss een combinatie van maken.

• Members
@ Arden

mooie wasser !

welke VPI had je?

Een 16.5... die heb ik ook nog steeds, die staat op zolder, daar was ik eigenlijk wat er 2e hands binnenkomt of wat nog op de ''te wassen'' lijst boven ligt opgeslagen.

Deze RC 20 is niets beter of slechter, maar een wasser in de woonkamer vind ik wel zo handig. Als ik plotsklaps besluit dat een plaat aan een wasbeurt toe is, of ik wil het verschil tussen ongewassen/gewassen laten horen hoef ik nu niet meer naar zolder! Nu kun je van een VPI zeggen wat je wilt, maar echt interieurvriendelijk is hij nou net niet.

Deze Hanss Acoustics dus wel...

Je kan het muggenziften noemen, maar ik heb een speciale side-table tot analoogmeubel laten verbouwen, daarin staan nu mijn draaitafel, phonopre en wasmachine. Dit heeft in totaal echt wel een flinke duit gekost. Dan wil ik (of eigenlijk, willen wij) dat het er ook navenant fraai uitziet. Nu past het niet alleen klankmatig, maar ook uiterlijk allemaal perfect bij elkaar...

@ Arden

mooie wasser !

welke VPI had je?

Een 16.5... die heb ik ook nog steeds, die staat op zolder, daar was ik eigenlijk wat er 2e hands binnenkomt of wat nog op de ''te wassen'' lijst boven ligt opgeslagen.

Deze RC 20 is niets beter of slechter, maar een wasser in de woonkamer vind ik wel zo handig. Als ik plotsklaps besluit dat een plaat aan een wasbeurt toe is, of ik wil het verschil tussen ongewassen/gewassen laten horen hoef ik nu niet meer naar zolder! Nu kun je van een VPI zeggen wat je wilt, maar echt interieurvriendelijk is hij nou net niet.

Deze Hanss Acoustics dus wel...

Je kan het muggenziften noemen, maar ik heb een speciale side-table tot analoogmeubel laten verbouwen, daarin staan nu mijn draaitafel, phonopre en wasmachine. Dit heeft in totaal echt wel een flinke duit gekost. Dan wil ik (of eigenlijk, willen wij) dat het er ook navenant fraai uitziet. Nu past het niet alleen klankmatig, maar ook uiterlijk allemaal perfect bij elkaar...

Smaken verschillen blijkbaar ... ik vind deze ook heel mooi

Staat op mn verlanglijstje

Toen ik aan mn madame of ze het mooi vond

Reaxie : "Niet slecht juist een moderne frietketel ... " :D

Gr

Stef

Zit al een paar uur heerlijk te genieten...

...met ...om uit te proberen ...een andere toonarmkabel...

Lestat, ook felicitaties van mijn kant!

....welke 'toonarmkabel' heb je te logeren? :rolleyes:

Dank je!

Een Goldenote Silver (exacte naam weet Henk wel)

Zit al een paar uur heerlijk te genieten...

...met ...om uit te proberen ...een andere toonarmkabel...

Lestat, ook felicitaties van mijn kant!

....welke 'toonarmkabel' heb je te logeren? :rolleyes:

Dank je!

Een Goldenote Silver (exacte naam weet Henk wel)

Ik heb zelf ook een zilveren: de Bluenote Betania. Ik vermoed dat je dus dezelfde kabel hebt, maar dan met de nieuwe naam Goldenote Betania

Dat kan ook heel goed, Gruiter! Ik heb hem los (zonder verpakking dus) meegenomen. Hij ziet er ook hetzelfde uit als op jouw Bellavista.

Heb vandaag even uitgewisseld met de standaard kabel, met de nieuwe kabel merk ik meer zuiverheid in het geluid, maar het klinkt ook iets 'liever' als ik het zo mag omschrijven. Omdat het element nog moet inspelen zal ik pas na veel meer uurtjes muziek luisteren (vervelende hobby hebben wij toch, h

Dat kan ook heel goed, Gruiter! Ik heb hem los (zonder verpakking dus) meegenomen. Hij ziet er ook hetzelfde uit als op jouw Bellavista.

Heb vandaag even uitgewisseld met de standaard kabel, met de nieuwe kabel merk ik meer zuiverheid in het geluid, maar het klinkt ook iets 'liever' als ik het zo mag omschrijven. Omdat het element nog moet inspelen zal ik pas na veel meer uurtjes muziek luisteren (vervelende hobby hebben wij toch, h

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...