cgm Posted 12 februari 2005 Report Share Posted 12 februari 2005 De vorm is van die van Klaas min of meer hetzelfde, alleen die van Klaas zien er op de foto uit als een paar aan elkaar gemetselde losse stukken, dat is bij die van Avalanche duidelijk zorgvuldiger en stuk mooier gedaan. Mee eens, dat had ik ook anders gedaan. Alleen, ik h Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 14 februari 2005 Report Share Posted 14 februari 2005 (...) Het speksteen van die speakers komt tot zover ik weet uit dezelfde streek als die van Klaas Feenstra (...) Beste CGM, Uit dezelfde groeve, zelfs. Wat de kleur betreft: de tint is naturel overwegend licht blauw-grijs. Bij polijsten wordt de tint donkerder, en treden kleurnuances ("tekening") meer aan het licht. De steen kan ook met was, olie, of lak worden bewerkt. De steen lijkt daarna sterk op donker marmer. Kun jij echt je nagel in speksteen duwen? Over doordouwers gesproken..! Dat kunstje mag je bij Klaas eens komen vertonen. Krijg je helemaal gratis een demonstratie. Tenslotte ben ik van mening dat er een klein aantal zeikerds is, op dit forum. En een paar h Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 14 februari 2005 Report Share Posted 14 februari 2005 Of wat dacht je van deze sub: Ziet er toch wel mooier uit dan die geluidsstenen van Klaas Beste Pjotr, Tegen Adobe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 februari 2005 Report Share Posted 14 februari 2005 babbel babel babbel................. Tenslotte ben ik van mening dat er een klein aantal zeikerds is, op dit forum. En een paar h Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 15 februari 2005 Report Share Posted 15 februari 2005 babbel babel babbel................. Tenslotte ben ik van mening dat er een klein aantal zeikerds is, op dit forum. En een paar h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 15 februari 2005 Report Share Posted 15 februari 2005 Kun jij echt je nagel in speksteen duwen? Over doordouwers gesproken..!Dat kunstje mag je bij Klaas eens komen vertonen. Krijg je helemaal gratis een demonstratie. Best Spido. Ik heb hier een paar grote brokken speksteen liggen en kan er niet in 'duwen' met m'n nagel, maar wel makkelijk een laagje eraf schrapen met m'n nagel. Het is een hele zachte steensoort. Voelt zelfs een beetje 'vettig' aan. Wist je trouwens, dat talkpoeder eigenlijk niets anders is, dan gemalen speksteen? Gemalen speksteen is zo fijn van structuur, dat het alle oneffenheden opvult in het materiaal-oppervlakte. Daarom is het ook een goed smeermiddel. {het vermindert wrijving} Het heeft nagenoeg dezelfde werking als 'Teflon'. De Tefal-pan is een mooi voorbeeld. Er zitten door het toepassen van Teflon geen oneffenheden meer in de oppervlakte van de pan, waardoor bijv pannekoeken niet meer aan de pan vastkleven. Het heeft geen grip meer om te kleven. Ik gebruik gewoon boter in m'n Kijkshop koekepan. Dan kleeft het ook niet meer. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 15 februari 2005 Report Share Posted 15 februari 2005 Dus Edwin, De moraal van het verhaal is: Neem of een teflon luidsprekerkast of smeer je boxen in met boter, kunnen er geen resonanties aan blijven kleven ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 16 februari 2005 Report Share Posted 16 februari 2005 (...) beste KLAAS.met z,n oerlelijke speakers,[ in mijn perceptie.] Beauty is in the eye of the beholder... AND SO IS UGLINESS!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 17 februari 2005 Report Share Posted 17 februari 2005 i am ugly. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 17 februari 2005 Report Share Posted 17 februari 2005 Hallo Cock, Speksteen komt ook uit Scandinavie maar ook idd uit Afrika. Uit Kenia komen de groene en roze soorten die erg fraai zijn. Ook is het in India te vinden, veel Boedabeeldjes zijn van speksteen. Als je echt mooie spekstenen speakerkasten wil zien hoef je daarvoor helemaal niet naar het hoge noorden te reizen hoor. Bij jou in de Jan van Galenstraat in Schiedam zit Audio Control die dit soort speakers levert in speksteen: Of wat dacht je van deze sub: Ziet er toch wel mooier uit dan die geluidsstenen van Klaas Gaaf die texture zegmaar welk merk is dit EDIT al gezien...mmm nice Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 17 februari 2005 Report Share Posted 17 februari 2005 Nog even over speksteen vond ik iets op die site Speksteen is een natuurlijk gedolven steensoort dat zich onder extreme druk en in duizenden jaren heeft gevormd. Dit zeldzame natuurproduct is in vele opzichten uniek en is dan ook een uitermate geschikt product om luidsprekers van te construeren. Speksteen is een niet resonerende steensoort en heeft ook nog een mooie en unieke uitstraling. Samenstelling van speksteen Speksteen bestaat voor 40-50% uit talcum, 40-50% uit magnesium en voor 5-8% uit penninite. Het talcum maakt dat de steensoort gemakkelijk om te bewerken terwijl het magnesium er voor zorgt dat het speksteen hard en sterk is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts