The Koosjer connection Posted 30 april 2006 Report Share Posted 30 april 2006 Ik heb nu ruim 2500 nummers muziek op m'n iPod staan (in verschillende genres) en als ik 's ochtends met een slaperige kop de deur uit ga en me moet haasten om de bus naar m'n werk te halen, heb ik geen zin/tijd om na te denken wat ik nu weer eens ga draaien. Ik laat me dus verrassen. Op deze manier krijg ik elke dag andere nummers voorgeschoteld en het verveelt me absoluut niet. Thuis draai ik altijd alleen maar volledige albums en dan het liefst op LP. Mijn CD speler heeft ook geen randomknop. Kijk dat is nu het aardige van Shuffelplay En, je kunt het absoluut niet vergelijken met thuis luisteren. @ Alco, je denkt toch niet dat ik thuis m'n Ipod gebruik om lekker naar muziek te luisteren. Het enigste wat thuis gebeurd is. Muziek laden en de Podcast's even updaten. Ik ben nu al een paar dagen bezig met dat nieuwe speeltje en het valt me op dat er vervelende stopjes zitten tussen de tracks van live albums.....is dat gewoon,of doe ik weer wat fout....het loopt niet lekker door op live albums en dat vindt ik minder..... Iemand? ~ Hans ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 30 april 2006 Report Share Posted 30 april 2006 Ik ben nu al een paar dagen bezig met dat nieuwe speeltje en het valt me op dat er vervelende stopjes zitten tussen de tracks van live albums.....is dat gewoon,of doe ik weer wat fout....het loopt niet lekker door op live albums en dat vindt ik minder..... Hebben alle iPod's en overige MP3-spelers. Komt omdat elke track een apart bestand is, altijd een heel korte onderbreking. Wen er maar aan, is niets tegen te doen. Trouwens ook irritant bij mix-cd's en klassiek.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 30 april 2006 Report Share Posted 30 april 2006 Ik ben nu al een paar dagen bezig met dat nieuwe speeltje en het valt me op dat er vervelende stopjes zitten tussen de tracks van live albums.....is dat gewoon,of doe ik weer wat fout....het loopt niet lekker door op live albums en dat vindt ik minder..... Hebben alle iPod's en overige MP3-spelers. Komt omdat elke track een apart bestand is, altijd een heel korte onderbreking. Wen er maar aan, is niets tegen te doen. Trouwens ook irritant bij mix-cd's en klassiek.... Gelukkig...ik dacht al dat ik weer wat zat te kloten.... ~ Hans ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 30 april 2006 Report Share Posted 30 april 2006 Ik ben nu al een paar dagen bezig met dat nieuwe speeltje en het valt me op dat er vervelende stopjes zitten tussen de tracks van live albums.....is dat gewoon,of doe ik weer wat fout....het loopt niet lekker door op live albums en dat vindt ik minder..... Hebben alle iPod's en overige MP3-spelers. Komt omdat elke track een apart bestand is, altijd een heel korte onderbreking. Wen er maar aan, is niets tegen te doen. Je kunt dit voorkomen door bij het rippen de gehele cd in 1 bestand weg te schrijven. Dat gaat vanzelf naar een folder Henk...en als ik dus later kijk ziet dat er verzorgd uit kompleet met de hoes foto voorop de folder....ik kan daar verder geen invloed op uitoefenen.....ook als ik i-tunes gebruik heb ik dat vervelende stopje tussen de live tracks.... Affijn...zal er dus mee moeten leren leven ....zijn ergere zaken om me druk om te maken Thanx voor de info allen.... ~ Hans ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnejan Posted 1 mei 2006 Report Share Posted 1 mei 2006 Mijn laatste aanwinst: de Squeezebox 3 van SlimDevices. Het is een apparaat met een draadloze netwerk interface dat je aansluit op je stereo installatie om je muziek collectie van harde schijf af te spelen. Aansluitend op het vorige onderwerp: Deze geeft geen hinderlijke pauzes tussen de losse nummers, tenminste, als je de software van slimdevices zelf gebruikt (formaat maakt niet uit, mp3, flac, ape, ogg, wav, etc.). Hij schijnt ook samen te werken met iTunes als muziek server, maar daar heb ik geen ervaring mee. Een geweldig apparaat: heel je muziekcollectie beschikbaar via de afstandbediening (als je harde schijf groot genoeg is tenminste). Eindelijk nooit meer afgeleid door het omdraaien van een plaat of wisselen van een CD Daarnaast is het ook nog een internet radio streamer. Daarvoor hoeft de computer niet eens aan te staan. En voor audiofielen die twijfelen of het ding wel serieus is; het forum heeft zelfs een "audiophiles" sectie waarin bijvoorbeeld verhit gediscussieerd wordt of de kwaliteit van de digitale uitgang nou wel of niet verbetert als er een "high end" voeding aan gehangen wordt. Met vriendelijke groet, Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 1 mei 2006 Report Share Posted 1 mei 2006 Best wel een geinig ding op het eerste gezicht. Kostat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnejan Posted 1 mei 2006 Report Share Posted 1 mei 2006 Best wel een geinig ding op het eerste gezicht. Kostat? 299 Euro (ik heb hem bij www.macintoys.nl gehaald) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 1 mei 2006 Report Share Posted 1 mei 2006 En voor audiofielen die twijfelen of het ding wel serieus is; het forum heeft zelfs een "audiophiles" sectie waarin bijvoorbeeld verhit gediscussieerd wordt of de kwaliteit van de digitale uitgang nou wel of niet verbetert als er een "high end" voeding aan gehangen wordt. Leuk om te lezen Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 3 mei 2006 Report Share Posted 3 mei 2006 Ruud, Is dat een elektronische schakeling die ik daar zie bij die naald? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 3 mei 2006 Report Share Posted 3 mei 2006 oei oei oei, dat zal me toch weer een partij scherp klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 3 mei 2006 Report Share Posted 3 mei 2006 Leuk Ruud . Ziet er apart uit. Laat 'm maar lekker vliegen . Veel plezier ermee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Ha, Ruud! Heb je ook een naam of type voor dit juweeltje? Ben benieuwd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Ah! ik zie het al, dat moet een VdH zijn.... Hoe klinkt 'ie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Ik ben nu al een paar dagen bezig met dat nieuwe speeltje en het valt me op dat er vervelende stopjes zitten tussen de tracks van live albums.....is dat gewoon,of doe ik weer wat fout....het loopt niet lekker door op live albums en dat vindt ik minder..... Hebben alle iPod's en overige MP3-spelers. Komt omdat elke track een apart bestand is, altijd een heel korte onderbreking. Wen er maar aan, is niets tegen te doen. Je kunt dit voorkomen door bij het rippen de gehele cd in 1 bestand weg te schrijven. Dat gaat vanzelf naar een folder Henk...en als ik dus later kijk ziet dat er verzorgd uit kompleet met de hoes foto voorop de folder....ik kan daar verder geen invloed op uitoefenen.....ook als ik i-tunes gebruik heb ik dat vervelende stopje tussen de live tracks.... Affijn...zal er dus mee moeten leren leven ....zijn ergere zaken om me druk om te maken Thanx voor de info allen.... ~ Hans ~ Moet nog even hier op terug komen: Ben er via het iPod forum achter dat je naadloos kunt overtzetten....je moet daarvoor een kleine handeling uitvoeren die ik niet wist en ook nergens lezen kon. Probleem van de stopjes tussen de live tracks is dus verleden tijd voor mij....nu enkel nog alles weer gaan veranderen. ~ Hans ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
stphn Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 @The Koosjer connection, Vertel, hoe moet ik dat doen, gister Underworld's 'Everything Everything' geluisterd via de iPod, hierin vind de wisseling van nummer op sommige stukken in de muziek plaats, een kleine stop is dan nog vervelender. Verder succes met je iPod, daar ga je een hoop plezier aan beleven, vervang alleen de standaard oordoppen, die zijn niks waard, de andere versie die Apple aanbied zijn al een stuk beter, meer detail en betere plaatsing. groet, stphn Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 @The Koosjer connection, Vertel, hoe moet ik dat doen, gister Underworld's 'Everything Everything' geluisterd via de iPod, hierin vind de wisseling van nummer op sommige stukken in de muziek plaats, een kleine stop is dan nog vervelender. Verder succes met je iPod, daar ga je een hoop plezier aan beleven, vervang alleen de standaard oordoppen, die zijn niks waard, de andere versie die Apple aanbied zijn al een stuk beter, meer detail en betere plaatsing. groet, stphn Om de vervelende pauze's kwijt te raken tussen de tracks bij live albums doe je het volgende: Plaats een cd in je drive en open itunes > het album zal in een appart scherm te zien zijn met alle gegevens over die cd. Klik nu op het eerste nummer > druk daarna op shift en hou die ingedrukt > druk daarna op het laatste nummer en laat daarna shift los. Open dan de tab " Advanced "...en druk op de optie " join cd tracks "...en dan op de knop " import cd " rechts boven. Je zult zien dat er een grote haak staat vanaf track 1 tot het laatste nummer. Je krijgt dan de hele live recording zonder de stopjes......en hij zal op de pod te zien zijn als 1 track met het totaal aan speeltijd...dus geen afzonderlijke nummer vermelding meer. En deze instelling komt te vervallen zodra je er een andere cd in zet......als dat dus ook weer een live album is zul je de procedure moeten herhalen. Als het je niet lukt laat het maar even weten. Over de doppen kan ik gelukkig erg kort zijn...ik ben de gelukkige gebruiker van de Shure E4...een goed huwelijk ~ Hans ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
stphn Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Bedankt, is helemaal gelukt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phelsuma Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Ik verwacht ze begin volgende week. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Wow! Leuke speakers!!! Hebben in de zin van kopen of beluisteren? Dit is vast een foto van voordat 'ie naar boven moest, hat zal wel wat wegen! dat worden lange zomeravonden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Bedankt, is helemaal gelukt. Graag gedaan.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phelsuma Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Wow! Leuke speakers!!! Hebben in de zin van kopen of beluisteren? Dit is vast een foto van voordat 'ie naar boven moest, hat zal wel wat wegen! dat worden lange zomeravonden! Het is hebben in de zin van kopen, beluisterd heb ik ze al. De foto's zijn gemaakt bij de verkoper in Seattle, USA Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Mooie speaker hoor, goede NBS bekabeling erbij en je klopt aan de deur van het 7e hemeltje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phelsuma Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts