Jump to content

Goede luidsprekerkabel

fenton
 Share

Recommended Posts

ik denk dat we kabels niet ff kunen indelenin midden hoog en laag kabels.

je hebt kabels die meer kwaliteit hebben en minder.

Ik heb de vdhul cs122 (nog). en als je de revieuws leedt op audioreview.com Lees je steed terug dat het midden erg wordtbenadrukt.

Ik heb laatst een topic geopent "upgrades" en daarin werdt me aangeraden de vdul cs122 door iets beters te vervangen, omdat het het laag vertroebeld. Ik ga dus opzoek naar iets beters

game

Ik heb onlangs m'n VDH cs 122 vervangen door Speaker Six van T+A. Een flinke stap vooruit: veel strakker, minder wollig laag en duidelijk meer detail in midden en hoog. 'k heb de indruk dat het wat rustiger klinkt, in ieder geval meer in focus dan voorheen.

Geplaatst door Ome Henk:

Ja, probeer eens Audioquest   :D Zonder z'n laag en hoog kwaliteiten tekort te doen, is het midden kwalitief beter vertegenwoordigd (vind ik).

henk , op elke set klinkt zoiets anders, inderdaad ja doet aq iets met het midden, maar toen ik em op een transistor hoorde vernam ik daar niets meer van terug.

:D

Volgens mij wordt Kimber 4TC als redelijk neutraal beoordeeld. Prijs 30-35 euro per meter.

8TC (50-55 euro/m) kan ook als je wat meer lengte nodig hebt, voor korter dan 3 m zou ik 4TC prefereren.

hallo bartok, (moooie set trouwens) :D

hoe heet die kabel precies? en wat kost ie??

lijkt me wel wat.

ik heb nu drei opveolgers in gedachten voor de cs122:

de kimber 4tc

die kables die jij hebt

audioquest midnight 2/3

game

Beste Fenton,

Hier nog een tip. Sorry als ik de verwarring groter maak. Ik heb een keer een paar kabels van het merk Analysis Plus mogen proberen. Dat waren vrij dure (Crystal oval 8)maar ze klonken prima, eigenlijk alles aanwezig en zonder scherpte in het hoog. In jouw prijsklasse hebben ze de "Oval 12" (219 euro voor 6 foot). Ik heb er goede recenties over gelezen. Importeur: Foxaudio (zie Foxaudio.nl)

Groet,

Leobus

Geplaatst door [[Game]]:

Welke van de kabels hieronder schattten jullie het beste in?

De Kimber 4TC kost 30 euro de meter

T+A Speaker Six - 19 euro de meter

Audioquest een stuk duurder....

Enig idee??

game

Geen idee Game.

Zelf uittesten lijkt mij, ofschoon je waarschijnlijk niet simpel elke door jou aangehaalde kabel even kunt lenen :(

Niemand kan jou namelijk vertellen wat een kabel in jouw set gaat doen, hoogstens een richting aangeven, maar zeker geen bindend advies :rolleyes:;)

Je eigen oren gebruiken dus :rolleyes::P;)

okee, kimber zag er welleuk uit met zijn gevlochten draadjes. zwartblauw altijd goed. ;)

maar niet dus. Volgens meerdere luitjes hier.

Ik zal zien of die audioquest in een voor mij geschikt maatje voor een leuk prijsje te halen valt ergens. Iedeen??

game (mijn 14 meter vdhullcs122 levert ook nog wel wat op, dus zocveel gaat het niet kosten heb zo'n 2x 3 tot 4 meter nodig)

game

Geplaatst door JSA:

AQ gewoon, de rest zijn dropveters in XtraLarge verpakking    :rolleyes:    :D

Oja, en koop die shit gewoon 2e hands   ;)

okee! dankje, zoveel mensendie aq zeggen kan ik niet omheen, maar 2ehands zie ik ze niet veel...

welke van aq by the way, de midnight 2/3 zoals eeder gezegd of een andere??

game