Jump to content

Maggie in de soep

RonL
 Share

Recommended Posts

Beste Duck-Twacy,

Je stelt een goede vraag, en die verdient een antwoord. Maar dan dreigt dit item wel een zelfbouw-onderwerp te worden.

Enfin...

Je las in dit item dat RonL. zijn Magnepans van (naar schatting) zestienduizend euro per paar z

Beste Duck-Twacy,

Je stelt een goede vraag, en die verdient een antwoord. Maar dan dreigt dit item wel een zelfbouw-onderwerp te worden.

Enfin...

Je las in dit item dat RonL. zijn Magnepans van (naar schatting) zestienduizend euro per paar z

(...) De kast van de Omega's (in elk geval) is toch steviger dan je zou denken. Het front is ca 5 cm dik, en de kastwanden zijn behoorlijk verstevigd met dwarsverbindingen en schotten. De middentoonbehuizing is zelfs geheel dubbel uitgevoerd. Op de kast is dus zeker niet bezuinigd. (...)

Beste Hans,

Dat lijkt allemaal prima! Maar in het algemeen - en dus zeker niet specifiek gericht op j

(...) De kast van de Omega's (in elk geval) is toch steviger dan je zou denken. Het front is ca 5 cm dik, en de kastwanden zijn behoorlijk verstevigd met dwarsverbindingen en schotten. De middentoonbehuizing is zelfs geheel dubbel uitgevoerd. Op de kast is dus zeker niet bezuinigd. (...)

Beste Hans,

Dat lijkt allemaal prima! Maar in het algemeen - en dus zeker niet specifiek gericht op j

't wordt langzamerhand wel tijd dat 't duidelijk wordt wie met wie meerijdt..... :confused:

Ik zou het jammer vinden om met een lege plek naar Appelscha te rijden. :(

:)

Ik rij met Telefunken. Desnoods bind ik de speakers op mijn imperiaal. Iemand een idee hoelang zo'n setje moet ontdooien... :huh:

Ben je niet bang dat bij vochtontwikkeling door temperatuursverchillen e.e.a. niet meer vast zit zoals het hoort :unsure:

Wellicht kun je ze in dikke dekens wikkelen en daar iets winddichts omheen?

Andr

...Je las in dit item dat RonL. zijn Magnepans van (naar schatting) zestienduizend euro per paar...

Op basis waarvan heb je deze schatting gemaakt Spido? Je hebt de Magnepans toch niet al stiekum vergeleken met de PP's van E 1.200 pp, wel? :huh:

Beste RonL,

Goed dat je hier even op wijst! Dank je wel. Ik heb me kennelijk vergist.

In het Hifi-Jaarboek 2004/2005 staat Magnepan type MG 20.1 genoteerd voor ca. 17.000 euro per paar, maar jouw type (of eigenlijk: de vermoedelijke opvolger, type MG 3.6 SE) vergt "slechts" 6.400 euro per paar als er een kwart millimeter dik eikenfineer op zit, of 6.900 euro per paar als er - in plaats van een kwart millimeter dik eikenhout - een kwart millimeter dik kersenfineer op zit. Ja, ja, je kunt bij Magnepan wel zien dat je geld goed wordt besteed...

(Ik hoop dat het fineer er onderweg niet afwaait. Want wat zouden ze d

...Je las in dit item dat RonL. zijn Magnepans van (naar schatting) zestienduizend euro per paar...

Op basis waarvan heb je deze schatting gemaakt Spido? Je hebt de Magnepans toch niet al stiekum vergeleken met de PP's van E 1.200 pp, wel? :huh:

Beste RonL,

Goed dat je hier even op wijst! Dank je wel. Ik heb me kennelijk vergist.

In het Hifi-Jaarboek 2004/2005 staat Magnepan type MG 20.1 genoteerd voor ca. 17.000 euro per paar, maar jouw type (of eigenlijk: de vermoedelijke opvolger, type MG 3.6 SE) vergt "slechts" 6.400 euro per paar als er een kwart millimeter dik eikenfineer op zit, of 6.900 euro per paar als er - in plaats van een kwart millimeter dik eikenhout - een kwart millimeter dik kersenfineer op zit. Ja, ja, je kunt bij Magnepan wel zien dat je geld goed wordt besteed...

(Ik hoop dat het fineer er onderweg niet afwaait. Want wat zouden ze d

..............

Bijna goed Spido. Dat kost wel wat, het aanbrengen van een kwart millimeter :blink: houtfineer. Ik heb echter de goedkope uitvoering met massief eikenhouten afwerking.

Ach Ron, je kent Spido nu toch wel goed genoeg om te weten dat ie goedkoop plakplastic bedoelt, met houtprint :rolleyes::lol:

;)