mordante Posted 31 december 2010 Report Share Posted 31 december 2010 Net besteld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 januari 2011 Author Report Share Posted 1 januari 2011 Geschikt om snelheid van draaitafel te meten? Stripje op de draaitafel en mbv laser wordt de snelheid gemeten. tachometer Voor 7,5 euro en hetzelfde bedrag aan transportkosten. Een zelfde apparaat wordt in vinyl shops aangeboden voor tussen de 90 euro en 120 euro. Moet hem nog wel binnen krijgen. Ik heb daar wel eens naar gekeken maar k had het idee dat ze niet erg naukeurig zijn bij lage RPM. Ik kan mij vergissen natuurlijk. Zeer nauwkeurig. Ik controleer het met mijn Clearaudio stroboscoop en het klopt als een zwerende vinger. Ik had dat hele ding natuurlijk niet nodig, maar het is wel grappig om te hebben. Bij stilstaande streepjes zit deze tachometer precies op 33 toeren ook bij 45 toeren hetzelfde resultaat. Maar eh... moet dat geen 33 1/3 omw/min zijn..?? 33,33333 omw/min dus. ?? Link Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 1 januari 2011 Report Share Posted 1 januari 2011 Geschikt om snelheid van draaitafel te meten? Stripje op de draaitafel en mbv laser wordt de snelheid gemeten. tachometer Voor 7,5 euro en hetzelfde bedrag aan transportkosten. Een zelfde apparaat wordt in vinyl shops aangeboden voor tussen de 90 euro en 120 euro. Moet hem nog wel binnen krijgen. Ik heb daar wel eens naar gekeken maar k had het idee dat ze niet erg naukeurig zijn bij lage RPM. Ik kan mij vergissen natuurlijk. Zeer nauwkeurig. Ik controleer het met mijn Clearaudio stroboscoop en het klopt als een zwerende vinger. Ik had dat hele ding natuurlijk niet nodig, maar het is wel grappig om te hebben. Bij stilstaande streepjes zit deze tachometer precies op 33 toeren ook bij 45 toeren hetzelfde resultaat. Maar eh... moet dat geen 33 1/3 omw/min zijn..?? 33,33333 omw/min dus. ?? Link Ja, foutje 33,3 (rond naar beneden af...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 1 januari 2011 Report Share Posted 1 januari 2011 Een gebruikte, dat wel, maar als het goed is kan hij mij nog een paar duizend uurtjes plezier geven (en gelet op mijn moyenne per week is dat voor mij waarschijnlijk wel een paar jaartjes ). Een leuke stap vanaf een ortofon omb 10. Daarnaast biedt dit nog ruimte voor nog een keer een stapje. Op dit moment heb ik de stap naar een dorian, hoe aanlokkelijk ook, nog even laten lopen. Prijskwaliteitsverhouding van deze ace zal waarschijnlijk ook een tikkeltje beter zijn. Nog geen tijd gehad om echt te luisteren maar ik heb er wel zin in. Moet proberen wat tijd in de drukke agenda te maken de komende tijd. Daarnaast een bluenote phono I te leen om te kijken wat die kan doen met de ace. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 2 januari 2011 Report Share Posted 2 januari 2011 Beste Conqubite, Gefeliciteerd! Een heel mooi element! BTW, is het een L (0,4 mV), een M (0,8 mV) of een H (2,5 mV) type? Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 2 januari 2011 Report Share Posted 2 januari 2011 Beste Conqubite, Gefeliciteerd! Een heel mooi element! BTW, is het een L (0,4 mV), een M (0,8 mV) of een H (2,5 mV) type? Het is het element zoals op de foto staat afgebeeld, de L dus. Het inbouwen in de arm had wat meer voeten in de aarde dan ik dacht en omdat het niet helemaal ging zoals het moest duurde dit dus ook wat langer dan gedacht. Een leek als ik komt daar alleen dus ook niet uit. Het afstellen ging dan wel weer sneller dan verwacht maar dat was een stuk ervaring. Is allemaal wel te leren maar daar moet je tijd aan besteden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 7 januari 2011 Report Share Posted 7 januari 2011 hypex 8.0 plate-amp Exodus Audio Tempest-X2 15" * Fs: 19.5 Hz * Le: 0.95mH * Re: 3.8 Ohms (Voice Coils wired in series) * Qms: 3.82 * Qes: .47 * Qts: 0.42 * Mms: 238g * Cms: 0.28 mm/N * Vas: 255L * Sd: 807 cm^2 * BL: 15.3 * X-max: 26mm * Pmax: 1000W * SPL: 87.9 db/1W/1M Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 7 januari 2011 Report Share Posted 7 januari 2011 'k waag het om de snuggere vraag te stellen: gaat daar een woofer van worden gebakken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 januari 2011 Report Share Posted 7 januari 2011 Een soepwoefer vermouth ik. Doet t al heel aardig in een gesloten systeem van 120-150 l Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 7 januari 2011 Report Share Posted 7 januari 2011 Een soepwoefer vermouth ik. Doet t al heel aardig in een gesloten systeem van 120-150 l Lekker hoor. Bedoel je met de tweede regel dat de output minder heftig is met gesloten kast dan met bijv bas reflex, maar wel makkelijker te maken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 januari 2011 Report Share Posted 8 januari 2011 Ik bedoelde het niet, maar denk wel dat het klopt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 8 januari 2011 Report Share Posted 8 januari 2011 Zie avatar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 8 januari 2011 Report Share Posted 8 januari 2011 Zie avatar. Oh heb je een nieuwe arm gekocht Ruud? Proficiat met The Voice (i guess) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 8 januari 2011 Report Share Posted 8 januari 2011 Zie avatar. Oh heb je een nieuwe arm gekocht Ruud? Proficiat met The Voice (i guess) Nee, een nieuw plateau Goede gok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 8 januari 2011 Report Share Posted 8 januari 2011 Een soepwoefer vermouth ik. Doet t al heel aardig in een gesloten systeem van 120-150 l Lekker hoor. Bedoel je met de tweede regel dat de output minder heftig is met gesloten kast dan met bijv bas reflex, maar wel makkelijker te maken? Voor de HT in de woonkamer. ca. 314 L kast, basreflex afgestemd op 19 Hz. Als dat teveel van het goede blijkt, pijp er uit wat absorptie materiaal er in, een gesloten kast met lage Qt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 8 januari 2011 Report Share Posted 8 januari 2011 Zie avatar. Oh heb je een nieuwe arm gekocht Ruud? Proficiat met The Voice (i guess) Nee, een nieuw plateau Goede gok Proficiat! Hoe speelt hij ten opzichte van de Vd Hul? En hoe is de match met de arm? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 8 januari 2011 Report Share Posted 8 januari 2011 De match met de arm is prima, spoort als een trein. En wat de klank betreft, daar word ik van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 8 januari 2011 Report Share Posted 8 januari 2011 Mijn nieuwe draaitafel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 8 januari 2011 Report Share Posted 8 januari 2011 Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 8 januari 2011 Report Share Posted 8 januari 2011 En zo klinkt hij ook , ik was een beetje sceptisch over wat ik kon verwachten per slot van rekening draait een vpi scoutmaster ook op 33/45 toeren en lijkt de arm mooi stil de plaat af te tasten , maar de sme gaat een stukje verder meer transparantie veel meer rust, meer muziek die uit een solide achtergrond komt , kortom een flinke stap vooruit maar dat mag ook wel voor het prijsverschil, en ook het gebruiksgemak /bediening en bouwkwaliteit is een stuk beter. groeten hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 8 januari 2011 Members Report Share Posted 8 januari 2011 Deftig ''modelletje'' hoor... Wees er maar trots en zuinig op! Zelf heb ik ook weer iets ''dergelijks'' aangeschaft (jazeker, ook ik koop nog wel eens iets voor privé). Geheel tegen mijn principes in, een direct drive tafel, en wel deze... Grand Prix Audio Monaco met Tri-Planar mkIV arm Deze gebruik ik puur en alleen voor mijn stereo platen, mijn andere tafel is nu helemaal dedicated mono (word ik nu gewoon echt oud, of waren ze vroeger zo gek nog niet)! O, en bij de weg, wie het nog een keer leuk of interessant lijkt, er staat binnenkort een weekend gepland in Lage Zwaluwe, daar staan mijn privé tafels te draaien in een zelfde ruimte met een Pluto 12A Cobra en de laatste versie van de VPI, de Classic 3. Ze zijn alle 4 direct met elkaar te vergelijken op dezelfde set! Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 8 januari 2011 Report Share Posted 8 januari 2011 Ook een prachtige speler , lijkt me ook een prachtige show ik moet eens even kijken. Als we dan toch bezig zijn andromeda audio houdt ook een show , even googlen op andromeda audio sme 20/3a, 5 februari gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 8 januari 2011 Members Report Share Posted 8 januari 2011 Da's weer lekker! Tegelijkertijd dus... Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 8 januari 2011 Report Share Posted 8 januari 2011 Ja hoor , nou ja tis niet anders , zoals het er nu uitziet word er gespeeld met de ayon buizeneindversterker schakelbaar in push pull en triode meen ik met kt 88 buizen, voor mij ook wel eens leuk na al dat transistorgeweld . gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 8 januari 2011 Report Share Posted 8 januari 2011 Is alweer een poosje in huis de Audion Premier MM phono-stage krijgt sap van het Soundsmith MI element "The Voice". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts