Karma Posted 9 april 2005 Report Share Posted 9 april 2005 Nou ja die Senn komt nu pas los. Ik zal vanavond eens serieus gaan luisteren. Voor wat betreft het ineens op de plaats vallen van muziek kunnen soms kleine dingen net dat verschil maken. In mijn set was dit het scheiden van de net stekkers van mijn CD speler met de rest van de set. Niet zozeer mijn draaitafel werd hier beter van, maar wel had ik vanaf die dag niets meer op mijn CD speler aan te merken. Niets mooiers trouwens dan het moment bereiken waarop je ineens zo overduidelijk hoort dat je set af is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 11 april 2005 Report Share Posted 11 april 2005 Mijn afluistering bij de pc is compleet.. M-Audio 2496 PCI geluidskaart, Crown DC150a versterker en IMF Super Compact luidsprekers. mvg, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 april 2005 Author Report Share Posted 11 april 2005 Ruud said: Wel wat groot voor een hoofdtelefoon Nog 'n geluk dat ie jouw spekers niet op die plankjes heeft gezet.... Dan had hij de krant gehaald.... Man blijft dood onder speakers..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 april 2005 Report Share Posted 11 april 2005 PD said: Mijn afluistering bij de pc is compleet.. M-Audio 2496 PCI geluidskaart, Crown DC150a versterker en IMF Super Compact luidsprekers. mvg, PD He, zo'n bureaulampje heb ik ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 11 april 2005 Report Share Posted 11 april 2005 Zo'n lampje staat in half Nederland op het buro volgens mij, ik heb er twee Ikea verkoopt ze, de Hema, iedereen eigenlijk Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 april 2005 Report Share Posted 11 april 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 11 april 2005 Report Share Posted 11 april 2005 niet echt een nieuwe aanwinst maar hier de mijne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 12 april 2005 Report Share Posted 12 april 2005 Ziet er goed uit, Mordante.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 12 april 2005 Report Share Posted 12 april 2005 Mordante said: niet echt een nieuwe aanwinst maar hier de mijne. Mooi die IMPULSEN DEPETER Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 12 april 2005 Report Share Posted 12 april 2005 PD said: Ziet er goed uit, Mordante.. Bedankt, ik weet de opstelling is verre van ideaal maar het mort zo maar. Totdat ik een eigen (huur) huis heb met meer dan 1 slaapkamer, dan kan ik daar een mooi luister ruimte van maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 13 april 2005 Report Share Posted 13 april 2005 Ziet er idd erg mooi uit, Mordante! De kunst aan de muur trouwens ook! Waarom die Vogel steun aan de muur achter je rechter speaker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snarf aka Frans Posted 13 april 2005 Report Share Posted 13 april 2005 Alco said: Mooie versterker, die M-A5, maar de eerste zin onder de foto van de A5, op de MF site vind ik wel zo'n kolder. Quote In our opinion almost all hi-fi amplifiers available are grossly underpowered. With speakers of anything less than 95dB efficiency it is a fact that amplifiers with less than 200 wpc are clipping (and that means distortion and non-linearities) frequently Vind 't persoonlijk nogal zwaaar overdreven, die cijfers Hun ervaring is dus dat je al gauw minimaal zo'n 200watt nodig hebt om een speaker met een rendement minder dan 95db fatsoenlijk aan te sturen Ben benieuwd waar ze die "facts" vandaan halen. Ik kan met m'n 15watt zo hard spelen als ik wil, voordat 't gaat clippen. En dan praar ik nog over 85db i.p.v. 95db! (ok...als je maar ver genoeg die volumeknop opendraait gaat ie wel clippen, maar dan kunnen m'n oren 't allang niet meer verdragen, vrees ik ) Heb nog nooit een versterker van >200watt gehad, en nog zelden 't idee gehad dat een versterker vermogen te kort kwam. Groeten, Alco Ik draai met een twee keer 30watt (8ohm) en twee keer 60watt (4ohm) op speakers met een rendement van 84db..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 13 april 2005 Report Share Posted 13 april 2005 Lestat said: Ziet er idd erg mooi uit, Mordante!De kunst aan de muur trouwens ook! Waarom die Vogel steun aan de muur achter je rechter speaker? Daar stond eerst mijn tv op. De schijderijen voor wie het intresserd zijn van Jeroen van Valkenburg. en een landkaartje uit 1589 van L. Guicciardini (zoiets). Link to comment Share on other sites More sharing options...
symfo Posted 13 april 2005 Report Share Posted 13 april 2005 Vrijdag ophalen Graham Slee Era Gold phono trap met voorlopig een Hiraga step up trafo. Vergeleken met een vanMeedevoort phm3, een Sphinx phono en mijn eigen Rotel rq970. Ik hoop hem voor de winter dan nog op te waarderen met een Elevator of met een zelfbouw Lundahl step up. De Elevator met de Era Gold combi is echt heel erg mooi. De van Meedevoort was een beetje saai. Weinig punch in het laag, wel veel detail en plaatsing. De Sphinx vond ik wat leeg en klinisch(een beetje cd achtig). Met de Rotel had ik meer plezier. Hier zijn door de vorige eigenaar wel dikke trafo's bijgeplaatst. Dit alles natuurlijk wel op mijn eigen set. Op een andere combinatie zullen de phm3 en de Sphinx wel heel mooi klinken denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 13 april 2005 Report Share Posted 13 april 2005 sphinx en van medevoort zijn in mijn perceptie g Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 13 april 2005 Report Share Posted 13 april 2005 joopus said: sphinx en van medevoort zijn in mijn perceptie g Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 14 april 2005 Report Share Posted 14 april 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 14 april 2005 Report Share Posted 14 april 2005 Bij Vm heb ik daar soms mijn twijfels over, de printplaten lijken direct uit de Elektuur te komen, zo 'zelfbouwerig' zien ze eruit Misschien heeft dat met kleine series te maken, maar topkwaliteit straalt er niet vanaf .... Defecten heb je met Vm ook wel vrij regelmatig, vooral bij de versterkers. Ik zou Vm qua bouw echt niet met Sphinx willen vergelijken Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 14 april 2005 Report Share Posted 14 april 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 15 april 2005 Report Share Posted 15 april 2005 Proprius said: [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 17 april 2005 Report Share Posted 17 april 2005 Proprius said: [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 april 2005 Report Share Posted 21 april 2005 Vandaag eindelijk af kunnen halen: Het gaat om het bovenste kastje (het onderste heb ik al ). Een Transrotor Fein motorsturing, met SME stobeschijf en -lamp (LED). Van voren ziet het ding er zo uit: (Sorry Henk, dat ik deze niet bij jouw heb gekocht, maar ik moet de plaatselijke audiodealer ook af en toe wat gunnen ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 21 april 2005 Report Share Posted 21 april 2005 Maak je geen zorgen Sodejuu, heb er vandaag ook 1 binnengekregen via Henk (morgen afhalen op postkantoor) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 23 april 2005 Report Share Posted 23 april 2005 Sodejuu said: Vandaag eindelijk af kunnen halen: Het gaat om het bovenste kastje (het onderste heb ik al ). Een Transrotor Fein motorsturing, met SME stobeschijf en -lamp (LED). Van voren ziet het ding er zo uit: (Sorry Henk, dat ik deze niet bij jouw heb gekocht, maar ik moet de plaatselijke audiodealer ook af en toe wat gunnen ) Ha die Sodejuu, Oeps ..............O Jee...................... daar mis ik dan een vlaai ! Verder heb je gelijk....... Waar ik wel nieuwschierig naar ben , is het verschil wat jij en of Kraus nu bemerken ? Ik had gedacht dat jij eerder voor een M-Drive zou gaan , of een JA : ) Veel luisterplezier gewenst . MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 april 2005 Report Share Posted 23 april 2005 Hallo die Haudio, Je weet dat ik al een hele tijd bezig was met de Fein. Zelfs nog voor de SME arm. Op aanraden van jouw heb ik toen voor de SME gekozen en dat is geen verkeerde keuze geweest. Het aanbod van de JA is aantrekkelijk en is ook te prefereren boven de Fein, maar die had ik toen net in bestelling staan. Je kunt je geld helaas maar 1 keer uitgeven (tenzij .. ). De M-Drive kwam nog wat later, dus die moet zeker wachten. Het loopt gelukkig niet weg, dus ik heb nog iets om over te dromen (wel maar heel ff, want ik droom liever over wat anders ) En die vlaai heb je tegoed O ja, de FEIN doet wel wat. Het instellen gaat erg simpel, maar je moet ff wat geduld opbrengen om 'm precies in te stellen. Hij reageert niet bijzonder snel op de regelknoppen en ze konden nog iets preciezer reageren. Het resultaat is wel een nog preciezer en stabieler klankbeeld. Het doet dus wel nog wat, maar een JA levert meer op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts