RonL Posted 22 december 2004 Report Share Posted 22 december 2004 Maggie in de soep. Op zaterdag 12 februari 2005 zal er ten huize van de heer Klaas Feenstra in Appelscha een vergelijking plaatsvinden tussen een set Perfect Performer luidsprekers en mijn set Magnepan 3.5R. Klaas Feenstra is de bouwer van de PP luidsprekers die regelmatig door zijn alter ego Spido op dit forum worden gepromoot als "De Ware Speakers". Dikwijls laat hij zich daarbij nogal geringschattend uit over met name de laagprestaties van vorenbedoelde Magnepans of andere paneelspeakers. Om duidelijkheid te verkrijgen over de fabelachtige kwaliteiten van de PP Soundstone of een andere Perfect Performer naar Klaas' voorkeur is afgesproken om de speakers eens met elkaar te vergelijken. In dit topic kunnen belangstellenden zich melden voor een serieuze -audiofiele- vergelijking. Wat ook verwacht mag worden, deelnemers kunnen in ieder geval rekenen op een stevig bord macaronisoep van Klaas. Als ik tenminste zo vrij mag zijn een beroep te doen op Klaas' gastvrijheid en het menu mag verklappen... De eerste aanmelding is al binnen. Telefunken, je bent wat mij betreft van harte welkom. Ik ga ervan uit dat Spido KF de teller zal bijhouden en stop roept op het moment dat zijn luisterruimte vol is. Teller: Klaas Feenstra (konusknaap) Ron Lindeman (vliesridder) Telefunken (konusknaap) Ome Henk (afgezegd) Ruud (konusknaap) Beunky (komt niet) CJ (konusknaap) Erik Klijnsmit (knutselknaap) S.o.t.a. Jerry (vliesridder) Hans van Liempd (twijfelaar) Speedy Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 22 december 2004 Author Report Share Posted 22 december 2004 Ik wil die Maggies (ook al zijn het andere) wel eens in een goede luisterruimte horen Voor jou is het deur en drempel Henk. Als het te gortig wordt, mag ik bij jou schuilen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 22 december 2004 Report Share Posted 22 december 2004 Gezien de vooringenomenheid bij deze onverbloemde en nietsontziende shoot-out is alleen een blinde test een reele optie en mag de samenstelling van het luisterpanel ook wel enige aandacht krijgen. Ook zou het aan te bevelen zijn tevoren het eens te worden over (een gedeelte van) de te beluisteren muziek. Ik denk wel dat de bijeenkomst borg gaat staan voor een aantal sappige verslagen dat wordt smullen maar wel uitkijken want de soep zal ongetwijfeld heet opgediend worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 22 december 2004 Author Report Share Posted 22 december 2004 Gezien de vooringenomenheid bij deze onverbloemde en nietsontziende shoot-out is alleen een blinde test een reele optie en mag de samenstelling van het luisterpanel ook wel enige aandacht krijgen. Ook zou het aan te bevelen zijn tevoren het eens te worden over (een gedeelte van) de te beluisteren muziek. Ik denk wel dat de bijeenkomst borg gaat staan voor een aantal sappige verslagen dat wordt smullen maar wel uitkijken want de soep zal ongetwijfeld heet opgediend worden. Vooringenomenheid? Deze bijeenkomst is juist bedoeld om de vooringenomenheid ten aanzien van deze speakers, en de verschillen hiertussen, weg te nemen. Blinde test? Ik zou niet weten hoe we dat zouden kunnen realiseren. Bovendien, de verschillen hoor je direct. Waar ik me wel een beetje zorgen over maak is de plaatsing van de speakers. Aan de andere kant is mijn huiskamer verre van ideaal. Shoot-out? Nee hoor, een gezellig samenzijn van -afhankelijk van de aanmeldingen- een stel volwassen kerels met een uitgesproken voorkeur voor een bepaald luidsprekertype. Lachen! Muziekkeuze. Goeie tip. Suggesties? Ik breng in ieder geval wat van mijn eigen spulltjes mee. Sappige verslagen? Wie weet. Maar hieruit begrijp ik dat je zelf niet zult komen Kraus? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 22 december 2004 Report Share Posted 22 december 2004 Dan is mijn vrouw jarig en ik nog lang niet als ik dan zo nodig naar Appelscha of all places zou gaan. Ik beschouw de bijeenkomst wel als iets om naar uit te kijken en vind het, gezien alles wat er in de loop der jaren aan onaangenaamheden is uitgewisseld, bewonderenswaardig van zowel jou als Klaas dat je en plein publique de confrontatie wilt aangaan. Daarvoor hulde net als voor het organiseren van een interessante bijeenkomst Hoe een blinde test zou kunnen zou ik ook niet weten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 22 december 2004 Report Share Posted 22 december 2004 He, da's jammer dan kan ik niet. We hebben dan een jarige in het gezin. Ik hoop wel op een lekker gekruid verslag gelardeerd met de nodige kiekjes van vertwijfelde luisteraars. Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 22 december 2004 Author Report Share Posted 22 december 2004 Dan is mijn vrouw jarig en ik nog lang niet als ik dan zo nodig naar Appelscha of all places zou gaan. Kun je de verjaardag van je vrouw niet combineren met Valentijnsdag 14 februari? (dat kreeg ik tenminste te horen van mijn vrouw: 12/2? Dat is vlak voor Valentijnsdag ) Dank voor je waardering verder. It's about time to sorten things out. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 22 december 2004 Report Share Posted 22 december 2004 Ik weet nog niet of ik wens te komen, als mijn aanwezigheid Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 december 2004 Report Share Posted 23 december 2004 (...) Klaas Feenstra is de bouwer van de PP luidsprekers die regelmatig door zijn alter ego Spido op dit forum worden gepromoot als "De Ware Speakers". (...) Het resultaat van een blindtest: nog nooit heeft Ron de hem zo toegewijde en toegenegen Spido gezien, maar hij meent toch precies te weten wie er achter dat pseudoniem schuilgaat... Mag ik je er verder op wijzen dat KF de Perfect Performers nooit "De Ware Speakers" heeft genoemd, en dat ik - Spido dus, om verwarring te voorkomen! - ze ook nooit zo heb gepromoot? Beiden zijn wij veel bescheidener en ingetogener dan jij ons voorstelt. Op de PP-site wordt het merk zelfs ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 23 december 2004 Report Share Posted 23 december 2004 Met welke apparatuur gaat gespeeld worden? Het zou natuurlijk leuk zijn als de speaker de bottleneck is en dat door middel van goede apparatuur de verschillen tussen de speakers zo duidelijk mogelijk worden. M.i. voldoet de door Klaas vaak gebruikte PM80 versterker daarin niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 23 december 2004 Report Share Posted 23 december 2004 Ik weet nog niet of ik wens te komen, als mijn aanwezigheid Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 23 december 2004 Report Share Posted 23 december 2004 Is het geen goede suggestie om beide sets met de eigen versterkers te laten spelen? Voorkom je discussies achteraf over de betere Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 23 december 2004 Report Share Posted 23 december 2004 Nu weet ik niet of ik ook (nog) welkom ben. Zo ja, zal ik als ik het niet vergeet ook die cd met die donderslagen waar Klaas nog al van onder de indruk was, meenemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 december 2004 Report Share Posted 23 december 2004 Beste C J, Waarom zou jij niet welkom zijn? Heeft iemand je dat gezegd of geschreven? Nee toch? Als zelfs RonL en Telefunken welkom zijn, dan ben jij dat z Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 december 2004 Report Share Posted 23 december 2004 Ik hoop ook dat iedereen dezelfde sweet spot krijgt, en dat er wordt gecompenseerd voor oorhoogte?.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 23 december 2004 Report Share Posted 23 december 2004 Ik hoop ook dat iedereen dezelfde sweet spot krijgt, en dat er wordt gecompenseerd voor oorhoogte?.. Een correctieve operatie geeft meer kans Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 23 december 2004 Report Share Posted 23 december 2004 ben ik ook welkom?? (ehhh, op het moment ben ik conusaap, ron) Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 december 2004 Report Share Posted 23 december 2004 Ik hoop ook dat iedereen dezelfde sweet spot krijgt, en dat er wordt gecompenseerd voor oorhoogte?.. Beste CGM, Ik zou er niet op rekenen! Maar de beste luisterplaats kun je meestal bemachtigen door te roepen: "Er is telefoon voor een zekere Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 23 december 2004 Report Share Posted 23 december 2004 Ik hoop ook dat iedereen dezelfde sweet spot krijgt, en dat er wordt gecompenseerd voor oorhoogte?.. Beste CGM, Ik zou er niet op rekenen! Maar de beste luisterplaats kun je meestal bemachtigen door te roepen: "Er is telefoon voor een zekere Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 23 december 2004 Author Report Share Posted 23 december 2004 Beste C J, Waarom zou jij niet welkom zijn? Heeft iemand je dat gezegd of geschreven? Nee toch? Als zelfs RonL en Telefunken welkom zijn, dan ben jij dat z Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 december 2004 Report Share Posted 23 december 2004 Beste CGM, Ik zou er niet op rekenen! Maar de beste luisterplaats kun je meestal bemachtigen door te roepen: "Er is telefoon voor een zekere Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 23 december 2004 Report Share Posted 23 december 2004 Leuk om d'r bij te kunnen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 23 december 2004 Report Share Posted 23 december 2004 Misschien is de Rotel beter voor de Maggies en de Bryston voor de PP's. Dat is dus precies waarom ik voorstelde om ieder met de eigen versterker te spelen. Jullei weten beide dat de eigen luidsprekers met de eigen versterker een goed match vormt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 december 2004 Report Share Posted 23 december 2004 Leuk om d'r bij te kunnen zijn. Beste Jerry, Iedereen vindt het fijn als jij erbij zult zijn! (En nog vliesridder ook...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 23 december 2004 Report Share Posted 23 december 2004 Beste C J, Waarom zou jij niet welkom zijn? Heeft iemand je dat gezegd of geschreven? Nee toch? Als zelfs RonL en Telefunken welkom zijn, dan ben jij dat z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts