Pjotr Posted 16 juni 2010 Report Share Posted 16 juni 2010 Pjotr bedank voor de informatie en veel luister plezier met Ipod Touch. Over 2 maanden krijg ik de afgedankte Iphone 3g van mijn schoonzoon als bruidschat :D Dank je, heb er nu zo'n 200 albums opgezet, heerlijk voor onderweg en daar komen we de vakantie ook wel mee door Die iPhones zijn ook fraai, zit een ingebouwde iPod in maar hoeveel albums je daar op kwijt kunt? Vast minder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 juni 2010 Report Share Posted 20 juni 2010 Onlangs is mijn EAD DSP-7000 DAC er mee gestopt om ook maar een enkel signaal af te geven. Het beestje is al oud en reparatie wil niet echt vlotten wegens tijdgebrek en omdat ik geen schema losgepeuterd krijg van de ontwerper cq servicebedrijf. Nu heb ik nog wel een aantal DAC's staan, maar die halen het niet bij de ouwe EAD. De AVM DAC2 klinkt te vlak. De M-Audio Superdac doet het niet beter en door de weergave via m'n beide DDDAC1543 "vliegt een helicopter". Sinds vrijdag staat er nu een YBA Design WD202 USB-DAC. In eerste instantie als tussen tussenpaus bedoeld, maar dit ding doet het dermate goed dat het voo 99,99% zeker is dat ie blijft Hij heeft ook nog ff bij Audiopaul gespeelt op zijn Wadia iPod-dock en we hebben 'm vergeleken met Paul's Cambridge DACMagic (die nu aanzielijk beter speelt met een zwaardere trafo ervoor ipv de muurwrat). Paul wilde mij de DACMAgic meegeven en de YBA houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 20 juni 2010 Report Share Posted 20 juni 2010 Paul wilde mij de DACMAgic meegeven en de YBA houden. ... en ik had 'm bijna zover door het argument dat die DACMagic meer blauwe ledjes heeft dan de YBA. Nee zonder gekheid, die YBA is beslist een interessante DAC in z'n prijsklasse, klinkt erg goed en is bovendien prachtig afgewerkt. De aluminium afstandsbediening die meegeleverd wordt zou trouwens niet misstaan bij een hele dure cd-speler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 juni 2010 Report Share Posted 20 juni 2010 Die ziet er idd erg fraai uit sodeju! Hij heeft ook nog ff bij Audiopaul gespeelt op zijn Wadia iPod-dock en we hebben 'm vergeleken met Paul's Cambridge DACMagic (die nu aanzielijk beter speelt met een zwaardere trafo ervoor ipv de muurwrat). Paul wilde mij de DACMAgic meegeven en de YBA houden. Daar heb ik ook naar gekeken maar vind ik behoorlijk aan de prijs, hij is behoorlijk duurder dan de iPod zelf. Deze is aanzienlijk goedkoper, iemand ervaring daarmee? http://www.eu.onkyo.com/products/ND-S1.html ..............Nee zonder gekheid, die YBA is beslist een interessante DAC in z'n prijsklasse, klinkt erg goed en is bovendien prachtig afgewerkt. De aluminium afstandsbediening die meegeleverd wordt zou trouwens niet misstaan bij een hele dure cd-speler. Wat bedoel je daarmee Paul? Heeft iedere prijsklasse een eigen klank en kwaliteiten en aan welke prijsklassen moet ik dan denken? Mij is iig al lang duidelijk dat op het gebied van DAC's prijs helemaal niets zegt over de klankmatige eigenschappen. Dit dacje heb ik onlangs gehoord en speelt de sterren van de hemel. Sudejuu had het over zijn Superdac, die heb ik ook gemod en wel, maar is toch wel een oud beesje. Dit HK dacje speelt echt beduidend veel beter dan de Superdac. Maar ja, je moet er wel tijd en zin voor hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 juni 2010 Report Share Posted 20 juni 2010 Pjotr, Ik heb de voorganger ervan gehad. Ooit gekocht in een groupbuy voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 juni 2010 Report Share Posted 20 juni 2010 Hoi Sodejuu, Leuk nog een ervaringsdeskundige. Ja voor het geld is het een wondelijk goed ding. En met veel muziek, maar niet met alle, klinkt ie beduidend beter dan de M-Audio Superdac. Die is in mijn oren toch wel ingehaald. Wat echt heel belangrijk is met dit China-dacje (en eigenlijk met de meeste S/PDIF dacs) is echt hele goede voeding. Dat gaat veel verder dan een dikke trafo met een stabilisator er achter. De crux zit hem in de S/PDIF receiver, die is gewoon heel erg gevoelig voor voedingsruis op de 5V. Weet niet of je het draadje op ZBA daarover gevolgd hebt? Een minutieus geoptimaliseerde voeding maakt dit ding. Een recht-toe-recht-aan voeding, hoe dik ook, breekt hem. De grap is juist dat dit dacje helemaal geen dikke voeding nodig heeft maar een juist ontworpen voeding. Maar goed, als je de YBA hebt staan en daar erg tevreden mee bent kan ik mij heel goed voorstellen dat je je verder niet druk maakt. Zou ik i.i.g. niet doen. Waar ik zo langzamerhand wel behoefte aan begin te krijgen is aan een dac met minstens iets van gewoon 4 coaxiale/toslink ingangen om te kunnen schakelen tussen diverse bronnen. I.p.v een veelheid aan verschillende soorten interface mogelijkheden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 juni 2010 Report Share Posted 20 juni 2010 Paul wilde mij de DACMAgic meegeven en de YBA houden. ... en ik had 'm bijna zover door het argument dat die DACMagic meer blauwe ledjes heeft dan de YBA. Nee zonder gekheid, die YBA is beslist een interessante DAC in z'n prijsklasse, klinkt erg goed en is bovendien prachtig afgewerkt. De aluminium afstandsbediening die meegeleverd wordt zou trouwens niet misstaan bij een hele dure cd-speler. Ik las een lovende recensie van de YBA, maar ik vermoed (meer niet) dat deze het toch niet beter doet dan mijn DacMagic, die uit-de-kunst is gemodificeerd door onze Sander. Het enige vervelende is, is dat-ie zoveel lampjes heeft. Bij mij staat hij dan ook achter een balk M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 juni 2010 Report Share Posted 20 juni 2010 Waar ik zo langzamerhand wel behoefte aan begin te krijgen is aan een dac met minstens iets van gewoon 4 coaxiale/toslink ingangen om te kunnen schakelen tussen diverse bronnen. I.p.v een veelheid aan verschillende soorten interface mogelijkheden. Misschien is een ATOL DAC 100 dab iets voor jou? Las erover in Eins-Null, een Duits blad over digitale audio. O, wacht die heeft er toch maar drie, en een uitgang M Rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 juni 2010 Report Share Posted 20 juni 2010 Hopelijk is die uitgang dan gewoon analoog cinch? Zou niet weten wat ik met een dac moet met een digitale uitgang. Voorlopig werkt het allemaal prima met de SB-Touch. Zit ook maar 1 lampje op (nou ja, zeg maar lamp) maar dat dimt naar behoefte na enige tijd Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 juni 2010 Report Share Posted 21 juni 2010 Hopelijk is die uitgang dan gewoon analoog cinch? Zou niet weten wat ik met een dac moet met een digitale uitgang. Nee, die uitgang is ook digitaal. Daarbij uiteraard nog een analoge uitgang. De Dac magic heeft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 juni 2010 Report Share Posted 21 juni 2010 Leuk ding Marc maar ik heb al een mediastreamer Vind ik de SB Touch die er nu staat toch echt fraaier. En om nu zoveel geld neer te gaan tellen om ook wat meer keuze mogelijkheden te hebben... Nee dan spaar ik liever door voor een Tact o.z.i. Maar tegen de tijd dat ik daar genoeg voor gespaard heb zijn er wel weer andere mogelijkheden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 juni 2010 Report Share Posted 22 juni 2010 Leuk ding Marc maar ik heb al een mediastreamer Vind ik de SB Touch die er nu staat toch echt fraaier. En om nu zoveel geld neer te gaan tellen om ook wat meer keuze mogelijkheden te hebben... Nee dan spaar ik liever door voor een Tact o.z.i. Maar tegen de tijd dat ik daar genoeg voor gespaard heb zijn er wel weer andere mogelijkheden. Tja, het is natuurlijk weer teveel van het goede. En er zit ook nog een dsp in. Zelf heb ik zoiets ook niet nodig. Zal eens kijken wat je bedoelt met die Tact, ik ben niet zo merkvast merk ik. Ik heb zelf nog 1 digitale ingang over op mij dac, en vlas op de mogelijkheid daar een HD-based tuner op aan te sluiten. Helaas is de Humax voor gehakt niet geschikt, anders wist ik het wel. Het is anders wel heerlijk om nog wat te wensen over te hebben. @Ivan10: zo'n kurken plaatmat lijkt mij het beste. Is ook goedkoop zelf te maken, nietwaar? Helaas heb ik een ouderwetse platenspeler zonder in hoogte verstelbare arm, en het slopen van de rubberen mat is m.i. geen optie. Anders wist ik het wel. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 juni 2010 Report Share Posted 22 juni 2010 Hoi Marc, Tact maakt digitale voorversterkers: http://www.tactaudio.com/ Het is erg mooi spul al zal dat Hear niet ieders stiel zijn. En w.b.t. radio, in de SB Touch zit een web radio. Weliswaar niet zo uitgebreid als de vTuner die voor de iPod beschikbaar is maar toch heel bruikbaar en overzichtelijk. R4 komt met 192 Kb/s binnen en dat is prima te doen. En voor HD radio is deze er. Het wordt eens tijd dat R4 ook in HD via het web beschikbaar komt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 22 juni 2010 Report Share Posted 22 juni 2010 Wat bedoel je daarmee Paul? Heeft iedere prijsklasse een eigen klank en kwaliteiten en aan welke prijsklassen moet ik dan denken? Mij is iig al lang duidelijk dat op het gebied van DAC's prijs helemaal niets zegt over de klankmatige eigenschappen. Die vraag had ik nog niet gezien, sorry Peter. Prijs zegt inderdaad niets over klankmatige eigenschappen (van geen enkel apparaat trouwens) maar onderling vergelijken kan wel een idee geven of een bepaald apparaat z'n prijs waard is in vergelijking met een andere. De YBA zit op 700,- en de DACmagic op 400,- Los van de bouw, de mogelijkheden en de inzetbaarheid, die op alle facetten superieur is aan de DACMagic, klinkt de YBA een stuk beter en zou wat dat betreft voor mij alleen al het prijverschil waard zijn. Als geheel denk ik daarom dat het een interessant apparaat voor het geld is in een prijsklasse waar op dit moment best veel aanbod is. We hebben bij mij thuis 1 op 1 vergeleken met de DACMagic en je moet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 22 juni 2010 Report Share Posted 22 juni 2010 @Ivan10: zo'n kurken plaatmat lijkt mij het beste. Is ook goedkoop zelf te maken, nietwaar? Helaas heb ik een ouderwetse platenspeler zonder in hoogte verstelbare arm, en het slopen van de rubberen mat is m.i. geen optie. Anders wist ik het wel. Ja, zelf maken waarom niet, alleen ik ben geen DIY-ster aan het firmament. Want er zijn dus geen kant en klare producten? Misschien toch maar eens naar een Gamma of iets dergelijks toe. Die zijn er wel, kijk hier maar eens. In M Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 juni 2010 Report Share Posted 22 juni 2010 Hoi Marc, [...]En voor HD radio is deze er. Het wordt eens tijd dat R4 ook in HD via het web beschikbaar komt. Met HD bedoelde ik Hard Disk. De humax heeft een harde schijf waarmee die eerst alles wat je bekijkt of beluistert opneemt alvorens het af te spelen. Aangezien een harde schijf prima gehakt kan worden lijkt het mij een ideale basis om super FM-stereo radiogeluid in huis te halen. Niet stereo, maar 3D. Niet 3D, maar gewoon. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 juni 2010 Report Share Posted 22 juni 2010 Hallo Paul, Mijn vraag was eigenlijk een beetje retorisch bedoeld. Bedankt voor dit antwoord, het voegt zeker weer wat toe. Het valt mij ook op hoe verschillend dacs kunnen klinken en begin er ook technisch een beetje achter te komen waar sommige dingen in zitten. Grappige is dat dat helemaal niet zo in de materiaalkosten zit, dat is hooguit een tientje (op productie schaal). Die review heb ik ook gelezen, het regent de laatste tijd dacs bij Stereophile lijkt het wel En goede serieuze reviews daar. Ik vind zelf die YBA ook een mooi apparaat en er fraai uit zien. Het is dat ik ook niet op zoek ben en al redelijk goed voorzien ben maar anders zou ik ook deze zeker serieus overwegen. Op zich maak ik geen punt van wat iets kost ongeacht wat er in zit, als iets mij bevalt en ik raak er een beetje verliefd op al helemaal niet. Maar er is altijd wel een redelijk grens waar de balans ligt. Wat dat betreft zit de YBA met €700 op een zeer redelijke prijs vind ik. Zeker op de serieuze reviews afgaande en de indrukken hier gemeld. (Ook al heb ik hem zelf nog niet beluisterd). Wat ik dan wel weer suf vind is de gebrekkige USB implementatie die duidt op een simpele USB1.1 interface. Maar goed daarvoor kun je dan een Musiland-USD01 USB-->S/PDIF interface aanschaffen. Die is ook de kosten niet. Overigens ben ik erg blij met de iPod Touch, is echt genieten lekker in je luie stoel in de tuin met een hoofdtelefoon op. Voor de radio is die vTuner echt een aanrader, een van de beste die ik ben tegengekomen. Stationair gebruik ik hem niet, daar is de SB Touch toch handiger voor, ook al omdat de iPod geen Flac lust en ik niet mijn hele collectie ga omzetten. Edit... Ah zo Marc. Nou loss-less gestreamde radio klinkt anders erg goed, al is het er nog niet veel. De SB Touch is voor mij toch een stuk handiger voor radio en doet zeker niet onder voor de radio op de Humax. Heb zelf het idee dat de internet radio streams beter klinken via de SB dan via de Humax. Tja, een harddisk gehakten kan ik mijn niets bij voorstellen. Als het goed is zit er de juiste olie in de lagertjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 juni 2010 Report Share Posted 22 juni 2010 [...] We hebben bij mij thuis 1 op 1 vergeleken met de DACMagic en je moet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 juni 2010 Report Share Posted 22 juni 2010 Ah zo Marc. Nou loss-less gestreamde radio klinkt anders erg goed, al is het er nog niet veel. De SB Touch is voor mij toch een stuk handiger voor radio en doet zeker niet onder voor de radio op de Humax. Heb zelf het idee dat de internet radio streams beter klinken via de SB dan via de Humax. Tja, een harddisk gehakten kan ik mijn niets bij voorstellen. Als het goed is zit er de juiste olie in de lagertjes. Zo'n Humax ga ik dan aan de Dacmagic aansluiten, en dan klinkt-ie vast uit-de-kunst. Een foto van de opengewerkte Olive-met-gehakt heb ik al eens hear gepubliceerd. Olie noch kurk komt eraan te pas. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 juni 2010 Report Share Posted 22 juni 2010 Olie noch kurk komt eraan te pas. M rc Krijg zo langzamerhand de indruk dat met dat gehakt van jou alleen ene Marc op het Hear forum en een Groen Forum er aan te pas komen Overigens heb ik de Humax via de dac gebruikt in mijn vermelding in de eerdere post. Doe mij maar de SB Touch, is ook veel handiger qua bedienen. Die hoogst enkele keer dat ik wat van de radio op wil nemen doe ik dat wel op de PC. Heb ik het ook gelijk in de originele MP3 kwaliteit. Kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de streams van Ziggo gewoon de beschikbare internet streams zijn, door Ziggo ge-herconverteerd naar 256Kb/s. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 juni 2010 Report Share Posted 25 juni 2010 Overigens heb ik de Humax via de dac gebruikt in mijn vermelding in de eerdere post. Doe mij maar de SB Touch, is ook veel handiger qua bedienen. Die hoogst enkele keer dat ik wat van de radio op wil nemen doe ik dat wel op de PC. Heb ik het ook gelijk in de originele MP3 kwaliteit. Kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de streams van Ziggo gewoon de beschikbare internet streams zijn, door Ziggo ge-herconverteerd naar 256Kb/s. Mooie boel dan. Ziggo krijgt toch al die zenders in analoog FM-formaat aangeleverd? Als ze MP3 gebruiken is de kwaliteit allesbehalve origineel te noemen (weet het, dat bedoel jij dan ook niet). Dus ga ik het toch ook eens vergelijken, met mijn analoge tuner. Ben niet zo'n radio-luisteraar, maar heb het toch liefst optimaal. Internetstreams zijn dat mijn in mijn ogen oren niet. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 26 juni 2010 Report Share Posted 26 juni 2010 Verosol binnenzonwering ter vervanging van de Luxaflex. We kunnen naar buiten blijven kijken; het is lekker koel in huis en de akoestiek is er een stuk op vooruit gegaan ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 26 juni 2010 Report Share Posted 26 juni 2010 Verosol binnenzonwering ter vervanging van de Luxaflex. We kunnen naar buiten blijven kijken; het is lekker koel in huis en de akoestiek is er een stuk op vooruit gegaan ... Super Gerald Komt er geen foto aan? Groetjes Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 28 juni 2010 Report Share Posted 28 juni 2010 Verosol binnenzonwering ter vervanging van de Luxaflex. We kunnen naar buiten blijven kijken; het is lekker koel in huis en de akoestiek is er een stuk op vooruit gegaan ... Luxaflex is aluminium, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 juni 2010 Report Share Posted 28 juni 2010 Neerlands Trots een FT-980 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts