Jump to content

Maggie in de soep

RonL
 Share

Recommended Posts

Speksteen met bitumendemping is op dit moment het beste materiaal, denk ik.

Maar als jij het beter weet... vertel maar! Ik ben erg benieuwd.

Marmer met bitumen? :)

Gewoon helemaal geen kast :lol:

B)

Jij gaat een breedbander bouwen met een tweeter? :rolleyes:

B)

Nee joh, gewoon een dun vliesje tussen wat draadjes :o

Er staan hier in de duinen nog wat afgedankte bunkers uit de tweede wereldoorlog. Wanddikte meer dan een meter en als je op te wanden klopt: Nix geen resonanties. Die zijn hardstikke ingespeeld en uitgeresoneerd met de jaren. Maar ik weet nog niet zo goed hoe ik die hier naar binnen moet krijgen :lol:

;)

B)

Nee joh, gewoon een dun vliesje tussen wat draadjes :o

Er staan hier in de duinen nog wat afgedankte bunkers uit de tweede wereldoorlog. Wanddikte meer dan een meter en als je op te wanden klopt: Nix geen resonanties. Die zijn hardstikke ingespeeld en uitgeresoneerd met de jaren. Maar ik weet nog niet zo goed hoe ik die hier naar binnen moet krijgen :lol:

;)

Blik spinazie open rukken ? :D

;)

Je kunt ook je fauteuil in de duinen zetten.. :D

We hebben morgen voldoende soep want ook CJ heeft zich afgemeld... Alleen de mensen die ik eerder bij luistersessies heb gezien lijken over te blijven. Daar kun je tenminste op rekenen...

Ik heb net de laatste hand gelegd aan de kisten om mijn Maggies te vervoeren. Dat kistenmaken stel je natuurlijk uit tot het allerlaatste moment :P Ik heb net de speakers erin gelegd. Het geheel is niet te tillen natuurlijk. Arme vrouw die morgen mee moet helpen ze in de auto te krijgen. Alles voor de wetenschap natuurlijk. Maar voordat ik weer eens zo iets afspreek... :(

Guest Kraus vonBentinck

Ik wens de heren morgen een aangename luisterdag en veel wijsheid. Net als iedereen ben ik stiknieuwsgierig naar de bevindingen

Dat er wat afhakers zijn is jammer maar zal de keuze voor de te draaien muziek makkelijker maken. De harde kern die over is lijkt mij overigens zeer goed tot oordelen bevoegd.

Als ik dat zo lees over kisten & gewichten dan heb je wel hart voor de zaak Ron. :D

Er staan hier in de duinen nog wat afgedankte bunkers uit de tweede wereldoorlog. Wanddikte meer dan een meter en als je op te wanden klopt: Nix geen resonanties. Die zijn hardstikke ingespeeld en uitgeresoneerd met de jaren. Maar ik weet nog niet zo goed hoe ik die hier naar binnen moet krijgen  :lol:

;)

Je kunt ook je fauteuil in de duinen zetten.. :D

wat een onzin

Beste CGM,

Marmer is nog harder en stijver dan speksteen, want op zichzelf heel mooi is.

Een probleem is echter de kristallijne structuur, waardoor het in de

Er staan hier in de duinen nog wat afgedankte bunkers uit de tweede wereldoorlog. Wanddikte meer dan een meter en als je op te wanden klopt: Nix geen resonanties. Die zijn hardstikke ingespeeld en uitgeresoneerd met de jaren. Maar ik weet nog niet zo goed hoe ik die hier naar binnen moet krijgen

Hallo Cock,

Speksteen komt ook uit Scandinavie maar ook idd uit Afrika. Uit Kenia komen de groene en roze soorten die erg fraai zijn. Ook is het in India te vinden, veel Boedabeeldjes zijn van speksteen.

Als je echt mooie spekstenen speakerkasten wil zien hoef je daarvoor helemaal niet naar het hoge noorden te reizen hoor. Bij jou in de Jan van Galenstraat in Schiedam zit Audio Control die dit soort speakers levert in speksteen:

audiostone8.jpg

Of wat dacht je van deze sub:

substone10.jpg

Ziet er toch wel mooier uit dan die geluidsstenen van Klaas :D

Als je echt mooie spekstenen speakerkasten wil zien hoef je daarvoor helemaal niet naar het hoge noorden te reizen hoor. Bij jou in de Jan van Galenstraat in Schiedam zit Audio Control die dit soort speakers levert in speksteen:

Peter, ik kan je vertellen dat ik daar al eens ben wezen luisteren, en daar heb ik hier ook eens wat over geschreven. Ik was toendertijd best wel gecharmeerd van die speakers, en ze hebben een mooi uiterlijk vind ik.

Het speksteen van die speakers komt tot zover ik weet uit dezelfde streek als die van Klaas Feenstra, en wordt met name gebruikt voor kachels, omdat het warmte opneemt en weer uitstraalt op een prettige manier.

Misschien worden die van Avalanche anders gepolijst of zo, of bedoel je de vorm?