ravon Posted 23 februari 2006 Report Share Posted 23 februari 2006 Eindelijk, weer een droom in vervulling: 3 motoren met (voorlopige)synchroonvoeding aan de draaitafel gelijk even gemeten natuurlijk: op ruim 8 minuten audio bedraagt het verschil 0,028seconden; niet dat ik te klagen had want het verschil met motorsturing en 1 motor bedroeg dan 0,084 sec. Wat het doet voor de klank is nog te vroeg om te zeggen. Neem je echter 2x dezelfde track op in een wave-editor en je zet deze in multichannel onder elkaar en beluistert dan beide tracks gelijk af (tsja, meten is weten is hiervoor het enige excuus) dan begint na verloop van tijd de boel behoorlijk uit elkaar te lopen; met drie motoren kun je beide tracks tegelijk beluisteren en wordt alleen wat echo hoorbaar als gevolg van de zweving. Doe je dat bij CD dan heb je daar geen last, de tracks staan dan praktisch bitsynchroon onder elkaar maar voor de draaitafel zit ik langzanerhand wel aan het hoogst haalbare. Deze dagen maar weer eens lekker luisteren. Misschien niet op de foto maar om naar te kijken is de aandrijving met drie motoren werkelijk een te gek gezicht. nou ja, ging er nog iets goed vandaag beetje over the top maar erg leuk. De verschilmeting over een lange tijd zegt iets over de gemiddelde snelheid maar daarmee meet je natuurlijk niet de hoorbare snelheidsvariaties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 23 februari 2006 Report Share Posted 23 februari 2006 Ik heb daarstraks een "nieuwe" interlink gekocht: een paartje "Wireworld Starlight Gold" van 1m. Van Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 23 februari 2006 Report Share Posted 23 februari 2006 Eindelijk, weer een droom in vervulling: 3 motoren met (voorlopige)synchroonvoeding aan de draaitafel gelijk even gemeten natuurlijk: op ruim 8 minuten audio bedraagt het verschil 0,028seconden; niet dat ik te klagen had want het verschil met motorsturing en 1 motor bedroeg dan 0,084 sec. Wat het doet voor de klank is nog te vroeg om te zeggen. Neem je echter 2x dezelfde track op in een wave-editor en je zet deze in multichannel onder elkaar en beluistert dan beide tracks gelijk af (tsja, meten is weten is hiervoor het enige excuus) dan begint na verloop van tijd de boel behoorlijk uit elkaar te lopen; met drie motoren kun je beide tracks tegelijk beluisteren en wordt alleen wat echo hoorbaar als gevolg van de zweving. Doe je dat bij CD dan heb je daar geen last, de tracks staan dan praktisch bitsynchroon onder elkaar maar voor de draaitafel zit ik langzanerhand wel aan het hoogst haalbare. Deze dagen maar weer eens lekker luisteren. Misschien niet op de foto maar om naar te kijken is de aandrijving met drie motoren werkelijk een te gek gezicht. nou ja, ging er nog iets goed vandaag gefeliciteerd Kraus. Ben benieuwd naar je luisterindrukken. En ik maar denken dat ik met twee motoren voor de muziek uit loop eh.. speel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 23 februari 2006 Report Share Posted 23 februari 2006 Nou Eric 3 motoren en 2 armen moet niet gekker worden precies dezelfde motor als voor mijn Porcino!!! Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 februari 2006 Report Share Posted 23 februari 2006 De dag dat je alles hebt voor Bobbie komt nu wel heel dichtbij Kraus. Wat dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 23 februari 2006 Report Share Posted 23 februari 2006 Hallo Erik, Goed om te horen dat het met de motoren allemaal goed gegaan is! Welke verschillen hoor je? grtn, Marten Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 23 februari 2006 Report Share Posted 23 februari 2006 Eindelijk, weer een droom in vervulling: 3 motoren met (voorlopige)synchroonvoeding aan de draaitafel gelijk even gemeten natuurlijk: op ruim 8 minuten audio bedraagt het verschil 0,028seconden; niet dat ik te klagen had want het verschil met motorsturing en 1 motor bedroeg dan 0,084 sec. Dat zou toch niet hoorbaar kunnen zijn, zo'n procentueel klein verschil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 23 februari 2006 Report Share Posted 23 februari 2006 De dag dat je alles hebt voor Bobbie komt nu wel heel dichtbij Kraus. Wat dan? Wanhoop Luisteren heb ik nog niet uitgebreid kunnen doen, we kijken naar het ijsdansen voornamelijk De zaterdag en zondag, dan ga ik er eens goed voor zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 23 februari 2006 Report Share Posted 23 februari 2006 Eindelijk, weer een droom in vervulling: 3 motoren met (voorlopige)synchroonvoeding aan de draaitafel gelijk even gemeten natuurlijk: op ruim 8 minuten audio bedraagt het verschil 0,028seconden; niet dat ik te klagen had want het verschil met motorsturing en 1 motor bedroeg dan 0,084 sec. Wat het doet voor de klank is nog te vroeg om te zeggen. Neem je echter 2x dezelfde track op in een wave-editor en je zet deze in multichannel onder elkaar en beluistert dan beide tracks gelijk af (tsja, meten is weten is hiervoor het enige excuus) dan begint na verloop van tijd de boel behoorlijk uit elkaar te lopen; met drie motoren kun je beide tracks tegelijk beluisteren en wordt alleen wat echo hoorbaar als gevolg van de zweving. Doe je dat bij CD dan heb je daar geen last, de tracks staan dan praktisch bitsynchroon onder elkaar maar voor de draaitafel zit ik langzanerhand wel aan het hoogst haalbare. Deze dagen maar weer eens lekker luisteren. Misschien niet op de foto maar om naar te kijken is de aandrijving met drie motoren werkelijk een te gek gezicht. nou ja, ging er nog iets goed vandaag Gefeliciteerd, Kraus! Jammer dat ik je niet in Sneek heb mogen ontmoeten tijdens de show, was leuk geweest! Afgezien van de snelheid die accurater is geworden, hoor je ook verschillen met 3 ipv 1 motoren? Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 februari 2006 Report Share Posted 23 februari 2006 Luisteren heb ik nog niet uitgebreid kunnen doen, we kijken naar het ijsdansen voornamelijk En dat terwijl er een geweldige voetbalwedstrijd (AZ - Real Betis) op Nederland 3 was? Helaas was 2-1 winst voor AZ niet genoeg... Maar eeh... moeten die motoren niet precies op 120 graden van elkaar gedraaid staan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 23 februari 2006 Report Share Posted 23 februari 2006 De dag dat je alles hebt voor Bobbie komt nu wel heel dichtbij Kraus. Wat dan? Wanhoop Luisteren heb ik nog niet uitgebreid kunnen doen, we kijken naar het ijsdansen voornamelijk De zaterdag en zondag, dan ga ik er eens goed voor zitten. Ja bij de 10 km kan je ontspannen kijken Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 24 februari 2006 Report Share Posted 24 februari 2006 Ik heb daarstraks een "nieuwe" interlink gekocht: een paartje "Wireworld Starlight Gold" van 1m. Van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 24 februari 2006 Report Share Posted 24 februari 2006 Mooie aanwinst, Kraus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 24 februari 2006 Report Share Posted 24 februari 2006 Kraus, die snelkookpan van jou is inmiddels gepromoveerd tot een DSM naftakraker De mijne heeft net de status inmaakketel gehaald Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 24 februari 2006 Report Share Posted 24 februari 2006 Kraus, die snelkookpan van jou is inmiddels gepromoveerd tot een DSM naftakraker De mijne heeft net de status inmaakketel gehaald Nou Sodejuu, volgens mij heb jij toch ook wel een toppertje Misschien kan een Kimber KS1030 hem naar n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 25 februari 2006 Report Share Posted 25 februari 2006 Mijn nieuwe aanwinst. Morgen ga ik hem ophalen. Er zit een mooie SME 3009 series IIIs op, maar die word door mijn eigen arm (3009 III met Grado Statement Sonata) vervangen. Ben zeer benieuwd. Geen last meer van resonanties. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 25 februari 2006 Report Share Posted 25 februari 2006 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 25 februari 2006 Report Share Posted 25 februari 2006 Ik hoop maar dat je platenspeler rack hem kan dragen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 25 februari 2006 Report Share Posted 25 februari 2006 Inderdaad heel erg apart! Vind hem zeker ook niet lelijk! Benieuwd hoe die klinkt! Veel plezier! Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 25 februari 2006 Report Share Posted 25 februari 2006 Mijn nieuwe aanwinst. Morgen ga ik hem ophalen. Er zit een mooie SME 3009 series IIIs op, maar die word door mijn eigen arm (3009 III met Grado Statement Sonata) vervangen. Ben zeer benieuwd. Geen last meer van resonanties. Frank. Ik dacht dat je net te laat was met bieden? Of is dit hem toch? Hij ziet er wel heel apart uit, maar volgens mij kan jou rackje hem idd niet dragen. Maar daar is wel een oplossing voor te vinden: die moet de IJssel over Ik ben wel benieuwd naar de klankverschillen. We zien je bevindingen wel weer. Veel plezier ermee! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 februari 2006 Report Share Posted 25 februari 2006 Schitterend Frank, daar moeten er niet veel van gemaakt zijn. Je moet maar eens een keer wat technische gegevens op het forum zetten en natuurlijk ook de luisterervaringen. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 25 februari 2006 Report Share Posted 25 februari 2006 Ik hoop maar dat je platenspeler rack hem kan dragen Zit met degelijke bouten aan de muur. Geen probleem. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 25 februari 2006 Report Share Posted 25 februari 2006 Inderdaad heel erg apart! Vind hem zeker ook niet lelijk! Benieuwd hoe die klinkt! Veel plezier! Dank je. Zal mijn bevindingen zeker plaatsen. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 25 februari 2006 Report Share Posted 25 februari 2006 Heb je je onderplaat opgehaald? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 25 februari 2006 Report Share Posted 25 februari 2006 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts