Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

WanFie
 Share

Recommended Posts

Ik heb hem in het wit met Shure doppen.

M'n broer heeft een zwarte en heeft meteen z'n 'oude' Sony-doppen gepakt en de witte (ja, er zitten witte doppen bij een zwarte iPod :blink::wacko:;) ) standaard doppen in een hoek gesmeten ;) Hij vond ze niet goed klinken. En hij is niet eens audiofiel... :rolleyes: Sterker nog, hij heeft Bose-speakers (geen melkpakjes) :lol:

Een kado......

Apple-iPod-Video-60-GB-black-5225.gif

Kun je zo'n ding nog wat op-peppen?...beetje meer power geven?....verder een mooi speeltje met mogelijkheden ten over....

Nu nog kijken of ik met de kombinatie van m'n in-ear pluggen en deze speler de straat nog wel veilig op kan.....naar Belgie ga ik zeker niet ondanks de goede bedoelingen van Het Goede Doel :( ...errug triest zulke toestanden...

~ Hans ~

Je kunt de nieuwste Software downloaden bij Apple.

Je krijgt dan een extra menu item onder settings.

Hiermee kun je het volume ietsjes opkrikken.

Niet veel.

oja, Ipod updater heet het geloof ik.

En ja, ik heb ook zo'n speeltje met Shure doppies.

En ja, ik heb ook zo'n speeltje met Shure doppies.

:o

"No Zero's No One's"

Tsja, je wilt onderweg ook nog wel eens wat muziek hebben.

En om me nou een breuk te gaan sjouwen met een lading tape's wordt me

toch te gek.

Maareh, dit is portable audio ,dus dat telt eigenlijk niet :unsure:

Vroeger :rolleyes: nam je toch ook genoegen met een walkman en een paar C90 tapes :huh:

Een stereo radio erin was ook geen probleem :D

Ik heb nog diverse walkmans (DD) en honderden tapes in goede staat liggen :)

Andr

Een goede DD walkman doet niet onder voor een ipod (behalve in opname capaciteit).

Het is toch een publiek geheim dat een goede Nak beter klinkt dan menig cd speler (of platenspeler) uit die tijd. Tape was zo slecht nog niet.

(behalve in opname capaciteit).

En dat is nou net het leuke.

Volgooien met je favoriete 2000 nummers, en op shuffel zetten.

Shuffle vind ik echt de slechtste uitvinding ooit. Als je een album luistert, luister je toch de nummers in de volgorde zoals ze op de cd staan? Je slaat er hooguit eens een over, als je die niet leuk vindt. Bovendien, als je een wat brede smaak hebt, krijg je nogal abrupte wisselingen. Het ene moment luister je bijvoorbeeld naar Beth Gibbons, om direct daarna ruw uit je slaap gewekt te worden door Opeth of zo (ik van beide cd's)... Ik heb vaak ook helemaal geen zin in Beth Gibbons, als ik naar Opeth aan het luisteren ben. En andersom ook niet...

Guest tubejack

Niet kwijlen, wel schoonmaken!

Werkt heel goed, samen met Quality Service Vinly

Cleaner zoals op de foto.

okki61_020505.jpg

Na het schoonmaken: 2x 3rondjes links => 2rondjes afzuigen en 2x3 rondjes rechts=>2 rondjes afzuigen klinken alle platen als nooit tevoren, ook vele spetters

en statisch gedoe zijn weg :)

Daarna in een mooie nieuwe binnenhoes (anders heeft het nog weinig zin) en nieuwe buitenhoes (beide Conrad)

Van harte aanbevolen!

Vriendelijke groet,

Jack

Shuffle vind ik echt de slechtste uitvinding ooit. Als je een album luistert, luister je toch de nummers in de volgorde zoals ze op de cd staan? Je slaat er hooguit eens een over, als je die niet leuk vindt.

Ja, dat shuffle play heb ik ook nooit zo begrepen. Vind 't een onnodig iets.

Echter, als ik een CD luister luister ik niet altijd de volgorde zoals ze op de CD staan,

en sla er vaak meer over dan dat ik luister.

Het gebeurt me maar zelden dat ik een CD van begin tot eind echt mooi vind,

dus draai ik meestal een paar nummers (hooguit de helft van 't aantal tracks)

Echter, als ik een CD luister luister ik niet altijd de volgorde zoals ze op de CD staan, en sla er vaak meer over dan dat ik luister.

Het gebeurt me maar zelden dat ik een CD van begin tot eind echt mooi vind, dus draai ik meestal een paar nummers (hooguit de helft van 't aantal tracks)

Doe ik nooit en dat is dan het voordeel van LP. Leidt tot minder nerveus luistergedrag.

Carl

Shuffle op de iPod vind ik wel een leuke vinding zeker als je het toepast op "Smart Playlists". De "Smartlist" zijn ahw queries die je zelf kunt configureren: bijv. alle nummers die ik de afgelopen week nog niet heb geluistered of bijv. de laatste 10 toegevoegd albums of mijn mooste nummers (rating systeem). De mogelijkheden hierin zijn oneindig.

Ik heb nu ruim 2500 nummers muziek op m'n iPod staan (in verschillende genres) en als ik 's ochtends met een slaperige kop de deur uit ga en me moet haasten om de bus naar m'n werk te halen, heb ik geen zin/tijd om na te denken wat ik nu weer eens ga draaien. Ik laat me dus verrassen. Als ik eenmaal rustig in de bus zit en er "komt iets voorbij" wat me op dat moment aanspreekt, draai ik vervolgens het desbetreffende album af.

Op deze manier krijg ik elke dag andere nummers voorgeschoteld en het verveelt me absoluut niet.

Thuis draai ik altijd alleen maar volledige albums en dan het liefst op LP. Mijn CD speler heeft ook geen randomknop.

Ik heb nu ruim 2500 nummers muziek op m'n iPod staan (in verschillende genres) en als ik 's ochtends met een slaperige kop de deur uit ga en me moet haasten om de bus naar m'n werk te halen, heb ik geen zin/tijd om na te denken wat ik nu weer eens ga draaien. Ik laat me dus verrassen.

Op deze manier krijg ik elke dag andere nummers voorgeschoteld en het verveelt me absoluut niet.

Thuis draai ik altijd alleen maar volledige albums en dan het liefst op LP. Mijn CD speler heeft ook geen randomknop.

Kijk dat is nu het aardige van Shuffelplay

En, je kunt het absoluut niet vergelijken met thuis luisteren.

@ Alco, je denkt toch niet dat ik thuis m'n Ipod gebruik om lekker naar muziek te luisteren.

Het enigste wat thuis gebeurd is.

Muziek laden en de Podcast's even updaten.

Misschien niet een echte audioaanwinst.Alhoewel indirect weer eigenlijk wel.

We gaan verhuizen en waarbij ik dan eindelijk een hele lang gekoesterde wens in vervulling ziet gaan,namelijk mijn eigen luisteruimte straks in het nieuwe huis.

Zie onderstaand plaatje.

17813-533x355.jpg

Met een huiselijke groet,

:cool2:

Shuffle vind ik echt de slechtste uitvinding ooit. Als je een album luistert, luister je toch de nummers in de volgorde zoals ze op de cd staan? Je slaat er hooguit eens een over, als je die niet leuk vindt.

Ja, dat shuffle play heb ik ook nooit zo begrepen. Vind 't een onnodig iets.

Echter, als ik een CD luister luister ik niet altijd de volgorde zoals ze op de CD staan,

en sla er vaak meer over dan dat ik luister.

Het gebeurt me maar zelden dat ik een CD van begin tot eind echt mooi vind,

dus draai ik meestal een paar nummers (hooguit de helft van 't aantal tracks)

Ik luister bijna altijd een album in z'n geheel. Ik skip wel eens een nummer natuurlijk, maar niet heel veel. De meeste albums die ik koop vind ik bijna helemaal goed. Dus dan hoef ik ook niet te skippen. Een random functie vind ik alleen leuk als je een feestje hebt of zo. Ff een playlist met wat leuke, niet al te ingewikkelde nummers maken, winamp op random en je hebt de hele avond muziek, zonder dat je er naar om hoeft te kijken...

Misschien niet een echte audioaanwinst.Alhoewel indirect weer eigenlijk wel.

We gaan verhuizen en waarbij ik dan eindelijk een hele lang gekoesterde wens in vervulling ziet gaan,namelijk mijn eigen luisteruimte straks in het nieuwe huis.

Zie onderstaand plaatje.

17813-533x355.jpg

Met een huiselijke groet,

:cool2:

Dat is zeker in het Museum van moderne sprookjes!

Kamer 12: papa beer, mama beer en baby beer...

en goudlokje schrijft haar memoires op de PC! :lol:

:lol:

Nee serieus nu, leuke ruimte blijkbaar, weinig last van staande golven?

Soort paralellogram?

gefeliciteerd! Een luxe hoor! :D

mvg RastaPhil

Guest tubejack
Ha Gefeliciteerd,

Binnenkort komt er hier ook eentje als vervanging van mijn Knosti.

Ha G Ruiter,

Doen! na een Benz Ace M, is dit een van de betere updates!

Er zit zoveel muziek, in elpee's van 1 of 2 euro's. Maar ook nieuwe

"knappen" echt op :)

Groet,

Jack

P.s. tip voor (toekomstige) Okki Nokkie bezitters, in het begin komt er een beetje metaal van de schroefdraad af.... Na een paar keer zonder LP de spindel vastgedraaid te hebben heb je het ergste wel gehad. Metaal, met een stofzuiger voorzichtig weghalen (ook in de knop) Hierna heb ik een heel klein likje vasoline op de in- en uitwendige schroefdraad gesmeerd. Het werkt nu soepel .... mocht er nog een metaalsplinterje loskomen dan blijft dat hangen in de vasoline.

Een ander element zou het bij mij ook goed doen, maar ik wil wel iets dat lijkt op het klankkarakter van de OC9 maar die wat meer info uit de groef kan peuteren en minder plaatruis laat horen. Ik heb wel een paar kandidaten op het oog die ik binnenkort eens wil gaan luisteren. Een ACE zit daar ook bij.

Met mijn Knosti knappen nieuwe platen ook altijd op mits ik verse vloeistof gebruik. Het klinkt allemaal wat helderder met meer detail. Je krijgt er dus meer muziek voor terug.

Een ander voordeel vind ik dat er na een wasbeurt minder stof wordt aangetrokken. Met het terug gieten van gebruikte vloeistof uit mijn Knosti heb ik namelijk minder goede ervaringen. Als ik de vloeistof hergebruik wordt het niet echt goed meer schoon (er blijft dan een plukje stof aan de naald hangen als ik de plaat na de wasbeurt voor het eerst weer draai).

Ook heb ik een aantal nieuwe LP's die ik niet schoon kijg. Je ziet er ook strepen op en ze spetteren als een open haard. Ik vermoed dat dit restanten persvet oid is. Ik hoop dat zo'n Okki Nokki dit wel goed schoon krijgt. Verder komt het vaak voor dat ik slechts 1 of 2 platen wil wassen en dan lijkt mij zo'n Okki Nokki wat zuiniger in het gebruik (je gebruikt per plaatkant wat je nodig hebt ipv dat je een hele bak vol giet en een halve liter kwijt bent).

Doe ik nooit en dat is dan het voordeel van LP. Leidt tot minder nerveus luistergedrag

Nou, met LP's doe(lees:deed) ik precies 't zelfde... dus voor mij maakt 't niet uit of 't via LP of CD is. Ik wordt er niet nerveus van, maar kies er voor, omdat ik niet vaak een album in z'n geheel de moeite waard vind.

Van de circa 650 CD's heb ik denk ik hooguit zo'n 20 a 30 CD's die ik van begin tot eind echt mooi vind.

(misschien dat ik via LP dan iets meer nummers van 1 album zou draaien, maar dan is 't meer vanwege luiigheid, om weer op te staan :D;) )

@ Alco, je denkt toch niet dat ik thuis m'n Ipod gebruik om lekker naar muziek te luisteren

Nee hoor Siep, ik bedoelde eigenlijk meer het nut/gebruik van shuffle play in 't algemeen, op CD-spelers.

Doe ik nooit en dat is dan het voordeel van LP. Leidt tot minder nerveus luistergedrag

Nou, met LP's doe(lees:deed) ik precies 't zelfde... dus voor mij maakt 't niet uit of 't via LP of CD is. Ik wordt er niet nerveus van, maar kies er voor, omdat ik niet vaak een album in z'n geheel de moeite waard vind.

Van de circa 650 CD's heb ik denk ik hooguit zo'n 20 a 30 CD's die ik van begin tot eind echt mooi vind.

(misschien dat ik via LP dan iets meer nummers van 1 album zou draaien, maar dan is 't meer vanwege luiigheid, om weer op te staan :D;) )

meestal begin ik dan absoluut niet aan zo'n cd, sommige nummers mogen wel wat minder zijn, maar als ik sommige nummers echt niet mooi vind koop ik die cd niet, dat maakt voor mij de cd dan totaal oninteresant voor die paar nummers die ik dan wel mooi vind.

zulke cd's blijven bij mij dan toch ongeluisterd in de kast staan, en das ook wel zunt.....

meestal begin ik dan absoluut niet aan zo'n cd, sommige nummers mogen wel wat minder zijn, maar als ik sommige nummers echt niet mooi vind koop ik die cd niet, dat maakt voor mij de cd dan totaal oninteresant voor die paar nummers die ik dan wel mooi vind.

zulke cd's blijven bij mij dan toch ongeluisterd in de kast staan, en das ook wel zunt.....

Ik heb dat ook.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...