dhfreakie Posted 22 december 2004 Report Share Posted 22 december 2004 Jongens, jongens, Wat somberen jullie nou. De vooruitgang hou je niet tegen. Ik zie mijn moeder nog zitten, 's avonds aan tafel onder de hanglamp met stoffen kap, distributieradio aan (keus uit vijf zenders), sokken stoppen. Wie doet dat nog op heden? Nee, kapotte sokken pleur je weg. Schoenen stuk? Je moet er wel heel erg aan gehecht zijn om ze te laten repareren. Ik koop nieuwe (nu ben ik gelukkig niet zo sleets ). En zo is het met veel dingen. Als door hoge arbeidskosten de reparatie van bij voorbeeld een televisietoestel een torenhoge rekening oplevert, en een nieuw apparraat kost verhoudingsgewijs niet veel meer (plus garantie) dan is de keuze niet moeilijk. Met consumeren is niets mis. Ondanks dat er hier bijna uitsluitend mannen verkeren zou ik willen zeggen: steek de hand in eigen boezem. Wie heeft nog een mobiele telefoon ouder dan 5 jaar? Ik vernam van mijn dochters dat zulks een "koelkast" wordt genoemd. Nou, wie? En was dat ding echt stuk toen hij met een elegante zwaai in de kliko verdween? En dan de misvatting dat alles ten plattelande beter, gezonder of wat dan ook is. Ik heb een halve eeuw in de bossen, op de heide en tussen de weilanden gewoond en woon sinds acht jaar in de stad, en neem van mij aan dat het verschil in kwaliteit reuze meevalt, of tegenvalt zo u wilt. Mijn bakker op het winkelcentrum heeft een filiaal in een belendend dorp; zelfde brood hier als daar. Vlees bij AH? Niets mis mee (hoop ik). Bovendien is ons land zo verstedelijkt dat je op de A1 van Amsterdam tot in Tukkerland met een kleine onderbreking op de Veluwe, permament tussen de Vinex-locaties en de bedrijventerreinen rijdt. Hoezo platteland. Ik zou zeggen, geniet van de vooruitgang, pik eruit wat je leuk vindt, wind je heel even op besef dan dat je zelf net zo hard meedoet aan deze vooruitgang. Want wie gaat het onvermijdeljke commentaar op dit gezwam van mij verwoorden in een ordentelijk geschreven brief, met liefde ter post bezorgd? Juist, niemand. Nee, de commentator kruipt lekker makkelijk achter de ramplank en stuurt zijn gram virtueel naar ondergetekende. Waarvan akte. Met opgewekte groet, sja, consumeren is op zich niks mis mee, en ja telefoons gaan nu meestal (ff de jongeren uitgesloten) 2 jaar mee en dan een nieuwe abbo, maar ja als je na 2 jaar een nieuwe koopt ben je soms zelfs blij dat je een andere hebt gekocht, ik was zelfs zo blij met mijn nieuwe dat ik de oude van 1,5 jaar pure frustratie met een moker bewerkt heb... en dit met de nieuwe telefoon op video opgenomen heb. je word ook in een consumeren jasje gedwongen omdat het niet zo lang mee gaat, en al helemaal niet als je toevallig een slecht product koopt, die dan na een paar maand al weer volledig uit de productie is. en dat word wel steeds erger, ja, de twee eerste mobiels waren tot nu toe de beste die ik gehad heb of van naasten gehoord heb, en daar zat die "koelkast" ook bij, je kunt ervan zeggen wat je wil, maar het ding deed wel het altijd, dat kun je niet altijd van de huidige generatie telofoons zeggen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 december 2004 Report Share Posted 22 december 2004 En dan de misvatting dat alles ten plattelande beter, gezonder of wat dan ook is. Dat is hier niet ter sprake geweest Dick, maar toch leuk dat je het even laat weten. Ik heb een halve eeuw in de bossen, op de heide en tussen de weilanden gewoond en woon sinds acht jaar in de stad, en neem van mij aan dat het verschil in kwaliteit reuze meevalt, of tegenvalt zo u wilt. Mijn bakker op het winkelcentrum heeft een filiaal in een belendend dorp; zelfde brood hier als daar. Vlees bij AH? Niets mis mee (hoop ik). Ja en? Dat zegt toch niets over de kwaliteit van de producten van bakker en AH Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 22 december 2004 Report Share Posted 22 december 2004 Wie heeft