Headshell Posted 15 juli 2006 Report Share Posted 15 juli 2006 (...)Rotwoord eigenlijk: "kids". Bijna net zo erg als "phonotrap" ! Volgens mij staan de kosten van kids niet in verhouding tot de kosten van een phonotrap En dan heb ik nog niet eens verteld wat de beruchte "vrouwelijke impedantie" je allemaal niet kost.... . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 15 juli 2006 Report Share Posted 15 juli 2006 En dan heb ik nog niet eens verteld wat de beruchte "vrouwelijke impedantie" je allemaal niet kost.... . Met een goeie match kost dat niets maar levert dat zowel geld als plezier op ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 15 juli 2006 Report Share Posted 15 juli 2006 En dan heb ik nog niet eens verteld wat de beruchte "vrouwelijke impedantie" je allemaal niet kost.... . Met een goeie match kost dat niets maar levert dat zowel geld als plezier op ... Goed doordenkertje. Mijn smalle denkraam heeft er iig een tamelijke kluif aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 15 juli 2006 Report Share Posted 15 juli 2006 Ik ben er nog niet uit, mijn 4 hersencellen zijn niet snel genoeg. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 16 juli 2006 Report Share Posted 16 juli 2006 Vandaag deze in tweevoud aangeklikt. Op m'n computerkamer kwam ik nl. plaats tekort (of zou er gewoon teveel staan ) PREMIUM ALU LINE 8-voudig stekkerdoos het laatste net als bij mij trouwens nu, ik gebruik 3 flinke stekkerblokken voor 6 pc's..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLUE TUBE Posted 18 juli 2006 Report Share Posted 18 juli 2006 Hi Folks, Nog even terugkomend op de MF X-can v3. Ik heb de Telefunken E88CC vanmorgen ontvangen en het resultaat is geweldig. Dit klinkt veel beter dan de Philips Jan buizen die bij het MF is geleverd. Wat mij opvalt is dat de kleine detaills beter hoorbaar zijn. Het is net alsof ik voor het eerst de CD beluisterd terwijl ik deze vaak gedraaid hebt. Mocht je ook een V3 hebben met de originele Phiilips Jan buizen er nog in, dan moet je eens wat Telefunken erin zetten. Geweldig. Greatings Hank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 19 juli 2006 Report Share Posted 19 juli 2006 Meteen ook nog even een andere voorversterker,een Sphinx pj2-mk2. En hoe bevalt die Theo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 19 juli 2006 Report Share Posted 19 juli 2006 Meteen ook nog even een andere voorversterker,een Sphinx pj2-mk2. En hoe bevalt die Theo? Paul, De MKII is een erg mooi ding. Ik kan echt alle kreten hier nu uitkramen die je bedenken kan, maar er is geen gebied waar ik niet vooruit ben gegaan. Er is na 2 dagen iets gesneuvelt, hij is nu voor reperatie. Het is even schrikken hoe groot de stap terug is naar de Sony 90ES, wat een vlakke bak is dat dan. kan haast niet wachten tot de PJ2 weer terug komt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 20 juli 2006 Report Share Posted 20 juli 2006 Meteen ook nog even een andere voorversterker,een Sphinx pj2-mk2. En hoe bevalt die Theo? Paul, De MKII is een erg mooi ding. Ik kan echt alle kreten hier nu uitkramen die je bedenken kan, maar er is geen gebied waar ik niet vooruit ben gegaan. Er is na 2 dagen iets gesneuvelt, hij is nu voor reperatie. Het is even schrikken hoe groot de stap terug is naar de Sony 90ES, wat een vlakke bak is dat dan. kan haast niet wachten tot de PJ2 weer terug komt. Dat is ook toevallig, die van mij was na 3 dagen ook ineens de kluts kwijt. Er werkte nog maar 1 ingang. Na een "reset" bij de reparatieservice van Sphinx was alles gelukkig weer ok. Ik had hiervoor een vrij simpele NAD vv en ik wist ook niet wat ik hoorde zo mooi. Veel plezier ermee! En nu maar hopen dat hij snel terug is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 22 juli 2006 Report Share Posted 22 juli 2006 Ik heb altijd lopen schelden op japanse versterkers... (Japans is in dit geval relatief: Marantz is van oorsprong een Amerikaans bedrijf en is zelfs onderdeel geweest van Philips. Ooit is er Marantz-productie geweest vanuit Belgie. ) Jammer van de Rotel, maar de Marantz is een waardige opvolger. Veel luisterplezier! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 28 juli 2006 Report Share Posted 28 juli 2006 Paul, Dat is ook toevallig, die van mij was na 3 dagen ook ineens de kluts kwijt. Er werkte nog maar 1 ingang. Na een "reset" bij de reparatieservice van Sphinx was alles gelukkig weer ok. Ik had hiervoor een vrij simpele NAD vv en ik wist ook niet wat ik hoorde zo mooi. Veel plezier ermee! En nu maar hopen dat hij snel terug is. Helaas de mk2 is overleden. Dan maar meteen radikaal,geen gezeur meer met voor en eind versterker. De Audia Flight TWO bestelt, nu is het wachten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 28 juli 2006 Report Share Posted 28 juli 2006 Gefeliciteerd. Ik heb er goede dingen over gelezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 29 juli 2006 Report Share Posted 29 juli 2006 Helaas de mk2 is overleden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 29 juli 2006 Report Share Posted 29 juli 2006 Beste Pietje Bell, Die Audio flight two is een dijk van een versterker. Hier zul je geen spijt van hebben of krijgen. Ten opzichte van de sphinx ga je er een stuk op vooruit in muziekbeleving. Goede aankoop,joh. Veel plezier ermee en ga je er na een poosje hear nog wat erover neerzetten kwa luisterindruk enz? Ik zou dat erg leuk vinden enwellicht anderen ook. Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 29 juli 2006 Report Share Posted 29 juli 2006 Ziet er in ieder geval stoer en degelijk uit, die Audia Flight 2 Kende 't merk nog niet, moe'k zeggen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 29 juli 2006 Report Share Posted 29 juli 2006 en wellicht anderen ook. Lijkt me erg leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 30 juli 2006 Report Share Posted 30 juli 2006 Beste Pietje Bell, ~~ Veel plezier ermee en ga je er na een poosje hear nog wat erover neerzetten kwa luisterindruk enz? Ik zou dat erg leuk vinden enwellicht anderen ook. Met groet, Allemaal bedankt, Ik zal t.z.t. eens een poging wagen. @audiofreak, de setup was Sony/Usher,daarna heel kort De Sphinx vv/Usher. Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwinds Posted 30 juli 2006 Report Share Posted 30 juli 2006 de setup was Sony/Usher,daarna heel kort De Sphinx vv/Usher. Hoe is/was die Usher op zich eigenlijk? Ik las dat het een kloon is van de klassieke Threshold S500 Stasis die, nu het patent is verlopen, voor een schijntje nagebouwd wordt door die Taiwanezen. Ben benieuwd hoe dat in de praktijk nu eruit is gekomen. Heb je er lang naar geluisterd trouwens? Loes (de S500 was ooit op bezoek en klonk nogal warm). Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 30 juli 2006 Report Share Posted 30 juli 2006 de setup was Sony/Usher,daarna heel kort De Sphinx vv/Usher. Hoe is/was die Usher op zich eigenlijk? Ik las dat het een kloon is van de klassieke Threshold S500 Stasis die, nu het patent is verlopen, voor een schijntje nagebouwd wordt door die Taiwanezen. Ben benieuwd hoe dat in de praktijk nu eruit is gekomen. Heb je er lang naar geluisterd trouwens? Loes (de S500 was ooit op bezoek en klonk nogal warm). Usher 1.5 is 95% Threshold, die 5% zijn Verbeteringen,De Usher is wel stabiel tot onder de 1 Ohm. Klinkt als een buis maar toch met extreem strak laag, super demping en kontrolle. Dus dat iets "warm", ja denk het wel, "romantisch" maar 't stoort niet/nooit,vind ik. Ik heb er 1 1/2 jaar met heel veel plesier en zeker 8 uur per dag naar geluisterd. Aanrader absoluut. Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwinds Posted 31 juli 2006 Report Share Posted 31 juli 2006 Usher 1.5 is 95% Threshold, die 5% zijn Verbeteringen,De Usher is wel stabiel tot onder de 1 Ohm.Klinkt als een buis maar toch met extreem strak laag, super demping en kontrolle. Dus dat iets "warm", ja denk het wel, "romantisch" maar 't stoort niet/nooit,vind ik. Ik heb er 1 1/2 jaar met heel veel plesier en zeker 8 uur per dag naar geluisterd. Aanrader absoluut. Theo Dank je wel voor de verduidelijking! Gezien de prijs en de tot nog toe unaniem goede recensies die je er links en rechts van tegenkomt moet het inderdaad wel een topper zijn. Je vraagt je af hoe ze het kunnen maken voor die prijs. Loes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 31 juli 2006 Report Share Posted 31 juli 2006 Usher 1.5 is 95% Threshold, die 5% zijn Verbeteringen,De Usher is wel stabiel tot onder de 1 Ohm. Theo Opzich wel een bijzondere mening, omdat ik voor het eerst lees dat iemand de Usher beter vindt, tot nu toe waren alle meningen unaniem in het voordeel van Treshold die ik ooit heb gelezen. Nog nooit zelf de Usher gehoord, dus is dus enkel van horen zeggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 1 augustus 2006 Report Share Posted 1 augustus 2006 Ten opzichte van de sphinx ga je er een stuk op vooruit in muziekbeleving.Goede aankoop,joh. Zou je wat verschillen kunnen aangeven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 1 augustus 2006 Report Share Posted 1 augustus 2006 Usher 1.5 is 95% Threshold, die 5% zijn Verbeteringen,De Usher is wel stabiel tot onder de 1 Ohm. Theo Opzich wel een bijzondere mening, omdat ik voor het eerst lees dat iemand de Usher beter vindt, tot nu toe waren alle meningen unaniem in het voordeel van Treshold die ik ooit heb gelezen. Nog nooit zelf de Usher gehoord, dus is dus enkel van horen zeggen Probeer op de 'orginele' maar een een echt moeilijke speaker. Jij weet toch ook dat een duurder product altijd beter klinkt De Usher producten kosten niets vergeleken bij de konkurentie, dus kan het niets zijn. gr.Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwinds Posted 1 augustus 2006 Report Share Posted 1 augustus 2006 Probeer op de 'orginele' maar een een echt moeilijke speaker.Jij weet toch ook dat een duurder product altijd beter klinkt De Usher producten kosten niets vergeleken bij de konkurentie, dus kan het niets zijn. gr.Theo Theo, ik geef toe dat ik dat vooroordeel ook had toen ik er voor het eerst van hoorde. Maar die Aziaten zijn niet echt uit de lucht komen vallen; de voorgeschiedenis van Usher gaat een heel eind terug. Ergens heb ik ook gelezen dat ze het "de anti-Krell" noemen, qua geluidskarakter. En dan weet ik weer niet of dat goed is of juist niet..... Loes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 1 augustus 2006 Report Share Posted 1 augustus 2006 Klinkt als een buis maar toch met extreem strak laag,super demping en kontrolle. Dus dat iets "warm", ja denk het wel, "romantisch" maar 't stoort niet/nooit,vind ik. Ik denk dat het niet correct is dit soort eigenschappen aan " de buis " toe te schrijven, net als transistorversterkers klinken verschillende buizenversterkers bijzonder uiteenlopend, van analytisch, kil tot warm en van strak tot wollig. Versterkers in het algemeen - buis en transistor - kunnen neutraal zijn, ontwerp en toegepaste componenten zijn hierop van grote invloed, vergeet de voeding hierbij ook niet ! Warm en wollig kan een SET versterker zijn, een behoorlijke hoeveelheid even-harmonische vervorming zorgt voor een - aangenaam ? - warm geluid, terwijl het beperkte vermogen een wollig laag kan veroorzaken. In PP ontwerpen wordt de harmonische vervorming er in de uitgangstrafo uitgefilterd, terwijl ook het vermogen toeneemt, een totaal ander geluid dus. zoals in een ander topic al werd opgemerkt klinkt een Mark Levinson totaal anders dan een Jeff Roland, terwijl dit beiden transistorversterkers zijn. Momenteel wordt vaak verwezen naar het buizengeluid op een manier die mij doet vermoeden dat er ingespeeld wordt op valse sentimenten, en dat dit beslist niet getuigt van enige kennis van zaken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts