Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

WanFie
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack

Zeker Pjotr en zoals je al vertelde zegt het ook iets over de constructie v/d versterker.

Ikzelf ben er geen fan van.... naar mijn idee "overdaad schaad"

Hoe goed mijn weergevers zijn en of versterker.... laat ik trouwens aan anderen over :rolleyes:

Ikz

Niemand een audiofiele dag vandaag?

Of is het ouwe neelen over dempingsfactoren ook iets als een audiofiele dag?

De audiofiele dag vandaag van mijn vrouw en ik was naar de winkelier gaan om nogmaals te vertellen hoe blij we zijn met de nieuwe Marantz spulletjes.Mijn vrouw heeft ook een knoop doorgehakt,want plotseling wilde ze een nieuwe pickup(haar woord voor een draaitafel). De winkelier en ik waren stomverbaasd.

De audiofiele dag vandaag van mijn vrouw en ik was naar de winkelier gaan om nogmaals te vertellen hoe blij we zijn met de nieuwe Marantz spulletjes.Mijn vrouw heeft ook een knoop doorgehakt,want plotseling wilde ze een nieuwe pickup(haar woord voor een draaitafel). De winkelier en ik waren stomverbaasd.

U zit in het verkeerde draadje.

Foto plaatsen van set zou leuk zijn.

Pickup is volgens mij nog steeds een normaal woord.

Ik ben ook zo blij, dat mijn neus van voren zit en niet van opzij.

Pickup is volgens mij nog steeds een normaal woord.

Nu ja, de verduidelijking is wel op zijn plaats: Ze zou ook een nieuwe PC-Hoofdtractor kunnen willen........ :lol:

;)

Vaak zijn er wel wat overeenkomste kwa "overkill".

Maar goed, Marantz maakt ook een leuke draaitafel meen ik.

Guest tubejack

Een van mijn laatste aanwinsten lis een Luxman T-530Z die later als T-02 door het leven ging.

Het aardige is, dat deze tuner zilverkleurig is terwijl de 530 normaal campagne kleurig was.

De mijne is gebouwd in november 1982 hij klinkt een beetje "tam" wat logisch is. Na 27 jaar

trouwe dienst zijn de gebruikte Rubycon elco' s aan vervanging toe.

Hij ontvangt als de beste.... een blik onder de motorkap leert waarom... ik tel maar liefst

een 6voudige variocap afstemming.... wat er ook voor zorgt dat 2 zenders b.v. Radio M op

93.1 en een lokaal station op 93.3 zonder dat ze elkaar storen te ontvangen zijn op de volle

200khz bandbreedte .... en d

Guest tubejack

Gewoon niet zo' n mooie foto... en ach ik ben ook moeders mooiste niet ... :(

In het "echt" valt het reuze mee en zijn die rode knopjes bijna net zo donker als de rest :)

Qua bouw, ontvangst, geluid en techniek is het absolute topklasse.

En weer iets beter als de eerdere modellen, zoals b.v. de T300 die ik ook heb staan.

Was ook niet echt goedkoop in 1982 ruim 79.000 yen = 600 euro. Dat bedrag

kun je nu rustig ver drie ....vier voudigen als je dergelijke kwaliteit vandaag de dag wilt kopen.

Doet ook bijna niets onder voor de 5T10 die ik laatst een aantal weken op te logeren had.

Ik heb net de service manuals van de T300 en de T-530Z gekocht in de USA ....

Smullen!

:)

Guest tubejack

Zoiets ?

Rotel_big.jpg

Je moet een link hebben waar het plaatje staat, dat kan ook je eigen website zijn

Dan heb je in de knoppenbalk op het 7e icoontje van links of 4e van rechts iets wat op een foto/tekening icoon lijkt

Die zet: IMG tussen haakjes voor en n

Dit setje ----> ROTEL--Rb-1080, Rc-1070, Rcd-1072,Rt 1080 :D:D <----- heb ik een paar weken in huis over de keuze van de speakers daar zijn we nog over aan het kijken..... een ding is zeker het worden Vloerspeakers Dali,Kef,Jamo...... :confused:

Fraai hoor. Zelf ook jaren met Rotel gespeeld, is helemaal niks mis mee. Waarom Dali, Kef of Jamo? Niet dat er wat mis mee is maar gewoon nieuschierig waarom die merken.

Tubejack, dat is van een wat nieuwere serie. Ik denk eerder dat het er zo uitziet.

49221324-rotel-rc-1070-rb-1070-of-1080-zwart-39.jpg

Hallo inderdaad leuk spul rotel maar ik heb deze 3 merken beluisterd en ook Canton trouwens,[nr4] en ik [en me vrouw] was toch wel onder de indruk van Canton en Kef en jamo eigenlijk ook dus vandaar deze keuze , maar wij zijn er nog niet uit ...... en ook komt er bij kijken dat het in de audio Winkel altijd anders klinkt dan Thuis.

misschien is een "Test"periode een optie als ik de verkoper van de speakers kan overhalen je weet maar [n] ooit :D

Hallo,

Mijn nieuwste aanwinst is maar een onderdeeltje voor mijn voorversterker.

Een andere buis in de voeding. Maar Oh, wat een verschil maakt dat.

In de voeding zit een GZ34 buis. Dat was er een van een mij onbekend merk: "Ruby". Zal wel iets Chinees zijn.

Ik heb die buis vervangen voor een GZ 34 van "Mullard", branded Philips. (gekocht bij "Triple M audio"; Mattijs de Vries en co)

Ik had al een eerder buizen vervangen in de versterkertrap (heet dat zo?) en daar had dat ook wel een aardige invloed- Tungsols voor JJ Philips-, maar dit is echt een enorme verbetering. Er is veel meer detaillering, maar vooral veel meer zwart (wel een beetje fiele benaming, maar het beschrijft precies wat ik bedoel.) tussen de instrumenten.

Ik heb gewoon het gevoel of ik naar echtere stemmen en instrumenten zit te luisteren. En dat al na hooguit 12 uur inspelen. Ik ben benieuwd of het nog beter gaat worden.

Genieten dus!!

Groet,

Leobus

M'n vintage Denon topset is theoretisch compleet :D Deze week is ook een Denon POA-3000Z in mijn bezit gekomen. Deze staat nu bij een vriend van mij in Denemarken. Hij woont daar en was zo vriendelijk om te bemiddelen tussen de Deense verkoper en mij. Om het allemaal zo makkelijk mogelijk te laten verlopen, heb ik de versterker bij hem aan laten komen. Zodra hij weer naar NL komt, levert hij 'm bij mij af (helaas kan dat nog wel ff duren, vandaar dat de set theoretisch compleet is).

denon-frontrez.jpg

denonrez.jpg

denon2rez.jpg

denon-backez.jpg

denon-front2rez.jpg

De eindtrap komt te spelen met de PRA-2000Z en de DP-59L.

Welke speakers erop komen weet ik nog niet. Dat zullen waarschijnlijk geen Denon worden.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...