Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

WanFie
 Share

Recommended Posts

Zo goed bezig allemaal.

Er gebeuren dus weer mooie analoge dingen bij Ruud Anrdo en Arden.

Ook een mooie tafel Arden Volgens mij heb ik die op de X-fi gehoord achter in de hoek verstopt, dat was zeker een van de betere combi's toen.

Groetjes George

• Members

Klopt! Weliswaar met een ander element, maar dat is inderdaad mijn tafel geworden. Als ik het goed heb begrepen zijn er ook maar 2 van in Nederland (kan je ook als een negatief iets zien natuurlijk...)!

Als ik die laatste paar aanwinsten zo voorbij zie komen moet ik ook ineens aan dat bekende Supertramp album denken: Crisis? What Crisis!

Analoog is gelukkig nog steeds alive and kicking!

Analoog is gelukkig nog steeds alive and kicking!

Vooral bij diegenen die al lang "kicken" op analoog, kleine nuance ;)

Nieuwe mensen aantrekken is toch heel moeilijk hoor, merk ik rondom mij

Niettemin aan allen een dikke proficiat met de aanwinsten !! ;)

@Ruud

Waar ligt dan het verschil tussen een MC en je soundsmith ?

Wat maakt een MI het zo interessant voor jou?

Ik denk dat hier wel wat mensen benieuwd naar zijn, tenslotte heb je een pak luisterervaring en veel analoog kennis en ervaring.

@Ruud

Waar ligt dan het verschil tussen een MC en je soundsmith ?

Wat maakt een MI het zo interessant voor jou?

Ik denk dat hier wel wat mensen benieuwd naar zijn, tenslotte heb je een pak luisterervaring en veel analoog kennis en ervaring.

Hoi Stef ik heb hier ooit iets geschreven over de Cartridgeman het is ook een MM en de Soundsmith komt erg overeen qua weergave.

zoek maar eens op dit forum

2 kennissen spelen met soundsmith elementen the voice en de Aida

Zelf ben ik nu weer terug naar MC ik wissel nl.wel eens.

Een mooie MM kan vaak veel mooier zijn dan een mc of je moet naar de veel duurdere mc's overstappen

De mc die ik nu gebruik is ook 5 keer duurder dan de Cartridgeman

dat zegt natuurlijk niets maar het vergelijk is dan niet fair

als je een MM met een mc vergelijkt in de zelfde prijsklasse dan vind ik persoonlijk

de MM vaak mooier maar op een gegeven moment komt er een grens MM houd ergens op waar MC nog net even wat verder gaat en voor dat "net" betaal je een prijs

• Members

... op een gegeven moment komt er een grens MM houd ergens op waar MC nog net even wat verder gaat en voor dat "net" betaal je een prijs

Waar die grens dan ergens ligt wordt steeds discutabeler, de Kolibri welke Ruud heeft vervangen door zijn MI ''doet'' dus 2,5 maal de prijs van diezelfde MI ! Tel daarbij nog de besparing op welke kan worden gemaakt omdat nu ineens een goede MM phonotrap voldoet, en die grens komt n

Is alweer een poosje in huis de Audion Premier MM phono-stage

a_PremierMM.jpg

krijgt sap van het Soundsmith MI element "The Voice".

wp3c85a99c.jpg

Merkwaardig dat ik dit element in Roermond een van de mindere vond..

Dan gaan we het Voice element via de Octave laten spelen. ook dit een totaal ander geluid dan wat we van het andere element hoorde. Ik vond het zelfs t

a_PremierMM.jpg

wp3c85a99c.jpg

Ik kan me ook herinneren dat we dit element toen op andere speakers beluisterde.

Alleen daarom al kon ik geen goed beeld vormen van dit element.

Groetjes George

a_PremierMM.jpg

wp3c85a99c.jpg

Ik kan me ook herinneren dat we dit element toen op andere speakers beluisterde.

Alleen daarom al kon ik geen goed beeld vormen van dit element.

Groetjes George

In eerste instantie niet, toen speelde het met de SF's.

Dan gaan we het Voice element via de Octave laten spelen. ook dit een totaal ander geluid dan wat we van het andere element hoorde. Ik vond het zelfs t

[...] Gelukkig is niet iedereen dat met mee eens, dan zou het maar een saaie boel worden...

Ja, dat wel, maar voor iemand als ik kan de wereld er niet eenvoudig genoeg uitzien. Als je, zoals ik, zijdelings wel ge

Guest tubejack

Ik heb het element gehoord bij KT88 en het klinkt prachtig mooi.

Ook nog even A/B vergeleken met het toenmalige element waarmee ik speelde een Benz Ace.

Met hoeveel plezier ik ook met de Ace heb gespeeld ....vond ik het verschil groot.

Verbluffend om te horen dat er nog zoveel méér muziek en vooral details uit de groef te halen is.

Het "iets" meer betaalbare type de Aida heeft een tijd op mijn shortlist gestaan, maar was

helaas geen match met mijn arm. En om nu ook naast een element van rond de 1100 euro een

andere arm te kopen was en is voor mij gewoon niet financieel haalbaar.

Maar mooi om te lezen dat andere forumleden er wel mee kunnen spelen.

En super dat je met MI ook zulke verbluffende resultaten kun halen... had ik eerlijk gezegd niet

verwacht.... en ja Hans matching is altijd belangrijk... zélf ben ik ook een aantal dagen bezig

geweest voordat ik mijn optimum had gevonden.... En "dipswitches" of een schakelaartje is natuurlijk

véél te eenvoudig .... gewoon hardcore solderen :rolleyes:

Gegroet,

Jack

Ik heb hem ook bij KT88 gehoord en was erg onder de indruk va de natuurlijkheid en de tonale balans van het element, als ik zo lees kan niet iedereen dat waarderen, maar voor mij was die ene keer beluisteren voor mij genoeg om hem aan te schaffen. Vanavond even wat lp's(The Peddlers/Ulla Meinecke) gedraaid en word alleen maar meer bevestigd in mijn keuze om dit element aan te schaffen(terwijl die er net een paar uurtjes op heeft zitten)

Guest tubejack

Dit werd pas echt duidelijk toen we als nog besloten om de Wilson Watt's aan te sluiten. Bij veel muziek begon het echt te krijsen. Ik zag verschillende mensen naar buiten vertrekken.

Hans kan het ook niet andersom zijn ?... Ik bedoel maar <_< ...als ik lees hoeveel moeite je hebt en hebt gehad om die Puppies enig sinds goed te laten klinken. Overgens bewondering voor je doorzettingsvermogen en vasthoudendheid. Ik had die dingen allang naar het asiel gestuurd.

Laat me echt niet de les lezen door een paar "eigenwijze" speakers ...

Sterkte met het "opvoeden"...

Jack

Dit werd pas echt duidelijk toen we als nog besloten om de Wilson Watt's aan te sluiten. Bij veel muziek begon het echt te krijsen. Ik zag verschillende mensen naar buiten vertrekken.

Hans kan het ook niet andersom zijn ?... Ik bedoel maar <_< ...als ik lees hoeveel moeite je hebt en hebt gehad om die Puppies enig sinds goed te laten klinken. Overgens bewondering voor je doorzettingsvermogen en vasthoudendheid. Ik had die dingen allang naar het asiel gestuurd.

Jack

Dat is dan ook wat ik heel subtiel probeerde aan te geven in mijn eerdere post maar dit is beter verwoord.

Groetjes George

Ik heb hem ook bij KT88 gehoord en was erg onder de indruk va de natuurlijkheid en de tonale balans van het element, als ik zo lees kan niet iedereen dat waarderen, maar voor mij was die ene keer beluisteren voor mij genoeg om hem aan te schaffen. Vanavond even wat lp's(The Peddlers/Ulla Meinecke) gedraaid en word alleen maar meer bevestigd in mijn keuze om dit element aan te schaffen(terwijl die er net een paar uurtjes op heeft zitten)

Is dit geen risicovolle onderneming tegen alle audiofiele regels in :confused:

een element op zijn waarde te weten beoordelen, na een luistersessie

- in een andere akoestiek dan thuis

- op een vreemde speakers/set

Wel moedig en heel herkenbaar en zo te lezen is alles goed op zijn pootjes gekomen

Tegen alle audiofiele regels in, luidsprekers blind gekocht !

Sonus Faber Liuto Black

Mijn vorige Dali Helicon 400 harmonieerde niet altijd ff goed met mijn Marantz PM11S2.

M.i.z. was het wat felle karakter in het hoog v/d Helicons samen met het analytische

karakter van de Marantz bij diverse opnames te veel van het goede (te schel/puntig)

FF met de gedachte gespeeld over een andere versterker maar ik kon die Dali,s zeer goed

verkopen (300 euro verlies op de nieuwprijs waarvoor ik ze heb betaald en hier ca 4 jaar mee te heb gespeeld :lol: )

Belangrijkste criteruim voor nieuwe boxen was:

- zeer hoge Waf-factor (ook niet te groot)

- niet kritische in de opstelling

- dealer redelijk dicht in de buuurt

- redelijke nieuwprijs (dat is me ruimschoots gelukt :)

Heb wel vaker andere SF mogen beluisteren (monitoren) en ben sinsdien

altijd wel van SF gecharmeerd gebleven.

Na plussen en minnen en het lezen van diverse duitse, engelse en amerikaanse reviews,

kwam ik op deze speakers uit !

(ik heb helaas niet altijd het geduld om thuis alles uit te proberen)

Ik zal later wel, als ik aan het geluid gewend bent en de speakers goed zijn ingespeeld

en de euforie van de nieuwe aankoop is gemilderd, een review met foto,s hier plaatsen.

SonusFaberLiuto.jpg

Tegen alle audiofiele regels in, luidsprekers blind gekocht !

Zeer, zeer gewaagd.

Maar wel gefeliciteerd, en ik zie uit naar je ervaringen hiermee.

(Ik zou overigens die cd-speler de deur uit hebben gedaan)

M :ph34r: rc

Jack

Dat is dan ook wat ik heel subtiel probeerde aan te geven in mijn eerdere post maar dit is beter verwoord.

Groetjes George

Ik heb iets minder subtiel geprobeerd er de Watt's buiten te houden (mijn Puppy's zijn n.l. nooit in Roermond geweest). Mijn reactie was dan ook puur op die met Sonus Faber gebaseerd.

Ik vond het element aan de erg heldere kant t.o.v. de eerder gebruikte elementen, maar dit kan ook aan de aanpassing gelegen hebben.

Dat het met de Watt's begon te krijsen kan ook aan het veel hogere rendement hiervan gelegen hebben. Het ging met die dingen n.l. gemeen hard.

:)

Ik lees dat mensen weer goed bezig zijn. In de afgelopen paar pagina's prachtige speakers, elementen, draaitafels en elementen voorbij zien komen. Jullie zijn goed bezig.

De Grand Prix is heel mooi om te zien en de SME10 (of is het een 20?) is een iconische speler.

Guest tubejack

Dat weet jij toch?

Waar heb jij bij mij een cd-speler gezien?

Er zit een cd of pc loopwerk in je Olive ;)

Dus hoe je het of wend of keert, data komt altijd eerst van een CD en kan nooit beter zijn dan die CD.

Het is natuurlijk anders als je b.v. 24bits/96khz data via het internet van b.v. HD-Tracks op je Olive zet.

Nu voegt het wat geluid betreft absoluut niets toe... zou niet best zijn ook ;)

Jack

- niet kritisch in de opstelling

Dat kon nog weleens tegenvallen, woofer vrij ver van de midrange dus een vrij grote luisterafstand voordat volledige intergratie mid/laag en de bas-reflexpoorten aan de achterkant vragen best wat ruimte achter de speaker.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...