Zee Posted 17 november 2005 Report Share Posted 17 november 2005 Mijn nieuwe aanwinst is (gelukkig!) ook in het zwart: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 17 november 2005 Report Share Posted 17 november 2005 Maar dan 'n zwarte.... Mooie 707ES Hans. Eindelijk een stap in de goede richting...oooohh wat zeg ik nou Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 17 november 2005 Report Share Posted 17 november 2005 Maar dan 'n zwarte.... Mooie 707ES Hans. Eindelijk een stap in de goede richting...oooohh wat zeg ik nou Beste Geerdie, Voglens is dit toch een X779ES... Maar in ieder geval heel veel plezier ermee Hans. Een dijk van een speler nog steeds!. Let vooal maar eens op de compleet discreet opgebouwde regulatie. Zelden zie je dat nog zo goed gebouwd terug! Zee, Heel veel plezier ook. Allemaal mooie spullen weer..... Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 november 2005 Report Share Posted 17 november 2005 Mijn nieuwe aanwinst is (gelukkig!) ook in het zwart: Otto, Is ie gemod of nog standaard? Zou je binnenkort een kleine recentie willen schrijven over deze DAC? Ik heb nl ook interesse, ondanks dat in onlangs een EAD heb aangeschaft (waar ik nog steeds op zit te wachten ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 17 november 2005 Report Share Posted 17 november 2005 erg strak. zeer neutraal, kan soms een beetje scherp worden op het hoog, maar absoluut erg mooi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 17 november 2005 Report Share Posted 17 november 2005 Ik zal proberen binnenkort wat uitgebreider op de dac-1 in te gaan, maar in het kort: - zeer neutraal (zeker in combinatie met mijn nieuwe speakers komt dit goed tot uiting). - laag is zo strak dat problemen die ik aan de kamerakoestiek weet, nu deels zijn opgelost. - Het hoog is zeker NIET scherp. Enfin, tot nu toe kan ik niet anders zeggen dat dat dit een sublieme dac is. Vergelijk met mij cd speler gaat deels echter mank omdat ik de benchmark gebalanceerd kan aansluiten, iets wat de cd speler niet kan. Hierdoor is nu mijn hele keten (inclusief netspanning!) gebalanceerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 17 november 2005 Report Share Posted 17 november 2005 Maar dan 'n zwarte.... Mooie 707ES Hans. Eindelijk een stap in de goede richting...oooohh wat zeg ik nou Beste Geerdie, Voglens is dit toch een X779ES... Maar in ieder geval heel veel plezier ermee Hans. Een dijk van een speler nog steeds!. Let vooal maar eens op de compleet discreet opgebouwde regulatie. Zelden zie je dat nog zo goed gebouwd terug! Zee, Heel veel plezier ook. Allemaal mooie spullen weer..... Groeten, Bas Ik kon het typeplaatje niet meer zo goed zien, Bas. Mijn ogen worden een jaartje ouder Ik heb dus maar bij de eigenschappen van het plaatje gekeken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 17 november 2005 Author Report Share Posted 17 november 2005 Maar dan 'n zwarte.... Mooie 707ES Hans. Eindelijk een stap in de goede richting...oooohh wat zeg ik nou Beste Geerdie, Voglens is dit toch een X779ES... Maar in ieder geval heel veel plezier ermee Hans. Een dijk van een speler nog steeds!. Let vooal maar eens op de compleet discreet opgebouwde regulatie. Zelden zie je dat nog zo goed gebouwd terug! Zee, Heel veel plezier ook. Allemaal mooie spullen weer..... Groeten, Bas Nee hoor, Geerdie heeft gelijk, een CDP X707 ES uit 1995. Hier kun je de verschillen zien.... (uiterlijk geen). Op die pagina staat trouwens nog 'n aardige LINK (wat naar beneden is het voor Nederlanders wel te lezen... ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 17 november 2005 Author Report Share Posted 17 november 2005 Ik heb trouwens de eerste "reparatie" al moeten verrichten (laadje smeren). Er zal binnenkort wel 'n nieuw "stiekje" op moeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 17 november 2005 Report Share Posted 17 november 2005 Don had (heeft ) een 779ES, deze viel nogal tegen in een direct vergelijk met mijn Wadia 830 destijds. Toch vond ik de opbouw erg mooi, stevige kast, grote voeding, verkoperde binnenzijde en een heel mooi loopwerk Ik ben benieuwd hoe hij zich verhoudt t.o.v. de HK760 van Hans Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 17 november 2005 Author Report Share Posted 17 november 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 18 november 2005 Report Share Posted 18 november 2005 Beste, Sorry....... Jullie hebben gelijk. En Hans de X707 moet je absoluut kietelen. Je wilt niet weten wat een performance er nog uit te halen. Andre. Jij voen deze speler wat tegenvallen tenopzichte van de Wadia. Don ook. Frank Derks en Ik echter gaven wel de voorkeur aan de sony. De Wadia was spectuculairder en gedetaileerder, maar Don's sony was neutraler. Ik kan me nog een stukje cello herinneren.... Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 november 2005 Author Report Share Posted 18 november 2005 Beste, Sorry....... Jullie hebben gelijk. En Hans de X707 moet je absoluut kietelen. Je wilt niet weten wat een performance er nog uit te halen. Andre. Jij voen deze speler wat tegenvallen tenopzichte van de Wadia. Don ook. Frank Derks en Ik echter gaven wel de voorkeur aan de sony. De Wadia was spectuculairder en gedetaileerder, maar Don's sony was neutraler. Ik kan me nog een stukje cello herinneren.... Groeten, Bas In dit stukje lees ik precies wat ik ook ervaar. Een zeer krachtig midden en laagmidden. (voorkeur Bas en Frank) Wadia is verfijnder in het hoog. (voorkeur Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 18 november 2005 Report Share Posted 18 november 2005 Beste, Sorry....... Jullie hebben gelijk. En Hans de X707 moet je absoluut kietelen. Je wilt niet weten wat een performance er nog uit te halen. Andre. Jij voen deze speler wat tegenvallen tenopzichte van de Wadia. Don ook. Frank Derks en Ik echter gaven wel de voorkeur aan de sony. De Wadia was spectuculairder en gedetaileerder, maar Don's sony was neutraler. Ik kan me nog een stukje cello herinneren.... Groeten, Bas In dit stukje lees ik precies wat ik ook ervaar. Een zeer krachtig midden en laagmidden. (voorkeur Bas en Frank) Wadia is verfijnder in het hoog. (voorkeur Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 18 november 2005 Report Share Posted 18 november 2005 Ik heb trouwens de eerste "reparatie" al moeten verrichten (laadje smeren). Er zal binnenkort wel 'n nieuw "stiekje" op moeten. Heeft zo'n Sony-la wel een 'stiekie'? Wat ik me herinner van mijn 555 geloof ik van niet. Maar da's een kwestie van geloof -geloof ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 18 november 2005 Report Share Posted 18 november 2005 Ik heb trouwens de eerste "reparatie" al moeten verrichten (laadje smeren). Er zal binnenkort wel 'n nieuw "stiekje" op moeten. Heeft zo'n Sony-la wel een 'stiekie'? Wat ik me herinner van mijn 555 geloof ik van niet. Maar da's een kwestie van geloof -geloof ik Gejat van DoeMaars "Nederwiet" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 november 2005 Author Report Share Posted 18 november 2005 Ik heb trouwens de eerste "reparatie" al moeten verrichten (laadje smeren). Er zal binnenkort wel 'n nieuw "stiekje" op moeten. Heeft zo'n Sony-la wel een 'stiekie'? Wat ik me herinner van mijn 555 geloof ik van niet. Maar da's een kwestie van geloof -geloof ik In deze Sony zit een vierkante rubbersnaar (ander woord voor stiekje) tussen de lademotor en ladeaandrijftandwieltjes. Met deze tandwieltjes wordt ook het zware loopwerk omhooggekanteld. Dit kost wat meer moeite. Ik zie dan de motorpoeli in het snaartje slippen. Ik denk niet dat dit de bedoeling is. Op het moment werkt echter alles weer zoals het hoort. Kennelijk is het apparaat enige tijd niet gebruikt.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 november 2005 Author Report Share Posted 18 november 2005 Beste, Sorry....... Jullie hebben gelijk. En Hans de X707 moet je absoluut kietelen. Je wilt niet weten wat een performance er nog uit te halen. Andre. Jij voen deze speler wat tegenvallen tenopzichte van de Wadia. Don ook. Frank Derks en Ik echter gaven wel de voorkeur aan de sony. De Wadia was spectuculairder en gedetaileerder, maar Don's sony was neutraler. Ik kan me nog een stukje cello herinneren.... Groeten, Bas In dit stukje lees ik precies wat ik ook ervaar. Een zeer krachtig midden en laagmidden. (voorkeur Bas en Frank) Wadia is verfijnder in het hoog. (voorkeur Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 18 november 2005 Report Share Posted 18 november 2005 Ik heb trouwens de eerste "reparatie" al moeten verrichten (laadje smeren). Er zal binnenkort wel 'n nieuw "stiekje" op moeten. Heeft zo'n Sony-la wel een 'stiekie'? Wat ik me herinner van mijn 555 geloof ik van niet. Maar da's een kwestie van geloof -geloof ik In deze Sony zit een vierkante rubbersnaar (ander woord voor stiekje) tussen de lademotor en ladeaandrijftandwieltjes. Met deze tandwieltjes wordt ook het zware loopwerk omhooggekanteld. Dit kost wat meer moeite. Ik zie dan de motorpoeli in het snaartje slippen. Ik denk niet dat dit de bedoeling is. Op het moment werkt echter alles weer zoals het hoort. Kennelijk is het apparaat enige tijd niet gebruikt.... Ik heb die snaren ook. Als het weer gebeurd kun je een aantal dingen doen: - wieltjes en snaren schoonmaken met alcohol. - snaren inkorten. - nieuwe snaren regelen. Dat laatste is lastiger dan ik dacht, want ik wacht al enige weken op nieuwe snaren voor m'n Marantz CD94, die ik bij Bas heb besteld. Er schijnt vrij moeilijk aan te komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 november 2005 Author Report Share Posted 18 november 2005 Ik heb trouwens de eerste "reparatie" al moeten verrichten (laadje smeren). Er zal binnenkort wel 'n nieuw "stiekje" op moeten. Heeft zo'n Sony-la wel een 'stiekie'? Wat ik me herinner van mijn 555 geloof ik van niet. Maar da's een kwestie van geloof -geloof ik In deze Sony zit een vierkante rubbersnaar (ander woord voor stiekje) tussen de lademotor en ladeaandrijftandwieltjes. Met deze tandwieltjes wordt ook het zware loopwerk omhooggekanteld. Dit kost wat meer moeite. Ik zie dan de motorpoeli in het snaartje slippen. Ik denk niet dat dit de bedoeling is. Op het moment werkt echter alles weer zoals het hoort. Kennelijk is het apparaat enige tijd niet gebruikt.... Ik heb die snaren ook. Als het weer gebeurd kun je een aantal dingen doen: - wieltjes en snaren schoonmaken met alcohol. - snaren inkorten. - nieuwe snaren regelen. Dat laatste is lastiger dan ik dacht, want ik wacht al enige weken op nieuwe snaren voor m'n Marantz CD94, die ik bij Bas heb besteld. Er schijnt vrij moeilijk aan te komen. Ik heb al wel een Duits internetbedrijf gezien waar je de snaren voor de Sony kunt bestellen (en op voorraad zijn). Ik zag wel dat ze voor zo'n stiekje maar liefst Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 18 november 2005 Report Share Posted 18 november 2005 Ik heb trouwens de eerste "reparatie" al moeten verrichten (laadje smeren). Er zal binnenkort wel 'n nieuw "stiekje" op moeten. Heeft zo'n Sony-la wel een 'stiekie'? Wat ik me herinner van mijn 555 geloof ik van niet. Maar da's een kwestie van geloof -geloof ik In deze Sony zit een vierkante rubbersnaar (ander woord voor stiekje) tussen de lademotor en ladeaandrijftandwieltjes. Met deze tandwieltjes wordt ook het zware loopwerk omhooggekanteld. Dit kost wat meer moeite. Ik zie dan de motorpoeli in het snaartje slippen. Ik denk niet dat dit de bedoeling is. Op het moment werkt echter alles weer zoals het hoort. Kennelijk is het apparaat enige tijd niet gebruikt.... Ik heb die snaren ook. Als het weer gebeurd kun je een aantal dingen doen: - wieltjes en snaren schoonmaken met alcohol. - snaren inkorten. - nieuwe snaren regelen. Dat laatste is lastiger dan ik dacht, want ik wacht al enige weken op nieuwe snaren voor m'n Marantz CD94, die ik bij Bas heb besteld. Er schijnt vrij moeilijk aan te komen. Ik heb al wel een Duits internetbedrijf gezien waar je de snaren voor de Sony kunt bestellen (en op voorraad zijn). Ik zag wel dat ze voor zo'n stiekje maar liefst Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 november 2005 Author Report Share Posted 18 november 2005 Leuk h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 18 november 2005 Report Share Posted 18 november 2005 zoooo, een colibri? te gek. Laat eens weten wat de doorslag heeft gegeven. Vliegt-ie ook al? Beste Eric, Inderdaad hij vliegt momenteel even in huis, echter nog in een "simpele" Micro Seiki BL71. Hoe staat het met deze? Vliegt-ie al vanuit zijn eigen nestje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 19 november 2005 Report Share Posted 19 november 2005 Mijn nieuwe aanwinst is een spiksplinter nieuw motortje in m'n TD 160 B MKII. Het vorige motortje had nog wel eens de neiging te gaan klapperen. Toen ik de speler kocht zat er een imitatie ( en veel strakker dan de originele) snaartje op. Ik denk dat er daarom een beetje speling in het asje is gekomen. De persoon waar ik de speler van heb gekocht heeft voor mij helemaal uit Hamburg een spiksplinter nieuw motortje gehaald. Topservice. Heb zojuist het nieuwe motortje geplaatst, en ik moet zeggen, ik heb de indruk dat het allemaal weer een stukje rustiger klinkt. Zonder klappergeluiden. Dit week-end geen afspraken, dus dat word weer dubbel genieten. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 19 november 2005 Report Share Posted 19 november 2005 Leuk h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts