BLUE TUBE Posted 12 juni 2006 Report Share Posted 12 juni 2006 De RF 5 en 7 zijn inderdaad de uitschieters - in positieve zin - van de moderne Klipsch lijn en vreselijk anders dan een B&W, meer detaillering, dynamiek en een prettiger laag.Daarnaast door de hogere gevoeligheid en plezierig impedantieverloop ook nog eens bijzonder gemakkelijk aan te sturen. Wil je beter wordt het wat lastiger, uitwijken naar de oudere Klipsch modellen is dan een optie, terwijl ook Zingali dan in beeld zou kunnen komen, prijskaartjes stijgen echter wel heftig, alhoewel de Heresy hierop een uitzondering vormt, kost minder dan de RF 5. Dat Jitze, Heel hartelijk dank voor je informatie en het geeft mij een beeld dat het luisteren van de RF7 toch erg zinvol gaat worden. Ik zag op internet al leuke aanbiedingen staan. Ik ben erg nieuwschierig geworden want het geluid van de nautilus kan beter. Dus ik laat mij verassen. Thanks for all. Hank Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 12 juni 2006 Report Share Posted 12 juni 2006 Wordt het dan ook niet weer een zoektocht naar andere kabels met het oog op de meer heldere en fellere klank van deze klipsch? groeten Daan Als de match met de versterker, CD speler en draaitafel, etc. goed is, dan klinkt de Klipsch niet te fel. Je hebt de bekabeling dan niet nodig om het felle te verminden, maar eerder om de laatste puntjes op de i te zetten wbt strakheid in het laag, meer detail, ruimtelijkheid en fundament. Zelf heb ik alles met Kimber bekabeld, terwijl deze juist bekend staat om zijn open karakter. Bij mij klinkt het absoluut niet fel of scherp, maar heel erg aangenaam en levendig. Wat wel zo is is dat de klank heel erg bepaald wordt door de opname. Het kan dus ook erg beroerd klinken. Op dat soort momenten heb ik de Klipsch wel eens vervloekt. Maar als de opname in orde is dan is het een genot voor je oren en dan weet je ook weer waarom je in eerste instantie voor deze speakers bent gevallen. Zeker icm mijn nieuwste aanwinst (Lyra Dorian) is het alsof "je er echt bij bent". Doordat ze zo direct naar de luisteraar stralen (sterke indraai is aanbevolen) is de akoestiek iets minder een bottleneck (althans in mijn situatie/beleving). PS. Ik heb zelf de RF-3 gehad maar die gaven teveel en te modderig laag in mijn toenmalige setup (NAD C541i CD speler icm Unico P versterker). De kleinere RB-5 hebben een veel minder overheersende laagweergave en ook de detailering in het midden- en hooggebied vond ik persoonlijk veel beter. De RF-7 zal wellicht nog weer een stapje beter zijn alhoewel ik me afvraag of het laag niet te veel aanwezig zal zijn in een wat kleinere luisterruimte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 12 juni 2006 Report Share Posted 12 juni 2006 De RF 3 heb ik bewust uit het rijtje weggelaten, was er wel eerder maar heeft eigenlijk weinig uitstaand met z'n grotere broertjes, het laag is inderdaad beroerd te noemen, levert gruwelijk veel problemen op. Het laag van de 5 en de 7 is veel sneller, levert ook in wat kleinere ruimten vrijwel geen problemen op, versterking is overigens in deze ook een factor, zou nog roet in het eten kunnen gooien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dan2listen Posted 12 juni 2006 Report Share Posted 12 juni 2006 Zelf heb ik alles met Kimber bekabeld, terwijl deze juist bekend staat om zijn open karakter. Bij mij klinkt het absoluut niet fel of scherp, maar heel erg aangenaam en levendig. Wat wel zo is is dat de klank heel erg bepaald wordt door de opname. Het kan dus ook erg beroerd klinken. Op dat soort momenten heb ik de Klipsch wel eens vervloekt. Maar als de opname in orde is dan is het een genot voor je oren en dan weet je ook weer waarom je in eerste instantie voor deze speakers bent gevallen. Zeker icm mijn nieuwste aanwinst (Lyra Dorian) is het alsof "je er echt bij bent". Ja dus als ik het goed begrijp, dan hoef je niet direkt naar andere kabels op zoek omdat bij gebruik van kabels met een open karakter het geheel niet te fel en bij wijze van 'snerpend" wordt. Daar was ik persoonlijk wel wat bang voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 juni 2006 Author Report Share Posted 13 juni 2006 En zijn er nog mensen die iets kunnen vertellen over de klank van de Klipsch RF7? Is dit vergelijkbaar dan de instapper van Nautilus of gaat dit verder? Greatings, Hank Ik heb eens het genoegen gehad (mede door het toedoen van Jitze) de hoekhoorns uitbereid te moegen beluisteren. Eerst op twee buizen monoblokjes van 5 W. Daarna op onze eigen Array's. Je kunt in het geheel niet spreken van een vergelijking met welke speaker dan ook. Dit klinkt zo dynamisch en realistisch dat die marinekapel werkelijk op volle sterkte bij je binnen staat te spelen. Ook Jazz muziek vond ik er heel mooi op klinken. Wanneer je van kleine combo's of klassieke (kamer) muziek houdt merk je wel dat de fijnzinnigheid iets minder is dan met b.v. de genoemde Nautilussen. Eigenlijk gewoon een speaker voor de liefhebbers dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 13 juni 2006 Members Report Share Posted 13 juni 2006 En zijn er nog mensen die iets kunnen vertellen over de klank van de Klipsch RF7? Is dit vergelijkbaar dan de instapper van Nautilus of gaat dit verder? Greatings, Hank Ik heeb eens het genoegen gehad (mede door het toedoen van Jitze) de hoekhoorns uitbereid te moegen beluisteren. Eerst op twee buizen monoblokjes van 5 W. Daarna op onze eigen Array's. Je kunt in het geheel niet spreken van een vergelijking met welke speaker dan ook. Dit klinkt zo dynamisch en realistisch dat die marinekapel werkelijk op volle sterkte bij je binnen staat te spelen. Ook Jazz muziek vond ik er heel mooi op klinken. Wanneer je van kleine combo's of klassieke (kamer) muziek houdt merk je wel dat de fijnzinnigheid iets minder is dan met b.v. de genoemde Nautilussen. Eigenlijk gewoon een speaker voor de liefhebbers dus. Maar wat was aan het eind van het verhaal nu je conclusie ? Dat het met 5 watt buis fenomenaal kan klinken, dat ben ik met je eens. Mijn ervaring met hoog rendements-joekels is echter, hoe meer power (stroom) erin gaat, hoe makkelijker het klinkt. Vooral als er druk neergezet moet worden is een beetje extra power een must. Met de Array's zal dit naar ik mag aannemen ook zo zijn geweest... Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 13 juni 2006 Report Share Posted 13 juni 2006 Zelf heb ik alles met Kimber bekabeld, terwijl deze juist bekend staat om zijn open karakter. Bij mij klinkt het absoluut niet fel of scherp, maar heel erg aangenaam en levendig. Wat wel zo is is dat de klank heel erg bepaald wordt door de opname. Het kan dus ook erg beroerd klinken. Op dat soort momenten heb ik de Klipsch wel eens vervloekt. Maar als de opname in orde is dan is het een genot voor je oren en dan weet je ook weer waarom je in eerste instantie voor deze speakers bent gevallen. Zeker icm mijn nieuwste aanwinst (Lyra Dorian) is het alsof "je er echt bij bent". Ja dus als ik het goed begrijp, dan hoef je niet direkt naar andere kabels op zoek omdat bij gebruik van kabels met een open karakter het geheel niet te fel en bij wijze van 'snerpend" wordt. Daar was ik persoonlijk wel wat bang voor. Helemaal juist. