Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

WanFie
 Share

Recommended Posts

de gemiddelde stemmer heeft weer eens te weinig verstand van audioapparatuur

Als 't gaat om de stemmers die een cijfer geven voor elke set op my.hifi.nl...

die kijken volgens mij alleen maar of een set er imposant uit ziet, en naar 't prijskaartje.

Dus als er 'n paar dure "top" merken in de omschrijving staan en een paar grote model koelkast speakers, dan zit je al aardig goed. <_<:rolleyes:

Ik vind dat je een mooie set hebt, en de klank lijkt me ook wel in orde.

Het geheel staat in ieder geval prima opgesteld, wat al 't halve werk is. :)

Ja die indruk heb ik ook. Ook buizenbakken doen het erg goed !

Of een set leuk, bijzonder of wat dan ook is hangt voor mij samen met de prestaties van die set. Er zijn zeer mooie combinaties denkbaar van een paar duizend euro. Maar wat ik me vooral afvraag is hoe mensen in durven schatten hoe de set zal presteren. Vaak zie je toch de meest verschillende combinaties van apparaten in sets. Ik vul alleen iets in als ik iets al een keer gehoord heb.

Overigens gaat mijn set van de site af zodra ik weer ingelogd raak ....

is heel wat anders dan een okki nokki ;)

Ha die Berend, in welk opzicht?

Mooier, beter, lelijker of slechter?

Ben benieuwd naar jouw mening.

Frank. :D:D

beter frank heb zelf ook een nitty gritty ben er erg tevreden over :)

Duidelijk.

:D:rolleyes::D

de gemiddelde stemmer heeft weer eens te weinig verstand van audioapparatuur

Als 't gaat om de stemmers die een cijfer geven voor elke set op my.hifi.nl...

die kijken volgens mij alleen maar of een set er imposant uit ziet, en naar 't prijskaartje.

Dus als er 'n paar dure "top" merken in de omschrijving staan en een paar grote model koelkast speakers, dan zit je al aardig goed. <_<:rolleyes:

Ik vind dat je een mooie set hebt, en de klank lijkt me ook wel in orde.

Het geheel staat in ieder geval prima opgesteld, wat al 't halve werk is. :)

Ja die indruk heb ik ook. Ook buizenbakken doen het erg goed !

Of een set leuk, bijzonder of wat dan ook is hangt voor mij samen met de prestaties van die set. Er zijn zeer mooie combinaties denkbaar van een paar duizend euro. Maar wat ik me vooral afvraag is hoe mensen in durven schatten hoe de set zal presteren. Vaak zie je toch de meest verschillende combinaties van apparaten in sets. Ik vul alleen iets in als ik iets al een keer gehoord heb.

Overigens gaat mijn set van de site af zodra ik weer ingelogd raak ....

Daarom is dat hele stemmen grote onzin, wat kun in zijn algemeenheid nu zeggen over de klank als je het niet gehoord hebt?

Uitzonderingen daargelaten, sommige dingen zijn voorspelbaar zoals: zichtbaar harde badkamer-akoestiek, speakers te dicht tegen de muur of in de hoek etc, etc....

mee eens... ;-)

en trouwens als je de gemiddelde waardering bekijkt van alle sets...

die komt zelden boven de 5.7 uit....

behalve dus een paar extreem dure sets....

Mijn nieuwe aanwinst:

TW170AS-Med.jpg

Tanglewood TW170 AS

Naast het luisteren naar muziek heb ik besloten om mijn oude hobby van meer dan 20 jaar geleden weer op te pakken (het bezoekje aan joopus heeft me over de streep getrokken :D. Ik ben dus gisteren druk aan het oefenen geweest (ook hiervoor is internet een geweldig medium), met het gevolg dat mijn vingertoppen erg gevoelig zijn.

Mijn nieuwe aanwinst:

TW170AS-Med.jpg

Tanglewood TW170 AS

Naast het luisteren naar muziek heb ik besloten om mijn oude hobby van meer dan 20 jaar geleden weer op te pakken (het bezoekje aan joopus heeft me over de streep getrokken :D. Ik ben dus gisteren druk aan het oefenen geweest (ook hiervoor is internet een geweldig medium), met het gevolg dat mijn vingertoppen erg gevoelig zijn.

superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. :D:D

Mijn nieuwe aanwinst:

TW170AS-Med.jpg

Tanglewood TW170 AS

Ik ben dus gisteren druk aan het oefenen geweest met het gevolg dat mijn vingertoppen erg gevoelig zijn.

:D Yeah, eelt kweken!!! ;)

(Typte hij, terwijl er weer een stukje afgesleten vel van zijn vingertop in het toetsenbord verdween..)

Weer aan de guitaar, dat juich ik toe!

Lijkt me een fraai stukkie hout B)

Ik vind het zelf ook een fraai stukje hout:

massief fichten bovenblad en massieve mahonie zij- en achterkanten

Ik zat eerst te twijfelen tussen een echte instapper van Yamaha en de duurdere Tanglewood, maar de Tangelwood was veel fraaier afgewerkt en ook de klank was zoveel mooier (warme klank). De verkoper van Nederland Muziek in Almere was zelf ook gecharmeerd van deze gitaar omdat ze dit merk nog niet zo lang verkopen en klankmatig erg in de buurt van gitaren komt die 2,5x zo duur zijn.

Ik twijfelde wel tussen Nylon of Stalen snaren. Nylon is voor beginners gemakkelijker (minder pijnlijker vingers), maar heeft een klassieke klank. Stalen snaren worden meer toegepast in de popmuziek en sprak mij meer aan. Dus heb ik uiteindelijk voor staal gekozen. Het nadeel is pijn lijden :(. Ik hield het vandaag na 10 minuten al voor gezien.

Geweldig dat je van de meeste nummers gratis tablaturen kunt downloaden en je eigenlijk geen notenschrift hoeft te leren.

Ik kan nu al wel de eerste tonen van Metallica - Nothing Else Matters spelen en weet inmiddels de vingerzettings van 3 accoorden weer uit mijn hoofd (D, G en A). Het probleem zit hem nu meer in dat mijn vingers pijn doen.

Zonde dat ik het 20 jaar heb laten versloffen, maar het is een welkome aanvulling op het luisteren naar muziek.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...