Henrie Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 Mooie tuner Henrie. Ik zou alleen die grote draaiknop voor het frequentie verstellen missen op zo'n tuner. Die heb ik nooit gehad in het verleden, dus die mis ik ook niet... Goeie ontvangst mis ik hier wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 Nou heb ik op deze tuner wel 2 antenne-ingangen zitten, dus ik kan er natuurlijk een extra antenne aan hangen. Moet dan wel een indoor-exemplaar zijn, want outdoor is hier (volgens mij) verboden... Dat lijkt mij sterk. Er is namelijk in de Nederlandse grondwet een regeltje opgenomen dat iedereen het recht heeft op vrije ontvangst van ether kanalen. De gemeentes willen dat beperken met allerlei gemeenteverordeningen maar hebben daar geen poot om op te staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 Nou heb ik op deze tuner wel 2 antenne-ingangen zitten, dus ik kan er natuurlijk een extra antenne aan hangen. Moet dan wel een indoor-exemplaar zijn, want outdoor is hier (volgens mij) verboden... Dat lijkt mij sterk. Er is namelijk in de Nederlandse grondwet een regeltje opgenomen dat iedereen het recht heeft op vrije ontvangst van ether kanalen. De gemeentes willen dat beperken met allerlei gemeenteverordeningen maar hebben daar geen poot om op te staan. Oh, maar het is ook niet de gemeente die dat verbiedt, althans, niet dat ik weet. Elders zie ik namelijk wel eens (schotel)antennes hangen. Nee, de VVE heeft dat in z'n reglementen opgenomen. En als je hier komt wonen, dan teken je ervoor dat je je aan de reglementen houdt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 Oh, maar het is ook niet de gemeente die dat verbiedt, althans, niet dat ik weet. Elders zie ik namelijk wel eens (schotel)antennes hangen. Nee, de VVE heeft dat in z'n reglementen opgenomen. En als je hier komt wonen, dan teken je ervoor dat je je aan de reglementen houdt... Dat word gelukkig in steeds meer VVE regelementen opgenomen. Het is toch geen gezicht al die (schotel) antennes aan die balkons in sommige ... wijken. In de meeste gevallen is de kabelaansluiting van een goede tot zeer goede kwaliteit, en wanneer die dat niet is kun je dat altijd aankaarten bij de kabelmaatschappij. Wanneer die er niets mee doet, even een mailtje sturen naar coax.nl, de belangenvereniging voor kabelgebruikers. Die gasten hebben nogal wat invloed op de kabelmaatschappijen, en kunnen in de meeste gevallen veel voor je betekenen bij een slechte ontvangst. Op de website geven ze aan dat ze belangenvereiging voor kabelinternet gebruikers zijn, maar ook voor andere problemen met de kabel zijn ze meest wel bereid zich voor je in te zetten. Een goede draadantenne voor het raam geeft vaak ook al een heel goed resultaat met een tuner. Gewoon vastplakken of spijkeren op het raamkozijn en je ziet er haast niets van (zeker als je er gordijnen voor hangt) en je hebt een prima ontvangst. (Helaas geen Kink-FM/Aardschok) Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 Nou heb ik op deze tuner wel 2 antenne-ingangen zitten, dus ik kan er natuurlijk een extra antenne aan hangen. Moet dan wel een indoor-exemplaar zijn, want outdoor is hier (volgens mij) verboden... Dat lijkt mij sterk. Er is namelijk in de Nederlandse grondwet een regeltje opgenomen dat iedereen het recht heeft op vrije ontvangst van ether kanalen. De gemeentes willen dat beperken met allerlei gemeenteverordeningen maar hebben daar geen poot om op te staan. Oh, maar het is ook niet de gemeente die dat verbiedt, althans, niet dat ik weet. Elders zie ik namelijk wel eens (schotel)antennes hangen. Nee, de VVE heeft dat in z'n reglementen opgenomen. En als je hier komt wonen, dan teken je ervoor dat je je aan de reglementen houdt... Ja ook de woning bouw vereniging probeert zo hun gebouw schoon te houden maar het gaat wel tegen de grondwet in dus hoe sterk zo een regeltje is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 Ja ook de woning bouw vereniging probeert zo hun gebouw schoon te houden maar het gaat wel tegen de grondwet in dus hoe sterk zo een regeltje is? Heel sterk. Je hebt ervoor getekend, dus ermee ingestemd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 december 2009 Report Share Posted 6 december 2009 Ja ook de woning bouw vereniging probeert zo hun gebouw schoon te houden maar het gaat wel tegen de grondwet in dus hoe sterk zo een regeltje is? Heel sterk. Je hebt ervoor getekend, dus ermee ingestemd. Dat denk ik ook. Zo'n reglement is meestal (in mijn geval zeker) wel door een notaris doorgenomen of zelfs opgesteld, zodat er geen onmogelijkheden in staan. En bovendien, als je niet tekent, mag je er niet komen wonen, dus iedereen tekent... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 6 december 2009 Report Share Posted 6 december 2009 Ja ook de woning bouw vereniging probeert zo hun gebouw schoon te houden maar het gaat wel tegen de grondwet in dus hoe sterk zo een regeltje is? Heel sterk. Je hebt ervoor getekend, dus ermee ingestemd. Dat denk ik ook. Zo'n reglement is meestal (in mijn geval zeker) wel door een notaris doorgenomen of zelfs opgesteld, zodat er geen onmogelijkheden in staan. En bovendien, als je niet tekent, mag je er niet komen wonen, dus iedereen tekent... Ook hier staat het in de VVE verordeningen opgenomen, en heeft iedereen er dus voor getekend. Een stel aso Polen, die Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 december 2009 Report Share Posted 6 december 2009 Ook hier staat het in de VVE verordeningen opgenomen, en heeft iedereen er dus voor getekend.Een stel aso Polen, die Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 6 december 2009 Report Share Posted 6 december 2009 Toch raar dat zo een vereniging je dwingt afstand te doen van je grond recht. Ergens klopt dat niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 6 december 2009 Report Share Posted 6 december 2009 Dat van die hypotheek vind ik interessant. Je mag niet verhuren etc. Daar gaat je ondernemingsspirit, je VOC mentaliteit! Waar bemoeien de banken zich mee... Sorry offtopic! Nog maar even offtopic blijven: een verhuurd onderpand is minder waard dan een niet verhuurd onderpand. Vandaar dat de banken zich ermee bemoeien.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 december 2009 Report Share Posted 11 december 2009 Denon PRA-2000Z Voor bij de DP-59L Nu weer ff sparen en dan op zoek naar een POA-3000Z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 december 2009 Report Share Posted 11 december 2009 Meer Denon pics, Lelijkere ondergrond http://www.hifido.co.jp/KW/G0102/J/0-10/C08-39551-29132-00/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 11 december 2009 Report Share Posted 11 december 2009 Denon PRA-2000Z Voor bij de DP-59L Nu weer ff sparen en dan op zoek naar een POA-3000Z Hier staat er een met een 2000 erbij Wel een hele mooie VV trouwens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 december 2009 Report Share Posted 11 december 2009 Denon PRA-2000Z Voor bij de DP-59L Nu weer ff sparen en dan op zoek naar een POA-3000Z Hier staat er een met een 2000 erbij Wel een hele mooie VV trouwens Dat is niet dezelfde . De "Z"-uitvoering heeft dan net nog een streepje voor en is moeilijker te vinden. Ik weet een POA-3000Z te koop staan voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 11 december 2009 Report Share Posted 11 december 2009 Dat is niet dezelfde . De "Z"-uitvoering heeft dan net nog een streepje voor en is moeilijker te vinden. Ik weet een POA-3000Z te koop staan voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 december 2009 Report Share Posted 13 december 2009 [(...) De "Z"-uitvoering heeft dan net nog een streepje voor (...) Beste Sodejuu, W Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 13 december 2009 Report Share Posted 13 december 2009 Denon PRA-2000Z Voor bij de DP-59L Nu weer ff sparen en dan op zoek naar een POA-3000Z Van harte Roger, ook al ken ik het ding niet !! Vertel er eens iets meer over waarom je deze "vintage" zeer de moeite vindt En ja de kraters die verbouwingen al dan niet letterlijk achterlaten ken ik ook Hier speelt nu een Master Three in Nirvana uitvoering ... Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 december 2009 Report Share Posted 13 december 2009 Misschien heb ik het verkeerd verwoord. De PRA-2000Z is de opvolger van de PRA-2000. En hij hoort qua uitvoering bij de DP-59L, want de PRA-200Z, de POA-3000Z en de DP-59L zijn allemaal als topline in 1984 ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 13 december 2009 Report Share Posted 13 december 2009 Denon PRA-2000Z Voor bij de DP-59L Nu weer ff sparen en dan op zoek naar een POA-3000Z schi-tte-rend gefeliciteerd met die mooie aanwinst. is dat begin jaren 80? of iets later nog. eind jaren 80? hout maakt me in deze in de war....alleen het front zou het ook jaren 90 kunnen zijn eigenlijk. in ieder geval mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 december 2009 Report Share Posted 13 december 2009 Hout is toch vooral tot jaren '70, hooguit begin '80. Beetje na-ijlen van het oude meubelmakerswerk wat het lampenradio tijdsbestek kenmerkte. Daarna werd het (vaak zwart) gespoten staalplaat met soms nog houten zijkantjes. Teak en noten was vooral jaren '70. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 13 december 2009 Report Share Posted 13 december 2009 Hout is toch vooral tot jaren '70, hooguit begin '80. Beetje na-ijlen van het oude meubelmakerswerk wat het lampenradio tijdsbestek kenmerkte. Daarna werd het (vaak zwart) gespoten staalplaat met soms nog houten zijkantjes. Teak en noten was vooral jaren '70. dus....begin jaren 80? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 december 2009 Report Share Posted 13 december 2009 dus....begin jaren 80? Ja, voor zover ik mij herinner van Denon (ken dit specifieke model niet uit ervaring) eerste helft jaren '80. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 13 december 2009 Report Share Posted 13 december 2009 Mooie VV Sodejuu, gefeliciteerd. @M44: De Denon PRA-2000z stond vanaf 1985 in de winkels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 december 2009 Report Share Posted 13 december 2009 PRA-2000 = 1979 PRA-2000Z = 1984 PRA-2000ZR = 1986 PRA-2000RG = 1990 volgens http://denon.jp/museum/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts