james bond Posted 25 december 2004 Report Share Posted 25 december 2004 Ik heb een vaag probleem, cd speler leest prima cdr's in speelt ze ook keurig af, maar zodra ik ga skippen dus van nummer 3 naar 5 en dan naar 8 dan loopt ie vast en dan staat ie stil. Wat kan ik daar aan doen, ik heb de lens van de cd-speler al schoongemaakt. Laser versleten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 december 2004 Report Share Posted 25 december 2004 Laser versleten? Stof ONDER de lens? Lens troebel (verkleurd)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 december 2004 Report Share Posted 25 december 2004 Niet elke CD speler kan overweg met CDR en zeker niet met CDRW's.... Vooral oudere spelers hebben last van dit euvel. De reflextie van een CDR is nl maar 60% tov een gewone CD. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 25 december 2004 Report Share Posted 25 december 2004 Niet elke CD speler kan overweg met CDR en zeker niet met CDRW's.... Vooral oudere spelers hebben last van dit euvel. De reflextie van een CDR is nl maar 60% tov een gewone CD. Leg dat eens uit Hans. Het lijkt mij dat een CD(rom) het liefst helemaal niet moet reflecteren om het uitlezen ten goede te laten komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 december 2004 Report Share Posted 25 december 2004 Niet elke CD speler kan overweg met CDR en zeker niet met CDRW's.... Vooral oudere spelers hebben last van dit euvel. De reflextie van een CDR is nl maar 60% tov een gewone CD. Leg dat eens uit Hans. Het lijkt mij dat een CD(rom) het liefst helemaal niet moet reflecteren om het uitlezen ten goede te laten komen. Leg jij dan eens uit hoe het dan moet werken? Hans heeft gelijk. Als je ervan uit gaat dat een nieuwe, schone cd een 100% reflectie heeft, dan geeft een (goeie) CD-R maximaal nog maar 80% van het ontvangen laserlicht terug. Gangbaar is tussen 60% en 80%.. Bij een CD-RW is het nog erger. In het beste geval geeft deze nog maar 35% (25% normaal). Een mogelijke oorzaak dat het niet meer goed leest staat in de eerste 2 posts. Een remedie is de laser te vervangen of op te schroeven. Het laatste is echter killing voor de laser. Een andere optie is de randen van de CD-R groen te kleuren. De uitlezing wordt dan minder verstoort en het klinkt ook nog eens beter. Ga nou niet weer discussieren over het groen kleuren van randen. Het werkt gewoon, en al zeker bij CD-R's. Of je het hoort is een ander verhaal en moet iedereen voor zich uitmaken. De uitlezing heeft er iig baat bij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 25 december 2004 Report Share Posted 25 december 2004 jammer van dat laatste stukje in je post wilde net gaan zeuren ;-) bb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 december 2004 Report Share Posted 25 december 2004 jammer van dat laatste stukje in je post wilde net gaan zeuren ;-) bb Laten we aub on topic blijven, want als we erover beginnen, breekt de hel los Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 25 december 2004 Report Share Posted 25 december 2004 Niet elke CD speler kan overweg met CDR en zeker niet met CDRW's.... Vooral oudere spelers hebben last van dit euvel. De reflextie van een CDR is nl maar 60% tov een gewone CD. Leg dat eens uit Hans. Het lijkt mij dat een CD(rom) het liefst helemaal niet moet reflecteren om het uitlezen ten goede te laten komen. Leg jij dan eens uit hoe het dan moet werken? Hans heeft gelijk. Als je ervan uit gaat dat een nieuwe, schone cd een 100% reflectie heeft, dan geeft een (goeie) CD-R maximaal nog maar 80% van het ontvangen laserlicht terug. Gangbaar is tussen 60% en 80%.. Bij een CD-RW is het nog erger. In het beste geval geeft deze nog maar 35% (25% normaal). Een mogelijke oorzaak dat het niet meer goed leest staat in de eerste 2 posts. Een remedie is de laser te vervangen of op te schroeven. Het laatste is echter killing voor de laser. Een andere optie is de randen van de CD-R groen te kleuren. De uitlezing wordt dan minder verstoort en het klinkt ook nog eens beter. Ga nou niet weer discussieren over het groen kleuren van randen. Het werkt gewoon, en al zeker bij CD-R's. Of je het hoort is een ander verhaal en moet iedereen voor zich uitmaken. De uitlezing heeft er iig baat bij. ben blij dat ik geen cd s draai heb ik die problemen ook niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 25 december 2004 Report Share Posted 25 december 2004 Niet elke CD speler kan overweg met CDR en zeker niet met CDRW's.... Vooral oudere spelers hebben last van dit euvel. De reflextie van een CDR is nl maar 60% tov een gewone CD. Leg dat eens uit Hans. Het lijkt mij dat een CD(rom) het liefst helemaal niet moet reflecteren om het uitlezen ten goede te laten komen. Leg jij dan eens uit hoe het dan moet werken? Hans heeft gelijk. Als je ervan uit gaat dat een nieuwe, schone cd een 100% reflectie heeft, dan geeft een (goeie) CD-R maximaal nog maar 80% van het ontvangen laserlicht terug. Gangbaar is tussen 60% en 80%.. Bij een CD-RW is het nog erger. In het beste geval geeft deze nog maar 35% (25% normaal). Een mogelijke oorzaak dat het niet meer goed leest staat in de eerste 2 posts. Een remedie is de laser te vervangen of op te schroeven. Het laatste is echter killing voor de laser. Een andere optie is de randen van de CD-R groen te kleuren. De uitlezing wordt dan minder verstoort en het klinkt ook nog eens beter. Ga nou niet weer discussieren over het groen kleuren van randen. Het werkt gewoon, en al zeker bij CD-R's. Of je het hoort is een ander verhaal en moet iedereen voor zich uitmaken. De uitlezing heeft er iig baat bij. Uitleg moet je niet aan mij vragen. Ik gooide alleen een balletje op. En die groene randen, nee, ga ik niet over discussieren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 25 december 2004 Author Report Share Posted 25 december 2004 Het ligt aan mijn brander, ga er mee terug, want als ik ook voor anderen cd's brand dan doet ie precies hetzelfde, dus de brander zal wel niet deugen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 december 2004 Report Share Posted 25 december 2004 Het ligt aan mijn brander, ga er mee terug, want als ik ook voor anderen cd's brand dan doet ie precies hetzelfde, dus de brander zal wel niet deugen. Of aan de software waarmee je brandt ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fransosowitz Posted 25 december 2004 Report Share Posted 25 december 2004 Heel vaak is de oplossing om de cd niet te snel te branden. Maar met 2 of 4 speed. Het bovenstaande probleem heb ik ook gehad. Maar verdween volldeig toen ik audio cd's ging branden op 2 speed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 25 december 2004 Report Share Posted 25 december 2004 Ik heb juist andere ervaringen Hans. CDR's worden prima afgespeeld (ook skippen) via m'n CD-104 en m'n cdp-557esD. De Project 8 en m'n huidige Xa7Es doen hier moeilijker over. H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 25 december 2004 Report Share Posted 25 december 2004 Oudere cd roms van oa TDK worden niet goed gebrand in mijn huidge fikker. Ze weigeren gewoon dienst ook in de PC. Neem ik nu een gewone ouderwetse (lees geen dvd brander) dan doen ze het uitstekend. Op hogere snelheid branden zou met een goed brander geen problemen mogen geven al kan er gespetter optreden en dus brand ik ook liever niet sneller dan 12 speed.(lager is inderdaad nog beter) Een CD speler welke de mist in begint te gaan op een gegeven moment met gebrande cd,s is aan slijtage onderhevig wat heel duidelijk hier al beschreven wordt door de mindere reflectie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 26 december 2004 Report Share Posted 26 december 2004 Heel vaak is de oplossing om de cd niet te snel te branden. Maar met 2 of 4 speed. Het bovenstaande probleem heb ik ook gehad. Maar verdween volldeig toen ik audio cd's ging branden op 2 speed. Dat kun je niet zomaar zeggen. cd-r's en branders zijn geoptimaliseerd voor een bepaalde snelheid. Te langzaam branden is net zo slecht als te snel.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 december 2004 Report Share Posted 26 december 2004 Niet elke CD speler kan overweg met CDR en zeker niet met CDRW's.... Vooral oudere spelers hebben last van dit euvel. De reflextie van een CDR is nl maar 60% tov een gewone CD. Ik heb juist andere ervaringen Hans. CDR's worden prima afgespeeld (ook skippen) via m'n CD-104 en m'n cdp-557esD. De Project 32 en m'n huidige Xa7Es doen hier moeilijker over. Sony en Philips zijn om bekende reden een uitzondering.... Marantz waarschijnlijk ook.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 26 december 2004 Author Report Share Posted 26 december 2004 Het ligt echt aan mijn brander, andere door andere gebrande cd's doen het prima, en daar kan ik gewoon skippen. Misschien moet ik een firmware update doen, maar dat kost mij de garantie, dus misschien een nero - update misschien dat dat helpt Met kerstgroet bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 december 2004 Report Share Posted 26 december 2004 welke brander gebruik je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 26 december 2004 Author Report Share Posted 26 december 2004 een philips dvdrw 416. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 december 2004 Report Share Posted 26 december 2004 Ik weet niet welke Nero versie je gebruikt. Deze brander wordt door Nero vanaf versie 5.5.7.6 volledig ondersteund. Als je een eerdere versie hebt, kan dat problemen geven. Ik ken de brander niet, maar ben op 't web nog geen dergelijke problemen met deze brander tegen gekomen. Wellicht dat een nieuwere Nero het wel prima zal doen. BTW, heb je niet toevallig de cd "te ver" gebrand? Die brander kan geen overburning aan (80'+). Mocht je toch overburnen, gaat het mis met de lead-out track en kan de cd-speler sommige info niet vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 26 december 2004 Author Report Share Posted 26 december 2004 nee, ik ga niet overburnen, het is denk ik de combinatie, waardoor ik problemen met de brander heb, ik denk dat het echt aan de brander ligt en ik ga er dus mee terug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 26 december 2004 Report Share Posted 26 december 2004 een philips dvdrw 416. Daar heb je het al waarschijnlijk ben je nog in het bezit van oudere cd roms en dat gaat om de een of andere reden niet goed samen met een DVD fikker. Ik heb hetzelfde met een lite on brander en ook een NEC gaf problemen. In dit geval dus gewoon een oudere cd brander gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 28 december 2004 Author Report Share Posted 28 december 2004 HEt vreemde is dat ie het nu alleen doet bij mijn eigen cd speler, pak ik een hele oude cd speler een aristona cd 1006, dan is het geen probleem, je kan skippen alles doet het, dus het moet wel aan de combi cd-speler, brander liggen. En op de brander zit nog garantie op de cd speler niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japie Posted 28 december 2004 Report Share Posted 28 december 2004 Misschien is de laser sterkte van die oude speler net iets hoger? (ook al lijkt me dat dat een standaard is, maar misschien door ouderdom of zo...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 29 december 2004 Author Report Share Posted 29 december 2004 Ik snap er helemaal niets meer van, oudere eerdere gebrande cd's geven geen enkele problemen, maar die net gebrand zijn, doen het dus niet. Ik snap er echt niets van. Ik vind het wel zonde om nu een nieuwe cd speler te kopen, of om de laser c.q. loopwerk te vervangen. Want met gewone cds heb ik geen probleem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts