Jump to content

Maggie in de soep

RonL
 Share

Recommended Posts

Yello is mooi erg mooi [yello fan hierro] But om echt de speakers telaten werken gaat er niets boven serenity dub...opzeker dat de vliesjes en conussen om je oren vliegen. Er zijn een paar forummers die erover mee kunnen praten die mijn smaak muziek te gehore hebben gekregen :blink::blink: altijd diezelfde reacties als het op laag aankwam :D

Hoog lijkt mij andreas volleweider ook wel leuk. :)

Nou heeft onze Vollenweider ook wel eens wat Japanse trommels mee laten spelen op een cd.

Als je je conussen

Op de Usher CD staat een nummer met een geweldig diep laag, een mooie fluit en zo nog wat. De titel staat in het Taiwanees, maar ik bedoel nr 11.

Op de 3.6 van Mark kwam deze muziek erg goed uit de verf, alleen het allerdiepste laag bleef iets achter met mij Omega's. Maar die zijn ook vrijwel recht tot 25 Hz.

Nou is het niet zo dat de diepte van het laag de kwaliteit van de muziek bepaald, dat is tenminste mijn mening. Beter goed laag wat niet zo diep gaat dan een rommelige boel onderin.

Ik denk om de Maggies en de SS-en te vergelijken dat er ook wat stemmenwerk bij moet zijn. Maggies kunnen dat onovertroffen. Dynamisch zullen de SS-en wel weer meer in hun mars hebben. Percussie zal daar iets realistischer uitkomen.

Ik denk dat we twee luidsprekers met een eigen karakter gaan beluisteren. Een echt vergelijk maken is m.i. uitgesloten.

De beste geluidskwaliteit die ik ooit gehoord heb was met Magnepan 3.6. Maar hier is ook nog wel wat op aan te merken. Eigenlijk is er altijd wel iets wat beter kan.... Maar over het algemeen.....

Het blijft dus een kwestie van smaak.

Muziek ideeen:

Usher nr.11

Wailing Wail, Wies Ingwersen (doelen CD's) diep laag met vrouwenstem

Famous Bleu raincoat, Jennifer Warnes (kennen de meesten wel)

Primerose Path track 1 van Frits de With demo CD nr. 4. (Harp met mannenstem)

Welcome in acousticvile, Janis Ian (vrouwenstem met gitaar, erg dynamisch)

Erik zorg voor wat orgel.... :rolleyes:

Klaas en Beunky voor wat klassiek.... :)

Jerry voor wat trommels..... :blink:

enz.....

:)

Het blijft dus een kwestie van smaak.

Muziek ideeen:

Usher nr.11

Wailing Wail, Wies Ingwersen (doelen CD's) diep laag met vrouwenstem

Famous Bleu raincoat, Jennifer Warnes (kennen de meesten wel)

Primerose Path track 1 van Frits de With demo CD nr. 4. (Harp met mannenstem)

Welcome in acousticvile, Janis Ian (vrouwenstem met gitaar, erg dynamisch)

Erik zorg voor wat orgel.... :rolleyes:

Klaas en Beunky voor wat klassiek....

nou zou ik wel eens 1x een luistersessie met alleen maar popmuziek willen meemaken.

er moet altijd klassiek of een kerkorgel of die irritante hut op kippepoten aan te pas komen.

maar ik deel ome henks zijn gedachten,laat het aan de innitiatief nemers over en we zitten op roze ome henk.

Als jij het aan spido en ronl overlaat krijg je misschien geen kippepoten, maar klassiek krijg je dan zeker! :D

Guest muziekfreak
nou zou ik wel eens 1x een luistersessie met alleen maar popmuziek willen meemaken.

er moet altijd klassiek of een kerkorgel of die irritante hut op kippepoten aan te pas komen.

maar ik deel ome henks zijn gedachten,laat het aan de innitiatief nemers over en we zitten op roze ome henk.

Als jij het aan spido en ronl overlaat krijg je misschien geen kippepoten, maar klassiek krijg je dan zeker! :D

Op zich heb ik niets tegen klassiek :huh: , maar w

Dan let je niet meer op de muziek die het je zou moeten brengen, maar is je aandacht specifiek gericht op dat gedeelte waarvoor je de CD hebt meegenomen. En dat is eigenlijk de grootste gruwel die er is :angry:

Wanneer je zo nodig je eigen (al dan niet audiofiele) muziek wilt beluisteren, dan regel je toch zelf een luistersessie :rolleyes:

Die hut is in de uitvoering van Solti is niet echt een audiofiele uitvoering hoor, hij is wel muzikaal verantwoord en mooi opgenomen ;)

Hij is er trouwens ook in de uitvoering van E, L & P. Zet die er dan maar naast :D

Guest muziekfreak
JE doet net alsof het jou tent word waarin wordt gedraait...lijkt mij dat de mensen toch ook hun eigen stukje referentie willen horen. Enof dat nu een audiodebiele cd is...behoor jij toch niets over tezeggen of dat wel of niet mag

Ha ha, 't is al weer lekker gezellig hier! :D Dat beloofd wat als de hele meute straks in Appelscha neerstrijkt! Voor de luistersessie begonnen is hebben de gasten elkaar al gewurgd! :D:lol::P

Nee joh. Je moet het zien als een voetbalwedstrijd. Elkaar verrot schoppen en daarna in de kantine een biertje met elkaar drinken.. :D

JE doet net alsof het jou tent word waarin wordt gedraait...lijkt mij dat de mensen toch ook hun eigen stukje referentie willen horen. Enof dat nu een audiodebiele cd is...behoor jij toch niets over tezeggen of dat wel of niet mag

Henk, kan ik dan bij jou blijven pitten. Als ik met al die drank op nog 250km moet rijden denk ik dat ik niet meer thuis kom :blink:  :P  :ph34r:

Ik ruim de schuur wel ff op Sodejuu :D;)

Bedoel je dat jij in de schuur gaat slapen Henk :blink::o;)

Nee, dat deed ie al :lol:

Hij gunt zijn plekkie graag aan Sodejuu. Hij moet het alleen ff opruimen.

:lol::lol::P;)

Henk, kan ik dan bij jou blijven pitten. Als ik met al die drank op nog 250km moet rijden denk ik dat ik niet meer thuis kom :blink:  :P  :ph34r:

Ik ruim de schuur wel ff op Sodejuu :D;)

Bedoel je dat jij in de schuur gaat slapen Henk :blink::o;)

Nee Ruud :rolleyes: Dat heb ik nog niet meegemaakt en zal ik hopelijk ook niet meemaken :D

En daar wil je Sodejuu laten slapen, fijne jongen ben jij! :o:(:lol:

Ach Paul, met een stuk in de kraag slaap je toch overal :rolleyes:

Dus dit is nu die befaamde Friese gastvrijheid? :unsure::P