Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Ik liep toevalligerwijs tegen een Telefunken ECC82 buisje aan (voor 12 euro). Ik herinnerde me een gesprekje dat ik een tijdje geleden had met Berend (hij was net als ik op bezoek bij Audio Selectief) en dat hij hele goede ervaringen had met Telefunken buisjes en (ik meen te hebben begrepen) dat er niet altijd gemakkelijk is aan te komen. Voor die 12 euro kon ik er geen buil aan vallen.

Het buisje is vandaag binnengekomen en ik heb hem meteen in de Unico P geplaatst. Ik moet toegeven dat dit buisje nog weer een positiever effect heeft op het geluid dan het General Electrics buisje dat ik een tijdje geleden had geplaatst (ter vervanging van het standaard Philips Jan buisje). Voor mijn gevoel klinkt het net weer een stukje "relaxeder" en het grootste effect ervaar ik wanneer ik LP's afspeel: de bassen klinken iets minder lang door (boem ipv boooeeem) en hierdoor kan ik nog weer wat meer detail in het midden en hoog gebied waarnemen. Ook stemmen klinken nog weer een stukje realistischer. Verder klinkt het hoog nog weer een stukje gemoedelijker.

Ondanks het feit dat ik Sara K eigenlijk niet meer kan aanhoren (te vaak gehoord) ervaarde ik vanavond toch weer dat ik opnieuw door deze LP werd geboeid. Vervolgens Night Club van Patricia Barber opgezet en ik droomde helemaal weg.

Ik heb eigenlijk niets meer te wensen op dit moment :)

Had bijnnna een "nieuwe luisterkamer" gekocht vanmiddag... B);)

Nouja,...gekocht....een bod uitgebracht op een appartement.

Ik heb een gesprek gehad met de hypotheek-adviseur, en na afloop namen we nog een kijkje in een woning, die toevallig schuin tegenover 't makelaars kantoor stond, al leeg stond, en aardig aan mijn wensen leek te voldoen (en voor een zacht prijsje)! :rolleyes:

1 nadeel wist ik...gaskachels i.p.v CV, maar ala... daar is mee te leven, en e.v.t wat aan te doen.

De rest zag er heel behoorlijk uit, dus ik werd al aardig enthousiast, totdat....

we na afloop nog even naar de bergingen gingen kijken.

Ik dacht eerst:"och,...da's niet zo belangrijk verder..."

Nou,...je moest welhaast een liliputter zijn om er te komen, zo'n klein,smal,en laag gangetje, en de schuurtjes zelf bestond uit niet meer dan een paar oude balken met gaas er omheen. :blink:

De ruimte die je had was amper groter dan zo'n 80 x 200cm.

En je kon er met je fiest niet eens komen :confused:

(vraag me af hoe/waar andere bewoners hun fietsen plaatsen)

Maar goed,...niks gekocht dus op audio gebied, en verwacht ik op korte termijn ook niet, eerlijk gezegd.

Had bijnnna een "nieuwe luisterkamer" gekocht vanmiddag... B);)

Nouja,...gekocht....een bod uitgebracht op een appartement.

Ik heb een gesprek gehad met de hypotheek-adviseur, en na afloop namen we nog een kijkje in een woning, die toevallig schuin tegenover 't makelaars kantoor stond, al leeg stond, en aardig aan mijn wensen leek te voldoen (en voor een zacht prijsje)! :rolleyes:

1 nadeel wist ik...gaskachels i.p.v CV, maar ala... daar is mee te leven, en e.v.t wat aan te doen.

De rest zag er heel behoorlijk uit, dus ik werd al aardig enthousiast, totdat....

we na afloop nog even naar de bergingen gingen kijken.

Ik dacht eerst:"och,...da's niet zo belangrijk verder..."

Nou,...je moest welhaast een liliputter zijn om er te komen, zo'n klein,smal,en laag gangetje, en de schuurtjes zelf bestond uit niet meer dan een paar oude balken met gaas er omheen. :blink:

De ruimte die je had was amper groter dan zo'n 80 x 200cm.

En je kon er met je fiest niet eens komen :confused:

(vraag me af hoe/waar andere bewoners hun fietsen plaatsen)

Maar goed,...niks gekocht dus op audio gebied, en verwacht ik op korte termijn ook niet, eerlijk gezegd.

het gaat toch om de woning alco>? :rolleyes:

Ik heb vandaag een direct interlink gekocht. Iemand daar al van gehoord? Er wordt daarbij geen gebruik gemaakt van stekkers, maar van het direct contact principe !

De kabel is zelf van zilver.

Ome Henk heeft zich aangeboden om een foto te plaatsen van het formulier dat bij de interlink zat :)

De kabel klinkt vooral erg echt ! Het lijkt het beste te halen uit de muziek en de apparatuur. Met de kabel veranderd het geluid dus in een weinig technisch luisteren! Ik gebruik hem tussen mijn hoofdtelefoon versterker. Ik had daartussen een rustige kabel die niets teveel doet nodig en deze werd me aanbevolen. Mooi als een audiozaak je precies datgeen geeft wat je zoekt.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...