spido Posted 7 augustus 2010 Report Share Posted 7 augustus 2010 Ik zou er ook mijn Colibri zeker niet inzetten De EMT is een goede gegadigde ware het niet dat ik de arm eraf haal en er een Trans-Fi Terminator op ga zetten. Daar gaat in het begin naar alle waarschijnlijkheid de EMT zijn werk doen, de Colibri gaat het terrein verlaten. Tevens ben ik zeer geïnteresseerd in het element wat Sander nu gebruikt. Je weet het, Ruud; ik besta niet buiten dit forum... Ik was dan ook NIET een paar maanden geleden op bezoek bij Aalt Jouk van den Hul, en deze had niet een Colibri in een SME 3012 arm op een Thorens Reference (waarop nog twee andere armen), en hij liet géén 78-toerenplaat op de mat ploffen met de gegrijnslachte woorden "En nou mag jij raden wat je hoort!" En toen raadde ik niét dat het Vico Torriani was met "Bella, Bella Donna"! Zonder een pick-up lift te gebruiken zette hij de naald niet op de plaat. Ik huiverde niet. En toen ik niet zei: "Maar je kunt toch zo'n Colibrietje niet voor zo'n vreselijke schellakplaat met dikke monogroeven gebruiken?" zei Aalt Jouk ook niet "Je hoort het toch? Hij dóet 't! Gewoon een goeie naald: die tast àlles goed af!" Wat hebben we niet gelachen, die dag..! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 7 augustus 2010 Report Share Posted 7 augustus 2010 Ik vindt wel dat die puntbeitels --platenfrezers --in een tangenti Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 7 augustus 2010 Report Share Posted 7 augustus 2010 Ik zou er ook mijn Colibri zeker niet inzetten De EMT is een goede gegadigde ware het niet dat ik de arm eraf haal en er een Trans-Fi Terminator op ga zetten. Daar gaat in het begin naar alle waarschijnlijkheid de EMT zijn werk doen, de Colibri gaat het terrein verlaten. Tevens ben ik zeer ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 7 augustus 2010 Report Share Posted 7 augustus 2010 Ik zou er ook mijn Colibri zeker niet inzetten De EMT is een goede gegadigde ware het niet dat ik de arm eraf haal en er een Trans-Fi Terminator op ga zetten. Daar gaat in het begin naar alle waarschijnlijkheid de EMT zijn werk doen, de Colibri gaat het terrein verlaten. Tevens ben ik zeer ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 7 augustus 2010 Report Share Posted 7 augustus 2010 Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Hij heeft wel een hoge output dat vind ik (de phono dude eigenlijk) altijd wel prettig. scheelt weer rommelen met extra trapjes of trafo's. Groetjes George. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 7 augustus 2010 Report Share Posted 7 augustus 2010 The Voice van SoundSmith, is dat geen copie in een ander jasje van B en O Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 7 augustus 2010 Report Share Posted 7 augustus 2010 Ruud ,ik zo het niet durven om een MM te gebruiken op Trans-Fi Terminator ,wel een MC Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 7 augustus 2010 Report Share Posted 7 augustus 2010 ik heb de ballen verstand van platenspelers ( ik zal nog wel eens een workshopje vogen bij KT ofzo) maar gefeliciteerd Ruud. ziet er indrukwekkend uit. ben benieuwd wat je bevindingen worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 7 augustus 2010 Report Share Posted 7 augustus 2010 Ivan, de cantilever beweegt mee en bij de MC minder of niet, De cantielever met stylus moet het toch doen,en vooral voor lucht gelagerde armen, en lucht gelagerde armen zijn ook niet heilig, ze klinken fantastisch maar je staat er mee op en ga ook naar bed er mee , zoals een kennis van mij speelde vanwege de warmte met raam open het ging altijd goed maar een keer kwam de wind naar binnen, weg element Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 augustus 2010 Report Share Posted 7 augustus 2010 het ging altijd goed maar een keer kwam de wind naar binnen, weg element Dat zou dan met een gewone arm ook gebeurd zijn..... Als het stormt altijd de stormkap gebruiken P.s. we hebben Hear ook een forumlid gehad die hetzelfde overkwam toen de werkster naar binnen kwam ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 augustus 2010 Report Share Posted 7 augustus 2010 Ivan, de cantilever beweegt mee en bij de MC minder of niet, De cantielever met stylus moet het toch doen,en vooral voor lucht gelagerde armen, en lucht gelagerde armen zijn ook niet heilig, ze klinken fantastisch maar je staat er mee op en ga ook naar bed er mee , zoals een kennis van mij speelde vanwege de warmte met raam open het ging altijd goed maar een keer kwam de wind naar binnen, weg element Dan hebben we nu toch eindelijk het nut van die loodzware high end apparaten gevonden, ze zijn stormvast Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 7 augustus 2010 Report Share Posted 7 augustus 2010 Ik neem aan dat het alleen boven de Moerdijk geldt,Stormvast :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 8 augustus 2010 Report Share Posted 8 augustus 2010 Wie herkent deze arm nog: Voor mij een oude liefde, die ik een jaar of 2 met een TD124 heb mogen gebruiken, maar helaas nooit mijn eigendom is geweest. Deze is nu wel van mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 8 augustus 2010 Report Share Posted 8 augustus 2010 Hoi Miracle, Van harte met je nieuwste aanwinst. Geen idee wat voor arm dat is maar waar ga je die op gebruiken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 8 augustus 2010 Report Share Posted 8 augustus 2010 Hoi Miracle, Van harte met je nieuwste aanwinst. Geen idee wat voor arm dat is maar waar ga je die op gebruiken? Hoi Kappa, Ik weet nog niet zeker waar hij op gebruikt gaat worden, maar in eerste instantie wil ik eens gaan luisteren wat het doet met een TD124. Eens horen of dat werkelijk zo goed is als ik in mijn geheugen terug vind. Is dat niet naar mijn zin zal het wss een tweede arm voor de Musical Fidelity M1 worden. Het is een Excel ES-801. (Helaas erg weinig over te vinden op het net.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 9 augustus 2010 Report Share Posted 9 augustus 2010 Mooie arm Miracle. Altijd leuk als je opnieuw kennis kan maken met een oude jeugdliefde. Nu horen of ze nog net zo zoet zingt als in je herinneringen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 9 augustus 2010 Report Share Posted 9 augustus 2010 Mooie arm Miracle. Altijd leuk als je opnieuw kennis kan maken met een oude jeugdliefde. Nu horen of ze nog net zo zoet zingt als in je herinneringen. Aan Miracle's oren zal het in ieder geval niet liggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 9 augustus 2010 Report Share Posted 9 augustus 2010 Mooie arm Miracle. Altijd leuk als je opnieuw kennis kan maken met een oude jeugdliefde. Nu horen of ze nog net zo zoet zingt als in je herinneringen. Dat zal nog even afwachten zijn. Ben nog bezig met het opknappen van een TD124, maar maak daar geen haastklus van. Ik heb nog wat meer projecten. @Ivan: Het lijkt idd een heel lange arm, niet alleen op de foto's. Hij is 333mm lang, met een effectieve lengte van 237mm. De overhang is 15mm bij een spindelafstand van 222mm. Toch een 9" arm dus. Hier vind je wat meer gegevens over deze arm. En hier staat een GARRARD 401 + Exel ES-801 tekoop. Een combinatie die in het verleden ook wel vaker gemaakt werd met deze arm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 10 augustus 2010 Report Share Posted 10 augustus 2010 Een NBS Omega 3 power cord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 10 augustus 2010 Report Share Posted 10 augustus 2010 Een NBS Omega 3 power cord. Gefeliciteerd. Mooie powercord, en een behoorlijke verbetering met de dragonfly die je al had. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 10 augustus 2010 Report Share Posted 10 augustus 2010 Ik heb een nieuw element! Een Ortofon X5-MC Van Tubejack gekocht Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 10 augustus 2010 Report Share Posted 10 augustus 2010 Ik heb een nieuw element! Een Ortofon X5-MC Leuk elementje Bart, vooral als je installatie wat te vol klinkt met een gemiddeld element. Ik heb hem eens in de Goldring GR-1 (Rega RP-1) gehad, en vond het absoluut iet verkeerd. Iets dunner dan de GR1012 waar die DT mee geleverd werd, maar wel meer detail in het hoog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 10 augustus 2010 Report Share Posted 10 augustus 2010 Hoi Miracle, Van harte met je nieuwste aanwinst. Geen idee wat voor arm dat is maar waar ga je die op gebruiken? Hoi Kappa, Ik weet nog niet zeker waar hij op gebruikt gaat worden, maar in eerste instantie wil ik eens gaan luisteren wat het doet met een TD124. Eens horen of dat werkelijk zo goed is als ik in mijn geheugen terug vind. Is dat niet naar mijn zin zal het wss een tweede arm voor de Musical Fidelity M1 worden. Het is een Excel ES-801. (Helaas erg weinig over te vinden op het net.) Of met een SME 3012, die met een TD124 laatst gehoord bij Hanze Hifi in Zwolle, absoluut een heel mooie combinatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 10 augustus 2010 Report Share Posted 10 augustus 2010 Of met een SME 3012, die met een TD124 laatst gehoord bij Hanze Hifi in Zwolle, absoluut een heel mooie combinatie. Dat is idd een heel fijne combinatie, met het juiste element eraan, maar ik heb nu eenmaal geen 3012, en wil er ook geen (zijn mij gewoon te duur in aanschaf, doordat ze te bekend zijn). Eerst deze arm maar eens opknappen. - armlift zit los. Is kwestie van gaatje opboren, schroefdraad tappen en groter schroefje. - er missen 2 stangetjes voor de dwarsdrukcompensatie, waarvan 1 is afgebroken. Weer boren en tappen. Grotere zorg is stangetjes van dat formaat vinden + een gewichtje voor aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 augustus 2010 Report Share Posted 10 augustus 2010 Ha, Mordante heeft een mooi (duur) powercord, en ik heb niet zo lang geleden een audiofiele stekkerdoos in gebruik genomen. De oude met schakelaar en beveiliging was niet goed genoeg, en toen werd het deze die ik nog had liggen: Hier zit nu de versterker, de streamer en de DAC op aangesloten. Hans van Liempd had de eer er naar te mogen luisteren, maar sindsdien heb ik hem drastisch gemodificeerd. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts