Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Ik heb ook niet die van het plaatje, dat is maar van de website.

Overgenomen van een kennis, die is overgestapt naar MP3 ;)  :D

Beste Kraus,

Helemaal niets verkeerd mee toch. :lol:;)

MvG,

Haudio

:rolleyes:

overgestapt naar MP3 :o:(:unsure:

Guest Kraus vonBentinck

Ik zal je eerlijk zeggen dat de Ace die ik heb ingeruild mij altijd aan het hart is gegaan. Het was een prima deal, daar niet van, maar ik had aan de Ace zoveel plezier beleefd, dat ik er maar moeilijk afscheid van kon nemen.

De andere Benz die ik had was helaas naar de @#$#@; de MC Gold had ik zonder hartzeer afgestaan maar ja.

Nu de gelegenheid zich voordeed, kon ik het niet laten.

Oude liefde roest niet.

Guest Kraus vonBentinck
overgestapt naar MP3 :o:(:unsure:

tsja, hobby opgegeven heet dat geloof ik.

Verhuisd en radicaal gebroken; platen weg, cd's weg versterker en speakers behouden; de enige bron is zo'n ipod-achtig ding en een dvd-recorder voor bij de tv.

Wel veel ruimtewinst :cool2:

overgestapt naar MP3  :o  :(  :unsure:

tsja, hobby opgegeven heet dat geloof ik.

Verhuisd en radicaal gebroken; platen weg, cd's weg versterker en speakers behouden; de enige bron is zo'n ipod-achtig ding en een dvd-recorder voor bij de tv.

Wel veel ruimtewinst :cool2:

eeuwig zonde!

Daar gaat hij/zij spijt van krijgen.

Enfin, jij bent nu een gelukkig man (dat was je natuurlijk al :) )

Guest Kraus vonBentinck

Nou heb ik zometeen wel een overkill aan elementen en kan wel haast een Benzwinkeltje beginnen met een Ebony H, een Ace medium en en Wood Low en nog een Grado Platinum Wood MM.

Voor de Grado heb ik wel een liefhebber en mogelijk ruil ik ooit de Benzen in tegen een JA of een Lyra oid en verander dan ook nog een keer van arm.

Voorlopig gaat de Ace in de M

Een viertal zakjes onderdelen en 4 pcbs om een gebalanceerde X-Bozos pre te maken. Niet te geloven hoeveel aandacht voor kwaliteit sommige hobbyisten op diyaudio stoppen om zo'n project van de grond te krijgen. Kosten $160.

Een super pre voor een kleine 400 euro (incl relais gestuurde volume regelaar en dubbel mono voeding) ligt binnen handbereik.

Guest Kraus vonBentinck

Nou daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

Wat voor motoren heb je? Twee identieke als de standaardmotor en hoe is de sturing? Het nieuwe netfilter Konstant?

Waarom ben je er zo tevreden over.

En, hoe heb je de motoren opgesteld 1 voor 1 achter?

En als laatste hoe kom je aan die 2e motor??????? Is Henk persoonlijk ze uit de handen van JR gaan rukken?

Nou daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

Wat voor motoren heb je? Twee identieke als de standaardmotor en hoe is de sturing? Het nieuwe netfilter Konstant?

Waarom ben je er zo tevreden over.

En, hoe heb je de motoren opgesteld 1 voor 1 achter?

En als laatste hoe kom je aan die 2e motor??????? Is Henk persoonlijk ze uit de handen van JR gaan rukken?

Ik heb eigenlijk een 2e motor te leen van Henk, omdat het huis van mijn eigen motor resoneert. Het is dus een standaardmotor. Aandrijving middels een 2e snaar. Zonder verdere upgrades zoals een netvoeding of een netfilter (Konstant).

Omdat de ruimte op mijn granietenplaat beperkt is, staan de motoren op een lijn (links van het plateau; snaren staan onder een hoek van ca. 50-60 graden). Dus zeker nog niet optimaal.

Maar klankmatig is er een duidelijke verbetering. Ik denk dat dat komt doordat het plateau nu gelijkmatiger ronddraait.

Het geluidsbeeld is rustiger geworden, waardoor je beter instaat bent om te luisteren en de afzonderlijke instrumenten beter kan volgen. Ook details vallen nu meer op. Een het laag is beter geworden. Strakker, meer "attack".

Overigens opnieuw ervaren dat ook dit een upgrade is die niet gelijk opvalt, maar zich "gaanderwijs" bewijst tijdens het luisteren.

Guest Kraus vonBentinck

Iets dergelijks heb ik ook een tijdje gehad met toen ongeveer dezelfde bevindingen; ik was er heel tevreden over.

Ik ben klaar voor de twee of drie motoren, alles in gereedheid maar de motoren ontbreken mij nog alsmede veel kennis omtrent die motoren, daar heb ik nog nooit duidelijkheid over kunnen krijgen. Ik weet dat TR diverse motoren levert en in theorie zou je 1 sterke motor moeten vervangen door 2 of 3 zwakkere. Maar TR denkt dat je zelf niets kunt. Men heeft het idee dat die motoren precies moeten passen qua hoogte ed ( de pulley wel natuurlijk) en niet elke behuizing is zonder meer plaatsbaar bij elk model. Maar met een beetje flexibele opstelling en wat ruimte kom je zelf een heel eind. Maar goed. We zullen zien.

Ik zal je eerlijk zeggen dat de Ace die ik heb ingeruild mij altijd aan het hart is gegaan. Het was een prima deal, daar niet van, maar ik had aan de Ace zoveel plezier beleefd, dat ik er maar moeilijk afscheid van kon nemen.

De andere Benz die ik had was helaas naar de @#$#@; de MC Gold had ik zonder hartzeer afgestaan maar ja.

Nu de gelegenheid zich voordeed, kon ik het niet laten.

Oude liefde roest niet.

Hallo Kraus,

Kan je kort aangeven waarom je deze Benz Ace dusdanig waardeert dat je deze opnieuw koopt ondanks je arsenaal aan - op papier - betere elementen, incluis de Wood L2? (Felicitaties met de aankoop, b.t.w.!) :)

Met vriendelijke groet,

BellaVista

Guest Kraus vonBentinck

Zeker, hoewel het elders op dit forum ook wel ergens staat.

Ik had de Ace(L) op een Fat Bob S met Rega 2.5 en later in een M

Hai Kraus,

Ik zou die elementen nog niet weg doen voordat je een pre hebt gekocht die bij je installatie past. Persoonlijk zou ik dat de voorkeur geven boven drie motoren.

Carl

Guest Kraus vonBentinck

Hoi Carl,

Mijn phonoprobleem is al een tijdje opgelost (ik heb een buizenpre voor de high-output Ebony); de rest is maar er bij & voor de leut.

dit is misschien iets voor jou, niet zo enorm duur ook; meer smooth dan slam, maar zoiets zocht je meen ik ook.

woodham_preamplifierwphono.gif

Guest Kraus vonBentinck

Ik ga mijn best doen om te komen maar loop vrijdag op een begrafenis, als het lukt wordt het de zaterdag ( en kan helaas, dat is 100% zeker, niet mee

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...