Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

WanFie
 Share

Recommended Posts

Deze speaker heb ik sinds kort in mn bezit,de Apogee centaur.

Het is een ribbon luidspreker,met conus voor het laag.

Op mn buizenset klinkt het geweldig,heel natuurlijk,grote stage,supersnel.

Ben erg in mn nopjes

Ziet er mooi uit Charisma. Ik heb altijd gedacht dat dit soort speakers honderden wats nodig had.

Ben erg in mn nopjes :rolleyes:

881266Afbeelding%20038klein.JPG

Volgens mij is het niet de Centaur, maar de mini Centaur. M'n brooer heeft n.l. Centauers en die zijn toch wel wat hoger.

Een heel mooie speaker. Wel wat ongevoelig. Wil je 'n klein beetje geluidsdruk eruit krijgen dan heb je al gauw 100W/kanaal nodig.

Vooral het middengebied is ontzettend mooi.

:)

<_<

Dat is de ultieme fout van de audiofiel. En die krijg je er ook blijkbaar nooit uit. Ik heb tig pogingen hear gedaan maar men blijft het verschil tussen feiten en meningen doelbewust ontkennen (je hebt tenslotte goede objectieve oren) of voelen dit niet aan.

"Goh, die CD speler klinkt veel smoother, komt vast door de upsampling"

:(

(...)

Een heel mooie speaker. Wel wat ongevoelig. Wil je 'n klein beetje geluidsdruk eruit krijgen dan heb je al gauw 100W/kanaal nodig.

Of een goede buizenversterker zoals een Croft van zo'n 2x 30 Watt ;)

(...) Ik heb tig pogingen hear gedaan maar men blijft het verschil tussen feiten en meningen doelbewust ontkennen (je hebt tenslotte goede objectieve oren) of voelen dit niet aan (...)

@Don Quichotte, a.k.a. s0000884:

Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Als je je dat nu eens realiseert en berust in het feit dat anderen een andere mening hebben, hoef je je een stuk minder op te winden. <_<

<_<

Dat is de ultieme fout van de audiofiel. En die krijg je er ook blijkbaar nooit uit. Ik heb tig pogingen hear gedaan maar men blijft het verschil tussen feiten en meningen doelbewust ontkennen (je hebt tenslotte goede objectieve oren) of voelen dit niet aan.

"Goh, die CD speler klinkt veel smoother, komt vast door de upsampling"

:(

Sorry S000884, maar die begrijp ik niet terwijl ik je vaak lees. Bedoel je te zeggen dat er een onderscheid is tussen veel en mooi?

Bedoel je te zeggen dat er een onderscheid is tussen veel en mooi?

Wat ik bedoel is dat er een grens is aan het 'formaat' van kwaliteitsverschil wat je nog objectief kunt waarnemen. Tussen een cassetteband en CD speler kunnen wij objectief het verschil wel horen. Als de verschillen kleiner worden, wordt je eigen mening echter steeds dominanter over het 'objectieve' verschil (welk systeem benadert de opname het dichtst?) Deze niet-abrubte maar vloeiende overgang is iets dat bij heel veel audiofielen niet wordt begrepen.

Ben erg in mn nopjes

Ziet er mooi uit Charisma. Ik heb altijd gedacht dat dit soort speakers honderden wats nodig had.

Dat was met de grote Apogee zeker het geval.

Deze centaur minor is redelijk makkelijk aan te sturen.

De buizen hebben er absoluut geen problemen mee.

Zelfs met een audio innovations alto gaat het wonderbaarlijk goed!

Die staat niet echt bekend om krachtpatserij..

881266Afbeelding%20038klein.JPG

Volgens mij is het niet de Centaur, maar de mini Centaur. M'n brooer heeft n.l. Centauers en die zijn toch wel wat hoger.

Dat klopt Hans,dit is de centaur minor.

Zijn met de stands eronder 1.20 hoog,zonder stand 1.00

Deze zijn veel makkelijker aan te sturen dan de centaur,die overigens 1.60 hoog zijn.

Zelfs met een 35 watt audio innovations alto laten ze een prachtig beeld horen,mits je het niet te gek maakt met de volumeknop.

Met mn buizenversterkers gaat het helemaal fantastisch.

En inderdaad het midden gebied is groots.

Ook het hoog is erg mooi icm de buizen.

Bij goede plaatsing krijg je een superieur 3d beeld voorgeschoteld.

iets dat bij heel veel audiofielen niet wordt begrepen.

De kritiek dat je je voortdurend richt tot een fictieve groep mensen, door jou "audiofielen" genoemd en waarvan je de contouren slechts in andermans bewoordingen hebt kunnen schetsen, heb je tot nu toe volkomen onweerlegd gelaten.

Hoe kun jij overigens een oordeel vellen over wat er door anderen wel of niet wordt begrepen?

Game - Set - Match voor Kraus You_Rock_Emoticon.gif

http://upload.talk2.nl/files/881266Afbeelding%20038klein.JPG

Erg mooie speaker. Ben wel benieuwd naar de ovegangsfrequentie tussen konus en ribbon. Doet de ribbon het hele midden gebied? Kun je hem ook actief filteren (bv ss op laag, bv buizen op het hoog)?

Heb een keer een 2 meter hoge Apogee gehoord bij Stafhorst in Utrecht Met achter de kast nog een 1 meter diepe electronica kast). Dat was angsaanjagend bijna :)

<_<

Misschien moeten we maar veplicht opnemen in ieders handtekeningen hear, dat uitspraken die op feiten lijken (omdat je in de normale spreektaal nu eenmaal vrij snel zo uitlaat) eigenlijk bedoeld zijn als persoonlijke meningen/ervaringen, tenzij er expliciet een wetenschappelijk onderkend bewijs mee geleverd wordt.

Zijn we tenminste van dit soort gepriegel af.

:blink:

<_<

Misschien moeten we maar veplicht opnemen in ieders handtekeningen hear, dat uitspraken die op feiten lijken (omdat je in de normale spreektaal nu eenmaal vrij snel zo uitlaat) eigenlijk bedoeld zijn als persoonlijke meningen/ervaringen, tenzij er expliciet een wetenschappelijk onderkend bewijs mee geleverd wordt.

Helemaal mee eens. Ik vind het vanzelfsprekend dat de poster een mening geeft en geen absoluut statement. Dat er lui zijn die alles precies nemen zoals het er staat werkt, zorgt alleen maar voor welles/nietes vervuiling <_<

Ff over mijn Wireworld 5 speakerkabels Ze bevallen echt heel goed ze doen precies waar ik ze voor gekocht hebt. Namelijk, ze zijn langer dan mijn vorige LS kables waardoor mijn set niet meer dierct voor het raam staat (wat op het zuiden staat). Of ze beter/anders etc zijn dan mijn vorige NordOst blueheaven ref II, op 1 punt wel ze zijn 3 meter langer of ze ook anders klinken ik weet het niet. Maar wat mij betrefd hoeft dat ook niet want ik vond de Nordost wel zijn fijn. Ze waren alleen zo duur als ik ze op 5 meter lengte wilde hebben.

Om even ontopic te gaan. Ik heb een tijdje geleden mijn (nog ongebruikte) LCaudio Zappulse 2.2SE modules omgeruild voor de 700XE (inruilactie van LCaudio). Eigelijk meer omdat ik nieuwsgierig was naar de kwaliteiten van dergelijke modules

(de 2.2SE was ooit bedoeld als laag versterker, maar daar is nu de Crown voor gekomen).

Opdat er problemen leken te zijn met de 700XE (iets over een verkeerd/matig component in de kortsluitingsbeveiling gebruikt door een assemblage bedrijf zie hiero).

Anyway na een paar maanden besloot ik toch maar weer eens te informeren hoe het ermee stond (bij de NL dealer) en kon ik de modulese ophalen.

Maar goed, vandaag maar weer eens de draad oppikken om ze in te bouwen. Mijn behuizing is berekent op 4 Rifa elco's van 150 mm hoog en 80 mm diameter. Echter om kans op problemen te minimaliseren heb ik ook maar de LCaudio voeding besteld (beetje gewoon in elkaar prikken nu.) De kast is nu wat te ruim...

700xe.jpg

(plaatje met gsm gemaakt, want digicam in Schotland laten leggen).

Overigens zijn er al geruchten over een 800XE, maar de geloofwaardigheid van LCaudio heeft de laatste tijd wel flink moeten inboeten (door absoluut gebrek aan communicatie). Hypex of wellicht het nieuwe bedrijfje van Lars Clausen scoren beter op dat punt.

NB Lars is wel de oprichter van LCaudio, maar nadat hij bijna failliet was gegaan, is LCaudio opgekocht door een andere firma en moest hij verplicht nog 2 jaar daar werken. Die periode is nu voorbij. Momenteel kan/mag hij zich niet meer met de zaken aldaar bemoeien (ook op technisch gebied niet).

Wat een gedoe he ;)

Erg mooie speaker. Ben wel benieuwd naar de ovegangsfrequentie tussen konus en ribbon. Doet de ribbon het hele midden gebied? Kun je hem ook actief filteren (bv ss op laag, bv buizen op het hoog)?

Ik dacht dat die ribbon vanaf zo'n 400 Hz z'n werk doet.

Prima idee... :rolleyes:

De kritiek dat je je voortdurend richt tot een fictieve groep mensen, door jou "audiofielen" genoemd en waarvan je de contouren slechts in andermans bewoordingen hebt kunnen schetsen, heb je tot nu toe volkomen onweerlegd gelaten.

Hoe kun jij overigens een oordeel vellen over wat er door anderen wel of niet wordt begrepen?

:D Kraus is de held. :D

Mensen er zijn toch bewijzen te over. Er is een *niet-fictieve* groep mensen die zichzelf constant in de maling zit te nemen (CD speler A is warmer dan CD speler B ) en uitspraken doen over 'muzikaliteit' van bijv. een versterker (zonder te definieren wat muzikaliteit is, zonder zelf de muzikale bagage / ervaring te hebben en zonder iets te weten van wat er techisch onder de kap v/d versterker gebeurt), mensen die mij vertellen welke set beter 'muziek' maakt en 'echter' is zonder zelf te weten hoe de opname in het echt klonk, mensen die zweren bij de 1000 maal hogere vervorming van een platenspeler, omdat deze nog steeds een beter geluid geeft dan CD enz. enz. enz. enz.

Al dit soort zaken zijn een ver doorgeslagen behoefte om uit alle hoogte en wijsheid apparatuur te beoordelen, terwijl je dat he-le-maal niet kan. Je oren horen de verschillen niet, je autosuggestieve vermogen maakt jouw waarneming uiterst onbetrouwbaar (tenzij je blind test, maar daar doen audiofielen niet aan), en het (in meeste gevallen ook aanwezige) (totale) gebrek aan

Ik vind het vanzelfsprekend dat de poster een mening geeft en geen absoluut statement.

Audio-beginners vinden dat echter niet-vanzelfsprekend. Horen zij dat een SACD speler 'een wereld van verschil beter is' dan wakkert dat bij hun autosuggestie aan, waardoor objectieve eigen keuze wordt bemoeilijkt. Zo blijft deze kip-ei situatie gehandhaafd.

Ik vind het vanzelfsprekend dat de poster een mening geeft en geen absoluut statement.

Audio-beginners vinden dat echter niet-vanzelfsprekend. Horen zij dat een SACD speler 'een wereld van verschil beter is' dan wakkert dat bij hun autosuggestie aan, waardoor objectieve eigen keuze wordt bemoeilijkt. Zo blijft deze kip-ei situatie gehandhaafd.

Begrijp je nou niet dat we deze regels tekst al wel 100 keer hebben gelezen....

En die mij de strot uit komt.

:huh:

:D Kraus is de held. :D

Mensen er zijn toch bewijzen te over. Er is een *niet-fictieve* groep mensen die zichzelf constant in de maling zit te nemen (CD speler A is warmer dan CD speler B ) en uitspraken doen over 'muzikaliteit' van bijv. een versterker (zonder te definieren wat muzikaliteit is, zonder zelf de muzikale bagage / ervaring te hebben en zonder iets te weten van wat er techisch onder de kap v/d versterker gebeurt), mensen die mij vertellen welke set beter 'muziek' maakt en 'echter' is zonder zelf te weten hoe de opname in het echt klonk, mensen die zweren bij de 1000 maal hogere vervorming van een platenspeler, omdat deze nog steeds een beter geluid geeft dan CD enz. enz. enz. enz.

Al dit soort zaken zijn een ver doorgeslagen behoefte om uit alle hoogte en wijsheid apparatuur te beoordelen, terwijl je dat he-le-maal niet kan. Je oren horen de verschillen niet, je autosuggestieve vermogen maakt jouw waarneming uiterst onbetrouwbaar (tenzij je blind test, maar daar doen audiofielen niet aan), en het (in meeste gevallen ook aanwezige) (totale) gebrek aan

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...