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 juni 2006 Author Report Share Posted 13 juni 2006 En zijn er nog mensen die iets kunnen vertellen over de klank van de Klipsch RF7? Is dit vergelijkbaar dan de instapper van Nautilus of gaat dit verder? Greatings, Hank Ik heeb eens het genoegen gehad (mede door het toedoen van Jitze) de hoekhoorns uitbereid te moegen beluisteren. Eerst op twee buizen monoblokjes van 5 W. Daarna op onze eigen Array's. Je kunt in het geheel niet spreken van een vergelijking met welke speaker dan ook. Dit klinkt zo dynamisch en realistisch dat die marinekapel werkelijk op volle sterkte bij je binnen staat te spelen. Ook Jazz muziek vond ik er heel mooi op klinken. Wanneer je van kleine combo's of klassieke (kamer) muziek houdt merk je wel dat de fijnzinnigheid iets minder is dan met b.v. de genoemde Nautilussen. Eigenlijk gewoon een speaker voor de liefhebbers dus. Maar wat was aan het eind van het verhaal nu je conclusie ? Dat het met 5 watt buis fenomenaal kan klinken, dat ben ik met je eens. Mijn ervaring met hoog rendements-joekels is echter, hoe meer power (stroom) erin gaat, hoe makkelijker het klinkt. Vooral als er druk neergezet moet worden is een beetje extra power een must. Met de Array's zal dit naar ik mag aannemen ook zo zijn geweest... Met de Array kwam die marinierskapel in volle sterkte en kracht binnen. Met de 5 Watt Philipsjes speelden ze met de sterkte en kracht die eigenlijk al niemand meer binnen wil hebben. De Array's wonnen in dynamiek en transparantie. Maar dat mag ook wel t.o.v. die versterkertjes van 30 jaar oud. Nog maar 'n keer mijn conclusie...: Luidsprekers voor de liefhebbers van de (oude)Klipsch klank. De kleinere moderne serie lijken veel meer op de speakers die door andere fabriekanten gemaakt worden en kun je nauwelijk meer van een Klipschklank spreken. De Klipschjes zoals we ze bij Gruiter hoorden hebben een voor mij prettiger en meer allround karakter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 14 juni 2006 Report Share Posted 14 juni 2006 Mijn ervaring met hoog rendements-joekels is echter, hoe meer power (stroom) erin gaat, hoe makkelijker het klinkt. Dat lijkt me vreemd. Er gaat zo veel stroom lopen als er (door de impedantie van de speaker) gevraagd wordt. Als een 5W-versterker voldoende stroom kan leveren, is het gewoon genoeg. Dan kun je er wel een 1kW-versterker aan hangen, maar de belasting verandert niet, dus de stroom ook niet. Hij zal dus ook niet meer dan 5W gebruiken, aangezien dat al genoeg was... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 14 juni 2006 Report Share Posted 14 juni 2006 Mijn ervaring met hoog rendements-joekels is echter, hoe meer power (stroom) erin gaat, hoe makkelijker het klinkt. Dat lijkt me vreemd. Er gaat zo veel stroom lopen als er (door de impedantie van de speaker) gevraagd wordt. Als een 5W-versterker voldoende stroom kan leveren, is het gewoon genoeg. Dan kun je er wel een 1kW-versterker aan hangen, maar de belasting verandert niet, dus de stroom ook niet. Hij zal dus ook niet meer dan 5W gebruiken, aangezien dat al genoeg was... Maak je geen denkfoutje? Het zijn volgens mij de eindtorren(met de stuurtrap) die bepalen hoeveel stroom er gaat lopen naar de speakers. Toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 14 juni 2006 Report Share Posted 14 juni 2006 Mijn ervaring met hoog rendements-joekels is echter, hoe meer power (stroom) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 14 juni 2006 Report Share Posted 14 juni 2006 Mijn ervaring met hoog rendements-joekels is echter, hoe meer power (stroom) erin gaat, hoe makkelijker het klinkt. Dat lijkt me vreemd. Er gaat zo veel stroom lopen als er (door de impedantie van de speaker) gevraagd wordt. Als een 5W-versterker voldoende stroom kan leveren, is het gewoon genoeg. Dan kun je er wel een 1kW-versterker aan hangen, maar de belasting verandert niet, dus de stroom ook niet. Hij zal dus ook niet meer dan 5W gebruiken, aangezien dat al genoeg was... Maak je geen denkfoutje? Het zijn volgens mij de eindtorren(met de stuurtrap) die bepalen hoeveel stroom er gaat lopen naar de speakers. Toch? Dan zou de wet van Ohm niet meer opgaan. Als er meer stroom wordt gevraagd dan de versterker kan leveren, dan zakt de spanning in en klinkt het dus minder luid. Dat kan natuurlijk wel, maar als de spanning uit de 5W-versterker gelijk is aan die van de 1kW-versterker, dan bepaalt de impedantie die eraan hangt (de speaker in dit geval) hoeveel stroom er gaat lopen. Kan de versterker dat niet leveren, dan gaat ie clippen... Is dat zo? Dit geld voor maximum vermogen. Maar wat als je op "normaal" luisternivo draait? De 1kW versterker kan veel makkelijker dynamische pieken opvangen dan een 5Watter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 14 juni 2006 Report Share Posted 14 juni 2006 Is dat zo?Dit geld voor maximum vermogen. Dat klopt. Een versterker gaat clippen als ie aan z'n max zit. Een 5Watter zit wat eerder aan z'n max dan een 1kW-versterker. Maar wat als je op "normaal" luisternivo draait?De 1kW versterker kan veel makkelijker dynamische pieken opvangen dan een 5Watter. Precies. Een 5Watter kan dus gaan clippen bij flinke pieken (al zal het piekvermogen wel wat hoger liggen dan 5W natuurlijk). Als het piekvermogen van zo'n 5Watter kleiner is dan het vermogen dat door zo'n piek wordt gevraagd, dan zal ie gaan clippen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 14 juni 2006 Report Share Posted 14 juni 2006 Is dat zo? Dit geld voor maximum vermogen. Dat klopt. Een versterker gaat clippen als ie aan z'n max zit. Een 5Watter zit wat eerder aan z'n max dan een 1kW-versterker. Maar wat als je op "normaal" luisternivo draait?De 1kW versterker kan veel makkelijker dynamische pieken opvangen dan een 5Watter. Precies. Een 5Watter kan dus gaan clippen bij flinke pieken (al zal het piekvermogen wel wat hoger liggen dan 5W natuurlijk). Als het piekvermogen van zo'n 5Watter kleiner is dan het vermogen dat door zo'n piek wordt gevraagd, dan zal ie gaan clippen. Is het niet zo dat de ene versterker makkelijker spanning levert en de andere makkelijker stroom? Heeft dit geen effect op de klank van een versterker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 14 juni 2006 Report Share Posted 14 juni 2006 Is dat zo? Dit geld voor maximum vermogen. Dat klopt. Een versterker gaat clippen als ie aan z'n max zit. Een 5Watter zit wat eerder aan z'n max dan een 1kW-versterker. Maar wat als je op "normaal" luisternivo draait?De 1kW versterker kan veel makkelijker dynamische pieken opvangen dan een 5Watter. Precies. Een 5Watter kan dus gaan clippen bij flinke pieken (al zal het piekvermogen wel wat hoger liggen dan 5W natuurlijk). Als het piekvermogen van zo'n 5Watter kleiner is dan het vermogen dat door zo'n piek wordt gevraagd, dan zal ie gaan clippen. Is het niet zo dat de ene versterker makkelijker spanning levert en de andere makkelijker stroom? Heeft dit geen effect op de klank van een versterker? De uitgangsspanning regel je met de volumeknop. Afhankelijk van de voedingsspanning (DC) van de eindversterker, verschilt de uitgangsspanning van verschillende versterkers. Maar als 2 versterkers beide 5V kunnen leveren, dan leveren ze gewoon beide 5V. Dan kan het best zijn dat de volumeknop van de ene versterker een heel eind opengedraaid staat, terwijl de andere nog niet op een kwart staat, maar dat maakt niet uit. Dat geeft alleen maar aan dat de eerste versterker lang niet zo luid kan spelen als de tweede. De stroom die een versterker levert, is afhankelijk van de uitgangsspanning en de belasting. Met de Wet van Ohm kun je dan berekenen wat de stroom is: I = V/R (waarbij R eigenlijk staat voor weerstand, en de speaker is een impedantie, maar ook een impedantie is natuurlijk uit te drukken in 'Ohm'). Als een versterker bijvoorbeeld maximaal 10A kan leveren en er wordt 15A gevraagd, als gevolg van de uitgangsspanning van de versterker en de impedantie van de speaker, dan gaat dat niet. De impedantie is een vast gegeven, die veranderd niet. De stroom kan niet zomaar veranderen (naar bijvoorbeeld 10A), want dan klopt de wet van Ohm niet meer. De spanning zal dus ook moeten veranderen, zodat de wet van Ohm weer klopt... Zo gaat dit niet alleen op voor het maximum continue vermogen van een versterker, maar ook voor het maximum piekvermogen. Wordt er een grotere stroompiek gevraagd dan de versterker kan leveren, dan zakt de spanning tijdelijk (tijdens die piek) in... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 14 juni 2006 Report Share Posted 14 juni 2006 Is dat zo? Dit geld voor maximum vermogen. Dat klopt. Een versterker gaat clippen als ie aan z'n max zit. Een 5Watter zit wat eerder aan z'n max dan een 1kW-versterker. Maar wat als je op "normaal" luisternivo draait?De 1kW versterker kan veel makkelijker dynamische pieken opvangen dan een 5Watter. Precies. Een 5Watter kan dus gaan clippen bij flinke pieken (al zal het piekvermogen wel wat hoger liggen dan 5W natuurlijk). Als het piekvermogen van zo'n 5Watter kleiner is dan het vermogen dat door zo'n piek wordt gevraagd, dan zal ie gaan clippen. Is het niet zo dat de ene versterker makkelijker spanning levert en de andere makkelijker stroom? Heeft dit geen effect op de klank van een versterker? De uitgangsspanning regel je met de volumeknop. Afhankelijk van de voedingsspanning (DC) van de eindversterker, verschilt de uitgangsspanning van verschillende versterkers. Maar als 2 versterkers beide 5V kunnen leveren, dan leveren ze gewoon beide 5V. Dan kan het best zijn dat de volumeknop van de ene versterker een heel eind opengedraaid staat, terwijl de andere nog niet op een kwart staat, maar dat maakt niet uit. Dat geeft alleen maar aan dat de eerste versterker lang niet zo luid kan spelen als de tweede. De stroom die een versterker levert, is afhankelijk van de uitgangsspanning en de belasting. Met de Wet van Ohm kun je dan berekenen wat de stroom is: I = V/R (waarbij R eigenlijk staat voor weerstand, en de speaker is een impedantie, maar ook een impedantie is natuurlijk uit te drukken in 'Ohm'). Als een versterker bijvoorbeeld maximaal 10A kan leveren en er wordt 15A gevraagd, als gevolg van de uitgangsspanning van de versterker en de impedantie van de speaker, dan gaat dat niet. De impedantie is een vast gegeven, die veranderd niet. De stroom kan niet zomaar veranderen (naar bijvoorbeeld 10A), want dan klopt de wet van Ohm niet meer. De spanning zal dus ook moeten veranderen, zodat de wet van Ohm weer klopt... Zo gaat dit niet alleen op voor het maximum continue vermogen van een versterker, maar ook voor het maximum piekvermogen. Wordt er een grotere stroompiek gevraagd dan de versterker kan leveren, dan zakt de spanning tijdelijk (tijdens die piek) in... Jouw verhaal over de wet van Ohm klopt ook wel, maar denk eraan dat behalve de speaker ook de eindtrap in de "regelkring" zit. Dit is volgens mij de "X-factor" die uiteindelijk bepaald ho Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 14 juni 2006 Report Share Posted 14 juni 2006 Is dat zo? Dit geld voor maximum vermogen. Dat klopt. Een versterker gaat clippen als ie aan z'n max zit. Een 5Watter zit wat eerder aan z'n max dan een 1kW-versterker. Maar wat als je op "normaal" luisternivo draait?De 1kW versterker kan veel makkelijker dynamische pieken opvangen dan een 5Watter. Precies. Een 5Watter kan dus gaan clippen bij flinke pieken (al zal het piekvermogen wel wat hoger liggen dan 5W natuurlijk). Als het piekvermogen van zo'n 5Watter kleiner is dan het vermogen dat door zo'n piek wordt gevraagd, dan zal ie gaan clippen. Is het niet zo dat de ene versterker makkelijker spanning levert en de andere makkelijker stroom? Heeft dit geen effect op de klank van een versterker? De uitgangsspanning regel je met de volumeknop. Afhankelijk van de voedingsspanning (DC) van de eindversterker, verschilt de uitgangsspanning van verschillende versterkers. Maar als 2 versterkers beide 5V kunnen leveren, dan leveren ze gewoon beide 5V. Dan kan het best zijn dat de volumeknop van de ene versterker een heel eind opengedraaid staat, terwijl de andere nog niet op een kwart staat, maar dat maakt niet uit. Dat geeft alleen maar aan dat de eerste versterker lang niet zo luid kan spelen als de tweede. De stroom die een versterker levert, is afhankelijk van de uitgangsspanning en de belasting. Met de Wet van Ohm kun je dan berekenen wat de stroom is: I = V/R (waarbij R eigenlijk staat voor weerstand, en de speaker is een impedantie, maar ook een impedantie is natuurlijk uit te drukken in 'Ohm'). Als een versterker bijvoorbeeld maximaal 10A kan leveren en er wordt 15A gevraagd, als gevolg van de uitgangsspanning van de versterker en de impedantie van de speaker, dan gaat dat niet. De impedantie is een vast gegeven, die veranderd niet. De stroom kan niet zomaar veranderen (naar bijvoorbeeld 10A), want dan klopt de wet van Ohm niet meer. De spanning zal dus ook moeten veranderen, zodat de wet van Ohm weer klopt... Zo gaat dit niet alleen op voor het maximum continue vermogen van een versterker, maar ook voor het maximum piekvermogen. Wordt er een grotere stroompiek gevraagd dan de versterker kan leveren, dan zakt de spanning tijdelijk (tijdens die piek) in... Jouw verhaal over de wet van Ohm klopt ook wel, maar denk eraan dat behalve de speaker ook de eindtrap in de "regelkring" zit. Dit is volgens mij de "X-factor" die uiteindelijk bepaald ho Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 14 juni 2006 Report Share Posted 14 juni 2006 Mmmh, slecht ontwerp? Klinkt 'ie dan ook slecht? Kan me nog een artikel herinneren dat over die kleine klasse A versterker van Musical Fidelity ging (de A100?). Jeweetwel, dat tosti-ijzer. Meettechnisch gezien hadden de Duitsers er geen goed woord voor over. Maar met een stel speakers eraan klonk het geheel hemels... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 14 juni 2006 Report Share Posted 14 juni 2006 Mmmh, slecht ontwerp? Klinkt 'ie dan ook slecht? Kan me nog een artikel herinneren dat over die kleine klasse A versterker van Musical Fidelity ging (de A100?). Jeweetwel, dat tosti-ijzer. Meettechnisch gezien hadden de Duitsers er geen goed woord voor over. Maar met een stel speakers eraan klonk het geheel hemels... Nu zegt een artikel natuurlijk niet alles, maar ik heb hem eens bij mij thuis beluisterd, en ik moet toegeven dat het echt niet slecht klonk, integendeel. Maar, het kan ook de A1 geweest zijn. Dat was de voorloper ervan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 14 juni 2006 Report Share Posted 14 juni 2006 Mmmh, slecht ontwerp? Klinkt 'ie dan ook slecht? Kan me nog een artikel herinneren dat over die kleine klasse A versterker van Musical Fidelity ging (de A100?). Jeweetwel, dat tosti-ijzer. Meettechnisch gezien hadden de Duitsers er geen goed woord voor over. Maar met een stel speakers eraan klonk het geheel hemels... Nu zegt een artikel natuurlijk niet alles, maar ik heb hem eens bij mij thuis beluisterd, en ik moet toegeven dat het echt niet slecht klonk, integendeel. Maar, het kan ook de A1 geweest zijn. Dat was de voorloper ervan? Klopt! Die bedoel ik. @cgm: plaatje is gerepareerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 14 juni 2006 Report Share Posted 14 juni 2006 Ik zie het plaatje niet, maar het was die van Paul Jenner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 14 juni 2006 Report Share Posted 14 juni 2006 Mmmh, slecht ontwerp? Klinkt 'ie dan ook slecht? Kan me nog een artikel herinneren dat over die kleine klasse A versterker van Musical Fidelity ging (de A100?). Jeweetwel, dat tosti-ijzer. Meettechnisch gezien hadden de Duitsers er geen goed woord voor over. Maar met een stel speakers eraan klonk het geheel hemels... Nu zegt een artikel natuurlijk niet alles, maar ik heb hem eens bij mij thuis beluisterd, en ik moet toegeven dat het echt niet slecht klonk, integendeel. Maar, het kan ook de A1 geweest zijn. Dat was de voorloper ervan? Klopt! Die bedoel ik. Toevallig heb ik die A1 gesimuleerd op een ander forum. Daar werd ik inderdaad niet vrolijk van. Tussen de 1 Watt en 10 Watt begint ie te kleuren. Ik heb begrepen dat dat nu juist fijn gevonden wordt. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 14 juni 2006 Report Share Posted 14 juni 2006 Toevallig heb ik die A1 gesimuleerd op een ander forum. Daar werd ik inderdaad niet vrolijk van. Tussen de 1 Watt en 10 Watt begint ie te kleuren. Ik heb begrepen dat dat nu juist fijn gevonden wordt. Groet, Jacco We constateerden wel wat verschillen tussen de amps, weet ik in ieder geval dat het geen inbeelding was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLUE TUBE Posted 14 juni 2006 Report Share Posted 14 juni 2006 Gisteren naar Henk geweest om de RF-5 van Klipsch te beluisteren. Wat een verslavend iets. Wat een sound, ik was er gelijk verknocht aan. Ik heb ze meegenomen en gisterenavond aangesloten op mijn Kebschulls. Het was weer een nieuwe ontdekking als ik de LP draai van Andreas Vollenweider. Geweldig gewoon. Ik hoorde veel meer detail dan met de B&W Nautilus en de aansturing van de Klipsch en Kebschulls zijn een goede match. Natuurlijk moet er nog ingespeeld worden en het zal nog een tijdje gaan duren voordat deze luidsprekers topprestaties kunnen leveren, maar ik ben er op dit moment al behoorlijk onder de indruk. De Nautilus worden verkocht dat is wel zeker nadat ik de Klipsch heb gehoord. Greatings, Hank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 14 juni 2006 Report Share Posted 14 juni 2006 Mmmh, slecht ontwerp? Klinkt 'ie dan ook slecht? Ik zeg niet dat ie dan slecht klinkt. Alleen volgens mij zou vanuit technisch oogpunt de uitgangsimpedantie van een versterker zo laag mogelijk (liefst 'nul', maar dat kan niet) moeten zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts