Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

WanFie
 Share

Recommended Posts

Wow, wat een joekels!!! Waar heb je die vandaan getoverd :confused: Die BCC lijken nu echt "klein duimpjes" en die zijn al behoorlijk aan de maat (en ja, die deuken horen erin te zitten).

Vorige week ontvangen:

image003.jpg

Ik heb de blank alu uitvoering voor deze toepassing:

image006.jpg

Het klinkt iig een stuk opener en preciezer met deze phaseplugs.

Wow, wat een joekels!!! Waar heb je die vandaan getoverd :confused: Die BCC lijken nu echt "klein duimpjes" en die zijn al behoorlijk aan de maat (en ja, die deuken horen erin te zitten).

Vorige week ontvangen:

image003.jpg

Ik heb de blank alu uitvoering voor deze toepassing:

Zetpillen...??? :(

Mooie afwerking die kast. Soort geborsteld aluminium (of RVS?)

Btw Roger, die witte joekels komen uit zweden. Ik denk niet dat ze beter waren geweest dat de 33000uF/100V BCC,maar die was niet meer te koop. Deze voldoen ook wel ESR is lekker laag (6 milli ohm bij 100Hz). Gelkukkig hoef ik er geen 20 in een kast te stoppen (LCAudio beweert dat 20000 uF al genoeg is voor hun Zappulse).

Dat zo'n phaseplug nog zoveel uit kan maken, zeg. Opvallend.

een aantal onderdelen samengevoegt, aan de hand van de site van Maarten.

190179_BB_01_FB.EPS.jpg

het netfilter van conrad, op het moment nog 1 printje, een tweede komt erbij

522953_RB_00_FB.EPS.jpg

hetzelfde kastje, 55mm hoog, ook van conrad

601904_BB_00_FB.EPS.jpg

de kabel ook via conrad, Lapp kabel 5x 1,5 afgeschermt, welke ik nu ook voor de rest van de stereo gebruik

image014.gif

de stekker, niet via conrad, een Kopp stekker

powercon.jpg

en voor de connectie daarna en aan het apparaat (de cd speler) Neutrik Powercon

de kabel alleen al is een verbetering dan wat er aanhing, maar het filter is een grotere verbetering, deed de kabel 1 stap voorwaarts in de goede richting, het filter neemt er zeker twee, voor dat geld absoluut een aanrader!

"dhfreakie denkt, nu nog een aparte groep ^_^ "

601904_BB_00_FB.EPS.jpg

de kabel ook via conrad, Lapp kabel 5x 1,5 afgeschermt, welke ik nu ook voor de rest van de stereo gebruik.

de kabel alleen al is een verbetering dan wat er aanhing

Weet je dat wel zeker, is het niet slechts een verandering :unsure:

Andr

Guest Kraus vonBentinck

Zomaar onverwacht gescoord:

SME IV toonarm met upgrade, niet onderbroken, toonarmbekabeling en Cardas Neutral Reference phonokabel. :D

Nu nog even aan de praat zien te krijgen ;)

Zomaar onverwacht gescoord:

SME IV toonarm met upgrade, niet onderbroken, toonarmbekabeling en Cardas Neutral Reference phonokabel. :D

Nu nog even aan de praat zien te krijgen ;)

Beste Eric,

Nu nog 1 groot probleem ...........

Welk element moet er in zo

Guest Kraus vonBentinck

Hoi Henk

Helaas, 2 grote problemen:

welk element en welke phonopre moet daar wel niet bij.

Gelijk een vraagje erbij:

Bij twee armen op de Fat Bob staat de eerste arm (bij mij de M

Guest Kraus vonBentinck

Ik kwam op het idee door het dagelijks gebruik van 2 haaks gemonteerde armen en omdat ik de fotoreportage van Audiopaul nog eens zat te bekijken met de montage van de SME op jouw Fat Bob; toeb ik de gaten op het chassis bekeek, leek mij omgekeerde montage op het oog mogelijk. De verzinkgaten van de inbusbouten zitten dan weliswaar onder maar een andere schroef in het plateau lost dit zo op. Voorwaarde is wel natuurlijk dat de gaten op de juiste plaats zitten.

Voor wat betreft de onevenwichtige verdeling van de massa vergis je je; beide armen zitten nu gemonteerd aan de 1-pootszijde van de draaitafel. De 2 poten zitten aan de voorzijde.

Mogelijk zitten de twee poten juist aan de motorzijde van het chassis

Guest Kraus vonBentinck

Al mijn geld zit in de draaitafel dus een digitaal cameraatje kan er niet meer van af ;)

Heel fraai de upgrade met dat keramisch lager, volgens mij een van de paradepaardjes uit de Transrotor-stal.

Vond trouwens op de foto's optisch de Leonardo met SME een doorslaand succes.

Als de vergelijkende phono-pre bijeenkomst met Tony nog doorgang gaat vinden is deze voor mij nu extra interessant. Met een kleine aanpassing

( ingangskeuzeschakelaar) is de Array de meest flexibele trap die er op de markt is en dus bij uitstek geschikt om twee armen te bedienen.

De mooie Cardas phonokabel is namelijk gebalanceerd en op de Array zou mogelijk nog een gebalanceerde ingang er bij kunnen.

Al mijn geld zit in de draaitafel dus een digitaal cameraatje kan er niet meer van af ;)

Heel fraai de upgrade met dat keramisch lager, volgens mij een van de paradepaardjes uit de Transrotor-stal.

Vond trouwens op de foto's optisch de Leonardo met SME een doorslaand succes.

Als de vergelijkende phono-pre bijeenkomst met Tony nog doorgang gaat vinden is deze voor mij nu extra interessant. Met een kleine aanpassing

( ingangskeuzeschakelaar) is de Array de meest flexibele trap die er op de markt is en dus bij uitstek geschikt om twee armen te bedienen.

De mooie Cardas phonokabel is namelijk gebalanceerd en op de Array zou mogelijk nog een gebalanceerde ingang er bij kunnen.

Zo'n keramisch lager is zeker een upgrade, komende week ga ik 'm inbouwen. Overigens waren alle upgrades aan m'n Leonardo steeds duidelijke verbeteringen.

- Ik kocht 'm zo'n 4 jaar geleden als "Doppio"-uitvoering met granieten onderplaat en verstelbare kegels, waardoor deze uitvoering waarschijnlijk al beter klonk als een "instap"- Leonardo.

- De Fein-voeding bracht veel meer rust in het geluid en deed de Leonardo een stuk neutraler en strakker klinken met een veel ongekleurder en dieper laag.

- De Benz Micro Glider L2 gaf aanmerkelijke winst in o.a. dynamiek, microdetaillering en staging, de muziekbeleving ging ik hierdoor ervaren als "spannender" en veel meer betrokken.

- De SME3500-arm gaf opnieuw extra winst in strakheid en diepte van het laag, de vervorming die de vorige arm soms liet horen verdween geheel, de podiumafbeelding nam toe en werd dieper/breder. Maar vooral het gemak, de vanzelfsprekendheid ging me nu opvallen.

Ik ben dus weer benieuwd naar de verbetering die het keramische lager nog kan gaan brengen. Maar zoals Haudio me laatst al zei: "Jouw Leonardo is allang geen Leonardo meer". Af en toe snap ik niks van die man, maar ik weet nu zeker dat hij het positief bedoelde! :D

Overigens kan het interessant voor jou zijn, Kraus, om de HVT's van de afgelopen maanden en de komende maanden een beetje in de gaten te houden. Bert Oling is weer met een analoog-serie bezig waarin hij ditmaal een aantal phonovoorversterkers in verschillende prijsklassen behandelt.

Gisteren ontving ik HVT nr. 1/2005 waarin hij in Deel 3 een aantal phonovoortrapjes van

Oh ja, deze vond ik gisteravond onder de kerstboom: :D

naaldkrachtweger.jpg

digitale naaldkrachtweger, nauwkeurig tot 0.01 gram

Hoewel de SME-arm zeer nauwkeurig is in te stellen met de speciale schroevendraaier, komt zo'n weegschaal altijd van pas en werkt toch een stuk prettiger dan de mechanische Shure SFG-2 en m'n bijna 30 jaar oude Nagaoka SPG-1. ;)

Guest Kraus vonBentinck

Een mooi betoog Paul, een sterk pleidooi voor de Transrotor en daarbij ook nog een fraai inzicht in een aantal aspecten van de geneugten van het leven van een draaitafelliefhebber.

Het is toch een kenmerk van de ware amateur om met liefde, aandacht en vooral veel tijd iets op te bouwen wat een weerspiegeling van eigen keuzes en voorkeuren is.

De mogelijkheid van upgraden kennen wel meer platenspelers natuurlijk maar het feit dat die mogelijkheid bestaat is een grote bonus bij de keuze voor een bepaald merk/tafel.

Veel Hifi-componenten hebben vaak geen lang leven (gemiddeld 3 jaar). Een upgradable draaitafel kan een uitzondering daarop vormen. Een duurzame constructie maakt het mogelijk niet alleen in dit opzicht een aanschaf voor het leven te vormen maar ook het geheel up-to-date te houden. Alles is duur maar op termijn gerekend zal het met de kosten van een draaitafel wanneer afgezet tegen de voortdurende wisseling van andere componenten nog wel meevallen.

Een zorgvuldig samengestelde draaitafel is in feite bijna net zo goed als geld op de bank, kijk maar naar de prijzen op de tweedehands markt. Hier geldt immers nog steeds dat als het vroeger niks was dan is het nu nog steeds niks en het omgekeerde gaat even hard op.

Het loont eenvoudigweg om bij de keuze van een draaitafel (en luidsprekers) op langere termijn te denken.

De draaitafel is bij uitstek geschikt om als pronk- en sluitstuk maar ook als uitgangspunt van een installatie te dienen. Ik ken geen ander onderdeel van de keten waarvan zowel gebruik, bezit alsook prestaties meer puur plezier opleveren.

Het klopt natuurlijk dat je geen Leonardo meer hebt in vergelijking met het instapmodel maar het klopt ook dat je de Leonardo kunt uitbouwen tot een steeds hoger niveau en vooral dat dit mogelijk is op grond van een solide basis. Het wordt geen reus op lemen voeten. Haudiaanse uitspraken zijn op een hoger niveau immers altijd waar :rolleyes::cool2:

De HVT met Grado, trigon, north star en JK heb ik toevallig gistermiddag in de bibliotheek gelezen; interessant voer inderdaad

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...