SpeedyAndr Posted 13 augustus 2006 Report Share Posted 13 augustus 2006 De versterker in de nieuwste versie schijnt niet 'alles' te zijn, ik zou zo'n ding wel overwegen als pre/processor omdat ie ook in een meerkanaals setup (5.1) kan werken Het plaatje is van een Tact, tegenwoordig heet dat Lyngdorf toch Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 13 augustus 2006 Report Share Posted 13 augustus 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 13 augustus 2006 Report Share Posted 13 augustus 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 augustus 2006 Report Share Posted 13 augustus 2006 Er zijn dus een hoop keuzes... http://www.tactlab.com/products1.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 13 augustus 2006 Report Share Posted 13 augustus 2006 Er zijn dus een hoop keuzes...http://www.tactlab.com/products1.html Inderdaad. waarin ik expliciet niet de XP versie wil. De XP versie is ook weer versimpliseerd met makkelijk meten zonder PC. En ik wil juist wel veel inzicht hebben en veel kunnen freaken. Bovendien als ej de software eenmaal door hebt is het echt niet zo ingewikkelt allemaal. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 14 augustus 2006 Report Share Posted 14 augustus 2006 Bas, Interessant te lezen dat jij RoomPerfect niet 'perfect' vindt. Persoonlijk had ik verwacht dat dit systeem echt weer een stap vooruit zou zijn in digitale room EQ. Ben het trouwens met je eens dat ik ook liever een interface zu hebben via de PC ipv via knopjes op een apparaat. Ik zou inderdaad ook graag een keer een Tact of RoomPerfect proberen. Heb nu de UC staan (met Benchmark dac er achter) en hoewel dit mijn beste hifi aankoop ooit is, denk ik dat je hiermee slechts 'proeft' aan wat er op termijn met digitale room EQ mogelijk is. Ik kan me eigenlijk niet meer een echt goede hifi set zonder room EQ voorstellen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 14 augustus 2006 Report Share Posted 14 augustus 2006 Bas,Interessant te lezen dat jij RoomPerfect niet 'perfect' vindt. Persoonlijk had ik verwacht dat dit systeem echt weer een stap vooruit zou zijn in digitale room EQ. Ben het trouwens met je eens dat ik ook liever een interface zu hebben via de PC ipv via knopjes op een apparaat. Ik zou inderdaad ook graag een keer een Tact of RoomPerfect proberen. Heb nu de UC staan (met Benchmark dac er achter) en hoewel dit mijn beste hifi aankoop ooit is, denk ik dat je hiermee slechts 'proeft' aan wat er op termijn met digitale room EQ mogelijk is. Ik kan me eigenlijk niet meer een echt goede hifi set zonder room EQ voorstellen! Beste Zee, Hier nog een. Zonder roomcorrectie wil ik ook nooit meer. De behringer biedt natuurlijk ongeloofelijk veel waar voor het geld. Maar net als jij bekroop mij ook het gevoel dat dit nog maar een snifje is van wat er nog meer mogelijk is. En dat Tact maakte dus alles (en nog veel meer) waar dan ik in theorie al dacht. Het is jammer dat Tact zelf eigenlijk heel vaag is over hoe ze het precies doen. Maar ik mag geloven dat ze correcties uitvoeren in het tijdsdomijn. Het nadeel van de uc blijf took dat he beperkt zit aan 32 banden (grafisch) en de Tact maakt een totaal tegengestelde correctie curve die naadloos aansluit op de gemeten curve. Maar ik denk ook dat hem de truuk zit in eht tijdsdomijn. Want de Tact krijgt het als enige voor elkaar om zo'n impulsrijk en snel (echt) laag te krijgen en zo;n enorme resolutie en diepte in het midden-hoog. De uc was een hele verbetering maar dit heb ik er nooit me voor elkaar gekregen. Dit nagenoeg perfecte en snelle laag. Room perfect werkt weer heel anders blijkt ( al wordt daar ook niet bijverteld hoe) echter lang niet zo overtuigend als het oude Tact principe. Ook kun je met roomprefect in de huidige amps nagenoeg niets meer aan eigen smaak doen. Dat ding trekt recht en that's it. dat is niets voor mij. Mijn b&w's hebben bijv. een klein dipje van 2dB. bij 3Khz. en toevallig vind ik dat zeer plezierig klinken en heb die dus meegenomen in de doelcurve (naadloos over de gemeten curve getekend wat dat kan met de tact!) en dat soort mogelijkheden en controle wil ik niet missen. Bovendien vind ik dat RoomPerfect het laag probleem bij lange na niet zo fraai oploste als de Tact. die ik in dezelfde ruimte heb gehoord. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 14 augustus 2006 Report Share Posted 14 augustus 2006 Bas, Indien mogelijk kom ik graag eens naar de Tact luisteren want dit zou voor mij ook een upgrade kunnen zijn voor de uc. Wat is trouwens jouw ervaring voor wat betreft de kwaliteit van het loopwerk wanneer dit wordt gebruikt om een tact of uc aan te sturen? Voegt een goed loopwerk hier nog wat toe? Otto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 14 augustus 2006 Report Share Posted 14 augustus 2006 Bas, Indien mogelijk kom ik graag eens naar de Tact luisteren want dit zou voor mij ook een upgrade kunnen zijn voor de uc. Wat is trouwens jouw ervaring voor wat betreft de kwaliteit van het loopwerk wanneer dit wordt gebruikt om een tact of uc aan te sturen? Voegt een goed loopwerk hier nog wat toe? Otto Beste Zee, De tact gebruikt een asynchrone upsampler net als de Benchmark en is dus minder gevoelig voor jitter. Toch maakt loopwerk een hoop uit. JOu sony 50ES echter is om te bouwen tot topklasse standalone loopwerk. Sorry vanwege mijn drukte heb ik daarover nooit meer van me laten horen. Als je interesse hebt stuur me gaarne even een reminder en ik stuur je morgen op de zaak wat foto materiaal. Je bent altijd welkom om bij mij te komen luisteren. Een Tact demo bij jou kan wellicht ook een keer, maar aangezien ik geen vervoer heb etc. is dat wat lastiger. De upsamper van de Tact werkt zeer fraai, en digitaal tussen loopwerk en DAC geeft de tact ook in bypass geen enkel klankmatig verlies. Ik kon zelfs spreken van een klankmatige verbetering vanwege de upsampler. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 14 augustus 2006 Report Share Posted 14 augustus 2006 Ik heb je zojuist een mail gestuurd Bas! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 14 augustus 2006 Report Share Posted 14 augustus 2006 Ik heb je zojuist een mail gestuurd Bas! Beste Zee, Ok ik ben mijn leven aan het beteren je hebt dus morgen een uitgebreide reactie terug! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 14 augustus 2006 Report Share Posted 14 augustus 2006 Ik heb je zojuist een mail gestuurd Bas! Beste Zee, Ok ik ben mijn leven aan het beteren je hebt dus morgen een uitgebreide reactie terug! Groeten, Bas Hoera !! En nu nog volhouden :) Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 15 augustus 2006 Report Share Posted 15 augustus 2006 Ik heb je zojuist een mail gestuurd Bas! Beste Zee, Ok ik ben mijn leven aan het beteren je hebt dus morgen een uitgebreide reactie terug! Groeten, Bas Dan zal ik ook de telefoon weer eens proberen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 15 augustus 2006 Report Share Posted 15 augustus 2006 Interessant (Duits) prijslijstje Tact vs Lyngdorf http://www.fl-electronic.de/neu/tact-preise.html (Ik weet niet hoe de prijzen in NL liggen) Dus voor rond 4500 heb je een digitale voorversterker, dsp en 2 weg x-over plus een DAC. Hoe doet de Tact het als voorversterker? Overigens "snelle bas" (niet Bas ) is volgens mij een teken van goede integratie tussen het (sub) laag en het lage midden. Betekent dit dat een traditionele dsp (ala UC) die integratie door faseverschuivingen en dergelijk toch een beetje verknoeit? Of corrigeert de Tact op dit punt gewoon een minder goed ontworpen LS systeem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 15 augustus 2006 Report Share Posted 15 augustus 2006 Beste Duck, Hoe vind je firma's met dergelijke vreemde namen. Neuklang ? Mag dat wel op deze site ? MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 15 augustus 2006 Report Share Posted 15 augustus 2006 Beste Henk, Tja, zolang de NL vakhandel de informatie functie van het internet niet of nauwelijks gebruikt... Googlen is een erkend werkwoord tegenwoordig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 augustus 2006 Report Share Posted 15 augustus 2006 Googlen is een erkend werkwoord tegenwoordig Alleen schrijf je dat gek genoeg als 'googelen'... Raar volk, die neerlandici... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 15 augustus 2006 Report Share Posted 15 augustus 2006 De versterker is zeker niet alles en ik herken direct de typische classe D sound. Wat is volgens jou typerend daaraan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 16 augustus 2006 Report Share Posted 16 augustus 2006 De versterker is zeker niet alles en ik herken direct de typische classe D sound. Wat is volgens jou typerend daaraan? Beste Buizenbart, Moeilijk in woorden uit te leggen maar direct hoorbaar met koperblazers. Een bepaalse harmonische klank die direct herkenbaar is. Noem het kill, maar op een indirecte manier.m De amp kan een warme gloed laten horen maar in die tonen klopt iets niet. Heb een aantal referentie cd's met veel koper en daar hoor je direct op wanneer een versterker het goed doet of niet. Ook vrschillende transistor versterkers gaan daarmee de mist en er zijn maar weinig amps in het algemeen die het wel goed doen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 17 augustus 2006 Report Share Posted 17 augustus 2006 De versterker is zeker niet alles en ik herken direct de typische classe D sound. Wat is volgens jou typerend daaraan? [...] Ook vrschillende transistor versterkers gaan daarmee de mist en er zijn maar weinig amps in het algemeen die het wel goed doen. Groeten, Bas Een klasse-D versterker is toch altijd een transistorversterker? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 17 augustus 2006 Report Share Posted 17 augustus 2006 Een klasse-D versterker is toch altijd een transistorversterker? Als je buizen hebt met genoeg current gain en bandbreedte, dan kun je daar ook wel een klasse-D ontwerp mee maken. Een potentieel gat in de markt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 augustus 2006 Report Share Posted 17 augustus 2006 Een klasse-D versterker is toch altijd een transistorversterker? Als je buizen hebt met genoeg current gain en bandbreedte, dan kun je daar ook wel een klasse-D ontwerp mee maken. Een potentieel gat in de markt. Alles kan wat de gek verzint. Maar waarom zou je dat willen? P.s. Voor een gat in de markt kun je beter gemeentewerken bellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 17 augustus 2006 Report Share Posted 17 augustus 2006 In sommige vroegere reviews van bv ICE of Zappulse modules, stond dat een klasse D heel transparant en open klinkt en ook niet dichtslaat bij hogere volumes. Dat beeld klopt wel bij de Zappulse die ik 1 keer gehoord hebt. Misschien wel eens aardig om een top klasse D (licht gemodde UcD400 of 700?) en een top transistor amp (Bryston, Accuphase, JK?) naast elkaar te zetten in een (DBT) luistersessie. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de voorkeuren dan uitvallen. Ik zou bij voorhand mijn geld niet durven in te zetten. Iets voor een lange winteravond wellicht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 17 augustus 2006 Report Share Posted 17 augustus 2006 [...] Iets voor een lange winteravond wellicht. En daarna de rest van de winter. Het zal lang duren voordat meettechnisch is komen vast te staan welke verschillen er waren... Maar dat DBT verhaal spreekt mij wel aan. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 17 augustus 2006 Report Share Posted 17 augustus 2006 De versterker is zeker niet alles en ik herken direct de typische classe D sound. Wat is volgens jou typerend daaraan? [...] Ook vrschillende transistor versterkers gaan daarmee de mist en er zijn maar weinig amps in het algemeen die het wel goed doen. Groeten, Bas Een klasse-D versterker is toch altijd een transistorversterker? Groet, Jacco Beste Jacco, Neem mijn woorden niet te letterlijk. Ik bedoelde lineare versterker. Overigens een blinde test tussen klasse A A/B en D durf ik wel aan. Al menig malen gedaan en de klasse D pik je er zo tussen uit Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts