Don van der Deijl Posted 21 december 2004 Report Share Posted 21 december 2004 Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat het wat repareren van bruingoed betreft over ca 5 jaar nagenoeg is afgelopen en we rechtstreeks afstormen op een vervangingsmaatschappij. Wat houd dit in? Neem een apparaat zoals een KTV welke binnen 3 jaar defect gaat dan zal er geen sprake meer zijn van reparatie maar dus van enige bijbetaling en de klant krijgt een ander toestel. Dit gaat niet alleen op voor de sector KTV. Op hifi gebied zien we al dat het eigenlijk gedaan is met de grote gedegen apparatuur al zullen er altijd wel merken blijven die kwaliteit blijven maken maar zit de meerdeheid daar op te wachten? Menig HIFI setje heel klein klinkt tegenwoordig heel behoorlijk en daarbij heel goedkoop. Steeds meer van deze apparatuur zal dadelijk uit China komen wat het nog goedkoper maakt en ook duurdere appartuur zien we nu al uit China komen. Wat gaan de bekende merken daar dadelijk aan doen en kunnen ze deze moordende concurrentie aan? Ik maak er geen lang verhaal van want ik denk dat iedereen wel weet wat ik bedoel. Ik vind het een heel nare ontwikkeling want de consumptie maatschappij draait op volle toeren en dus geen herstel (waar moet je dadelijk naar toe om dit te laten uitvoeren)voor oudere apparatuur als daar dadelijk zowieso nog onderdelen van zijn te krijgen. Prijzenoorlogen maken het alleen nog maar erger in de grote winkelketens . De grootste staat op het punt de markt geheel te gaan beheersen wat inhoudt dat er goedkoop aan deze keten geleverd dient te worden want anders halen ze hun spullen uit het buitenland wat de importeurs hier wel grijze haren moet bezorgen. Dit betekend weer dat fabrikanten steeds meer gaan uitwijken naar landen als inderdaad China waar de productie en lonen laag zijn en waar we hier NOOIT meer tegen op kunnen. Die Chinezen mogen dood neervallen dat maakt daar niet uit er zijn er genoeg. Willen we dadelijk ook allemaal een goedkope Chinese auto? Ik zie het somber in en niet alleen omdat ik zelf werkzaam ben in de reparatie sector Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 21 december 2004 Report Share Posted 21 december 2004 Inderdaad. bovendien zal het ook tot een verarming in de keuzemogelijkheden betekenen. In Duitsland is bijvoorbeel nauwelijks een goed stuk vlees te koop omdat daar de markt wordt verpest door winkelketens als Aldi en Lidl. Op het gebied van bruingoed zal het hetzelfde gaan, iedereen koopt bij de mediamarkt of via het internet. De hifidealer zal hier zeker onder lijden. Maar aan de andere kant zullen er altijd mensen blijven die iets exclusiefs willen hebben. Exclusieviteit wordt dan misschien wel duur betaald en is alleen bereikbaar voor de rijken. Maar dat moeten we maar accepteren, gezien ons stemgedrag bij de verkiezingen willen we met z'n allen graag een tweedeling in de maatschapij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 21 december 2004 Report Share Posted 21 december 2004 Op het gebied van bruingoed zal het hetzelfde gaan, iedereen koopt bij de mediamarkt of via het internet. Ik hoor niet bij die iedereen, en ik denk dat 't merendeel van de serieuze HiFi-liefhebbers op forums als deze, ook in de toekomst zoveel mogelijk nog gebruik zal maken van een gespecializeerde dealer. Dus de grote massa zal inderdaad veel/meer kopen bij zaken als mediamarkt en/of internet, maar daarin veranderd er dus niet veel. Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 21 december 2004 Report Share Posted 21 december 2004 China zal nog wel een tijd de goedkoopste (massa)producten kunnen leveren maar op den duur levert dit China meer welvaart op en dus zullen de lonen daar ook gaan stijgen. Het gros in NL zal de goedkope shit blijven aanschaffen, want tegenwoordig heb je zoveel keus, dat je alleen 'alles' kunt kopen als de prijs laag is. Ik zie bijv. bij het GoT forum wat de jeugd tegenwoordig onder 'hifi' verstaat, ik zal maar niet in details treden Toch blijft een deel van de reparatiemarkt wel bestaan, denk eens aan wat je bijv. in bejaarden- en rusthuizen voor oud spul ziet staan, die mensen zijn er aan gehecht en laten het liever repareren zolang dat nog kan. Deze groep mensen groeit alleen maar, dus dat betekent toch wel een redelijke basis zolang er nog onderdelen te krijgen zijn. Ik denk dat de mensen die kwaliteit (h)erkennen dit blijven kopen en niet meteen aan vervangen denken als iets een keer defect raakt. Maar dat die groep inmiddels tot een minderheid behoort kan ik niet ontkennen Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 21 december 2004 Report Share Posted 21 december 2004 Ja en met de hifi fora gaat het de zelfde kant op. Heffen zich zelf ongevraagd op , splitsen zich zomaar af,oh waar moet dat nu naar toe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 21 december 2004 Report Share Posted 21 december 2004 Beste Don, Ik ben het met je eens en deel jou gevoelens. Ook ik hou me regelmatig met dit onderwerp bezig. Hoe raar het ook klinkt, ik denk dat China letterlijk de wereld aan het overnemen is. Onverwacht is de hele werled straks helemaal afhankelijk van de Chinezen. Met internet werd de wereld in een klap een stuk kleiner. Virtueel is de wereld nog dichterbij dan je eigen wc. We wilde open handel etc. Echter gaat dat zeker zijn tol eissen. We zien de resulaten nu al. Er is niets meer aan te doen. We kunnen alleen maar afwachten hoe de ontwikkelingen zich volgen en wat de toekomst gaat worden. Er zal zeker een verschuiving plaatsvinden. Voor reperateurs en technische bedrijven zal het ook moeilijker worden. Er zal straks bijna niets meer op componenten basis hersteld kunnen worden. We gaan heen naar de micro micro chips die met het blote oog amper meer te zijn. Dergelijke grote schakelingen worden straks voor een drol gemaakt in een mini ic. Is eht stuk, dan gaat er regelrecht een compleet nieuwe in, of zoals Don stelt wordt helemaal niet meer gerepareerd maar wordt vervangen. We moeten het allemaal maar afwachten. Groeten Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 21 december 2004 Report Share Posted 21 december 2004 wat is mijn spelling en schrijven toch slecht Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 21 december 2004 Author Report Share Posted 21 december 2004 Maar aan de andere kant zullen er altijd mensen blijven die iets exclusiefs willen hebben. Exclusieviteit wordt dan misschien wel duur betaald en is alleen bereikbaar voor de rijken. Maar dat moeten we maar accepteren, gezien ons stemgedrag bij de verkiezingen willen we met z'n allen graag een tweedeling in de maatschapij. Probleem is dat deze exclusieve goederen ook gerepareerd moeten worden wanneer ze defect raken en daar gaat het naar toe er zijn dadelijk gewoon geen mensen meer die kunnen repareren want er is geen vraag meer naar deze mensen. Ook zullen deze exclusieve merken mee willen stromen op de hypes die hun intrede doen en daarmee wellicht hun geloofwaardigheid verliezen bij de HIFI eindgebruiker die daar helemaal niet op zit te wachten. Ook zullen er exclusieve goederen uit China komen en die zijn goedkoper en waarschijnlijk presteren ze net zo goed en dus hebben de nu bekende merken het nakijken. Deze artiekelen zullen ook nog eens te koop zijn bij die grote winkelketen en zo kan de kleine ondernemer wel sluiten. Een somber scenario maar het zit er aan te komen NEE het is al lang bezig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 21 december 2004 Author Report Share Posted 21 december 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 december 2004 Report Share Posted 21 december 2004 Jesus wat is mijn spelling en schrijven toch slecht Ja hoognodig aan vervanging toe Bas. Maar neem alsjeblieft geen Chinees spul als vervanging, ook al is het nog zo goed Denk dat het wel mee zal vallen. Er blijft altijd een markt voor kwaliteitsspul. Eigenlijk is de high-end audiomarkt daar het ultime voorbeeld van. Wat betreft de Aldi e.d., dat is denk ik ook meer een winkel van veel voor weinig en je krijgt kwa kwaliteit dan ook waarvoor je betaald, ook al is die nou ook niet echt slecht te noemen. Bovendien wordt een deel van de prijs daar betaald door slechte arbeidsvoorwaarden. Woon sinds kort in een klein dorpje waar twee slagers concurren met kwaliteit en dat wordt ook op prijs gesteld. Opmerkelijk is ook dat de kwaliteit van vlees in de supermarkt hier ook aanzienlijk hoger is dan in de supermarkt in Rotterdam. In een klein dorp heeft men nog het bewustzijn van wat kwaliteit eigenlijk is. Een leverancier die beneden de maat levert heeft er geen recht van bestaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 21 december 2004 Author Report Share Posted 21 december 2004 Beste Don, Ik ben het met je eens en deel jou gevoelens. Ook ik hou me regelmatig met dit onderwerp bezig. Hoe raar het ook klinkt, ik denk dat China letterlijk de wereld aan het overnemen is. Onverwacht is de hele werled straks helemaal afhankelijk van de Chinezen. Met internet werd de wereld in een klap een stuk kleiner. Virtueel is de wereld nog dichterbij dan je eigen wc. We wilde open handel etc. Echter gaat dat zeker zijn tol eissen. We zien de resulaten nu al. Er is niets meer aan te doen. We kunnen alleen maar afwachten hoe de ontwikkelingen zich volgen en wat de toekomst gaat worden. Er zal zeker een verschuiving plaatsvinden. Voor reperateurs en technische bedrijven zal het ook moeilijker worden. Er zal straks bijna niets meer op componenten basis hersteld kunnen worden. We gaan heen naar de micro micro chips die met het blote oog amper meer te zijn. Dergelijke grote schakelingen worden straks voor een drol gemaakt in een mini ic. Is eht stuk, dan gaat er regelrecht een compleet nieuwe in, of zoals Don stelt wordt helemaal niet meer gerepareerd maar wordt vervangen. We moeten het allemaal maar afwachten. Groeten Bas Het is inderdaad niet te stoppen dat zie je nu al zo duidelijk terug in met name FLAT TV . Geen enkel display komt uit een Europees land en dan mag er wat voor merknaam op staan vergeet het maar. Afhankelijk in die zin dat we hier niet meer investeren in ontwerpen van nieuwe technologie want dat kost geld en wat koopt een fabrikant er voor wanneer zijn product oook in China ontwikkled wordt? Zo zullen we dus langzaam maar zeker achter gaan lopen maar dat zal het gros worst wezen want die consumeren wel door jammer dan dat een apparaat na 2 jaar de geest geeft bij het vuil en snel weer een andere halen welke beter en goedkoper is( lees de DVD ontwikkeling) En trouwens het hoeft helemaal niet beter te zijn want willen we niet allemaal een flat TV? In ieder geval wordt dit door de strot geduwd maar beter zijn ze in geen geval maar de beeldbuis is sterk op retour. Ook ik wacht wel af ik dien mijn tijd wel uit hoop ik in ieder geval. Nog zo,n voorbeeld ouderwetse fotografie is nog steeds het beste maar aan het uitsterven want we moeten digitaal veel makkelijker en thuis zelf te doen maar wat zien we ? er is geen fotograag meer te vinden die een foto behoorlijk kan oppoetsen( zelf ondervonden) En daarbij dadelijk komt er een verbod op de chemicalieen die bij deze oude ambacht gebruikt worden en houdt het helemaal op. Denk eens in Bas jij mag dadelijk al geen loodhoudend soldeer meer gebruiken maar waar ligt de grens wat volgt? Repareren is in de afgelopen 5 jaar veel minder aantrekkelijk geworden want is het leuk om een grote BGA ic waar niet aan te meten is te vervangen? Uiteraard moet deze wel te krijgen zijn en zo niet dan wordt het vervangen (denk hierbij aan een moederbord van een pc). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 21 december 2004 Report Share Posted 21 december 2004 Ik vind het ook wel iets hebben, dat als er iets kapot gaat, je het gewoon weg kan flikkeren. Vroeger was dat een instelling, die alleen de rijkeren onder ons zich konden veroorloven. Nu kan het iedereen het. Het is ook nooit goed DVD-speler kapot, even de scartkabel loskoppelen en het netsnoer eruit en in de grijze container ermee. Niks losschroeven, maar gewoon deponeren. Mijn broer is zelf reparateur en repareert voornamelijk alleen nog maar wasmachine's. En dat terwijl hij vroeger heel veel televisie's en audioapparatuur repareerde. Met de komst van LCD-TV heeft hij straks toch niets meer te repareren. Dus heeft hij zich voornamelijk toegespits op wasmachine's en het aanleggen en afstellen van sattelietschotels. Af en toe doet hij nog een audio/video reparatie. DVD-recorders/HD-recorders schroeft hij niet eens los in de garantieperiode, maar gaan direct terug naar de fabrikant. tegenwoordig zijn het niets anders dan kleine moederbordjes waar niets meer aan te repareren valt. Af en toe repareert hij nog wel schakelende voedingen in videorecorders. En het oude spul wat de bejaarden nog hebben staan is op een gegeven moment ook gewoon op en moet vervangen worden door een nieuw apparaat. Daar valt als reparateur helemaal geen winst meer uit te behalen. Reparatie's zijn al gauw zo duur, dat je beter een ander apparaat kunt kopen. Het is niets anders dan een wegwerpmaatschappij geworden, waar de producten zo goedkoop zijn, dat reparatie helemaal niet meer loont. tenzij het snel kan met modules wisselen. Het beroep reparateur is straks niets anders dan "module-verwisselaar". Je zet het apparaat even aan een PC en je ziet meteen welke module je moet vervangen. En m'n broer beseft ook dat het binnen een paar jaar voorbij is en repareert voorlopig nog liever wasmachine's bij de mensen thuis, dan dat hij later module-verwisselaar wordt bij een bedrijf als Sony of Philips. Hij is echt een uitstekend reparateur met veel elektronische kennis, maar vind repareren op deze manier niet veel meer aan. De goede oude tijden zijn voorbij, aldus mijn broer. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 21 december 2004 Report Share Posted 21 december 2004 Op hifi gebied zien we al dat het eigenlijk gedaan is met de grote gedegen apparatuur al zullen er altijd wel merken blijven die kwaliteit blijven maken maar zit de meerdeheid daar op te wachten?Menig HIFI setje heel klein klinkt tegenwoordig heel behoorlijk en daarbij heel goedkoop. Gelukkig gaat het in deze om heel wat meer dan "heel behoorlijk klinken" en zijn er technisch gesproken nog pakkumbeet 7 of 8 van dergelijke aspecten die meetellen bij muziekweergave. Ga die ook eens van toepassing laten zijn op een "menig hifi setje".......? Het feit dat de audiofiele hobby zo aan het vervlakken is dat het enkel nog om "hoe het klinkt" draait is eerder een teken des tijds dan dat muziekbeleving echt alleen maar een zaak zou zijn van "heel behoorlijk klinken" en meer niet. Toine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 21 december 2004 Report Share Posted 21 december 2004 (...) Wat betreft de Aldi e.d., dat is denk ik ook meer een winkel van veel voor weinig en je krijgt kwa kwaliteit dan ook waarvoor je betaald, ook al is die nou ook niet echt slecht te noemen. (...) Beste Pjotr, Als een soort sprinkhanenplaag vreet een actie van Lidl of Aldi de akker leeg, waarvan de detailhandelaar had willen oogsten. Ze komen met een aanbieding op het gebied van bijvoorbeeld gereedschap of computers. Geen rotzooi: integendeel. Soms zelfs veel beter dan duurdere spullen uit de speciaalzaak. Ze zetten er duizenden van om, in een week tijd. En dan is het over. Geen continu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 21 december 2004 Report Share Posted 21 december 2004 Beste, Edwin haalde de woorden "nog een paar jaar" aan, en ik denk dat hij gelijk heeft. Het zal nog sneller gaan dan je zult denken. Als je nu terug kijkt naar de afgelopen 5 a 6 jaar, hoeveel er is veranderd. Toen ik op de middelbare school zat bijv. had nog bijna niemand internet, en niemand een GSM. Voor mijn gevoel is het niet lang geleden dat ik op de middelbare school zat (5 jaar) maar Internet en GSM's waren toen echt nog duistere dingen. Er is dus heel veel gebeurd. Wat over de komende 5 jaar? Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 21 december 2004 Report Share Posted 21 december 2004 Inderdaad. bovendien zal het ook tot een verarming in de keuzemogelijkheden betekenen.In Duitsland is bijvoorbeel nauwelijks een goed stuk vlees te koop omdat daar de markt wordt verpest door winkelketens als Aldi en Lidl. Maar Aldi heeft ook gewoon goede producten. Veel mensen zien nu veel vaker in, dat alles veel te duur betaald wordt. Ik haal echt niet meer in een audiowinkel een apparaat als ik hetzelfde product voor minstens 200 Euro bij een goede internetwinkel kan kopen. Ik kan bij mijn broer de spullen met korting krijgen, en zelfs dan is het op het internet vaak nog veel goedkoper. Dan moet mijn broer met zijn baas overleggen, dat ik op het internet het product een stuk goedkoper kan krijgen. vervolgens verlaagd zijn baas dan het product in prijs, zodat het dezelfde prijs heeft als bij de internetwinkel. Hij verdient dan maar bijvoorbeeld een paar tientjes op een apparaat. Maar liever dat zegt hij, dan dat hij het product niet bij mij koopt. Ofwel, liever iets winst, dan geen winst. Zo doen klanten dat ook, die komen ook telkens met sites bij de winkelier en zeggen, dat ze het daar wel bestellen als ze het product niet in prijs verlagen. De winkelier moet wel zoveel mogelijk meegaan met de internetwinkels. Een middenstander wil aan mij verdienen en ik wil verdienen door een product voor de laagst mogelijke prijs te krijgen. Service maak ik me niet zo heel duk om. Als ik maar garantie en een bon heb. En steeds meer internetwinkels doen het hartstikke goed. Perfect de spullen thuis afgeleverd, inclusief bonnen. En is het niet goed, dan even het product naar het postkantoor brengen en je krijgt dan meestal weer een nieuw product thuisgestuurd. Net zoals monitoren van Medion, die hebben een garantie die je alleen maar bij dure merken verwacht. Maar als een Medion monitor kapot gaat, dan is het Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 21 december 2004 Report Share Posted 21 december 2004 Als een soort sprinkhanenplaag vreet een actie van Lidl of Aldi de akker leeg, waarvan de detailhandelaar had willen oogsten.Ze komen met een aanbieding op het gebied van bijvoorbeeld gereedschap of computers. Geen rotzooi: integendeel. Soms zelfs veel beter dan duurdere spullen uit de speciaalzaak. Ze zetten er duizenden van om, in een week tijd. En dan is het over Precies, het zijn vaak prima spullen die Aldi heeft. Het zit vaak alleen maar tussen de oren dat iets niet goed is, als je het bij een Aldi of bijv een Mediamarkt koopt. Dat is gewoon een ouderwets ingesleten gedachtenpatroon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 22 december 2004 Report Share Posted 22 december 2004 Beste, Edwin haalde de woorden "nog een paar jaar" aan, en ik denk dat hij gelijk heeft. Het zal nog sneller gaan dan je zult denken. Als je nu terug kijkt naar de afgelopen 5 a 6 jaar, hoeveel er is veranderd. Toen ik op de middelbare school zat bijv. had nog bijna niemand internet, en niemand een GSM. Voor mijn gevoel is het niet lang geleden dat ik op de middelbare school zat (5 jaar) maar Internet en GSM's waren toen echt nog duistere dingen. Er is dus heel veel gebeurd. Wat over de komende 5 jaar? Groeten, Bas Dat gaat echt ontzettend snel Bas. Let maar op, straks binnen een paar zijn de LCD-televisie's zo goedkoop, dat iedereen er Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 22 december 2004 Report Share Posted 22 december 2004 Sjezus, wat een hoop tekst zeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 december 2004 Report Share Posted 22 december 2004 Als een soort sprinkhanenplaag vreet een actie van Lidl of Aldi de akker leeg, waarvan de detailhandelaar had willen oogsten.Ze komen met een aanbieding op het gebied van bijvoorbeeld gereedschap of computers. Geen rotzooi: integendeel. Soms zelfs veel beter dan duurdere spullen uit de speciaalzaak. Ze zetten er duizenden van om, in een week tijd. En dan is het over. Geen continu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamai_lover222 Posted 22 december 2004 Report Share Posted 22 december 2004 Woon sinds kort in een klein dorpje waar twee slagers concurren met kwaliteit en dat wordt ook op prijs gesteld. Opmerkelijk is ook dat de kwaliteit van vlees in de supermarkt hier ook aanzienlijk hoger is dan in de supermarkt in Rotterdam. In een klein dorp heeft men nog het bewustzijn van wat kwaliteit eigenlijk is. Een leverancier die beneden de maat levert heeft er geen recht van bestaan. Leuk voorbeeld, ik woon ook in een klein dorp, echter bij mij is er maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 22 december 2004 Report Share Posted 22 december 2004 wat is mijn spelling en schrijven toch slecht Maar de sombere boodschap komt evengoed over, Bas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 22 december 2004 Report Share Posted 22 december 2004 Jongens, jongens, Wat somberen jullie nou. De vooruitgang hou je niet tegen. Ik zie mijn moeder nog zitten, 's avonds aan tafel onder de hanglamp met stoffen kap, distributieradio aan (keus uit vijf zenders), sokken stoppen. Wie doet dat nog op heden? Nee, kapotte sokken pleur je weg. Schoenen stuk? Je moet er wel heel erg aan gehecht zijn om ze te laten repareren. Ik koop nieuwe (nu ben ik gelukkig niet zo sleets ). En zo is het met veel dingen. Als door hoge arbeidskosten de reparatie van bij voorbeeld een televisietoestel een torenhoge rekening oplevert, en een nieuw apparraat kost verhoudingsgewijs niet veel meer (plus garantie) dan is de keuze niet moeilijk. Met consumeren is niets mis. Ondanks dat er hier bijna uitsluitend mannen verkeren zou ik willen zeggen: steek de hand in eigen boezem. Wie heeft nog een mobiele telefoon ouder dan 5 jaar? Ik vernam van mijn dochters dat zulks een "koelkast" wordt genoemd. Nou, wie? En was dat ding echt stuk toen hij met een elegante zwaai in de kliko verdween? En dan de misvatting dat alles ten plattelande beter, gezonder of wat dan ook is. Ik heb een halve eeuw in de bossen, op de heide en tussen de weilanden gewoond en woon sinds acht jaar in de stad, en neem van mij aan dat het verschil in kwaliteit reuze meevalt, of tegenvalt zo u wilt. Mijn bakker op het winkelcentrum heeft een filiaal in een belendend dorp; zelfde brood hier als daar. Vlees bij AH? Niets mis mee (hoop ik). Bovendien is ons land zo verstedelijkt dat je op de A1 van Amsterdam tot in Tukkerland met een kleine onderbreking op de Veluwe, permament tussen de Vinex-locaties en de bedrijventerreinen rijdt. Hoezo platteland. Ik zou zeggen, geniet van de vooruitgang, pik eruit wat je leuk vindt, wind je heel even op besef dan dat je zelf net zo hard meedoet aan deze vooruitgang. Want wie gaat het onvermijdeljke commentaar op dit gezwam van mij verwoorden in een ordentelijk geschreven brief, met liefde ter post bezorgd? Juist, niemand. Nee, de commentator kruipt lekker makkelijk achter de ramplank en stuurt zijn gram virtueel naar ondergetekende. Waarvan akte. Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 22 december 2004 Report Share Posted 22 december 2004 wat is mijn spelling en schrijven toch slecht Toch goed dat het jezelf ook op valt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 22 december 2004 Report Share Posted 22 december 2004 wat is mijn spelling en schrijven toch slecht Toch goed dat het jezelf ook op valt. op valt = opvalt Opvallend, ja Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts