Don van der Deijl Posted 24 december 2004 Author Report Share Posted 24 december 2004 De bij vele bekend zijnde kerstborrel is weer voorbij en daar kwamen gelijk weer wat getallen boven. We zijn voorzichtig aan het plussen en dat is goed nieuws in reparatie land. De schatting is dat er hooguit 4 grote technische diensten over blijven waaronder hopelijk dus wij. Ik zie het allemaal wel ben me aan het orienteren wat ik nog zoal nog meer kan maar aan de andere kant heb ik daar eigenlijk helemaal geen zin in daar mijn hart nu eenmaal bij techniek ligt. Dat grote bedrijf van een importeur vlakbij schiphol(eerder kreeg ik geouwehoer door het noemen van dit bedrijf dus nu maar even zo) zal dadelijk geen eigen technische dienst meer hebben maar zal worden overgenomen door Man Power. Of we dan nog voor dit merk mogen repareren is nog maar de vraag of we worden overgenomen door man power wie zal het zeggen ik zie het wel . Wat zal de kerstman brengen? een hoop GSM toestellen? een hoop DVD spelers? En volgend jaar weer een nieuwe jaa hoor . Kerstman bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 24 december 2004 Report Share Posted 24 december 2004 Wat zal de kerstman brengen? een hoop GSM toestellen? een hoop DVD spelers?En volgend jaar weer een nieuwe jaa hoor . Kerstman bedankt! De senseo staat op 1, de ipod op 2.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 24 december 2004 Author Report Share Posted 24 december 2004 Wat zal de kerstman brengen? een hoop GSM toestellen? een hoop DVD spelers?En volgend jaar weer een nieuwe jaa hoor . Kerstman bedankt! De senseo staat op 1, de ipod op 2.. JAAAA de Senseo wat een gemak water er in pets er in en klaar is de hete koffie lekker hoor. Laat het een keer wat afkoelen en wat proef je? Een heel slap aftreksel helemaal niet lekker maar nee iedereen moet aan de senseo toch weer eens een suxces voor de mannen in Eindhoven. BTW waar worden die apparaten gemaakt? Misschien nog wel hier in Nederland en dat proef je ook echt hoor. Kappe nou een echt espresso apparaat kost wat maar dan heb je ook echt wat alleen dat zal de Kerstman me niet geven stomme baardmans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 24 december 2004 Author Report Share Posted 24 december 2004 De senseo staat op 1, de ipod op 2.. Bij mij staat niets op 1 en 2... Echt niet Henk? ben je verzadigd? Valt er dan helemaal niets meer te verdienen aan Ome Henk? Schaam je zeg denk aan de consumptie maatschappij die moet wel blijven draaien. Er wordt mij net duidelijk onder de neus gevreven dat ik niets heb gekocht voor de kerst en dat er voor mij wel veel pakje,s zijn het is me wat? Damn waar kan ik eerste kerstdag nog consumeren ik wil niet achter blijven ik MOET! Link to comment Share on other sites More sharing options...
festivalbeast Posted 25 december 2004 Report Share Posted 25 december 2004 Het is nog steeds zo bij mij, dat wat erin komt, er ook uit gaat Don... Ik kan gerust stellen dat ik GEEN spaarder ben Don (eerder het tegenovergestelde) Nou Dan kunnen we elkaar de hand geven Ome Henk Henk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 25 december 2004 Author Report Share Posted 25 december 2004 Of er aan mij iets te verdienen is dat valt te bezien. ALLES gaat hier schoon op het is niet anders. In teren doen we dus en gelukkig kan ik dat heb vroeger goed geld verdient maar ja het gaat nu wel op(aan een goed doel zullen we maar denken) Ook weer zoiets van deze tijd ALLES is ingesteld op 2 verdieners en heb je dus zoals wij 2 kinderen dan heb je een probleem al noem ik het geen probleem daar geld verdienen nooit een probleem geweest is. Maar goed 2 verdieners dus waarschijnlijk de volgende groep die eens flink zal worden uitgemolken want daar kan best nog wel wat van af . Waarom wordt er toch maar steeds beweerd dat het leven niet duurder is geworden? Ok hifi en ktv en dergelijke niet en div zaken in de super ook niet. Mensen als ik mijn salaris nu terug reken naar de gulden dan had ik me dit salaris heel graag gewenst in die tijd wat een luxe dan. Trouwens om toch weer even terug te komen op de consumptiemaatschappij. Onze oudste had een setje van sony niet lekker meer dus van de zaak een afgekeurde philips set hersteld (als je dat ziet van binnen dan begrijp je niet dat dit mag verbrande print verbrande solonoid,s) Prima geluid hoor en het weegt niets, veel lichtje,s en makkelijk in de bediening en er kunnen 3 cd,s en 2 cassette,s in waarvan eentje auto reverse en goed werkende AB wat wil je nog meer! 30 euro moest de klant bijbetalen om zo weer een nieuwe set te krijgen. Wel een beetje krom als je dan kijkt naar plasma schermen de eerste generatie wanneer defect, schermen kosten 5200 euro alleen het scherm dus inbouwen zit daar niet bij dus zeg maar net zoals een beeldbuis.(het scherm is alweer 6 jaar oud) Een nieuw scherm heb je al voor 2700 euro uit dezelfde fabrieken want er zijn hooguit 4 plasma display fabrikanten. Tja ik snap het zo niet meer hoor maar die plasma die overings gewoon speelt een 4 tal uur gaat de vuilnis in tis wat CONSUMEREN!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 december 2004 Report Share Posted 25 december 2004 Ach jullie zijn allemaal nog veel te optimistisch. Over een paar jaar, als de oliewinning zeker over de top heen is, breekt pas echt de pleuris uit. Litertje benzine voor $10 of meer. Want denk je dat er gebeurt als er hongersnood uitbreekt in de US of A? Tjek http://www.lifeaftertheoilcrash.net/Introduction.html (beetje overdreven wellicht, hoewel..) http://www.peakoil.net/ en vele andere sites. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 25 december 2004 Author Report Share Posted 25 december 2004 Ach jullie zijn allemaal nog veel te optimistisch. Over een paar jaar, als de oliewinning zeker over de top heen is, breekt pas echt de pleuris uit. Litertje benzine voor $10 of meer. Want denk je dat er gebeurt als er hongersnood uitbreekt in de US of A? Tjek http://www.lifeaftertheoilcrash.net/Introduction.html (beetje overdreven wellicht, hoewel..) http://www.peakoil.net/ en vele andere sites. We gaan allemaal weer terug naar het begin.. - of er moet echt ziekelijk geimproviseerd worden. Als de wereldmachten wat consequenter waren geweest hadden we nu niet teveel mensen gehad... het is behoorlijk nutteloos om alles overdreven vol te planten - ook kan de natuur de hoeveelheid bevolking niet af -> een smerige zaak, waarom is er AIDS? Alsheimer .. (veroorzaakt door chloride in het drinkwater, schijnt zo te zijn) ... dit is allemaal om de zaak weer in te drammen. Er worden smerige spelletjes gespeeld en de mens is gewoonweg dom geweest met de kennis en mogelijkheden die hij tot zijn beschikken had, Het probleem is dat we teveel 'denken', geestvervuiling.. we komen niet meer tot ons zelf en uit alle simpeliteit ontstaat enorme chaos .. wat uiteraard weer terug gaat naar het begin Dat is wat ik gelezen heb, en waarvan ik sommige dingen mezelf levendig in kan beelden dat dat werkelijk zo is. * onwetendheid is ook machtig - > daar word je alleen maar gelukkig van, ik kijk b.v. zo min mogelijk t.v. om mezelf minder op te fokken. Gave wending die van het complot. Olie daar zeg je zoiets voor op gesteld dat deze fossiele brandstof op aan het raken is dan is er voor de normale verbrandingsmotor geen probleem want lees ethanol en voor diesel lijnzaadolie minder vervuilend maar dat zal de machthebbers een worst wezen toch? De olie is natuurlijk nog lang niet op en dus houden de olie maatschappijen(de macht) andere ontwikkelingen tegen kostte wat kost! Een man meer of minder een milieu wat nog verder naar de knoppen gaat we hebben hier met monsters te maken kortom de industrie! Wat auto,s aangaat heb ik me al zo dikwijls afgevraagd of er nu werkelijk niets is te doen met de omzet naar met name hitte wat zo de lucht in gaat en geloof me die oplossing is er maar dan wordt er minder olie verbruikt. De natuur uiteraard grijpt die in misschien wel een handje geholpen wanneer het met de hoeveelheid mensen echt de spuigaten gaat uitlopen. Aids in Afrika een land wat als verloren beschouwd kan worden dus laat maar gaan de Duitsers hadden destijds gezegd Lebensraum die ruimte daar hebben we dadelijk wel nodig denk ik zo. Wat aids betreft het zou mij helemaal niet verbazen wanneer dit virus ontsproten is aan een zieke geest in opdracht van uncle sam. Irak geeft nu toch ook wel weer genoeg stof tot nadenken en vergeet Vietnam niet daar werd wat geexpirimenteerd. Smerige spelletje,s Altzheimer jaaa daar hebben we er weer eentje hoor je ooit nog wat van Creutzveld Jacob? niet echt toch? De vlees industrie draaide zijn hand er niet voor om om giftig anti parasieten spul te gebruiken uit die fabriek uit Duitsland een heel bekende trouwens. Aantal kankergevallen is sinds 1960 met 30% gestegen zegt ook genoeg me dunkt. 3% van de chemo kuren slaat slechts aan en toch gaat de industrie want dat is het door maar vraag een oncoloog of hij het zelf zal nemen(te lezen op internet) en hij zegt nee nooit! Kinderen (mijn kind) is wat drukker dan de rest in zijn klas en HUPSAKEE stempel ADHD en ja je bent een misdadiger wanneer je een kind dan geen ritalin geeft want dan kan hij weer rustig mee als een schaap in de kudde maar erw ordt niet bijverteld dat Ritalin gewoon amfetamine is en dus verwoestend en dus zelfs dodelijk wat maakt het uit ik ben dus een misdadiger. Stress overspannen depressief? ga naar je dokter en hij staat klaar met een pot prozac loop maar weer mee in de makke kudde productie MEER productie niet zeuren! potjandriedubbeltjes off zeg! Te veel denken dacht het niet je kan ook je kop in het zand steken al is dit in veel gevallen inderdaad de eenvoudige weg welke je minder stress bezorgd. Dat we teveel krijgen voorgeschoteld dat is een feit en daarbij je raakt er aan gewend en dus zal de volgende gruwel daad heel gruwelijk moeten zijn om ons nog te raken. Toch blijf ik de informatie volgen ik zie het als een proces ben er niet bang voor ook ik zie wel is ook de reden dat we gewoon kinderen hebben genomen . Ach teveel mensen door die gekke chinezen met hun kippen krijgen we vroeg of laat een griep virus waar geen kruid tegen gewassen is en dat verspreidt zich nu dus iets sneller dan ten tijde van de eerste wereldoorlog. Goed voor de doodgraver de een zijn dood zeggen ze misschien iets voor de toekomst kistenmaker. Ja ik fok me op het is te lezen denk ik en niet alleen om de consumptie maatschappij en toch heb ik het naar mijn zin . Juist in deze tijd is het zaak meer de kleine dingen te waarderen en ook te doen die kleine attenties noem maar op. Ik ben geen Bhoedist maar ik zag zo,n Tibetaanse monnik een toespraak houden vlak na de moord op Theo en echt alles wat de man vertelde het was waar we weten het allemaal alleen doen we het niet. Die arme Tiebetanen een zo,n wijs volk dat als het aan de chinezen ligt verdwijnt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 25 december 2004 Report Share Posted 25 december 2004 (...) Die arme Tiebetanen een zo,n wijs volk dat als het aan de chinezen ligt verdwijnt. Tibethanen zijn Chinezen die denken dat ze iets bijzonders zijn. Net zoiets als Nederlanders: dat zijn eigenlijk Duitsers die denken dat ze iets speciaals zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 25 december 2004 Author Report Share Posted 25 december 2004 (...) Die arme Tiebetanen een zo,n wijs volk dat als het aan de chinezen ligt verdwijnt. Tibethanen zijn Chinezen die denken dat ze iets bijzonders zijn. Net zoiets als Nederlanders: dat zijn eigenlijk Duitsers die denken dat ze iets speciaals zijn... Boude uitspraak die in het geheel niet opgaat maar ik neem aan als geintje bedoeld? En tja ons volkslied zegt het al we zijn inderdaad Duitsers maar dan speciaal want we moeten nu eenmaal een hekel hebben aan Duitsers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 december 2004 Report Share Posted 25 december 2004 Ik ben geen Bhoedist maar ik zag zo,n Tibetaanse monnik een toespraak houden vlak na de moord op Theo en echt alles wat de man vertelde het was waar we weten het allemaal alleen doen we het niet.Die arme Tiebetanen een zo,n wijs volk dat als het aan de chinezen ligt verdwijnt. Misschien bedoel je Thich Nhat Hanh van Plum Village (uit "MY LIFE IS MY MESSAGE" een paar weken geleden op TV http://www.buddhistmedia.com/default.asp?lang=ned ). Dat was inderdaad een indrukkwekende uitzending. Boedisme is wat mij betreft de enige religie die echt iets bij kan dragen. Hoewel ik ook niet denk dat het de oplossing is voor alle problemen (zoals overbevolking, plundering van de aarde en oprukkende ziektesoorten). Het antwoord van het Boedisme is "accepteer dat er lijden is". Anyway er is inderdaad nog olie, maar als je over de piek van de gauscurve bent (zoals nu ongeveer het geval is, of ander binnen een paar jaar. Waarom denk je dat Shell zo vaag over hun voorraden doet), dan wordt de winning snel kostbaarder (zo gaat dat met alle bekende grondstoffen). Echter de vraag stijgt nog steeds explosief (o.a door de opkomst van China, die verbruiken nu al ongeveer evenveel als de US, en dat gaat nogwel verdubbelen). De de prijs gaat sky rocketen. Jammer voor de automobilist? Daar gaar het helemaal niet om, voor 1 calorie voedsel worden 10 calorieen aan olie verbruikt in deze wereld. Bedenk zelf de rest maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 december 2004 Report Share Posted 26 december 2004 Ik lees nog teveel WIJ en ZE....... WIJ willen geen windturbine's want die zijn niet mooi. Elke turbine bespaart olie..... WIJ kopen die goedkope wegwerprommel die ZE maken.... En als toppunt... Laat ZE in Afirka maar in de stront zakken, dan kunnen WIJ het straks overnemen.... Zo komen WIJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 26 december 2004 Author Report Share Posted 26 december 2004 Ik lees nog teveel WIJ en ZE....... WIJ willen geen windturbine's want die zijn niet mooi. Elke turbine bespaart olie..... WIJ kopen die goedkope wegwerprommel die ZE maken.... En als toppunt... Laat ZE in Afirka maar in de stront zakken, dan kunnen WIJ het straks overnemen.... Zo komen WIJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 27 december 2004 Report Share Posted 27 december 2004 potjandriedubbeltjes it Ooit komt de dag dat ik niet meer overspannen als een cyborg achter de knoppen zit, maar dat ik overal nog een glimlach op los kan laten.., geniet van mn naastbestaanden en m'n gitaar er een flink pak van langs geef - lekker in het zonnetje , swinging with the bluessss. En iedereen zich maar dood stressen aan iedereen.., genietend van een McFatpopper en een of ander goedkoop commercieel uitschot op de swingende radio zo groot als een broodkruimel. tip: Zet de T.V. aan, activeer je rechter hersenhelft en ervaar....... Mvgr, Tyyyyyyyyyyyyypisch , Kerst en Volle maan tegelijkertijd . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 27 december 2004 Author Report Share Posted 27 december 2004 potjandriedubbeltjes it Ooit komt de dag dat ik niet meer overspannen als een cyborg achter de knoppen zit, maar dat ik overal nog een glimlach op los kan laten.., geniet van mn naastbestaanden en m'n gitaar er een flink pak van langs geef - lekker in het zonnetje , swinging with the bluessss. En iedereen zich maar dood stressen aan iedereen.., genietend van een McFatpopper en een of ander goedkoop commercieel uitschot op de swingende radio zo groot als een broodkruimel. tip: Zet de T.V. aan, activeer je rechter hersenhelft en ervaar....... Mvgr, Die dag is er al ik ben niet overspannen heb bijna geen stress geniet van kleine dingen en geniet van mijn kinderen en nog altijd van mijn oude hifi set. Ook lach ik nog regelmatig meer dan vroeger zelfs in het verkeer in de file waar mensen zich lekker ergeren. Ik rijd een heel oude auto die het nog prima doet en lach iedereen uit die voor zijn auto een lening heeft afgesloten. Ik woon in een huis met een niet al te hoge hypotheek en woon helemaal niet slecht. Mijn vrouw hoeft nog niet echt te werken al zou dit wel makkelijker zijn maar het kan nog dus niet lullen. Kinderen staan aan de deur te wensen en ze krijgen allemaal wat en ook zal ik wat aan Azie geven . Ik koop geen vuurwerk want ik heb dat genoeg gekocht en kijk nu hoe andere het aansteken het resultaat is immers hetzelfde. Ik rook nog steeds mijn sigaren en ben ook zeker niet van plan daarmee te stoppen. Morgen weer met plezier aan het werk dat terwijl mijn vrouw en kinderen met de trein naar burgers zoo gaan wat ik geweldig vind en vrijdag ben ik vrij. Yeh i feel good maar ik steek alleen mijn kop niet in het zand that,s all. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 28 december 2004 Report Share Posted 28 december 2004 h Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 december 2004 Report Share Posted 28 december 2004 Alles wordt mooier, strakker, kleiner.. en daarintegen gaat alles ipc ook een heel stuk er op achteruit... Soms is mooier, strakker en kleiner niet verkeerd hoor.. btw wat is ipc? Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 28 december 2004 Report Share Posted 28 december 2004 i p ersonally c onsume ???????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 december 2004 Report Share Posted 28 december 2004 inprin cipe Is dat sms-taal? Ik ben daar niet zo van op de hoogte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 28 december 2004 Report Share Posted 28 december 2004 Short Message Service Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 december 2004 Report Share Posted 28 december 2004 Short Message Service System Management Server Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 28 december 2004 Report Share Posted 28 december 2004 MSSMS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 december 2004 Report Share Posted 28 december 2004 Misschien draait het nog wel bij.. maargoed, anders word ik toch Boswachter ofzo,Een HIGHEND boswachter.. beetje hout hakken, vuur stoken (das het leukste), etc Mvgr En dan bij volle maan spiekerkisten timmeren van zelfgezaagde planken Of een holleboomstamsub? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 28 december 2004 Report Share Posted 28 december 2004 En dan bij volle maan spiekerkisten timmeren van zelfgezaagde planken Of een holleboomstamsub? Holleboomstamsub? Jij wint vast altijd met scrabble! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 28 december 2004 Author Report Share Posted 28 december 2004 h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts