Jump to content

Maggie in de soep

RonL
 Share

Recommended Posts

Om eventjes terug te komen op de muziekkeuze: ik heb maar twee nummers die ik graag wil horen, de rest maakt me geen bal uit, ik luister naar alles en ik zal ook genoeg meenemen, ook popmuziek in allerlei soorten :)

Dat lijkt me een probleem. Als alle aanwezigen 2 nummers willen horen, op 2 speakers, dan is er gewoon te weinig tijd. Als je al iets wilt kiezen, beperk je dan tot 1, lijkt me al lastig genoeg.

Ook geen probleem :)

Mij maakt het in ieder geval niet zoveel uit. Ik heb altijd wel wat bij me, maar hoef niet per s

Ik vind het wel handig om een stuk te hebben wat ik goed ken :)

Maar inderdaad, als me de muziek maar een beetje ligt vind ik het goed.

Beste Beunky,

Muziek die jij goed d

ik neem een stukje orgel uit maassluis mee,

ben ik de afgelopen jaren ongeveer 25 keer geweest voor een live concert,

verder heb ik er 18 cd opnames van .

tevreden spido???? :lol:;)

Als je er nou zelf op gespeeld had, of de opnamen gemaakt.. :P

(...) en wat denk jij dan allemaal over muziek en installatie,

dan kunnen we dat ook ff afkraken............

blablabla (...)

Beste Freakie,

Het gaat hier niet om afkraken.

Als jij dat denkt, zegt dat meer over jouw mentaliteit dan over de mijne.

Het gaat er hier alleen om, dat we ons ervan bewust moeten zijn dat ons muzikaal geheugen zijn beperkingen en eigenaardigheden heeft.

Wegens bepaalde overdrijvingen "winnen" luidsprekers zelfs vaak bij blinde vergelijkingen van echte muziekinstrumenten!

Dat komt doordat ons gehoor graag wat m

Ik wil wel een voorbeeld geven waarom ik voorzichtig ben met een oordeel:

Op de VAD van 2003 stond Speakerland met mijn speakers te demonstreren. Ik herkende ze nauwelijks aan het geluid, het klonk daar in mijn oren waardeloos. Ze stonden daar echter wel in een onbekende ruimte,

Maar de vergelijking die ons nu te wachten staat, zal ongetwijfeld boeiende resultaten opleveren.

Twee heel verschillende luidsprekersystemen... maar wel in dezelfde ruimte, in dezelfde tijd, aan dezelfde installatie, met hetzelfde muziekmateriaal, voor dezelfde mensen!

Het enige wat een objectieve vergelijking nog een beetje kan bemoeilijken, lijkt me, is een mogelijk verschil in rendement.

Maar dat is op te lossen: vooraf inpegelen met bandruis en de volumestanden voor elk van de weergevers vastleggen. (En later niet stiekem opdraaien, want: "harder is beter", voor ons aller primitieve geesten! ) ;)

Maar de vergelijking die ons nu te wachten staat, zal ongetwijfeld boeiende resultaten opleveren.

Twee heel verschillende luidsprekersystemen... maar wel in dezelfde ruimte, in dezelfde tijd, aan dezelfde installatie, met hetzelfde muziekmateriaal, voor dezelfde mensen!

Ik zeg ook niet dat ik niet zal kunnen vergelijken! Vraag me alleen niks na 5 minuten. Ik ben net een kat in een vreemd pakhuis, moet eerst wennen aan de ruimte en zo.. :D

Het enige wat een objectieve vergelijking nog een beetje kan bemoeilijken, lijkt me, is een mogelijk verschil in rendement.

Maar dat is op te lossen: vooraf inpegelen met bandruis en de volumestanden voor elk van de weergevers vastleggen. (En later niet stiekem opdraaien, want: "harder is beter", voor ons aller primitieve geesten! ) ;)

Harder is beter zeg jij, voor de primitive geesten. Ben ik even blij dat ik niet primitief ben, want ik hou helemaal niet van knetter harde muziek. :(

Als je wilt, wil ik die cd van Stone henge 4 met die donderslagen wel weer meenemen.

Kun je meteen eens horen hoe ze via die vliezen over komen. :unsure:

Harder is beter zeg jij, voor de primitive geesten. Ben ik even blij dat ik niet primitief ben, want ik hou helemaal niet van knetter harde muziek. :(

Als je wilt, wil ik die cd van Stone henge 4 met die donderslagen wel weer meenemen.

Kun je meteen eens horen hoe ze via die vliezen over komen. :unsure:

Beste C_J,

Maar die donderslagen komen vast niet erg levensecht over wanneer ze heel zachtjes worden afgespeeld...

Ik vind dat de weergave zomogelijk "een realistisch niveau van luidheid" moet hebben.

Er staat een vleugel bij KF in de kamer: die zouden jullie kunnen gebruiken bij het vaststellen van het gewenste volume voor het Chopinplaatje van Beunky. En er zijn nog wel meer echte muziekinstrumenten in huis, meen ik te weten.

Ja, die donderslagen lijken me leuk!

Er zitten ook donderslagen in de Ouverture van de musical "Oliver": misschien moeten jullie een itempje Donder & Geweld opnemen.

Laatst hoorde ik een soort moderne popmuziek met synthetische bas. Jeemig: dat ging vreselijk laag!

Maar het werd ook naar het allerdiepste laag toe geen toonloos gebrom of zo: de basmelodie

(...) en wat denk jij dan allemaal over muziek en installatie,

dan kunnen we dat ook ff afkraken............

blablabla (...)

Beste Freakie,

Het gaat hier niet om afkraken.

Als jij dat denkt, zegt dat meer over jouw mentaliteit dan over de mijne.

Het gaat er hier alleen om, dat we ons ervan bewust moeten zijn dat ons muzikaal geheugen zijn beperkingen en eigenaardigheden heeft.

Wegens bepaalde overdrijvingen "winnen" luidsprekers zelfs vaak bij blinde vergelijkingen van echte muziekinstrumenten!

Dat komt doordat ons gehoor graag wat m

Laatst hoorde ik een soort moderne popmuziek met synthetische bas. Jeemig: dat ging vreselijk laag!

Maar het werd ook naar het allerdiepste laag toe geen toonloos gebrom of zo: de basmelodie

beste spido,

heeft klaas de kruidvat cd al gekocht (organ spectacular met jean guillou)

zo ja, dan moet ie track 7 van cd 1 maar eens luisteren.

die wilde ik draaien tijdens de vergelijking :D

speciaal omdat jopie niet van veilige muziek houd (als we de ss30 een beetje hard zetten dan kan ie het in hilversum wel horen/voelen denk ik ) :D

zo niet : dan neem ik hem mee. ;)