Jump to content

Maggie in de soep

RonL
 Share

Recommended Posts

Harder is beter zeg jij, voor de primitive geesten. Ben ik even blij dat ik niet primitief ben, want ik hou helemaal niet van knetter harde muziek. :(

Als je wilt, wil ik die cd van Stone henge 4 met die donderslagen wel weer meenemen.

Kun je meteen eens horen hoe ze via die vliezen over komen. :unsure:

Beste C_J,

Maar die donderslagen komen vast niet erg levensecht over wanneer ze heel zachtjes worden afgespeeld...

Ik vind dat de weergave zomogelijk "een realistisch niveau van luidheid" moet hebben.

Er staat een vleugel bij KF in de kamer: die zouden jullie kunnen gebruiken bij het vaststellen van het gewenste volume voor het Chopinplaatje van Beunky. En er zijn nog wel meer echte muziekinstrumenten in huis, meen ik te weten.

Ja, die donderslagen lijken me leuk!

Er zitten ook donderslagen in de Ouverture van de musical "Oliver": misschien moeten jullie een itempje Donder & Geweld opnemen.

Laatst hoorde ik een soort moderne popmuziek met synthetische bas. Jeemig: dat ging vreselijk laag!

Maar het werd ook naar het allerdiepste laag toe geen toonloos gebrom of zo: de basmelodie

Laatst hoorde ik een soort moderne popmuziek met synthetische bas. Jeemig: dat ging vreselijk laag!

Maar het werd ook naar het allerdiepste laag toe geen toonloos gebrom of zo: de basmelodie

:D Mooi! Er zijn dus diverse mensen die lage streken in huis hebben... dat komt dus wel goed.

Kraftwerk... stampt (bedankt, Bas!) dat niet uit de jaren 80? Met "Autobahn" en zo? (Ach, weetikveel? :o )

Ja, ik geloof dat het wel Yello kan zijn geweest, wat ik toen hoorde. Dat is vrij nieuw, h

....Ik denk dat ik hem meteen ontroerend hard ga afdraaien, dus moet ik eerst nog met zachte hand die fijngevoelige lui van de motorclub het huis uit zien te krijgen. ...

Het vergelijk van de PP en Magnepan speakers lijkt een beetje het karakter van een 'Maggie smashing' te krijgen zoals ik me van vroeger de 'Suzuki smashing' kan herinneren: tijdens motortreffens van big-twin liefhebbers net zolang aan het gas schroeven tot de arme -oude- Suzuki het begeeft. Welk een vermaak voor al die liefhebbers van Amerikaanse, Engelse en Italiaanse motorfietsen! Ik rij zelf Ducati, een 'karakterfiets' en laat me door muziek van Yello of Kraftwerk op de Maggies ook niet afschrikken. Het vermogen doet niet terzake, het gaat erom hoe ze de hoek omgaan. Kom maar op met die shit. Intruder is for pussies... B)

In het tweede nummer op de CD van Kari Bremness (Norwegian mood) staat ontzetten diep laag. Ik denk zo in de buurt van 20 of 25 Hz. Eigenlijk voel je het alleen.

Ik ben alleen bang dat noch de PePe SpeSte 30 noch de 3.5 dit laat horen....

Ik zal hem meebrengen.... :)

In het tweede nummer op de CD van Kari Bremness (Norwegian mood) staat ontzetten diep laag. Ik denk zo in de buurt van 20 of 25 Hz. Eigenlijk voel je het alleen.

Eigenlijk vind ik dat helemaal niet zo belangrijk. We gaan die speakers toch niet alleen daar op beoordelen zeg.. :unsure:

....Ik denk dat ik hem meteen ontroerend hard ga afdraaien, dus moet ik eerst nog met zachte hand die fijngevoelige lui van de motorclub het huis uit zien te krijgen. ...

Het vergelijk van de PP en Magnepan speakers lijkt een beetje het karakter van een 'Maggie smashing' te krijgen zoals ik me van vroeger de 'Suzuki smashing' kan herinneren: tijdens motortreffens van big-twin liefhebbers net zolang aan het gas schroeven tot de arme -oude- Suzuki het begeeft. Welk een vermaak voor al die liefhebbers van Amerikaanse, Engelse en Italiaanse motorfietsen! Ik rij zelf Ducati, een 'karakterfiets' en laat me door muziek van Yello of Kraftwerk op de Maggies ook niet afschrikken. Het vermogen doet niet terzake, het gaat erom hoe ze de hoek omgaan. Kom maar op met die shit. Intruder is for pussies... B)

Ron, ik heb de 0.6 MG van je gehoord destijds bij Erik en ik (en velen met mij) vond het de beste speaker die op die dag aanwezig waren. Ik ben niet zo bang voor een slecht oordeel over de maggies tenzij je tegenover stijfkoppen zit die niet een poging doen objectief te zijn (een poging doen is al moeilijk genoeg).

Ik denk dat het wel goedkomt als de 3.5 minstens zo goed is als de 0.6 MG.

Eigenlijk vind ik dat helemaal niet zo belangrijk. We gaan die speakers toch niet alleen daar op beoordelen zeg.. :unsure:

Natuurlijk! Zonder het sub contra octaaf en alles wat er onder zit is er geen muziek mogelijk. Als dat onderste er maar is, dan doet de rest er niet zo toe. Dan kun je bijvoorbeeld zonder problemen 30 cm woofers laten doorlopen tot 2000Hz en ze nog in de zijkant van de kast monteren ook! :D

De 3.5 is in mijn oren een heel stuk beter dan de 0.6. Hij gaat in elk geval een stuk lager.

Uiteraard gaat het bij de speakervergelijking niet alleen om het laag, toch is er door beide partijen de presentatie van het laag telkens als onderscheidend verschil tussen beide speakers genoemd. Het lijkt mij dan ook niet zo raar wanneer je muziek draait waar ook werkelijk laag in zit. En zoals eerder opgemerkt zijn die CD's en Lp's niet zo dicht gezaaid.

Ik denk zelfs dat de Magnepans ondanks dat het laag minder drukvol aanwezig is een natuurlijker klankbeeld laten horen dan de conussystemen. Wat niet inhoud dat bepaalde muziek beter met conussen zal klinken.

:)

Ik denk dat het niet zozeer een kwestie is van welke luidspreker is beter, maar meer welke luidspreker het best bij iemand past. En dan denk ik dat beide heren niet met elkaar willen zouden ruilen en hebben ze allebei gelijk.

De een zal wel dieper gaan en de ander beter definieren in het laag.

De een zal wel dieper gaan en de ander beter definieren in het laag.

Ik wil allebei, maar de perfecte speaker heb ik nog niet gehoord. Maar dat geeft ook niet, elk systeem heeft z'n voor- en nadelen met bijbehorende charme. :)

Ik zal hem meebrengen.... :)

zo laag is het nou ook weer niet

Guest Hubertinus

Wanneer gaat dat nu gebeuren? Want net als vorige keer bij die PP meeting/luisterdag, lees ik al weer 14 pagina's slap gelul. Ik wil die recensie lezen. En niet van 2 regels graag.

Hubertinus

diep dieper diepst...

laag lager laagst...

ik snap even niet wat we zitten te frutten met dat laag.

onder de 32 hz hoor je niet zo veel meer ,

zeker niet als je 40+ bent.

25 hz hoor je niet meer, 20 hz helemaal niet!!

een goede speaker gaat tot 32hz ( C 16voet )

lager is niet nodig ,

voor die synthesweiser muziek heb je echt geen sublaag nodig voor de werkelijkheids beleving.

men weet nl miet eens hoe ze werkelijk klinken :rolleyes:

en die paar orgels in nederland met een 32 voet (16hz) zijn meestal tongwerken .

die moeten het hebben van de boventonen.

32hz is laag zat. ;)

groeten erik (die net terug is van een heerlijk orgelconcert met Guilmant, Dupr

diep dieper diepst...

laag lager laagst...

lager is niet nodig ,

voor die synthesweiser muziek heb je echt geen sublaag nodig voor de werkelijkheids beleving.

en die paar orgels in nederland met een 32 voet (16hz) zijn meestal tongwerken .

32hz is laag zat. ;)

Laat dan die orgelplaten ook maar zitten, want daarvan ben jij ook de enige die weet hoe ze in werkelijkheid klinken.. :P

diep dieper diepst...

laag lager laagst...

lager is niet nodig ,

men weet nl miet eens hoe ze werkelijk klinken  :rolleyes:

32hz is laag zat. ;)