Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Ach de manier waarop lijkt wel simpel maar is helemaal niet zo simpel. Ik kan dat ook wel veel nauwkeuriger laten zien maar wat heeft het voor nut om op 10 decimalen achter de komma te willen hebben als 3 genoeg zijn?

Overigens zijn de grootste lichtnet vervuilers dikke eindversterkers met KVA trafo's er in en met een blik elco's er achter. En niet te vergeten een lekkere stevige buizenamp met een flinke smoorspoel in de voeding.

;)

• 3 weeks later...

Wanneer is het nu eens tijd om alle moderne ontwikkelingen links te laten liggen? Wanneer ben je oud genoeg om nu eens niet met de mode mee te gaan? Waarom heb ik me dus toch weer laten verleiden zo'n tijd- en geldverslindend apparaatje te kopen dat alles kan wat ik met al die eerder aangeschafte apparaten ook al kan?

Fotograferen, muziek afspelen, video's bekijken, internetten, navigeren, agenda bijhouden, mailen, en , eh, bellen.

samsung-galaxy-s-review.jpg

Lekker vegen en swypen met dit dingetje, de Samsung i9000 Galaxy S.

Deze gekozen o.a. om het super amoled display, dat ook in direct zonlicht nog te lezen moet zijn. Als je fietst en de navigatie wilt gebruiken is dat best handig. Daarbij wordt het geluid ook goed beoordeeld in een bespreking in Ct, en zag ik tot mijn verbazing (en vreugde) bij de specificaties ook FLAC staan als mogelijk geluidsformaat. Handig omdat ik al meer dan 100.000 van die bestandjes heb..

Nu gaat dit krijgertje van de Postbank eruit

siemens+m35.jpg

en ook deze krijgt zijn cong

ik heb nog steeds geen mobiel B)

gaat niet gebeuren ook.

nogmaals

welke meetapparatuur ook gebruikt is. Het zegt niks over de wijze waarop je het beleeft

(...) welke meetapparatuur ook gebruikt is. Het zegt niks over de wijze waarop je het beleeft

Beste m44,

Meetapparatuur kan aantonen dat je "beleving" op gespannen voet staat met "de werkelijkheid".

En "de werkelijkheid" best

(...) welke meetapparatuur ook gebruikt is. Het zegt niks over de wijze waarop je het beleeft

Beste m44,

Meetapparatuur kan aantonen dat je "beleving" op gespannen voet staat met "de werkelijkheid".

En "de werkelijkheid" best

Spido,geen onzin kletsen,we zijn een paar honderd jaar achter met meetapparatuur te bouwen voor de wetenschap om het zichtbaar te maken.

Een voorbeeld ,ze zijn al een paar honderd jaren bezig met hersenen te ontrafelen,en wanneer is de hersenscan uitgevonden!

[..]

nogmaals

welke meetapparatuur ook gebruikt is. Het zegt niks over de wijze waarop je het beleeft

Hoezo dit, als reactie op mijn aanschaf?

Wat het geluid betreft, daar is niks aan gemeten, maar alleen besproken, zoals 'bonkende bassen'. En gewaardeerd, hoger dan bij een stuk of tien andere Androids. Dus, m.i. geeft het de beleving weer van de recensent.

En daar ga ik graag op af. Je moet w

[..]

nogmaals

Hoezo dit, als reactie op mijn aanschaf?

Wat het geluid betreft, daar is niks aan gemeten, maar alleen besproken, zoals 'bonkende bassen'. En gewaardeerd, hoger dan bij een stuk of tien andere Androids. Dus, m.i. geeft het de beleving weer van de recensent.

En daar ga ik graag op af. Je moet w

M44 ,daar zit wat waarheid in, maar het begin is op de rails en daar gaat het om,

Maar Spido wil een verhaal vertellen dat wij meetbaar er al zijn, nou in de verte niet.

Marc,schaf een Iphone aan, zit je goed, niet 100 procent veiligst maar wel met Sybian het veiligst.

Voor insiders, over een half jaar kont de gereviseerde uit.

Andro

M44 ,daar zit wat waarheid in, maar het begin is op de rails en daar gaat het om,

Maar Spido wil een verhaal vertellen dat wij meetbaar er al zijn, nou in de verte niet.

Marc,schaf een Iphone aan, zit je goed, niet 100 procent veiligst maar wel met Sybian het veiligst.

Voor insiders, over een half jaar kont de gereviseerde uit.

Andro

Marc, gesloten systemen!Hoe bedoel je dat!

Zoveel mogelijk Open Source.

Android voldoet daaraan. Ook de app-store is vrijer van opzet dan die van Apple, en dat bevalt mij.

Thuis heb ik ook nergens Windows op draaien. En ook nog nooit een virus gehad. Android is populair dus ok, er komen virussen voor, en malware en zo. We zien wel.

M :ph34r: rc

wat de wetenschap roept is onderhevig aan cultuur, maatschappelijke bewegingen en afhankelijkheid van opdrachtgevers.

de echte wetenschapper heeft een open mind, die neemt de feiten mee en kijkt verder

Hallo,

@1: Helaas is dit een beetje een kortzichtige kijk op de zaken. Jij hebt je dus kennelijk zo door de commercie laten indoctrineren dat je dit denkt. De echte wetenschapper (en die zijn er nog genoeg hoor) houdt het bij verifieerbare feiten. (Zoiets zei Spido dus al.)

@2

Inderdaad: dat klopt allemaal, alleen vergeet je te melden dat de echte wetenschapper eerst nog toetst en dan pas verder gaat. Voor dat toetsen heb je basiskennis nodig. Jij noemt dat denigrerend "feitjes".

Je reactie is volgens mij weer meer op de persoon Spido/Klaas dan op de inhoud. Jammer!

groet,

Leobus, (Die ook iets met wetenschap te maken heeft en zich dus enigszins op zijn P.. getrapt voelt.)

wat de wetenschap roept is onderhevig aan cultuur, maatschappelijke bewegingen en afhankelijkheid van opdrachtgevers.

de echte wetenschapper heeft een open mind, die neemt de feiten mee en kijkt verder

Hallo,

@1: Helaas is dit een beetje een kortzichtige kijk op de zaken. Jij hebt je dus kennelijk zo door de commercie laten indoctrineren dat je dit denkt. De echte wetenschapper (en die zijn er nog genoeg hoor) houdt het bij verifieerbare feiten. (Zoiets zei Spido dus al.)

@2

Inderdaad: dat klopt allemaal, alleen vergeet je te melden dat de echte wetenschapper eerst nog toetst en dan pas verder gaat. Voor dat toetsen heb je basiskennis nodig. Jij noemt dat denigrerend "feitjes".

Je reactie is volgens mij weer meer op de persoon Spido/Klaas dan op de inhoud. Jammer!

groet,

Leobus, (Die ook iets met wetenschap te maken heeft en zich dus enigszins op zijn P.. getrapt voelt.)

voor iemand die zich zo verbonden voelt met de wetenschap trek je wel snel conclusies. wat mijn relaas bevestigt.

jij weet wat ik denk?

jij weet dat mijn reactie persoongebonden is?.

Terwijl ik dit soort zaken op ieder forum roep?

verder vergeet ik niet iets te melden. ik ga ervan uit dat iedere wetenschapper eerst toetst. dat geeft echter net zo min garanties voor "waarheden"dan zonder die toetsing.

want die toetsing is ook weer onderhevig aan dezelfde euvels als de eerste feitjes.

meeste wetenschap is geen wetenschap.

zodra iets basics als "taal" zich ermee bemoeit kun je je objectieve waarde al uit het raam gooien.

Om even de zinnen te verzetten in dit topic; mijn nieuwste aanwinst. Meervoud eigenlijk.

Usher Be-718 (Tiny Dancer) luidsprekers. Made in Taiwan. Is dat wat? Jazeker! Deze speakers speelden met gemak mijn Totem Model 1 Signature speakers weg. Wat een klasse. Ik heb lang gedacht dat ik de Totems tot in lengten van jaren zou houden, hoewel ik met sommige aspecten van de Totems niet geheel tevreden was. Maar betere speakers vinden was nog niet zo heel eenvoudig. De Totems zijn gewoon bijzonder goed en ze overklassen is niet simpel. Het gemak waarmee de Ushers juist dit deden was verbijsterend.

Nog even een plaatje.

Be-718-DMD.jpg

Om even de zinnen te verzetten in dit topic; mijn nieuwste aanwinst. Meervoud eigenlijk.

Usher Be-718 (Tiny Dancer) luidsprekers. Made in Taiwan. Is dat wat? Jazeker! Deze speakers speelden met gemak mijn Totem Model 1 Signature speakers weg. Wat een klasse. Ik heb lang gedacht dat ik de Totems tot in lengten van jaren zou houden, hoewel ik met sommige aspecten van de Totems niet geheel tevreden was. Maar betere speakers vinden was nog niet zo heel eenvoudig. De Totems zijn gewoon bijzonder goed en ze overklassen is niet simpel. Het gemak waarmee de Ushers juist dit deden was verbijsterend.

Nog even een plaatje.

Be-718-DMD.jpg

Mooi hoor. Klinkt vast heel goed. Ik moet Usher een keer beter gaan beluisteren, de mini dancer 2 habe ik 1 keer gehoord, was daar niet heel erg van onder de indruk. Ik dacht eerst dat je deze speakers had gekocht.

amatorpic1.jpg

Sonus Faber Electa Amator.

De echte wetenschapper (en die zijn er nog genoeg hoor) houdt het bij verifieerbare feiten.

Als zo iemand zich wetenschapper wenst te noemen moet hij zijn bovenkamer eens na laten kijken. Daar zit hoogstwaarschijnlijk grijze snot in.

Wanneer een wetenschapper alleen op verifieerbare feiten kijkt komt hij nooit verder.

Een wetenschapper is juist iemand die voorbij die verifieerbare feiten kijkt.

Wanneer jij zo'n wetenschapper bent die nooit voorbij die verifieerbare feiten kijkt moet je je niet op je p.k getrapt voelen, maar je na laten kijken, of een ander beroep gaan kiezen, waar je wel geschikt voor bent.

Mvg. Miracle.

Bedankt voor de reacties.

Usher heeft inderdaad erg veel weg van Sonus Faber. Maar ja..., bijna alle grote aziatische producenten zijn ooit groot geworden met "afkijken".

Om maar even bij een andere hobby te blijven; de eerste grote Kawasaki was net een BSA en Honda kopieerde in dezelfde periode een motorblok van Laverda.

Origineel.

63SR_3.jpg

Kopie.

1969-Kawasaki-W2SS-Red-0.jpg

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...