nog een mobiele telefoon ouder dan 5 jaar? Ik vernam van mijn dochters dat zulks een "koelkast" wordt genoemd. Nou, wie? Nou, ik Ik heb nog een Ericson Marco Polo plus toestel. Dat was echt een 'knaller' in 1997. Dat is er Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 22 december 2004 Report Share Posted 22 december 2004 wat is mijn spelling en schrijven toch slecht vind je, ik vind de speling prima te volgen, echt nederlandsch. ik kan het vraagteken niet meer vinden op mijn bord. de computer is gecrasched, alles is anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 december 2004 Report Share Posted 22 december 2004 wat is mijn spelling en schrijven toch slecht vind je, ik vind de speling prima te volgen, echt nederlandsch. ik kan het vraagteken niet meer vinden op mijn bord. de computer is gecrasched, alles is anders. Volgens mij is je toestenbord dan wat al te letterlijk gecrasht... Anders weet je toch het vraagteken nog wel te zitten? Net naast de rechter shift-toets, of ben je die ook kwijt??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 22 december 2004 Report Share Posted 22 december 2004 En dan de misvatting dat alles ten plattelande beter, gezonder of wat dan ook is. Dat is hier niet ter sprake geweest Dick, maar toch leuk dat je het even laat weten. Ik heb een halve eeuw in de bossen, op de heide en tussen de weilanden gewoond en woon sinds acht jaar in de stad, en neem van mij aan dat het verschil in kwaliteit reuze meevalt, of tegenvalt zo u wilt. Mijn bakker op het winkelcentrum heeft een filiaal in een belendend dorp; zelfde brood hier als daar. Vlees bij AH? Niets mis mee (hoop ik). Ja en? Dat zegt toch niets over de kwaliteit van de producten van bakker en AH Combineren en deduceren, goede vriend (vrij naar Sherlock Holmes) Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 22 december 2004 Report Share Posted 22 december 2004 wat is mijn spelling en schrijven toch slecht vind je, ik vind de speling prima te volgen, echt nederlandsch. ik kan het vraagteken niet meer vinden op mijn bord. de computer is gecrasched, alles is anders. Over consumeren gesproken: tijd voor 'n nieuwe Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 22 december 2004 Report Share Posted 22 december 2004 Nou, ik Ik heb nog een Ericson Marco Polo plus toestel. Dat was echt een 'knaller' in 1997. Dat is er Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 december 2004 Report Share Posted 22 december 2004 Wat ik tegen heb op deze wegwerpmaatschapij is dat je alle grondstoffen in no time aan het opmaken bent. De kinderen van mijn kinderen zullen dit aan den lijve ondervinden. Ze zullen de oude vuilstorten opgraven om te zoeken naar waardevolle kunststoffen en metalen. Ze zullen dit met de hand moeten doen, omdat er geen energie meer is om machines aan te drijven.... Wie vraagt er in hemelsnaam om een een DVD speler van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 22 december 2004 Report Share Posted 22 december 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 december 2004 Report Share Posted 22 december 2004 Er zijn wel studies verricht naar het ontginnen van stortplaatsen. Op zich zijn deze al kostendekkend te ontginnen (wat het voordeel heeft dat je de ruimte opnieuw kan gebruiken) ware het niet dat in de bouw en sloopafvalfractie heel vaak asbest zit. Met name die bouw en sloopafval zou interessant zijn omdat je zo het gebruik van primaire grondstoffen kan voorkomen. China is overigens zo goedkoop dat de Chinese overheid onlangs een exportheffing heeft ingevoerd. Dat de produkten daarnaast ook zo goedkoop zijn heeft onder meer te maken met het feit dat het vervoer in feite niets kost. Op kerosine zit bijvoorbeeld geen of weinig belasting. Daarnaast verdienen in de westerse wereld de laagstgeschoolden veel te veel. Een importstop is op termijn en waarschijnlijk nu al niet meer mogelijk. De reactie zal een wereldoorlog zijn. China zal zo binnen niet al te lange tijd weer het machtigste land der wereld zijn. Overigens ben ik niet zo negatief over de toekomst van (goede) reperateurs en handwerkslieden. Ik denk dat de niche markt steeds belangrijker wordt en dat kan je vanuit China niet leveren. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 december 2004 Report Share Posted 22 december 2004 Daarnaast verdienen in de westerse wereld de laagstgeschoolden veel te veel. Alleen de laagst geschoolden? Blijft een kwestie van vraag en aanbod, ook op de arbeidsmarkt. Wat wil je dan? Hier naar een dictatuur en slavenarbied? Want dat is min of meer de situatie in China Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 22 december 2004 Author Report Share Posted 22 december 2004 Wat je dus terug leest is dat eigenlijk niet veel mensen er mee zitten maar denk nu eens goed na! Alle productie en know how verdwijnt uit oa Nederland en dan heb ik het niet alleen over repareren maar ook over ontwikkelen. Wat schiet bijvoorbeeld een PHILIPS er mee op om opnieuw te gaan ontwikkelen wanneer de chinezen dit ook doen ? Ik ben falikant tegen een wegwerp maatschappij het is verloedering ten top decadentie zoals je wilt. Je telefoon voldoet niet meer aan de mode? weg ermee dat is toch gewoon triest.( geen telefoon voor mij en mijn kinderen ABSOLUUT NIET) Televisie kapot? ach wat maakt het uit morgen een nieuwe dat gaat toch helemaal nergens meer over zo ben je je toch helemaal niet meer bewust van duurzame artikelen want wat verstaan we daar nu nog onder? Edwin haalt aan dat als zijn broers werkgever een tiental euro,s kan verdienen het al goed is maar dat is helemaal niet goed want hij moet service geven ook bij defect en daar gaat je winst dan dat is dwijlen met de kraan open en waarschijnlijk binnen no time een failiet. De PC wordt aangehaald nog niet zo lang geleden verdiende menig persoon zijn brood met repareren maar al die zaken zijn nu gesloten en dat is gewoon niet goed behalve dan die bedriijven die het onderhoud voor de grote zaken doen in garantie tijd.(nog wel dadelijk ook direct omruilen) Wasmachines noemt Edwin maar daar gaat precies hetzelfde voor gelden teveel defect omruilen en dan komt er alleen een expert langs om een raport samen te stellen maar ondertussen is de reparateur wel werkloos. Weer de PC nu heb je na 2 jaar dat de commercie je min of meer dwingt een andere te kopen want hard en software gaan heel goed samen en de kosten zijn laag en ja er zit een dual layer dvd fikker in te gek dus weg met dat oude ding die ze op scholen niet eens meer willen hebben waar ze vroeger zo blij mee waren en dus vuilnisbak en ja dat vind ik een heel slechtte zaak. LCD tv,s het wordt je door de strot geduwd zeker nu ze met een overschot zitten wat de prijzen veel te snel zal doen dalen want merk A moet verkopen waarna merk B de tegenaanval ingaat bizar gewoon. Overings zijn deze apparaten net zo als traditionele crt apparaten gewoon te repareren zonder altijd modules te prikken maar toegegeven de charme van het repareren neemt met de maand af. Komt weer bij dat moordende bedrijven de boel gewoon overnemen en de kleine speciaal zaak dadelijk gewoon niet meer bestaat en ja dat vind ik helemaal niet leuk want ik wil wel gewoon goede grote apparatuur al klinkt dadelijk elk setje van plastic net zo goed. Neem mensen als Bas die graag modificeren en dit ook voor hun werk doen? Wat leuk om dan in een wegwerp maatschappij te zitten en dan kan iedereen wel zeggen van er blijft altijd wel een markt voor heel dure apparatuur bestaan maar deze wordt wel steeds kleiner en zal geheel verdwijnen en ja ook dat vind ik heel triest. Auto,s is dat een andere zaak misschien? Vroeger was repareren aan een auto echt wel een vak maar nu? Misschien dat je dadelijk ook wel auto,s krijgt met die garantie dat bij defect je een andere krijgt met bijbetaling wat dan afraggen van de auto,s zal inhouden want men ziet de waarde er niet meer van in. Kijk ook naar het onderwijs wat heeft het voor zin om nog electronica te gaan studeren je hebt er immers dadelijk niets meer aan en dus al vind je het leuk toch maar beter niet . Vergeet niet dat we het hier maar eigenlijk over een kleine sector hebben maar de tred is dat dit in alle sectoren zal doorzetten CONSUMEREN en dit blijven doen. Maar goed we werken er allemaal aan mee alles is duurder geworden dus ga je voor goedkoop waar dit kan maar ik zie het als je eigen graf graven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 22 december 2004 Author Report Share Posted 22 december 2004 China is overigens zo goedkoop dat de Chinese overheid onlangs een exportheffing heeft ingevoerd. Dat de produkten daarnaast ook zo goedkoop zijn heeft onder meer te maken met het feit dat het vervoer in feite niets kost. Op kerosine zit bijvoorbeeld geen of weinig belasting. Daarnaast verdienen in de westerse wereld de laagstgeschoolden veel te veel. Een importstop is op termijn en waarschijnlijk nu al niet meer mogelijk. De reactie zal een wereldoorlog zijn. China zal zo binnen niet al te lange tijd weer het machtigste land der wereld zijn. Overigens ben ik niet zo negatief over de toekomst van (goede) reperateurs en handwerkslieden. Ik denk dat de niche markt steeds belangrijker wordt en dat kan je vanuit China niet leveren. Carl Het komt er dus op neer dat wat je in de geschiedenis terug ziet elk groot rijk een keer ten onder gaat. Een wereldoorlog? denk het niet die chinezen die lopen ons zo onder de voeten en ja een oorlog wordt het wanneer we hier uit onze decadente roes ontwaken en we terug willen wat we hadden. Of we dan nog terug krijgen wat we hadden valt te betwijfellen. En natuurlijk blijft er voor een handje vol reparateurs altijd wel werk net als dit voor een hoefsmit het geval was en is alleen kwam er ipv het paard wel degelijk een nieuwe markt terug en in dit geval dus niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 22 december 2004 Report Share Posted 22 december 2004 Wat je dus terug leest is dat eigenlijk niet veel mensen er mee zitten maar denk nu eens goed na!Alle productie en know how verdwijnt uit oa Nederland en dan heb ik het niet alleen over repareren maar ook over ontwikkelen. Wat schiet bijvoorbeeld een PHILIPS er mee op om opnieuw te gaan ontwikkelen wanneer de chinezen dit ook doen ? Ik ben falikant tegen een wegwerp maatschappij het is verloedering ten top decadentie zoals je wilt. Je telefoon voldoet niet meer aan de mode? weg ermee dat is toch gewoon triest.( geen telefoon voor mij en mijn kinderen ABSOLUUT NIET) Televisie kapot? ach wat maakt het uit morgen een nieuwe dat gaat toch helemaal nergens meer over zo ben je je toch helemaal niet meer bewust van duurzame artikelen want wat verstaan we daar nu nog onder? Edwin haalt aan dat als zijn broers werkgever een tiental euro,s kan verdienen het al goed is maar dat is helemaal niet goed want hij moet service geven ook bij defect en daar gaat je winst dan dat is dwijlen met de kraan open en waarschijnlijk binnen no time een failiet. De PC wordt aangehaald nog niet zo lang geleden verdiende menig persoon zijn brood met repareren maar al die zaken zijn nu gesloten en dat is gewoon niet goed behalve dan die bedriijven die het onderhoud voor de grote zaken doen in garantie tijd.(nog wel dadelijk ook direct omruilen) Wasmachines noemt Edwin maar daar gaat precies hetzelfde voor gelden teveel defect omruilen en dan komt er alleen een expert langs om een raport samen te stellen maar ondertussen is de reparateur wel werkloos. Weer de PC nu heb je na 2 jaar dat de commercie je min of meer dwingt een andere te kopen want hard en software gaan heel goed samen en de kosten zijn laag en ja er zit een dual layer dvd fikker in te gek dus weg met dat oude ding die ze op scholen niet eens meer willen hebben waar ze vroeger zo blij mee waren en dus vuilnisbak en ja dat vind ik een heel slechtte zaak. LCD tv,s het wordt je door de strot geduwd zeker nu ze met een overschot zitten wat de prijzen veel te snel zal doen dalen want merk A moet verkopen waarna merk B de tegenaanval ingaat bizar gewoon. Overings zijn deze apparaten net zo als traditionele crt apparaten gewoon te repareren zonder altijd modules te prikken maar toegegeven de charme van het repareren neemt met de maand af. Komt weer bij dat moordende bedrijven de boel gewoon overnemen en de kleine speciaal zaak dadelijk gewoon niet meer bestaat en ja dat vind ik helemaal niet leuk want ik wil wel gewoon goede grote apparatuur al klinkt dadelijk elk setje van plastic net zo goed. Neem mensen als Bas die graag modificeren en dit ook voor hun werk doen? Wat leuk om dan in een wegwerp maatschappij te zitten en dan kan iedereen wel zeggen van er blijft altijd wel een markt voor heel dure apparatuur bestaan maar deze wordt wel steeds kleiner en zal geheel verdwijnen en ja ook dat vind ik heel triest. Auto,s is dat een andere zaak misschien? Vroeger was repareren aan een auto echt wel een vak maar nu? Misschien dat je dadelijk ook wel auto,s krijgt met die garantie dat bij defect je een andere krijgt met bijbetaling wat dan afraggen van de auto,s zal inhouden want men ziet de waarde er niet meer van in. Kijk ook naar het onderwijs wat heeft het voor zin om nog electronica te gaan studeren je hebt er immers dadelijk niets meer aan en dus al vind je het leuk toch maar beter niet . Vergeet niet dat we het hier maar eigenlijk over een kleine sector hebben maar de tred is dat dit in alle sectoren zal doorzetten CONSUMEREN en dit blijven doen. Maar goed we werken er allemaal aan mee alles is duurder geworden dus ga je voor goedkoop waar dit kan maar ik zie het als je eigen graf graven. Don, ik kan me verplaatsen in je hartekreet maar denk eerst even aan jezelf en probeer met de tijd -denk aan jezelf- mee te gaan. Als reparateur ben je natuurlijk ook goed in staat om verbeteringen in te zien en aan te brengen in de eenheidsworst die ons via de grootgrutters wordt voorgeschoteld. Ga je toeleggen op het tweaken van apparatuur. Praat eens met Bas. Voorlopig weet hij de modificatie topics hier aardig aan de praat te houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 december 2004 Report Share Posted 23 december 2004 (...) Ik denk dat de niche markt steeds belangrijker wordt en dat kan je vanuit China niet leveren. Beste Carl, Op dit moment is de situatie al zo, dat je Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 december 2004 Report Share Posted 23 december 2004 ..."God rest ye merry, gentlemen"... Type O Negative heeft dit zinnetje enigszins aangepast, voor hun 'kerstliedje' (Red Water (Christmas Mourning))... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 december 2004 Report Share Posted 23 december 2004 Je hoeft in het leven maar beperkt aan dingen mee te doen. Kijk naar mijn setbeschrijving en je ziet dan dat er nog steeds produkten zijn die te repareren zijn en hopelijk ook nog lang. Persoonlijk zou ik graag meer geld uitgeven aan een wasmachine of een oven die degelijker zijn en langer meegaan. Die zijn echter moeilijk te krijgen, die dingen zien er vaak wel beter uit maar zijn het niet. Overigens denk ik dat mensen wel geld voor de niche markt over hebben en dat die ook toekomst heeft. Biologisch vlees en biologische groeten, maatkeukens en maatmeubels, noem maar op. Ik denk overigens werkelijk dat een van onze economische problemen is dat we veel mensen in dit land hebben die weinig kunnen, veel pretentie hebben en al vlug te duur zijn. Het overgrote deel van de Turken en Marokanen bijvoorbeeld trouwt met iemand uit het land van herkomst. Plattelandsmensen die vaak nauwelijks kunnen lezen of schrijven. In een moderne industriele samenleving verdienen die mensen hun geld niet terug. Misschien moet je de uitkeringen verlagen dan krijg je parallelmarkten als in Cina. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 23 december 2004 Author Report Share Posted 23 december 2004 Don, ik kan me verplaatsen in je hartekreet maar denk eerst even aan jezelf en probeer met de tijd -denk aan jezelf- mee te gaan. Als reparateur ben je natuurlijk ook goed in staat om verbeteringen in te zien en aan te brengen in de eenheidsworst die ons via de grootgrutters wordt voorgeschoteld. Ga je toeleggen op het tweaken van apparatuur. Praat eens met Bas. Voorlopig weet hij de modificatie topics hier aardig aan de praat te houden. Ron het probleem is dat mensen dadelijk ook niet meer zitten te wachten op verbeteringen (tweaken)want wat valt er te verbeteren? Verbeteren van div apparatuur is nu al zo goed als niet mogelijk want wat valt er te verbeteren aan een BGA chip? Ja een software upgrade een kind kan de was doen. Wie gaat zijn DVD speler laten upgraden wanneer deze na een paar jaar vervangen kan worden door een betere? Wie gaat in een dergelijke speler een klok laten inbouwen die meer kost dan de speler? Wat repareren betreft maak ik me niet zo druk in mijn plaats daar wij dus voor die grote winkelketen werken en zodoende garantie apparaten krijgen waar de vergoeding ook op de dvd spelers van 100 euro voldoende is. Wat repareren betreft krijgen we het trouwens maar net aangwerkt want de een na de andere technische dienst stopt er mee. Wat alleen aangegeven is is dat dit dadelijk niet meer gebeurd dan wordt het omruilen klaar want dat is NU al goedkoper. Wanneer het bedrijf waar ik werk ten gronde gaat maak ik me ook niet druk om mezelf dan wordt het alleen helaas de industrie waar mensen als ik ook aan het uitsterven zijn al is het alleen maar om fouten te herkennen. Expertise voor verzekeringen heb ik ook gedaan en dus zal ik daar ook wel terecht kunnen maar ik zit gewoon met de verloedering snap je. Opleidingen die niets meer voor stellen want stel dat je nu electronica HTS doet wat koop je er dan nu nog voor? De rest heb ik al aangegeven IK maak me niet druk om mijzelf ik maak me druk om de maatschappij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 december 2004 Report Share Posted 23 december 2004 Opleidingen die niets meer voor stellen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 december 2004 Report Share Posted 23 december 2004 Ja, vroeger was alles beter... Vroeger... toen je koe nog met een lange 'oe' schreef... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 24 december 2004 Report Share Posted 24 december 2004 (...)Toch nog steeds een bovenmodaal betaalde functie als manager Schande... Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 december 2004 Report Share Posted 24 december 2004 (...)Toch nog steeds een bovenmodaal betaalde functie als manager Schande... Met opgewekte groet, Inderdaad! Ik wil helemaal geen manager worden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 24 december 2004 Report Share Posted 24 december 2004 (...)Toch nog steeds een bovenmodaal betaalde functie als manager Schande... Met opgewekte groet, Inderdaad! Ik wil helemaal geen manager worden! Jawel, maar je weet het alleen nog niet :D :lol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 december 2004 Report Share Posted 24 december 2004 (...)Toch nog steeds een bovenmodaal betaalde functie als manager Schande... Met opgewekte groet, Inderdaad! Ik wil helemaal geen manager worden! Jawel, maar je weet het alleen nog niet :D :lol: Oh dat weet ik wel degelijk. Heb stage gelopen bij een groot bedrijf (jij kent het bedrijf wel). Daar loopt vanalles rond: managers, ontwerpers, testers (is dat Nederlands, SpeedyAndre?), stagiairs , lopendeband medewerkers... Manager wil ik iig niet worden, dat is me nu wel duidelijk (lees: gedachte bevestigd)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts