Geerdie Posted 1 oktober 2005 Report Share Posted 1 oktober 2005 Unison Mystery Two??? te laat en fout Okeeeee Maar heb je een plaatje? Kan zo 1-2-3 niets vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 1 oktober 2005 Report Share Posted 1 oktober 2005 Hoe doet het laag het nu? Of anders, wat zijn de verschillen? Groeten, Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 1 oktober 2005 Report Share Posted 1 oktober 2005 Unison Mystery Two??? te laat en fout Okeeeee Maar heb je een plaatje? Kan zo 1-2-3 niets vinden. Zie de K-1 en zie die dan een cm of 3 platter en 2 ingangen minder. Helaas nog net te hoog. Ik moet iets gaan vinden zodat de DAC er weer op past. Het dipje in het top-laag is weg. Het laag is strak en het gaat erg laag, zonder in een brij te veranderen. Sterker nog, alle lijnen zijn exact te volgen. Alles klinkt super luchtig, makkelijk en het midden en hoog zijn super briljant en open zonder ook maar ergens scherp te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 1 oktober 2005 Report Share Posted 1 oktober 2005 Unison Mystery Two??? te laat en fout Okeeeee Maar heb je een plaatje? Kan zo 1-2-3 niets vinden. Zie de K-1 en zie die dan een cm of 3 platter en 2 ingangen minder. Helaas nog net te hoog. Ik moet iets gaan vinden zodat de DAC er weer op past. Het dipje in het top-laag is weg. Het laag is strak en het gaat erg laag, zonder in een brij te veranderen. Sterker nog, alle lijnen zijn exact te volgen. Alles klinkt super luchtig, makkelijk en het midden en hoog zijn super briljant en open zonder ook maar ergens scherp te zijn. Dat ziet er zeeeer gelikt uit. Dat vraagt om een nadere kennismaking.... btw gefeliciteerd met dit pronkstuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 1 oktober 2005 Report Share Posted 1 oktober 2005 Uit Beek Ubbergen Ja en nee. Dit is een andere dan op de site te koop staat, want die was zonder phono en al verkocht. Deze was ook van Rob (Beek Ubbergen), maar stond in Eindhoven en is met phono. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 1 oktober 2005 Report Share Posted 1 oktober 2005 Mooi spul dat Ayre! Gefeliciteerd en veel plezier ermee.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 oktober 2005 Author Report Share Posted 1 oktober 2005 Het dipje in het top-laag is weg. Het laag is strak en het gaat erg laag, zonder in een brij te veranderen. Sterker nog, alle lijnen zijn exact te volgen. Alles klinkt super luchtig, makkelijk en het midden en hoog zijn super briljant en open zonder ook maar ergens scherp te zijn. Proficiat met deze prachtige aanwinst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 1 oktober 2005 Report Share Posted 1 oktober 2005 Uit Beek Ubbergen Ja en nee. Dit is een andere dan op de site te koop staat, want die was zonder phono en al verkocht. Deze was ook van Rob (Beek Ubbergen), maar stond in Eindhoven en is met phono. Nou, van harte Kom je er financieel wel weer bovenop Ja hoor Het is een occasion, dus ik hoef niet het volle pond te betalen en ik doe wat Paling voor ogen had met zijn regeling En bedank foor de bloemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 1 oktober 2005 Report Share Posted 1 oktober 2005 http://audioholics.audioreview.com/cat/amp...82_1591crx.aspx Veel luisterplezier Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 1 oktober 2005 Report Share Posted 1 oktober 2005 he;lemaal goed sodejuu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 1 oktober 2005 Report Share Posted 1 oktober 2005 Uit Beek Ubbergen Ja en nee. Dit is een andere dan op de site te koop staat, want die was zonder phono en al verkocht. Deze was ook van Rob (Beek Ubbergen), maar stond in Eindhoven en is met phono. Nou, van harte Kom je er financieel wel weer bovenop spaarloontje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 2 oktober 2005 Report Share Posted 2 oktober 2005 Sodejuu, gefeliciteerd met de aankoop. Dat is toch heel duur spul, dat Ayre? Ovrweeg je nog om dit superapparaat in te zetten op de luisterdag op 5 november? Of is de voorversterkervergelijking voor jou nu niet zo interessant meer? Ik neem eigenlijk aan dat je wat phonotrappen betreft nu ook in 1x van alle problemen af bent. Of heeft de Ayre alleen een MM-ingang? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 oktober 2005 Report Share Posted 2 oktober 2005 Ik heb die Ayre natuurlijk wel eens gehoord bij Rob Wilms en met name op de phonotrap die zeer geroemd wordt. Mooi ding Sodeju, je zal er pezier mee hebben. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 oktober 2005 Report Share Posted 2 oktober 2005 Sodejuu, gefeliciteerd met de aankoop.Dat is toch heel duur spul, dat Ayre? Ovrweeg je nog om dit superapparaat in te zetten op de luisterdag op 5 november? Of is de voorversterkervergelijking voor jou nu niet zo interessant meer? Ik neem eigenlijk aan dat je wat phonotrappen betreft nu ook in 1x van alle problemen af bent. Of heeft de Ayre alleen een MM-ingang? Nou Kraus, mijn zoektocht is voorlopig ff voltooid. Dit is echt een heel mooie voorversterker. Hij is erg prijzig als je 'm nieuw zou moeten kopen, maar deze is, zoals reeds gezegd, een occasion. Hopelijk kan ik de "pijn" nog iets meer verzachten met de verkoop van de AVM en de Transrotor Phono De phonotrap is uitermate flexibel. Ik kan elke gewenste versterking en load maken die ik wil. Je moet nl zelf de weerstandjes erin schroeven die de instelling bepalen. Je kan zo ook nog met andere merken weerstanden gaan spelen. Standaard worden er een aantal Vishay weerstanden bijgeleverd, maar als ik wil kunnen er dus ook Dale of Allen Bradley weerstanden in. Het enige nadeel van de phonoingang is dat ie enkel gebalanceerd aangesloten kan worden. Je moet dus met adapters werken of je phonokabel verbouwen. Ik kan 'm idd wel meebrengen. Hij heeft alleen erg veel tijd nodig om op temperatuur te komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoegaarden Posted 2 oktober 2005 Report Share Posted 2 oktober 2005 Gefeliciteerd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 2 oktober 2005 Report Share Posted 2 oktober 2005 Klinkt allemaal heel goed. Van dat soort weerstanden heb ik nog nooit gehoord. Het is jammer dat het een Cardas Neutral Reference is ( ) maar ik heb er daarvan hier nog 1 liggen in gebalanceerde uitvoering, die zou je als probeersel wel eens kunnen lenen. Ik ben zelf ook wel benieuwd naar het gebalanceerd aansluiten van een element omdat dat wel degelijk iets schijnt te brengen. Ik meen trouwens dat het zelf maken van zo'n kabel niet zo'n heksentoer is en dat je bijvoorbeeld een ongebalanceerde phonokabel makkelijk kunt ombouwen tot gebalanceerd door eenvoudigweg de RCA-pluggen te vervangen door XLR omdat de bedrading van de phonokabel daar geschikt voor is. Meestal is de phonoingang echter niet gebalanceerd en dan heeft dat weinig nut natuurlijk. Wel jammer dat de MF van Erik niet gebalanceerd is; mocht de Ayre meenenen, dan laten we hem toch eerst een uurtje of wat opwarmen. Een extra voorversterker om mee van start te gaan zal op die dag niet zo'n probleem zijn. Makkelijker sjouwen dan een draaitafel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 2 oktober 2005 Report Share Posted 2 oktober 2005 Klinkt allemaal heel goed. Van dat soort weerstanden heb ik nog nooit gehoord. ... Wel jammer dat de MF van Erik niet gebalanceerd is; mocht de Ayre meenenen, dan laten we hem toch eerst een uurtje of wat opwarmen. Een extra voorversterker om mee van start te gaan zal op die dag niet zo'n probleem zijn. Makkelijker sjouwen dan een draaitafel. Welkom in de wondere wereld van diy http://www.partsconnexion.com/catalog/resistors.html http://www.welbornelabs.com/vdale.htm Btw, als de Ayre hetzelfde tempo aanhoud als mijn Plinius, dan praat je eerder over een dag of wat opwarmen voordat het optimaal klinkt. Feitelijk klinkt mijn pre pas na een week ofzo optimaal (normaliter doe ik hem dus niet uit). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 2 oktober 2005 Report Share Posted 2 oktober 2005 zo, nice-price components ook nog. Die diy-ers hebben het toch mar makkelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 Beste, Eindelijk heb ik weer een monster Sigma tussen mijn dac en pre. Wat een waanzinnige itnerlinks zijn en blijven dit toch! Ben er heel gelukkig mee. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 Beste, Eindelijk heb ik weer een monster Sigma tussen mijn dac en pre. Wat een waanzinnige itnerlinks zijn en blijven dit toch! Ben er heel gelukkig mee. Groeten, Bas die m1000i is ook niet verkeerd bas. al eens geprobeerd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 Beste, Eindelijk heb ik weer een monster Sigma tussen mijn dac en pre. Wat een waanzinnige itnerlinks zijn en blijven dit toch! Ben er heel gelukkig mee. Groeten, Bas die m1000i is ook niet verkeerd bas. al eens geprobeerd? vind de sigma 2 toch wel een stukie beter Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 stukkie, met 2 k,s de m serie is erg fraai. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 Beste, Eindelijk heb ik weer een monster Sigma tussen mijn dac en pre. Wat een waanzinnige itnerlinks zijn en blijven dit toch! Ben er heel gelukkig mee. Groeten, Bas Gut, waar heb je die vandaan Toch niet van je opa Beste Henk, Nee die heb ik gewoon gekocht van een klant van mij. De jouwe waren te kort dus daar had ik heel lang niets aan. ben blij dat ik weer terug ben into sigma. De M1000i is goed, maar de Sigma M2000 vind ik wel veel beter Heb ook de sigma retro's geprobeerd, maar die vind ik een klasse minder helaas Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 de m sigma 2000 zal wel veeeel duurder zijn. plaatje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 de m sigma 2000 zal wel veeeel duurder zijn. plaatje? Beste Joopus, De Sigma 2000 is een van de zeer weinige kabels waarvan ik begrijp waarom hij zo duur moet zijn. Heb zelf verschillende sigma's gerepareerd en hermonteerd, en het kost je bijna een dag per plug! en dit is niet machinaal te doen. Waarom is dat? De sigma bestaat uit heel veel litze adertjes gecomineerd met massieve adertjes. Allemaal van heel klein tot dik. Elk van deze adertjes zijn ingewiikeld met teflon draad. Je moet dus met de hand (met rubber handschoenen) elk draadje afwikkelen. Sommige zijn bijna net zo dun als een puntje van een speld!. ook moet je heel erg opassen, want je breekt er eentje voor je het weet. Dit moet allemaal met de hand gebeuren. Ik blijf de Sigma M2000 de beste interlink vinden die ik tot vandaag de dag heb gehoord. Let wel het is totaal geen indrukwekkende kabel. Hij klinkt heel donker, maar tonaal zo juist, en hij laat alles horen. De M1000i ken toch een heel andere opbouw Wat heb je nou aan een plaatje? van buiten zien ze er toch allemaal ehtzelfde uit Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts