mordante Posted 24 december 2004 Report Share Posted 24 december 2004 multi channel voor film ok, voor muziek no way. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 24 december 2004 Report Share Posted 24 december 2004 GPS is te onnauwkeurig voor dit doel. Zelfs Galileo (actief in 2007) kan niet zo accuraat werken (GPS=10m, Galileo=3m). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 24 december 2004 Report Share Posted 24 december 2004 Oopn nerd alert, twas een grapje Roger We hebben voor de NS alle (ruim 1000) reizigerseenheden van een boordcomputer met GPS (en GSM) installatie uitgerust, voor de lokalizatie van het materieel (en correctie van het actuele materieelplan bij afwijkingen). De nauwkeurigheid van GPS was daarbij inderdaad een obstakel. Toch hebben we (of liever een geniale collega van mij) het systeem zo weten te maken dat de betrouwbaarheid beter dan 99.99% is (en realtime, dwz ieder trein binnen 5 minuten na vertrek gecontrolleerd en eventueel het plan gecorrigeerd). En dat ondanks dat de boordcomputers circa 3% uitval vertoonden Was een leuk project. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 24 december 2004 Report Share Posted 24 december 2004 Oopn nerd alert, twas een grapje Roger We hebben voor de NS alle (ruim 1000) reizigerseenheden van een boordcomputer met GPS (en GSM) installatie uitgerust, voor de lokalizatie van het materieel (en correctie van het actuele materieelplan bij afwijkingen). De nauwkeurigheid van GPS was daarbij inderdaad een obstakel. Toch hebben we (of liever een geniale collega van mij) het systeem zo weten te maken dat de betrouwbaarheid beter dan 99.99% is (en realtime, dwz ieder trein binnen 5 minuten na vertrek gecontrolleerd en eventueel het plan gecorrigeerd). En dat ondanks dat de boordcomputers circa 3% uitval vertoonden Was een leuk project. Yo Ronald, ga er dan ook niet gelijk op in Ik was idd wat smilies in het bericht vergeten te plaatsen . Zal niet meer voorkomen. BTW, die STRUIK in de VS wil ook de "besturing" hebben over het Galileosysteem (dat nog niet eens actief is). Het is niet eens van hem, maar hij dreigt ermee het uit lucht te schieten als hij het niet aan en uit kan zetten Ik vraag me af wie er nou meer grootheidswaanzin heeft, die STRUIK of wijlen A.H. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 24 december 2004 Report Share Posted 24 december 2004 Alfred Hitchcock Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 24 december 2004 Report Share Posted 24 december 2004 Alfred Hitchcock Ja die Nee, die ik bedoel was een akelig mannetje en sprak buurmans taal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 24 december 2004 Report Share Posted 24 december 2004 A, die Charly Chaplin imitator Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 24 december 2004 Report Share Posted 24 december 2004 Zijn die speakers zelf bouw Ja! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 december 2004 Report Share Posted 26 december 2004 45 staat tot 2...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 december 2004 Report Share Posted 26 december 2004 45 staat tot 2...... welke conclusies kunnen we hier uit trekken 1] Er zijn enkel "dinosaurussen" aanwezig op het forum 2] De stemmers zijn niet erg vooruitstrevend 3] De ruimte ontbreekt om 5+1 full range speakers te plaatsen 4] De kosten om het op een zelfde niveau te krijgen als hun stereoset zijn te hoog 5] Vrouwlief wil niet zoveel kabels in de ruimte hebben liggen 6] Waar moeten we zo'n joekel scherm ophangen? 7] All of the above Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 26 december 2004 Report Share Posted 26 december 2004 gelukkig dat de afgelopen 2004 concerten die ik bezocht heb allemaal dolby surround 5.1 waren zeg 12-04-04 e clapton ahoy 10-06-04 p j harvey heineken musichall 23-09-04 magnapop 013 tilburg 23-11-04 nick cace heineken musichall zou toch in stereo niet hebben geklonken ...... te koop 0700 stereo elpees 0012 mono elpees 1200 stereo cd's 0005 sacd cd's en life goes on Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 december 2004 Report Share Posted 26 december 2004 te koop 0700 stereo elpees 0012 mono elpees 1200 stereo cd's 0005 sacd cd's en life goes on is dit serieus Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 december 2004 Report Share Posted 26 december 2004 gelukkig dat de afgelopen 2004 concerten die ik bezocht heb allemaal dolby surround 5.1 waren zeg 12-04-04 e clapton ahoy 10-06-04 p j harvey heineken musichall 23-09-04 magnapop 013 tilburg 23-11-04 nick cace heineken musichall zou toch in stereo niet hebben geklonken ...... te koop 0700 stereo elpees 0012 mono elpees 1200 stereo cd's 0005 sacd cd's en life goes on Je vergeet de DVD's..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 december 2004 Report Share Posted 26 december 2004 te koop 0700 stereo elpees 0012 mono elpees 1200 stereo cd's 0005 sacd cd's en life goes on is dit serieus Wie koopt er nog stereo.....????? Sodejuu kennelijk.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 26 december 2004 Report Share Posted 26 december 2004 kwoot Hans: Je vergeet de DVD's..... ow aj dat zijn er 0095 maar daar zit bij 35% hiervan de keuze stereo ------ dolby 5.1 ------- dts op maar nu ff serieus stereo vind ik nog steeds het mooist klinken zelf met film heb wel eens bij een kennis zoon film in 5.1 gezien ,hard target J C van Damme en hoorde 8er je ook de pijlen aankomen dus keek ik ff om en gelijk mis je dan weer een stuk film ............................!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 26 december 2004 Report Share Posted 26 december 2004 Dolby mono prologic is de toekomst. Ik heb geeneens een dolbyset..die komt er wel een simpel melkpakken setje bij mij nieuwe 82cm televisie [gisteren aangeschaft] Ik zie ook geen heil in een 7.1 en zelfs 9.1 komt eraan...prachtig een huiskamer vol speakers en het klinkt nog maar matig [lees natuursgetrouw] nix nieuws onder het zonnetje wat ik nu schrijf lijkt mij. Het is maar net wat je wilt, ikzelf heb zoiets van tv apart dolbysetje,geen exotisch gedoe gewoon lekker dolby geluidje klaar. En voor mijn 2.0 gewoon mijn eigen set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 december 2004 Report Share Posted 26 december 2004 heb wel eens bij een kennis zoon film in 5.1 gezien ,hard target J C van Dammeen hoorde 8er je ook de pijlen aankomen dus keek ik ff om en gelijk mis je dan weer een stuk film ............................!!! Ja die surround film is nog in het stenen tijperk. Waar blijft dat 3D visuele beeld rondom je heen? Al in de jaren '60 had je al films die rondom geprojecteerd werden. Heb ooit eens zo'n film gezien die opgenomen was in een 8-baan. Reken maar dat dat heel wat anders is dan die goedkope platte beeldflut die ze nu aansmeren. Het geluid moet steeds meer kanalen hebben maar de beeldschermen worden steeds platter. Kan iemand het nog volgen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 26 december 2004 Report Share Posted 26 december 2004 heb wel eens bij een kennis zoon film in 5.1 gezien ,hard target J C van Dammeen hoorde 8er je ook de pijlen aankomen dus keek ik ff om en gelijk mis je dan weer een stuk film ............................!!! Ja die surround film is nog in het stenen tijperk. Waar blijft dat 3D visuele beeld rondom je heen? Al in de jaren '60 had je al films die rondom geprojecteerd werden. Heb ooit eens zo'n film gezien die opgenomen was in een 8-baan. Reken maar dat dat heel wat anders is dan die goedkope platte beeldflut die ze nu aansmeren. Het geluid moet steeds meer kanalen hebben maar de beeldschermen worden steeds platter. Kan iemand het nog volgen? Das een oud iets ja...in scheveningen kun je dat ook doen die achtbaan je maag kantelt letterlijk. Puur optisch bedrog stel geen reet voor Wat leuker is bv een tv bril...zet die maareens op je harses. Dan heb je het idee dat je naar een scherm kijkt van 2mtr breed en er echt helemaal inzit en dat kost maar 150euris Link to comment Share on other sites More sharing options...
festivalbeast Posted 26 december 2004 Report Share Posted 26 december 2004 gelukkig dat de afgelopen 2004 concerten die ik bezocht heb allemaal dolby surround 5.1 waren zeg 12-04-04 e clapton ahoy 10-06-04 p j harvey heineken musichall 23-09-04 magnapop 013 tilburg 23-11-04 nick cace heineken musichall zou toch in stereo niet hebben geklonken ...... Stel je voor dat een band een concert gaf in 5.1 dolby surround Nee voor films is het leuk , maar op de duur flink vermoeiend op flink volume. Voor muziek geld voor mij maar 1 ding, puur stereo!!! Ik heb weleens een Tag Mc laren set in 7.1 Opstelling met Kef 204 ref. gehoord en gezien leuk, maar geef mij maar gewoon the real thing Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 december 2004 Report Share Posted 26 december 2004 Voor muziek geld voor mij maar 1 ding, puur stereo!!! Het kan mij niet schelen , als het maar goed klinkt Dat geldt voor zowel mono, stereo als multikanaals. Daar heb je in eerste instantie een goede opname voor nodig. In tweede instantie heb je daar natuurlijk ook een goede set voor nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
festivalbeast Posted 26 december 2004 Report Share Posted 26 december 2004 Doe jij dan nooit regelmatig een gehoor test Henk? (niet negatief bedoeld) Link to comment Share on other sites More sharing options...
festivalbeast Posted 26 december 2004 Report Share Posted 26 december 2004 Waarom zou ik dat regelmatig doen 'T is toch niet te stoppen en dat hoor je Ja het is idd niet te stoppen maar ik kom heel vaak backstage en frontstage met festivals en grote concerten, welliswaar met hele goede (dure) gehoorbeschermers, en dan vind ik het wel prettig hoe ik er voor sta qua gehoor. Ik laat het 2x per jaar testen en tot nu toe zit ik nog boven het gemiddelde Offtopic> Ik ben al te laat voor het kerstdiner Groetjes Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davidvh Posted 26 december 2004 Report Share Posted 26 december 2004 Shit is stereo uit? Dan moet ik maar mijn 2 speakers van een paar duizend euro weg doen... Nee, heb juist een hele set fulrange surround speakers (quadral) verkocht omdat de hele surround ervaring mij toch wat tegenviel. Daarvoor in de plaats zijn "maar" 2 stereo weergevers gekomen. Waarom? Het klinkt gewoonweg briljant. Surround komt in de verste verte niet in de buurt bij de ervaring die ik met die 2 speakers krijg. Bij die 2 speakers klinkt het met bepaalde opnames al of je midden in de zaal zit... who needs more speakers... Voor film koop ik wel een Klipsch Pro Media setje binnenkort. Anders is het ook weer zo zonde van al mijn dvd's Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 26 december 2004 Report Share Posted 26 december 2004 In dit dvd- en surround tijdperk is er toch niemand meer zo gek om stereo te kopen? Stereo; we lev ben toch niet meer in de middeleeuwen..... Dan ben jij ongetwijfeld aanhanger van het nieuwe Bose 3-2-1 systeem, proficiat! "Echte" meerkanaals met twee speakers..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 26 december 2004 Report Share Posted 26 december 2004 Het kan me geen fluit schelen wat het nu is of wordt. Quadro had ik al in de jaren 70 beviel me niet en er was niets aan software. Dolby surround had ik al maar klonk op die ene film uitgezonderd nergens naar bij normale muziek weergave. Nu dus nog normaal stereo en het bevalt me uitstekend ook met dvd. Het zal wel zo worden dat normaal stereo dadelijk uit is en door de industrie verminkt dat het niet klinkt en we over moeten gaan op meerkannaals en dat zou ik jammer vinden maar goed dan koop ik wel een set er bij alleen het komt dan zo vol te staan als je het gelijk goed wilt doen en dat vind ik ook weer niets. Ach surround het is zo in koop je een dvd speler met alle versterkers aan boord en dat klinkt zo leuk zo echt net alsof je er in zit ja natuurlijk . Neemt niet weg dat wanneer je de ruimte hebt en het geld om dus een echt goede surround set te bekostigen het een stap voorwaarts kan betekenen dat ervaarde ik destijds wel bij Frank Derks . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts