AudioBill Posted 24 december 2004 Report Share Posted 24 december 2004 Hoi mannen, Ik ben van plan om mijn bekabeling te gaan vernieuwen, ik denk aan Nordost! Ik heb namelijk gehoord dat deze heel helder en fris speelt en niet te veel bas produceert. Welk type van Nordost raden jullie mij aan? En is het verstandig om dan meteen alles met Nordost aan elkaar te koppelen. Ik heb het hier over een M. Levinson set met J.M.Lab/Focal speakers. Bedankt voor de tips, en prettige dagen met een audio rijk nieuw jaar!! Groetjes AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 24 december 2004 Report Share Posted 24 december 2004 Probeer eens de Valhalla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 24 december 2004 Author Report Share Posted 24 december 2004 De Valhalla? Is dat hun top model? Wat kosten die? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 24 december 2004 Report Share Posted 24 december 2004 Valhalla. Peperduur. Nooit gehoord. Wel gehoord: Red Dawn en Blue Heaven. Inderdaad, helder en fris. Maar of die kabels matchen met jouw set is een kwestie van uitproberen. Mogelijk dat het in combinatie met JM Labs net iets te helder (schel?) gaat klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 24 december 2004 Report Share Posted 24 december 2004 Wel oppassen dat je geen last krijgt van HF storingen, een aantal modellen zijn niet afgeschermd en kunnen als antenne werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 24 december 2004 Author Report Share Posted 24 december 2004 Welke Modellen moet ik dan zeker niet pakken, Richard? Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 24 december 2004 Report Share Posted 24 december 2004 Welke Modellen moet ik dan zeker niet pakken, Richard? Ik heb geen idee welke modellen je niet moet pakken. Het lijkt me dat je ze in je eigen situatie moet proberen, zoals al je hifispullen. Op het Hifi.nl forum heeft een keer een stukje gestaan over radio ontvangst met een NordOst interlink, blijkbaar is het dus mogelijk. Overigens heb ik zelf geen ervaring met NordOst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 24 december 2004 Report Share Posted 24 december 2004 Welke Modellen moet ik dan zeker niet pakken, Richard? Ik heb geen idee welke modellen je niet moet pakken. Het lijkt me dat je ze in je eigen situatie moet proberen, zoals al je hifispullen. Op het Hifi.nl forum heeft een keer een stukje gestaan over radio ontvangst met een NordOst interlink, blijkbaar is het dus mogelijk. Overigens heb ik zelf geen ervaring met NordOst. Tja, dat lees je nu vaak; mensen die ergens een klepel hebben horen luiden, maar niet weten waar die hangt. Niet persoonlijk bedoeld, Richard I !!! Zelf heb ik per kant 5,5 meter Solarwind kabel (te koop op Hear.nl ) en heb met geen mogelijkheid zelfs de sterkste zender kunnen ontvangen! Vermoedelijk, dat die beste kerel op Hifi.nl een kabel verkeerd had aangesloten . Sorry, effe serieus. Nee, voor radioontvangst met Nordost hoef je niet bang te zijn. Voor wat betreft de keuze; proberen! Hifinesse biedt zo'n fraaie probeerkoffer aan. Bij Wijnbergen kun je die bijvoorbeeld lenen. Heb ik destijds ook gedaan. Geen centje pijn. Zeer verhelderend. Nordost is inderdaad duur, maar ook erg goed. Doet namelijk geen extra's met het versterkersignaal. Hierdoor blijft het onder alle omstandigheden een buitengewoon eerlijke kabel. Een vaak gemaakte fout is, dat men Nordost de "schuld" geeft van een schel hoog of dun laag. Terwijl elders in de keten de veroozaker zit!!! Is in Hif+ veelvuldig toegelicht en uitgelegd. Dus, AudioBill, voordat je je allemaal dingen laat adviseren door de gewaardeerde forumleden; probeer eerst die leenkoffer in jouw situatie uit. DAN en alleen DAN pas kun JIJ (en dat is de enige persoon die MAG oordelen) oodelen of Nordost kabels in jouw situatie de gewenste verbetering brengt. Met vriendelijke groet (en allen een prettig kerstfeest wensend,) Erjee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 25 december 2004 Report Share Posted 25 december 2004 De Valhalla? Is dat hun top model? Wat kosten die? Als je met de apparatuur speelt die jij hierboven noemt, lul je m.i. niet over kabelprijzen. Ik in ieder geval niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 25 december 2004 Report Share Posted 25 december 2004 De Valhalla? Is dat hun top model? Wat kosten die? Als je met de apparatuur speelt die jij hierboven noemt, lul je m.i. niet over kabelprijzen. Ik in ieder geval niet. Het mag niet te goedkoop zijn he Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 25 december 2004 Report Share Posted 25 december 2004 De Valhalla? Is dat hun top model? Wat kosten die? Als je met de apparatuur speelt die jij hierboven noemt, lul je m.i. niet over kabelprijzen. Ik in ieder geval niet. Het mag niet te goedkoop zijn he Zucht. Het heeft niks met goedkkoop of duur te maken. Iemand die bij Krooimans de showroom binnenloopt, vraagt ook niet naar prijzen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 25 december 2004 Report Share Posted 25 december 2004 Het probleem wat ik heb met dit merk is dat ze alleen biwire speaker kabel maken en mijn speakers hebben geen biwire mogelijkheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 25 december 2004 Report Share Posted 25 december 2004 De Valhalla? Is dat hun top model? Wat kosten die? Als je met de apparatuur speelt die jij hierboven noemt, lul je m.i. niet over kabelprijzen. Ik in ieder geval niet. Het mag niet te goedkoop zijn he Zucht. Het heeft niks met goedkkoop of duur te maken. Iemand die bij Krooimans de showroom binnenloopt, vraagt ook niet naar prijzen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 25 december 2004 Report Share Posted 25 december 2004 Het probleem wat ik heb met dit merk is dat ze alleen biwire speaker kabel maken en mijn speakers hebben geen biwire mogelijkheid. Ben jij even goedkoop uit. Koop je 1 kabel, deel je hem in twee en klaar is Kees. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 december 2004 Report Share Posted 25 december 2004 De keren dat ik Nordost heb gehoord op de VAD vond ik hem te scherp klinken. Mijn goede goedkope Kimber PBJ is helder maar niet scherp. Binnekort probeer ik de Hero. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 26 december 2004 Report Share Posted 26 december 2004 Het probleem wat ik heb met dit merk is dat ze alleen biwire speaker kabel maken en mijn speakers hebben geen biwire mogelijkheid. Niet helemaal juist! 1) Ze leveren standaard een keur aan aansluitingen; pins, spades, Z-pluggen. 2) Zowel single als ook bi-wire 3) ALS je al een single wire kabel van een bi-wire uitvoering wilt, dan is voor minder dan 10 euro per aansluiting IEDERE luidsprekerkabel opnieuw te configureren. Groet, Erjee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 26 december 2004 Report Share Posted 26 december 2004 Het probleem wat ik heb met dit merk is dat ze alleen biwire speaker kabel maken en mijn speakers hebben geen biwire mogelijkheid. Dat is een aperte onwaarheid. Het is geen enkel probleem om een Nordost bi-wire kabel te gebruiken voor single-wire doeleinden -- in feite opperen ze die mogelijkheid gewoon zelf ook op hun site. Daar komt bij dat ze niet alleen bi-wire kabel maken. Echt niet. Zie www.nordost.com Toine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 26 december 2004 Report Share Posted 26 december 2004 Klopt als een bus. Nordost heeft single- en biwire. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 26 december 2004 Report Share Posted 26 december 2004 Ik heb wel nagevraagd bij een nordost dealer want ik wilde best een setje speaker kables beluisteren maar ze hadden alleen biwire modellen en ze waren niet berijd om voor mij een set single wire te maken/regelen. wat maakt het uit wat voor pluggen er aan zitten? en volgens mij zijn de solar wind en blue heaven speciaal voor biwire bi amping gebouwd. Blue Heaven, are divided in to 4 groups of 18 to facilitate easy Bi-Wiring or Bi-Amping en zover ik heb kuunen zien bestaat de solar wind uit een brede (voor het laag) en een smale (voor het hoog) kabel This allows for simple Bi-Wiring with the two groups of 9 being used for high frequency signals and the two groups of 18 for the low frequencies Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 26 december 2004 Report Share Posted 26 december 2004 Ik heb wel nagevraagd bij een nordost dealer want ik wilde best een setje speaker kables beluisteren maar ze hadden alleen biwire modellen en ze waren niet berijd om voor mij een set single wire te maken/regelen. wat maakt het uit wat voor pluggen er aan zitten? en volgens mij zijn de solar wind en blue heaven speciaal voor biwire bi amping gebouwd. Blue Heaven, are divided in to 4 groups of 18 to facilitate easy Bi-Wiring or Bi-Amping en zover ik heb kuunen zien bestaat de solar wind uit een brede (voor het laag) en een smale (voor het hoog) kabel This allows for simple Bi-Wiring with the two groups of 9 being used for high frequency signals and the two groups of 18 for the low frequencies Je kunt een bi-wire kabel toch best voor de gelegenheid als single wire luidsprekerkabel beluisteren? "Pluggen" is een kwestie van voorkeur en mogelijkheden die je hardware biedt. "Speciaal voor bi-wiring" is dus relatief: het gaat enkel om een rekenkundige verdeling van de aders. Tweederde voor het laag, eenderde voor midhoog. Er is geen enkele reden aan te voeren om niet alle aders samen als single-wired luidsprekerkabel te gebruiken. Ze haken enkel in op de meest gebruikte configuratie tegenwoordig, en dat is blijkbaar toch bi-wired. Toine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 27 december 2004 Report Share Posted 27 december 2004 Ik heb wel nagevraagd bij een nordost dealer want ik wilde best een setje speaker kables beluisteren maar ze hadden alleen biwire modellen en ze waren niet berijd om voor mij een set single wire te maken/regelen. wat maakt het uit wat voor pluggen er aan zitten? en volgens mij zijn de solar wind en blue heaven speciaal voor biwire bi amping gebouwd. Blue Heaven, are divided in to 4 groups of 18 to facilitate easy Bi-Wiring or Bi-Amping en zover ik heb kuunen zien bestaat de solar wind uit een brede (voor het laag) en een smale (voor het hoog) kabel This allows for simple Bi-Wiring with the two groups of 9 being used for high frequency signals and the two groups of 18 for the low frequencies Woon jij niet in Leiden als ik het me goed herinner? Probeer het eens bij Van Andel op de Lange Mare. Die maken Nordost-kabels zoals jij dat wilt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 27 december 2004 Report Share Posted 27 december 2004 Ik heb wel nagevraagd bij een nordost dealer want ik wilde best een setje speaker kables beluisteren maar ze hadden alleen biwire modellen en ze waren niet berijd om voor mij een set single wire te maken/regelen. wat maakt het uit wat voor pluggen er aan zitten? en volgens mij zijn de solar wind en blue heaven speciaal voor biwire bi amping gebouwd. Blue Heaven, are divided in to 4 groups of 18 to facilitate easy Bi-Wiring or Bi-Amping en zover ik heb kuunen zien bestaat de solar wind uit een brede (voor het laag) en een smale (voor het hoog) kabel This allows for simple Bi-Wiring with the two groups of 9 being used for high frequency signals and the two groups of 18 for the low frequencies Woon jij niet in Leiden als ik het me goed herinner? Probeer het eens bij Van Andel op de Lange Mare. Die maken Nordost-kabels zoals jij dat wilt. Klopt doen ze ook maar alleen als je ze koopt niet als je ze alleen een keer wil beluisteren. Standaard zijn ze allemaal in bi-wire uitvoering en dan met zulke plugs dat ik die niet alle 2 op mijn speakers zou kunnen aanslauiten. Maar ah ik kan er lang en kort over lullen, ik ga pas andere kabels kopen als ik verhuisd ben. Ben nl. van plan samen te gaan wonen met mijn vriedin en ik heb geen idee hoe het er dan uit komt te zien. Het liefst wil ik dan een slaapkamer als "audio" ruimte inrichten. Nu staat 1 speaker op meter afstand van mijn stereo en de ander 3 meter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 27 december 2004 Report Share Posted 27 december 2004 en volgens mij zijn de solar wind en blue heaven speciaal voor biwire bi amping gebouwd. Blue Heaven, are divided in to 4 groups of 18 to facilitate easy Bi-Wiring or Bi-Amping en zover ik heb kuunen zien bestaat de solar wind uit een brede (voor het laag) en een smale (voor het hoog) kabel This allows for simple Bi-Wiring with the two groups of 9 being used for high frequency signals and the two groups of 18 for the low frequencies Je hebt gelijk, maar ik heb Hifinesse mijn Solarwinds laten "ombouwen" tot single wire. Voor mijn Magnepans had ik de B&W Matrix 805V. Die had, i.t.t. tot de Maggies, namelijk wel nog bi-wire terminals. Deze ingreep kostte me 8 euro per plug en dat gaat perfect!!! Groet, Erjee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjellak Posted 31 december 2004 Report Share Posted 31 december 2004 Beste audio's, Welke nordost geeft nu het minste laag en het meeste hoog cq midden? Ik denk tot dat de vraag is van AudioBill, ik denk b.v. dat de veel te dure Valhalla net weer meer bas geeft, dus ongeschikt voor AudioBill. Het gaat hier dan ook niet om de prijs maar om het karakter van de kabel, maar hij moet natuurlijk wel van heel goede kwaliteit zijn! Groetjes M. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 31 december 2004 Report Share Posted 31 december 2004 Beste audio's, Welke nordost geeft nu het minste laag en het meeste hoog cq midden? Ik denk tot dat de vraag is van AudioBill. Het gaat hier dan ook niet om de prijs maar om het karakter van de kabel, maar hij moet natuurlijk wel van heel goede kwaliteit zijn! Groetjes M. Helemaal juist; Zelf uitproberen, dus! Gewoon naar de geautoriseerde dealer gaan en de leenkoffer regelen. Speel ruimschoots met de verschillende configuraties en maak dan je oordeel. De Valhalla zal sowieso niet de eerste keuze van AudioBill of 99% van de normaal audiofiele stervelingen zijn . Maar een Flatline, een Red Dawn of iets er tussenin.... Mwaaa, zou heel goed wel eens helemaal goed kunnen komen daar . Een goeie roetsj naar 2005, allen! Met vriendelijke groet, Erjee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts